دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین راه ها برای درمان افتادگی سینه زنان
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین راه ها برای درمان افتادگی سینه زنان:راه‌کارهای برطرف کردن و درمان شل شدن سینه‌ها بدون عمل جراحی با دلگرم همراه باشید تا با این راهکارهای مناسب آشنا شوید.

سفت شدن و رفع شلی و افتادگی سینه ها

راه‌کارهای برطرف کردن و درمان شل شدن سینه‌ها بدون عمل جراحی با دلگرم همراه باشید تا با این راهکارهای مناسب

آشنا شوید.

درمان افتادگی سینه در زنان

شامل استفاده صحیح از تمرینات ورزشی، ماساژ با روغن زیتون، ماساژ با یخ، ماسک خیار و تخم مرغ و عصاره‌های گیاهی است که هرکدام به طریقی برای بهبود وضعیت اثراتی دارند. سفت کردن سینه‌های شل شده و بازگرداندن شکل و فرم مناسب و دلخواه بیشتر برای مادران شیرده دارای اهمیت می‌باشد. همچنین مهم است که در دوران بارداری مراقبت‌ها و نکات ضروری سلامتی را حین انجام تمرینات ورزشی رعایت کنید.

درمان افتادگی سینه در زنان

تمرین اول برای افتادگی سینه


بطور طاق باز روی زمین دراز بکشید با یک وزنه ۲ کیلویی در هر دست ، بازوها را در طرفین باز کنید و با کمی فاصله از زمین نگهدارید .زانوها را خم و شکم را منقبض کنید. بازوها را از زمین بلند کنید ، سپس پایین بیاورید به وضعیت اولیه بدون اینکه دست با زمین تماس پیدا کند . ۳۰ بار این حرکت را انجام دهید و ۳-۲ ست تکرار کنید. می توانید به جای وزنه در ابتدا از بطری آب ( خالی نباشد) استفاده کنید. سپس بعد از مدتی می توانید آن ها را با شن پر کنید.
استفاده از سوتین های اسفنجی بیشتر باعث افتادگی سینه می شود.

حرکت دوم

طاق باز روی زمین دراز بکشید؛ زانو ها را خم کنید و درحالی که وزنه ها را در دست گرفته اید، به آرامی دست ها را رو به به عقب ببرید و به حالت اولیه برگردید. این تمرین ۱۵ بار و در ۳ ست انجام دهید.افتادگی سینه در خانم ها بعد از دوران شیردهی بسیار رایج است.

۱-یکی از متداول ترین حرکات برای افتادگی سینه ها، حرکت پوش آپ می باشد.این حرکت بطور بسیار مؤثری عضلات سینه را درگیر می کند و همچنین تأثیر بسزایی بر روی عضلات کمربند شانه ای دارد. تقویت این عضلات موجب می شود تا سینه شما نسبت به قبل برجسته تر باشد.

۲- حرکت پیشنهادی بعدی ،این حرکت را می توانید در حالت نشسته و یا ایستاده انجام دهید.دست ها را در کنار صاف و مستقیم نگه دارید، همزمان هر دو شانه (کتف) را تا نزدیکی گوش بالا ببرید ،پس از مکثی کوتاه به موقعیت شروع برگردید.این حرکت را ۲۰ بار و در ۳ ست انجام دهید این حرکت باعث جلو گیری و درمان افتادگی سینه می شود.

۳- کف دست ها را در مقابل سینه بر روی هم بگذارید، به نحوی که نوک انگشتان شما رو به بالا باشد. سپس کف دست ها را بهم بفشارید تا عضلات سینه منقبض شوند و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار در ۳ ست انجام دهید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دیگر درمان خانگی برای افتادگی سینه

ماساژ: حداقل دو تا سه بار در هفته سینه‌ها را با روغن زیتون ماساژ دهید. اینکار به سفت شدن پوست و بازگشت قوام آن بسیار کمک خواهد کرد. یکی از خواص روغن زیتون دادن خاصیت کشسانی و بازگرداندن الاستیسیته پوست می‌باشد.


ماساژ با یخ: یکی دیگر از ماساژهای مؤثر در سفت کردن سینه ماساژ با یخ است. دو تکه کوچک یخ بردارید و به صورت دایره وار از اطراف سینه تا نوک آن را ماساژ دهید. نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که اینکار را برای بیش از یک دقیقه انجام ندهید چرا که پوست پستان بسیار حساس است. این نوع ماساژ به خوش فرم شدن سینه ها نیز بسیار کمک میکند.


ماسک پستان: می‌توانید هفته ای یکبار از ماسک‌های گیاهی استفاده کنید. خیار را با رنده به قطعات ریز تقسیم کنید و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را به اندازه کافی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند و سپس برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی سینه ها قرار دهید و بعد از این مدت زمان، سینه‌ها را با آب خنک بشویید. اینکار به استحکام بافت بدن و شادابی پوست بسیار کمک خواهد کرد و تاثیر آن را بعد از چند هفته احساس می‌کنید.


سینه بند (سوتین) مناسب: خیلی مهم است که در انتخاب سینه بند مناسب دقت داشته باشید. در صورتی که از سایز نامناسب استفاده کنید و یا نوع نامناسبی بپوشید، خود باعث از دست رفتن فرم سینه‌ها می‌شود. در صورتی که سینه‌های افتاده دارید حتما سینه‌بندی را انتخاب کنید که قوام داشته باشد و به بالا آوردن سینه‌ها کمک کند.


روغن‌های گیاهی: می‌توانید همچنین از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. با استفاده از این روغن‌ها نظیر روغن بادام و روغن دانه انگور و ماساژ دادن پستان می‌توانید باعث تقویت پوست ناحیه و بازگشت قوام و شکل مناسب آن شوید. در صورت نیاز می‌توانید این روغن‌ها را همراه با عصاره‌های گیاهی دیگر مصرف کنید.


عصاره‌های گیاهی: عصاره هویج، عصاره درخت سرو، عصاره رازیانه، عصاره نعناع و برخی دیگر از عصاره‌ها بسیار در فرم دهی و شادابی پوست تاثیر دارند و می‌توانید از آنها برای برطرف کردن شل بودن سینه‌ها و سفت کردن پوست استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از عصاره استفاده می‌کنید بیش از دو قطره برای هربار ماساژ دادن استفاده نکنید چرا که عصاره ها بسیار قوی هستند و می‌توانند احساس سوزش و حساسیت در شما بوجود بیاورند و بهتر است از آنها در کنار روغن‌های گیاهی و به عنوان مکمل استفاده کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فروغ | ۷ سال پیش
سلام.ميخاستم بپرسم من که الان شير ميدم آيا اين ماساژها و ماسک تاثير ميذاره رو افتادگي سينم يا بايد بچه رو از شير بگيرم بعد انجام بدم تا نتيجه بگيرم.ميخوام اگه تاثير نداشته باشه الکي خودمو معطل و نا اميد نکنم.
0
0
منا | ۷ سال پیش
ببخشید من دوتا زایمان شیرده داشتم الان علاوه بر شل وکوچیک بودن سینه هام اندازه هاشم فرق داره لطفا بگيد چیکار کنم
0
0
پاسخ کارشناس:
به پزشک مورد نظر مراجعه نمایید تا مشکل شما بررسی گردد و راه حل به شما داده شود.
لیلا | ۷ سال پیش
سلام لطفه نحوه ماساژ رو.توضيح بدين چه جوريه من متوجه نشدم ممنون از سايت خوبتون
0
0

hits