دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های مقاربت و نزدیکی،آموزش چگونگی نزدیکی مخصوص زوجهای جوان
1008
زمان مطالعه: 7 دقیقه
آموزش مسائل زناشویی و جنسی یکی از مهم ترین دوره ها در زندگی شخصی انسان است. رفتار صحیح با همسر، طرز برخورد با او و حتی رفتارها و گفتارهای صحیح در نزدیکی با همسر نیز از اعمال بسیار مهم است که روایات زیادی از ائمه و بزرگان در این زمینه نقل شده است.
توجه: این مطلب آموزشی ویژه خانم ها و آقایان متاهل است و برای کودکان یا افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.

آموزش مسائل زناشویی و جنسی یکی از مهم ترین دوره ها در زندگی شخصی انسان است. رفتار صحیح با همسر، طرز برخورد با او و حتی رفتارها و گفتارهای صحیح در نزدیکی با همسر نیز از اعمال بسیار مهم است که روایات زیادی از ائمه و بزرگان در این زمینه نقل شده است.

در حدیثی از پیامبر نقل شده که خطاب به مردی فرمودند : آیا روزه ای. گفت نه ، پیامبر فرمودند آیا مریضی را عیادت کرده ای. پاسخ داد خیر. سپس پیامبر به او فرمودند : پس به خانه بر گردد و حق زناشوئی با همسرت را به انجام برسان که این برنامه از جانب تو برای او صدقه است. بنابراین بهتر است زوج های جوان با بالا بردن اطلاعاتشان در زمینه روابط جنسی به بهبود زندگی و شیرینی طعم ازدواج خود در پناه و خیر خداوند کمک کنند. در این مطلب آموزش چند نوع مقاربت و نزدیکی برای زن و شوهر های جوان و زوجین مطرح شده است، با مجله دلگرم همراه شوید.

separator line

روش های نزدیکی و مقاربت

برای نزدیکی و مقاربت روش های گوناگونی وجود دارد که در هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. بهترین روش آن است که برای هردو نفر راحت باشد تا بیشترین لذت را از رابطه جنسی نصیب زن و شوهر کند. در حین رابطه نیز باید کسی که تحریک را بر عهده دارد به گونه ای عمل کند که همسرش را هم مد نظر قرار دهد، به این معنا که شدت و ضعف تحریک باید به شکلی باشد که زن و شوهر بتوانند همزمان با هم به اوج لذت جنسی برسند. در ادامه به بررسی برخی روش های نزدیکی و مقاربت می پردازیم.

نکته مهم : در صورتی که شناخت کافی از شریک جنسی خود ندارید و یا قصد پیشگیری از بارداری دارید حتما از کاندوم استفاده کنید. اگر هم برای خرید کاندوم از مراجعه به داروخانه خجالت می کشید می توانید آنلاین سفارش دهید. کافیست عبارت خرید کاندوم را در گوگل جستجو کنید. بنابراین هیچ بهانه ای برای رابطه جنسی محافظت نشده وجود ندارد.

روش نزدیکی سنتی

در حدود 80 درصد زوجین براساس آمار کامنر به این روش عادت داشته یا از این روش استفاده می کنند. در این حالت زن به پشت خوابیده ، رانها را از هم باز و زانوها را کمی خم می کند. در این حال مرد دربین دو ران زن قرار گرفته و پس از دخول آلت روی او می خوابد در حالیکه نقطه اتکایش روی زانوها می باشد.

مزایا : اگر معاشقه بخوبی صورت گیرد واژن بخوبی تحریک شده و داخل واژن مرطوب شده باشد دخول آسان و کامل بوده و به راحتی انجام می گیرد.

معایب : برای زنان حامله بخصوص از نیمه دوم بارداری مناسب نیست. در این روش دهانه رحم که یکی از نقاط مهم تحریکی است کمتر تحریک می شود و البته کلیتوریس هم توسط آلت تناسلی مرد تحریک چندانی نمی شود مگر اینکه با دست اینکار را انجام دهند.

حتماً بخوانید:
چگونه به روابط جنسی خود کیفیت ببخشیم؟!

چگونه به روابط جنسی خود کیفیت ببخشیم؟!

چگونه به روابط جنسی خود کیفیت ببخشیم؟! چه کسی است که نخواهد زندگی جنسی اش سلامت باشد؟ اما چند سال بعد از ازدواج و با اضافه شدن بچه ها ممکن است مسیر…

روش های نزدیکی با دخول عمیق

این روش ها برای زوج هایی که قصد بچه دار شدن دارند مناسب است. همچنین به دلیل دخول عمیق در این روش ها، زن و شوهر حین رابطه لذت جنسی بیشتری را تجربه می کنند. در ادامه به چند مورد اشاره می شود.

الف روش متقاطع

پس از مغازله در زمان دخول زن به پشت خوابیده و پاها را دراز می کند. سپس مرد در یک پهلوی زن می خوابد طوریکه بدنش با بدن زن زاویه 60 درجه تشکیل دهد حال کمتر یا بیشتر . در این حالت زن پایی را که نزدیک مرد است بلند کرده و بر روی رانهای مرد قرار می دهد. سپس مرد خود را در لابلای پاهای زن جای داده و دخول می کند. در این روش امکان تحریک جنسی زن بیشتر است.

مزایا: وزن یکی بر روی دیگری نیست. نمامی اعضای تناسلی و ران ها با یکدیگر تماس داشته و ارگاسم لذت بخش تر است. در هنگام دخول امکان نوازش نقاط تحریکی مثل پستان، ران و کلیتوریس وجود دارد. دخول عمیق است و امکان حاملگی زیاد چون طول رحم کوتاه می شود.

ب - روش پاهای خمیده:

در این حالت زن به پشت خوابیده و پاها را روی شکم کاملا جمع و یا روی شانه های مرد می گذارد (برای زنهای قوی بنیه) و یا دور کمر مرد حلقه می کند و مرد می تواند حین دخول دستها را پشت زانوهای زن انداخته و بطرف خودش بکشد. در این حالت دخول عمیق و برای هر دو طرف لذت بخش بوده و طول واژن کوتاه شده و دهانه رحم به خوبی تحریک شده و کلیتوریس در مسیر حرکت آلت مرد قرار گرفته و بخوبی مالش و تحریک می شود.

آموزش نزدیکی و مقاربت و رابطه جنسی

مزایا : روش فوق یکی از بهترین راههای مقاربت و نزدیکی ارزیابی شده و در مراکز مشاوره توصیه می شود. این روش برای باردار شدن زن هم مفید است ولی در طول حاملگی جدا باید از این روش پرهیز نمود. همچنین این روش برای مردانی با آلت کوتاه نیز مناسب است.

ج - حالت نشسته:

مرد در زیر و زن روی مرد قرار گرفته و آلت را داخل واژن خود می نماید و با حرکات جلو و عقب یا بالا و پایین بدن خود عمل مقاربت را خودش کنترل می کند . در این حالت ارگاسم زن زودتر حاصل می شود ولی احتمال آبستنی کم است چون منی بلافاصله به پایین می ریزد. این روش برای مردان خسته و یا زنانی که دیر به ارگاسم می رسند مناسب است.

د - روش زانو زدن زن :

در این حالت زن زانو زده و به جلو خم می شود یا سر را روی بالشی می گذارد و مرد در بین پاهای زن قرار گرفته دخول می کند. در این حالت هم دخول عمیق و راحت است ولی برای مردها و زنهای چاق مناسب نیست. این روش باعث می‌شود که اسپرم در گردنه رخم ذخیره شود. از این روش برای رابطه مقعدی ( این نوع رابطه به هیچ وجه توصیه نمی شود ) هم استفاده می گردد.

نکته مهم : در صورتی که هدف از نزدیکی باردار شدن باشد، زن باید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به پشت دراز بکشد تا اسپرم از واژن خارج نشود. بهتر است زیر کمر بالشی قرار داده شود تا لگن کمی از روی زمین بلند شود. همچنین به دلیل زنده نماندن اسپرم، به پشت خوابیدن زن بیشتر از ۳۰ دقیقه احتمال بارور شدنش را بیشتر نمی‌کند.

جمع بندی

بسیاری از مشکلات به خصوص در میان زوج های جوان ناشی از عدم آشنایی کافی در مورد روابط زناشویی و جنسی است. نزدیکی و مقاربت صحیح در روابط زناشویی به گونه ای که نیازهای جسمی و روحی طرفین تامین شود نیازمند آموزش است. یادگیری انواع روش های نزدیکی و مقاربت سبب تنوع رابطه جنسی و بهبود کیفیت آن می شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

رابطه جنسی در پریود: آیا نزدیکی در دوران قاعدگی مفید است؟

رابطه مقعدی در دوران بارداری چه خطرات و عوارضی دارد؟

چگونه با همسر خود عشق بازی کنیم؟ آموزش تحریک زن در رابطه جنسی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (1008 رای)  

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

دكتر | ۶ سال پیش
عمل دخول ازمقعد بايدرعايت شودوگرنه موجب بواسير خواهدشد
2
2
غریبه آشنا | ۷ سال پیش
انشاله خدا گره از کار همه مدم باز کندمخصوصا شما
0
0
میثم | ۹ سال پیش
با سلام . دوست عزیز اگر نامزد هستید دخول اشکال شرعی دارد چون هنوز بین شما عقدی جاری نشده ، ضمناً اگر میخواهید با هم دیگر روابط جنسی داشته باشید عقد موقت و یا دائم با اجازه والدین دختر انجام بده . موفق باشید
1
2
وحید | ۹ سال پیش
باسلام تشکر از سایت خوبتون
بنده 29سالمه و یک سالی هست که نامزدکردم و به دلایل مالی ازدواج به تاخیر افتاده خانومم اجازه دخول نمیده ممنون میشم که منو راهنمایی کنید کی بتونیم روابط سالم و اسلامی داشته باشیم که گناهی هم صورت نگیره هر دو از رابط لذت ببریم
با تشکر
2
4
حسن توکلی | ۹ سال پیش
سایتت خیلی عالیه .مرسی
0
1
aida tehrani | ۹ سال پیش
khob bod
0
2

hits