دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۸ فایده علمی و اثبات شده بوسه لب به لب در روابط زناشویی
48
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید بوسه لب به لب بسیار بیشمار میباشد که ما در مجله دلگرم برای شما 8 دلیل علمی بوسیدن لب را آورده ایم. امیدوارم حسن رضایت شما همراهان عزیز را جلب کرده و حمایتتان را با لایک و کامنت به دست آوریم.

فواید بوسه لب به لب

از فواید بوسه : هنگام برقراری رابطه با جنس مخالف در بدن هورمون دوپامین آزاد می شود.

آیا میدانستید که بوسیدن لب تو لب تنها برای نشان دادن علاقه و محبت نمی باشد ؟ بلکه دارای فواید بسیاری بر سلامت انسان می باشد تقریباً کسی از آن آگاه نیست . . . .

برخی افراد هستند که اعتقاد دارند بوسیدن باعث سوزاندن کالری در بدن میشود اما این تنها فایده بوسیدن نیست بلکه مطالعات نشان داده است فواید متعددی در بوسیدن می باشد که شما از آن آگاه نمی باشید با ما در مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا در این رابطه بیشتر بدانید.

چرا شما تمایل دارید در هنگام بوسیدن چشمانتان را ببندید ؟

به طور معمول دو الی سه دلیل برای این مورد وجود دارد مهم ترین آنها این است که انسان توانایی برقراری ارتباط بین حس لذت بخش لامسه ای که هنگام بوسیدن به آن دست می دهد با ارتباط تصویری را ندارد.

به همین دلیل است که افراد چشمان خود را هنگام بوسه می بندند تا لذت بسیاری که در آن است را به دست آورند و مجبور نباشند بر روی چیزهای دیگر متمرکز شوند.

فواید بوسه از لب / تاثیر بوسه بر مردان / فواید بوسه لب به لب / فواید بوسه و لب / فواید بوسه عاشقانه

فواید بوسه از لب

جدا از به دست آوردن یک تجربه لذت بخش ، بوسیدن به صورت لب تو لب باعث کاهش درد می گردد همچنین حس خوبی که به شما میدهد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود بنابر این بوسیدن تنها یک فاکتور برای به دست آوردن حس خوب نیست بلکه برای شما بسیار مفید است.

1. بوسه فشار خون شما را کاهش می دهد و قلب شما را سالم نگه می دارد

در حین بوسیدن انتقال دهنده عصبی به نام اپی نفرین در خون آزاد می شود که باعث میشود ضربان قلب شما سریع تر و سطح کلسترول LDL در بدن پایین بیاید بوسیدن منجر به اتساع عروق قلبی می شود در نتیجه فشار خون کاهش می یابد و همچنین قلب شروع به پمپاژ سریعتر خون در بدن میکند که منجر به گردش خون بیشتر در سراسر بدن و تثبیت فعالیت های قلبی عروقی می گردد.

فواید بوسه از لب / تاثیر بوسه بر مردان / فواید بوسه لب به لب / فواید بوسه و لب / فواید بوسه عاشقانه

2. تاثیر بوسه از بین بردن گرفتگی عضلات و محافظت از دندان ها

در حین بوسیدن رگهای خونی به دلیل آزادسازی آدرنالین در بدن گشاد تر می گردند از این رو منجر به کاهش دردهای قاعدگی کمر درد سردرد و غیره می گردد در حین بوسیدن تولید بزاق در دهان افزایش می یابد از این رو منجر به از بین رفتن پلاک در دندان ها در نتیجه جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و حفره در دندان ها می گردد.

فواید بوسه

3. فواید بوسیدن بر کاهش وزن

ثابت شده است که بوسیدن باعث سوزاندن ۲ الی ۳ کالری در دقیقه و افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود. تحقیقات می گوید سه بوسه پر احساس در طول روز که حداقل ۲۰ ثانیه طول بکشد باعث کاهش حداقل ۱ پوند وزن در روز می گردد.

بنابراین این یک راه آسان برای کاهش وزن است . بر این اساس هنگام بوسیدن ضربان قلب شما افزایش می یابد که در نتیجه آزادسازی هورمون های اپی نفرین و آدرنالین در بدن است و باعث افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن کالری بیشتر می شود بنابراین بوسه های خود را پر احساس و بیش از ۲۰ ثانیه ادامه دهید.

فواید بوسه از لب / تاثیر بوسه بر مردان / فواید بوسه لب به لب / فواید بوسه و لب / فواید بوسه عاشقانه

4. جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست صورت و افزایش درخشش پوست

به این فکر کنید هنگامی که مشغول بوسیدن هستید بیش از ۳۰ عضله در صورت شما در حال فعالیت می باشد بنابراین اگر شما تعداد بوسه در روز را افزایش دهید تمرین بر روی عضلات صورت را هم افزایش داده اید در نتیجه منجر به جلوگیری از افتادگی گونه‌ها و بهبود جریان خون در صورت میشود که این امر باعث می شود که پوست شما جوان تر و درخشنده تر شود.

فواید علمی بوسه فواید بوسه از لب / تاثیر بوسه بر مردان / فواید بوسه لب به لب / فواید بوسه و لب / فواید بوسه عاشقانه

5. بهبود سیستم ایمنی با بوسه بر لب

در هنگام بوسیدن لب آنتی بیوتیک های طبیعی در بزاق دهان ترشح می شود تحقیقات نشان داده است در این حالت افراد به سطح بالایی از ایمونوگلوبین دست پیدا می‌کنند که اولین خط دفاعی برای از بین بردن میکروارگانیسم های ورودی به بدن می باشد.

فواید بوسیدن / فواید بوسه / فواید بوسه از لب / تاثیر بوسه بر مردان / فواید بوسه لب به لب / فواید بوسه و لب / فواید بوسه عاشقانه

6. کاهش استرس و به دست آوردن حس خوب با بوسه

استرس باعث هورمونی شناخته شده به نام کورتیزول می شود حال آنکه اگر در طول روز بوسه های پر احساس به مدت بیش از ۲۰ ثانیه داشته باشیم منجر به آزادسازی هورمونهای شیمیایی از مغز می شود که به عنوان آرام بخش در بدن عمل می کنند و نه تنها باعث کم شدن استرس می شود بلکه باعث به دست آوردن یک پست خوب میشود. این امر عزت نفس شما را افزایش می دهد و باعث حفظ آرامش روح و جسم می شود.

فواید بوسه بر لب

7. عضلات صورت را محکم کردن با بوسه

فکر نکنید که بوسیدن تنها باعث تقویت عضلات صورت میشود بله همراه با آن یک بوسه پرشور می تواند بیش از ۱۱۲ عضله در بدن را تقویت کند بنابراین بوسه مستمر و روزانه باعث به وجود آمدن بدن و صورتی فارغ از سلولیت می شود در نتیجه شما جوان تر و شاداب تر به نظر می رسید.

فواید بوسه از لب / تاثیر بوسه بر مردان / فواید بوسه لب به لب / فواید بوسه و لب / فواید بوسه عاشقانه/ فواید لب گرفتن

8. افزایش طول عمر با بوسه

مطالعات نشان می دهد که این یکی از مزایای بیولوژیکی بوسیدن است اگر روزانه شریک زندگی خود را ببوسید به او کمک می کنید تا زندگی سالم تر و شادتر و فارغ از بیماری داشته باشد اینها به افزایش طول عمر کمک میکند.


بیشتر بخوانید :

۵۳ تعبیر و تفسیر بوسه دادن و بوسیدن در خواب

فواید عاشقانه بوسه در روابط زناشویی

ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم
احمدروشن زاده



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (48 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits