دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا الکترولیز کردن موهای زائد در دوران بارداری صحیح است؟
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا الکترولیز کردن موهای زائد در دوران بارداری صحیح است؟- الکترولیز- موهای زائد- دوران بارداری-بارداری-

اکثر خانمهای باردار در دوران بارداری خود به علت اختلالات و تغییر هورمونی دچار پرمویی و موهای زائد بدن می شوند و به فکر از بین بردن این موهای زائد می افتند. اگر این خانمها فقط در این دوران مخصوص این وضعیت را تجربه کرده اند توصیه می شود که تا بعد از وضع حمل صبر کنند.

آیا الکترولیز کردن موهای زائد در دوران بارداری صحیح است؟


اگر وجود این موهای زائد بر آزار دهنده بود می توانند در صورت تمایل آنها را اصلاح کرده یا با موچین آنها را بکنند. اگر از قبل از شروع دوران بارداری موهای زائد در صورت داشته باشند بهترین زمان برای از بین بردن موهای زائد صورت الان می باشد.


الکترولیز عمری بیش از ۱۲۰ سال دارد و در تمام این سالها هیچ نمونه یا خبری از اثرات و عوارض مخرب یا سوء دوران بارداری وجود نداشته است. اما احتیاطا می توانند پس از وضع حمل بقیه قسمت های بدن مانند خطوط مایو، شکم و یا سینه را الکترولیز کرده و از شر موهای زائد بدن خلاص شوند.

آیا الکترولیز کردن موهای زائد در دوران بارداری صحیح است؟


در ضمن نباید در چند هفته آخر دوران بارداری روی سینه ها و مخصوصا نوک سینه ها را الکترولیز کرد بالاخص اگر قصد دارند که فرزند خود را با شیر خود تغذیه کنند .
طی سه ماهه آخر این دوران، الکترولیز شکم توصیه نمی شود. سینه ها و شکم در دوران بارداری می توانند بسیار پر مو شده باشند. هم چنین از آنجائیکه کودک در آخرین ماه های بارداری فعال و پرتحرک می باشد ، الکترولیز بر روی شکم می تواند باعث شود که کودک در شکم مادر شروع به لگد زدن نماید و مادر را ناراحت کند.


برای از بین بردن موهای زائد، یک سوزن نازک به داخل فولیکول موی زائد فرو برده می شود در این روش ریشه های مو تخریب می شوند بنابراین برگشت مو دیگر امکان پذیر نیست. براساس چگونگی عکس العمل پوست شما نسبت به الکترولیز ، متخصص الکترولیز ، کرم آنتی بیوتیک یا آنتی سپتیک مایع (ضدعفونی کننده ها) را می تواند تجویز نماید.

منبع: پارسی طب




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits