دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بارداری با روش طب سوزنی در ایران
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بارداری با روش طب سوزنی در ایران:آیا ناباروری را میشود با طب سوزنی درمان کرد/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید طب سوزنی در درمان ناباروری آشنا شوید.

آیا ناباروری را میشود با طب سوزنی درمان کرد

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید طب سوزنی در درمان ناباروری آشنا شوید.

 درمان ناباروری با طب سوزنی

فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری!

طب سوزنی در مبارزه با ناباروری در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید است.طب سوزنی قرار دادن سوزن استریل فوق العاده باریک در نقاط خاصی از بدن است که در کانال ها یا مریدین ها قرار دارد. این مسیرها در هر دو قسمت بیرونی و داخلی بدن وجود دارد. زمانی که این نقاط سوزن زده شوند، می توانند مسیری که در عملکردهای مختلف بدن هستند را کنترل کنند. طب سوزنی در مشکلاتی از ناباروری مانند کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید، کمک کننده است.

در تحقیقاتی که در حوزه اختلالات نعوظ انجام شده است مجموعه آمار ها نشان میدهد به جز افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد ارگاسم ، طب سوزنی در درمان اختلال نعوظ ، افزایش حجم ، رضایت از رابطه جنسی و رضایت کلی موثر بوده است.طب سوزنی در درمان هرنوعی از اختلالات ناباروری موثر است .از جمله اسپاسم ، افزایش هورمون محرک فولیکول ، ایدیوپاتیک ، نقص فاز لوتئال ، هیپرپرولاکتینمی ، و در مردانی که مبتلا به اسپرم هایی با DNA متفرق هستند مورد استفاده قرارگرفته و بسیار تاثیر گذار است.

طی تحقیقاتی که بر روی ۲۲ بیمار که مبتلا به ناباروری مردانه بودند و از روش ICSI استفاده کرده بودند و نتیجه نگرفته بودند تحت درمان با طب سوزنی به مدت ۸ هفته و دو بار در هفته قرار گرفتند و پس از انجام طب سوزنی حرکت سریع اسپرم ، افزایش و غلظت اسپرم و حرکت عمومی اسپرم را مشاهده کردند.در تحقیقات دیگری جهت بررسی وجود رابطه بین اثر طب سوزنی بر باروری و تاثیرات روانی مطالعه ای بر روی ۲۸ بیمار انجام دادند و در عین حال غلظت ، حجم و حرکت در اسپرموگرام قبل و بعد از درمان با طب سوزنی ارزیابی گردید، که تاثیرات مثبتی در همه پارامترهای اسپرم به جز حجم گزارش گردید.

فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری!

چه زمانی باید درمان طب سوزنی را شروع کرد؟

طب سوزنی شبیه به درمان فیزیکی است، زیرا که یک روش فرایندگرا از مداخله پزشکی است. انجام بیشتر آن بهتر از انجام کمتر آن است. بیماران معمولا مدت سه تا چهار ماه قبل از تلقیح، در لقاح آزمایشگاهی IVF (لقاح خارج رحمی) و یا انتقال تخمک اهدایی، مورد درمان قرار می گیرند. به نظر می رسد که در این دوره از درمان، اثر درمانی دارد.

در یک مطالعه توسط استنر- ویکتورین و همکاران از بخش زنان و زایمان مرکز باروری در دانشگاه گوتنبرگ اسکاندیناوی، زنان برای دریافت درمان های طب سوزنی قبل و بعد از انتقال جنین تشویق می شوند. مشاهدات بالینی مرکز برکلی برای تولیدمثل سالم نشان می دهد که موثرترین درمان های ناباروری شامل ترکیبی از طب سوزنی، طب گیاهی و مداخلات طب سنتی است. با این حال، گاهی اوقات، هنگامی طب سوزنی و داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد که مداخلات طب سنتی صورت نمی گیرد.

چه زمانی باید طب سوزنی را متوقف کرد؟

به طور معمول اکثر سقط جنین ها در سه ماهه اول حاملگی رخ می دهد. لذا برای کمک به پیشگیری از سقط جنین، اغلب ممکن است درمان تا هفته دوازدهم به طول انجامد.

آیا نقاط طب سوزنی پس از تلقیح، لقاح خارج رحمی، یا اهدا تخمک، نسبت به قبل تفاوت دارد؟

متخصص طب سوزنی نباید بعد از تلقیح و یا انتقال تخمک، در ناحیه لگن شکمی سوزن بزند. شش اندام در طب سوزنی منع استفاده دارد که هنگام حاملگی و یا شک در سقط جنین، باید از آن ها اجتناب کرد. این اندام ها عبارتند از ۲۱ نقطه در کیسه صفرا ، ۱۲ نقطه در معده،۴ نقطه در روده بزرگ، ۶ نقطه در طحال ،۶۰ نقطه در مثانه و هر نقطه از شکم

خطرات ناشی از طب سوزنی؟

در استفاده از طب سوزنی برای درمان ناباروری، حداقل خطر وجود دارد. هنگامی که یک زن باردار است، اگر نقاط طب سوزنی اشتباه انتخاب شود، ممکن است خطر سقط جنین ایجاد شود. این یکی از دلایل عوارض درمان طب سوزنی است که افراد تنها باید توسط متخصص طب سوزنی در درمان اختلالات ناباروری، تحت درمان قرار گیرند. طب سوزنی برای هر کسی، بدون در نظر گرفتن آسیب شناسی و یا این که از چه داروهایی مصرف می کند، منع استفاده ندارد.

به طور معمول چه نوع از بیماران ناباروری، طب سوزنی می شوند؟

طب سوزنی می تواند در درمان هر نوع اختلال در باروری مورد استفاده قرار گیرد، از جمله اسپاسم لوله ها ( اسپاسم لوله ها اغلب با طب سوزنی برطرف می شود، اگر چه لوله های مسدود شده به طب سوزنی پاسخ نمی دهند).

طب سوزنی اغلب در ترکیب با گیاهان برای درمان افزایش هورمون محرک فولیکول (FSH)، سقط های مکرر، ناباروری باعلت ناشناخته (ایدیوپاتیک)، نقص فاز لوتئال، هیپرپرولاکتینمی (وقتی که توسط پرولاکتینوما ایجاد نشده باشد)، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) با چرخه آنوولاتوری و عامل مردانه از جمله مردان مبتلا به اسپرم هایی با دی ان ای متفرق، مورد استفاده قرار می گیرد.

مدت زمان هر طب سوزنی ۲۰ دقیقه ، یک بار و یا دو با در هفته و بعد از ۵ ، ۱۰، ۱۵ و یا ۲۰ جلسه که به خود بیمار و شرایط آن بستگی دارد وضعیت جنسی دوباره مورد بررسی قرار گرفته که در اکثر بیماران موفقیت آمیز بوده و نتیجه مثبت است.پزشکان در اکثر موارد درمان با طب سوزنی را توصیه میکنند زیرا این روش بسیار کم هزینه تر و موثرتر از روش های درمانی دیگر است.

ممکن است برخی استدلال کنند که درمان با طب سوزنی بسیار وقت گیر و پر هزینه است در جواب باید بگوییم که بیماران مورد مطالعه ما ۴ تا ۲۰ جلسه و به طور متوسط ۷ هفته تحت درمان قرار گرفتند و هزینه درمان در این روش در مقایسه با روش های دیگر به نفع فردی است که درمان با طب سوزنی را انتخاب کرده است.

فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری!

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits