دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پاسخ به سوالات جنسی و روابط زناشویی-قسمت اول
262
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پاسخ به مسائل زناشویی-پاسخ به سوالات جنسی-مسائل جنسی و روابط زناشوئی-پاسخ به سوالات شما در رابطه با آلت تاسلی مردانپاسخ به سوالات شما در رابطه با مقعد-سوالات جنسی سوالات جنسی سوالات زناشویی سوالات سکسی پاسخ به سوالات زناشویی پاسخ به سوالات سکسی...
توجه: این مطلب آموزشی ویژه خانم ها و آقایان متاهل است و برای کودکان یا افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.

پاسخ به سوالات جنسی

در سه برنامه اول از این مجموعه به پرسش و پاسخ هایی می پردازیم که فرصت نشده بود در برنامه های قبل مطرح شوند.

قسمت اول - پاسخ به سوالات جنسی

*مورد اول مورد بحث برانگیز اندازه آلت تناسلی در مردان بود .

- آلت من کوچک است و نمی توانم همسرم را راضی کنم. - چگونه می توانم آلتم را بزرگ کنم. دو فرزند دارم و از این نظر مشکلی ندارم اما در مورد انداره آلتم ناراحتم. باید اول دید که معیارتان برای سنجش اندازه آلتتان چه بوده. با کسی مقایسه کرده اید؟ با هنرپیشه های فیلم های تجاری و مستهجن خودتان را مقایسه می کنید که بارها عمل جراحی انجام داده اند و بعضا حتی آلتشان هیچگونه حسی ندارند؟ و یا اینطوری که اشاره کرده اید شریک جنسی دارید و ایشان ناراضی هستند؟

پاسخ به سوالات جنسی

ببینید، بیشترین گیرنده های عصبی در ناحیه تناسلی خانمها در کلیتوریس یعنی زائده ای که بالای مجرای ادرارشان است وجود دارد که این اصلا ربطی به داخل واژن ندارد و می شود حتی بدون دخول از طریق تحریک این منطقه به خانم لذت داد. منطقه بعدی که حساس است بیرون واژن، دهانه ورودی آن و منطقه محدودی از ابتدای واژن است که تنها قسمت ابتدایی آلت تناسلی مردانه برای تحریک این منطقه کافی است. در ضمن واژن حالت ارتجاعی دارد یعنی از انگشت دست تا سر یک بچه به هنگام تولد را در خودش جا می دهد و دورش را میگیرد.

بنابراین قطر آلت مردانه تاثیر چندانی نمی تواند در ارضا کردن خانم داشته باشد چون واژن خودش را تطبیق می دهد. در مورد طول آلت هم باید بگویم که کل فاصله دهانه واژن تا انتهای آن تقریبا به اندازه طول انگشت کوچک دست است بنابراین هر آلت تناسلی که حداقل در این حد باشد میتواند کل حجم واژن را پر کند. در مجموع برای خانم ها بیشتر پیش نوازی توام با همدلی، صمیمیت، مهر ورزی و درک متقابل مهم است تا داشتن شریک جنسی با آلت تناسلی خیلی بزرگ.

در مورد اندازه آلت تناسلی و ابزارها و داروهای تجاری که در این مورد رایج است باید بگویم که بعد از سن بلوغ دارویی برای بزرگ کردن اندازه آلت تناسلی وجود ندارد و ابزارهایی هم که بصورت تجاری تبلیغ می شوند بی اثر هستند.

تنها راه جراحی باقی می ماند که آن هم در تمامی موارد با رضایت فرد همراه نیست به دلیل شکل ناهماهنگی که از نظر ظاهری دارد، بعضا آسیب دیدن اعصاب ناحیه تناسلی و کم شدن احساس و اینکه در نهایت افرادی که این کار را انجام می دهند به اعتماد به نفسشان لزوما اضافه نمی شود چون معمولا این افراد به طور پایه ای کمبود اعتماد به نفس داشته اند.

*با همسرم در زمان پریود ارتباط جنسی داشتم و خانمم الان که دوهفته از پریودش میگذرد خون ریزی دارد و تکرر ادرار . آیا به دلیل این نزدیکی بوده که داشتیم ؟ این حالت لزوما به دلیل نزدیکی در حین پریود نیست اما خانم شما باید به پزشک مراجعه کند بخصوص اگر علاوه بر تکرر ادرار سوزش ادرار هم دارد چون ممکن است دچار عفونت مجرای ادرار شده باشد.

* بغیر از تیغ یا پودر و کرم موبر روش دیگری برای زدودن موهای اطراف آلت تناسلی هست؟ من از این روش ها راضی نیستم. در جواب دوستانی که ممکن است سئوال مشابهی برایشان پیش آمده باشد باید بگویم که روش های مو زدایی مختلف بسته به درجه حساسیت پوست و ضخامت موها می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. مثلا بهنام از استفاده از تیغ و پودر و کرم موبر راضی نیست اما متاسفانه خیلی هم تنوع در این مورد وجود ندارد و باید از بین روش های موجود بنابر شرایطتان یکی را انتخاب کنید.

معمولا علاوه بر مواردی که بهنام اسم برده، بند انداختن، استفاده از ماشین های مو زدا و یا اپی لیدی و روش سوزاندن و لیزر هم استفاده می شود. دو روش آخر یعنی سوزاندن و لیزر خیلی مقرون به صرفه نیست مگر برای منطقه کوچکی از بدن مثل صورت از بین این روش ها پودرها وکرم های موبر اگر حساسیت پوستی ایجاد نکنند معمولا بدون درد به صرفه اند. همان داروی نظافت که در قدیم از آن استفاده می شد. در سال های اخیر انواعی از این پودر ها و کرم ها هم به بازار آمده که بوی ناخوشایند کمتری نسبت به انواع قدیمی این مواد دارد.

یک چند تا نکته بهداشتی را هم همینجا بگویم: اگر برای زدودن موهای اطراف آلت تناسلی و مقعد از تیغ استفاده می کنید باید حتما از تیغ شخصی خودتان استفاده کنید و برای آقایان ترجیحا با تیغی که صورتتان را میتراشید با همان تیغ موهای ناحیه تناسلی خود را نزنید چون ممکن است باکتری های مناقط مختلف بدن را به هم منتقل کنید. بعد از هر بار استفاده تیغ را با آب داغ به خوبی بشورید. از مصرف تیغ های زنگ زده هم خودداری کنید.

استفاده از موم در ناحیه تناسلی خیلی توصیه نمی شود بدلیل اینکه ممکن است باعث رویش موها در زیر پوست بشود و یا به مرور زمان باعث شلی پوست آن منطقه شود اما باز هم این حالت ها از فرد به فرد دیگر فرق می کند و بعضی افراد ممکن است این راه را انتخاب کنند و راضی هم باشند. بنابراین انتخاب وسیله و یا ماده مو زدا را هر شخصی به روش آزمون و خطا می تواند برای خودش انجام بدهد.

بهداشت ناحیه تناسلی: علاوه بر مسئله موزدایی صحبت در مورد بهداشت ناحیه تناسلی هم خالی از فایده نیست.

ادرار کردن بعد از هر بار رابطه جنسی برای خانمها و آقایان مفید است. شستن مرتب ناحیه تناسلی بعد از ادرار کردن با موارد شوینده بدون بو برای خانمها و آقایان و برای خانمها در زمان عادت ماهانه به بهداشت ناحیه تناسلی کمک می کند. فقط تاکید کنم که خانمها داخل واژنشان را نباید با مواد شوینده بشورند که باکتریهای مفید این منطقه از بین می رود و واژن مستعد بیماریهای باکتریایی و عفونی می شود. در ضمن اینکه از لباس زیر نخی استفاده کنید و لباس زیر خود را هر شب عوض کنید به بهداشت ناحیه تناسلی کمک می کند.


* همسرم وسواس دارد و این مسئله با رابطه جنسی مان تداخل دارد. اگر این حالت وسواس بیمار گونه نسبت به تمیزی است یعنی مثلا خانم شما همیشه در حال سابیدن است و از ریختن مایع منی روی ملحفه و تخت یا درون واژنش ناراحت می شود، استفاده از کاندوم کمک کننده است چون هم انزال شما را با تعویق میاندازد و هم از ریختن مایع منی به اطراف جلوگیری میکند. یا مثلا ملحفه ای را استفاده کنید که فقط برای این کار گذاشته شده. اما اگر این حالت واقعا خارج از کنترل است و با تمیزی و نظافتی که اکثر خانمها برایشان مهم است متفاوت اشت با کمک روانپزشک و مصرف داروهای مناسب میتوانند به حالت وسواسشان فائق بیایند.

منبع : مجله سلامتی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (262 رای)  

۲۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

vahid | ۵ سال پیش
سلام من پسرم ولی پاهام و باسنم شبیه دختره میل جنسیم مثل دخترا هست یا لباسای دخترونه دوس داشتم.ودوس دارم که دختر بودم از ریش وسبیل و مویی که در میاد بیزارم.رفتارام هم مث دختراس.به نظرتون مشکل دارم؟
1
1
پاسخ ها:
ناشناس | ۴ سال پیش
داداش این امری که داری اصلا نباید کسی تعجب کنه.چون تو هم ژن مرد وهم زن رو طبعیت میکنی.ژن مرد همون که تو الت تناسلی مرد داری وژن زن رفتار وشهوت یه زن رو داری .این باید خودت رو از رفتار زنونه دور کنی وبری سمت کاراهای مردونه تا برات عادی بشه
1
4
Hector | ۵ سال پیش
با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم یکم در مورد پرده بکارت حلقوی ساده با منفذ کوچک توضیح بدید آیا اصلا بکارت به این نام وجود دارد ممنونم آگه سریع تر پاسخ بدید با تشکر از سایت خوبتون
0
1
رضاصادقی | ۵ سال پیش
سلام رضاهستم میخواستم بگم در دوران مجردی خود ارضایی کردم الان مایع منی از التم نمیاد ممکنه درچار زود انزالی شده باشم و در بارداری ممکنه دچار مشکل شم
0
1
فاطی | ۵ سال پیش
سلام من دوماهه که عروسی کردم و هنوز نتونستیم نزدیکی داشته باشیم و این قضیه داره زندگیمو خراب میکنه وقتی آلت همسرم به واژنم میخوره واقعا درد زیادی رو حس میکنم و عقب میپرم واقعا خسته شدم کمکم کنید لطفا اصلا دیگه از رابطه جنسی میترسم حتی کقتی با خودم تصمیم میگیرم ک کارو تموم کنیم استرس شدیدی میگیرم و نمیتونم میخاستم کمکم کنید و اگه کسی بی حسی قوی برای واژن میدونه بهم بگه لطفا لطفا لطفا کمکم کنید
0
1
نسرین | ۷ سال پیش
سلام.من طی رابطه ای که با دوست پسرم داشتم پرده منو زده.حالا نمیدونم جواب خواستگارامو چی بدم؟کمکم کنید***10700331
0
1
پاسخ ها:
حبیب | ۶ سال پیش
پرده بکارت به آسانی قابل پاره شدن نیست .پرده بکارت 6 نوع مختلف دارد حتی برخی پرده ها با فرو کردن انگشت هم به آسانی پاره نمی شند لذا اول باید از پاره گی مطمون شوید بعد اگر واقعا پاره گی اتفاق افتاده می تونید دلایل دیگری برای از دست دادن بکارت تون به خواستگارها عنوان کنید . الزاما هر پارگی بکارت بخاطر سکس نمیتونه باشه .
2
2
ترانه | ۷ سال پیش
سلام من متاهل هستم ولی در رابطه هام با همسرم ارضا نمیشم و همسرم خیلی از این موضوع ناراحته میشه بگید باید چکار کنم
1
2
پاسخ ها:
حبیب | ۶ سال پیش
عشق بازی پیش از رابطه جنسی رو بیشتر کنید
2
0
تنها | ۷ سال پیش
سلام خواهشا جواب مرا سریع بدید
اگر کسی رابطه از مقعد پشت داشته باشه و دخول هرگز از حلو نداشته باشه و من بعد از رابطه از پشت ریخته بشه بیرون و طرف با دستمال پاک کند درصورت ک بخاطر پاک کردن منی باعث بشه به اطراف وازن و... گشیده بشه ایا بارداری صورت میگیره درصورتیکه اصلاااا رابطه از جلو نبوده
2
0
پریسیماه | ۸ سال پیش
باسلام.
خشکی واژن رو چطوری میتونیم درمانش کنیم؟
من جدیدا در حین سکس باهمسرم واژنم خشک میشه و هر دو طرف اذیت میشیم.ممنون اگه راهنماییم کنید
2
1
sana | ۸ سال پیش
با عرض سلام و خسته نباشید
یه سال ازدواج کردیم چند ماهی هست از روش طبیعی استفاده میکنیم بعضی وقتها همسرم از اسپری های تاخیری استفاده میکنه ویه مدت تموم شده بود متوجه نشدم از لیدوکایین استفاده کرده آیا استفاده از بی حس کننده دندان مشکلی نیست؟
0
2
علی | ۹ سال پیش
مایع منی مرد حاوی مواد و ویتامین است پس تعداد امیزش برای مردان 54 ساله در هفته چند بار طبیعی است و بعد از امیزش چه چیز برای مردان جهت تقویت لازم است با احترام
0
0
کبرا | ۹ سال پیش
درموقع مکیدن پستان همسرم از هر دو مایع تلخ می اید توضیح اینکه بچه کوچک ندارد وشیر هم نمیدهد وسن همسرم 48 سال میباشد علت را بگویید وبه کدام دکتر برویم با تشکر
0
6
قاسم | ۹ سال پیش
14 روز بعد قاعدگی سکس داشتم بعد شک دارم ک اسپرم ب داخل واژن رفتهیا ن الان دو روز از پریودم عقب افتاده اگه قرص ضد بارداری بخورم ممکنه مانع بارداری بشم یا ن...؟ ترو خدا جواب بدین
1
1
آرمین | ۹ سال پیش
سلام ممنون از مطلبتون
من با نامزدم رابطه از پشت داشتم برای اولین بار و نزدیک یک هفته آلتم بو گرفته
بو بدی نیست ولی دلیل میخواستم بدونم
بگید خیلی ممنون میشم
0
2
ali78 | ۹ سال پیش
سلام
من 15 سالمه و منی در بدنم ساخته نمیشه باید چی کنم.مهره های کمرم بیرون زده و زیر چشمم خط افتاده ؟استمنا هم نمیکنم.
0
2
behrouz | ۹ سال پیش
سلام یه جن روزی هس که روی التم زیر پوست محل ختنه گاه یک زائده کوچک یا غضروف می بینم که ظاهر شده یا مثل این میمونه که مویرگ التم پاره شده چون که شکلش کاملا شبیه مویرگهای التم هس مثله اینکه مسیر رگ گرفته باشه وسفت شده البته چن روزقبل این ظاهر شدن غضروف التمرا بافشار کمی میکشیدم واستمنا هم میکنم میخواستم بدونم از عوارض استمنا هشتش یا مشکل جدیه وهمینطور میشه با گذشت زمان ترمیم یافت ممنون میشم راهنمایی کنید
0
0
یونس | ۹ سال پیش
چگونه الت تناسلی را بزرگ کنم بدون عوارض
1
0
مخفی | ۹ سال پیش
اگر کسی در کودکی مورد تجاوز قرار گیرد در جوانی قابل تشخیص است
0
0
نیلوفر یعقوبی | ۹ سال پیش
سلام یه سوال داشتم لطفا فوری جواب بدید.. من الان 2 سالی میشه که قرص ال دی مصرف می کنم. توی این دوره از مصرف 5 روز قبل از اتمام قرص ها شروع به مصرف قرص کو آموکسی کلاو کردم که طبق گفته ی دوستان باعث از بین رفتن کارایی قرص ال دی میشه! 1 روز قبل از اتمام قرص های ال دی با همسرم نزدیکی داشتم که برای اطمینان بیشتر همون شب 2 قرص خوردم.. من طبق روال همیشه باید روز شنبه پریود بشم اما الان یکشنبه ست هنوز پریود نشدم... خیلی استرس دارم از نظر شما احتمال بارداری زیاده؟؟؟
خواهش می کنم فورا جواب بدید...
0
1
پاسخ ها:
رها | ۹ سال پیش
سلام امکانش هست باردار بشید
برای اطمینان یه بیبی چک بگیرید
0
1
حسین | ۹ سال پیش
نرمال نیست ؟
یعنی بزرگه یا کوچیکه؟
0
1
حسین | ۹ سال پیش
نرمال نیست یعنی بزرگه یا کوچیکه؟
0
0
ali | ۹ سال پیش
سلام برنامتون خوبه فقط میخواستم سوال کنم نمیشه راهنماییم کنید
0
0
سهیلی | ۹ سال پیش
امکان حاملگی از روی لباس زیروجود دارد
0
1
tanin | ۹ سال پیش
سلام دختری 22 ساله هستم و قصد ازدواح با پسری 32 ساله دارم که خیلی به هم علاقه داریم آیا امکان دارد ما از لحاظ جنسی به علت اختلاف سن زیاد به مشکل بر بخوریم و اینکه میل پسر به علت سنش کم تر شود؟
0
2
مهدی | ۹ سال پیش
آیا با ریختن نطفه به پشت زن در هنگام نزدیکی باعث بچه دار شدن زن می شود؟
1
4

hits