دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا پس از حمله قلبی می توان رابطه جنسی داشت؟
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رابطه جنسی پس از حمله قلبی امکان پذیر است و حتی متخصصین قلب به آن توصیه می کنند.حمله قلبی عوارض زیادی بر تمام جنبه های زندگی شما، از جمله روابط عاشقانه، اعمال می کند. اما این بدان معنا نیست که شما باید رابطه جنسی را کنار بگذارید.

حمله قلبی زندگی شما را در یک لحظه تغییر می دهد. آیا می دانید که حمله قلبی چگونه زندگی جنسی شما را تغییر می دهد؟ در این مقاله اظهار نظرهای هفت متخصص قلب و عروق را در مورد خطرات و مزایای رابطه جنسی پس از حمله قلبی را در اختیاراتان قرار می دهیم. با ما همراه شوید.

رابطه جنسی پس از سکته قلبی

باید بدانید که رابطه جنسی مهم است، به ویژه پس از حمله قلبی.

حمله قلبی عوارض زیادی بر تمام جنبه های زندگی شما، از جمله روابط عاشقانه، اعمال می کند. اما این بدان معنا نیست که شما باید رابطه جنسی را کنار بگذارید. در واقع، رابطه جنسی پس از حمله قلبی امکان پذیر است و حتی متخصصین قلب به آن توصیه می کنند. معمولا این سوال در ذهن بیمار پیش می آید که آیا می توانم در این شرایط رابطه جنسی داشته باشم؟جرمی پولاک، متخصص قلب مرکز پزشکی سان جوزف در دانشگاه مریلند، قاطعانه جواب می دهد: بله.

فراموش نشود که پس از یک حمله قلبی شدید زمانی طول می کشد تا بیمار به زندگی روتین و معمول خود بازگردد.

مطالعه ای که در اکتبر سال 2016 در مجله JAMA Cardiology منتشر شد، نشان داد که پس از حمله قلبی اختلال عملکرد جنسی رایج بوده است و از کاهش لذت جنسی تا اختلال در فعالیت جنسی منظم بیمار مشاهده شده است. بدیهی است که پس از حمله قلبی اختلال در عملکرد جنسی نسبت به افسردگی بیشتر رخ داده است. و این به ویژه در زنان بیشتر مشاهده شده است.

دکتر پولاک می گوید: اکثر پزشکان فیزیولوژیست احساس راحتی ندارند تا در مورد رابطه جنسی با بیماران خود صحبت کنند، و بیماران نیز احساس ناخوشایندی برای فاش کردن مشکلاتشان دارند، مخصوصا پس از حمله قلبی. به عنوان نتیجه می توان گفت که افرادی که دچار حمله قلبی می شوند برای از سر گرفتن فعالیت جنسی احساس ترس و یا تردید دارند ، و همین عامل به سرعت می تواند در افسردگی پس از حمله قلبی نیز نقش داشته باشد.

مزایای رابطه جنسی برای سلامت قلب

مزایای رابطه جنسی برای سلامت قلب

رابطه جنسی می تواند یکی از بهترین راه های مبارزه با افسردگی پس از یک حمله قلبی باشد. راشل بوند، مدیر کل سلامت قلب زنان در بیمارستان لنکس هیل در شهر نیویورک می گوید: " رابطه جنسی و نزدیکی برای سلامتی فرد بسیار مفید است." "زیرا باعث کاهش استرس و اضطراب و بهبود رفاه عاطفی می شود – این ها تمام چیزهایی است که در سلامتی قلب موثر است."

بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله آمریکایی قلب و عروق، که تحقیقی برای اثبات آن نیز وجود دارد. رامی کوهوش، متخصص قلب و عروق در دانشگاه ایالتی اوهایو، بیمارستان قلب راس، در کلمبوس می گوید که رابطه جنسی خطر بیماری های قلبی عروقی را به نصف کاهش می دهد. تحقیق همچنین نشان می دهد که رابطه جنسی:

  • استرس را کاهش می دهد
  • سلامت روحی و عاطفی تان را افزایش می دهد
  • فشار خون را کاهش می دهد

سوزان استینبام، یک متخصص قلب و سخنگوی Go Red For Women که در شهر نیویورک مستقر است، می گوید که" رابطه جنسی عادت را دوباره برقرار می کند. "داشتن رابطه صمیمی و جنسی بین زوج بخش مهمی از کیفیت زندگی و بهبود و درمان است."دکتر استینبام می گوید: علاوه بر سروتونین و اکسیتوسین که "هورمون های حس خوب " هستند - اتصال و ارتباط بین زوج بخشی از روند بهبود و درمان است. و روابط سالم منجر به نتایج بهترمی شود.

رابطه جنسی پس از حمله قلبی

خطر تکرار یک حمله قلبی چیست؟

علیرغم شواهد، بعد از تجربه آسیب پذیری در اثر یک حمله قلبی، ممکن است برخی از افراد فکر کنند که رابطه جنسی بیش از حد خطرناک است و تصور می کنند که فعالیت های فیزیکی و استقامت و اعمال نیرو در رابطه جنسی باعث حمله قلبی دیگری می شود.

اما بریانت اچ. نگوین، متخصص قلب و عروق بیمارستان شارپ گروسمونت که در سن دیگو مستقر است، می گوید: در رابطه جنسی بیماران مبتلا به بیماری قلبی فقط اندکی محدودیت وجود دارد: اما اگر بیمار احساس خوبی داشته باشد و از لحاظ جسمی فعال باشد، فعالیت جنسی خطر حمله قلبی یا سایر بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد. دکتر نگوین می گوید: "اگر یک بیمار حمله قلبی داشته باشد، به آنها دستور می دهم در صورتی که هنگام رابطه جنسی یا هر گونه فعالیت جسمی با نشانه هایی مانند ضعف تنفس، درد قفسه سینه یا تپش مواجه شدند آن را گزارش دهند.

بعضی از پزشکان به بیماران دستور می دهند فعالیت جنسی خود را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهند. دکتر پولاک گوید: "اگر بیماران حمله قلبی بتوانند در فعالیت بدنی سبک شرکت کنند (پیاده روی با سرعت ملایم)، آن ها می توانند فعالیت جنسی را از سر بگیرند." "من همچنین تاکید می کنم که داشتن رابطه جنسی به هیچ وجه ریسک تکرار یک حمله قلبی را افزایش نمی دهد.

دکتر بوند موافق است که خطر ابتلا به حمله قلبی مجدد یا مرگ در اثر فعالیت جنسی، بسیار کم است. او می گوید: "به بیمارانم می گویم که با افزایش استقامت شان، این خطر را می توانند کاهش دهند."

امکان داشتن رابطه جنسی پس از حمله قلبی و صحبت با پزشک تان در این خصوص:

دکتر ایگبوکیدی متخصص قلب در موسسه قلب سنت وینسنت، آرکانزاس می گوید" در یک حمله قلبی، برخی از بیماران از آسیب جدی به عضله قلب شان رنج می برند. اگر این مورد باشد، فعالیت فیزیکی بیمار - از جمله رابطه جنسی - باید به شدت محدود باشد. دکتر ایگبوکیدی می گوید: "ما معمولا عملکرد ضربان قلب را بعد از حمله قلبی ارزیابی می کنیم و اگر عملکرد ضربان قلب کم باشد، پس بیمار نمی تواند در فعالیت بدنی شدیدی خود را درگیر سازد. بیمارانی که در قلبشان استنت کار گزاشته شده است(استنت یک لوله توری سیمی کوچک می باشد که سبب باز شدن سرخرگ شده و به شکل دایمی داخل آن می ماند) و عملکرد ضربان قلب طبیعی دارد، معمولا نباید هیچ گونه فعالیت بدنی در 48 ساعت اول پس از استنت گذاری داشته باشند.

دکتر جنیفر هیت، متخصص قلب و عروق و مدرس مرکز بهداشت زنان قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک می گوید: در نهایت باید گفت میزان راحتی شما بسیار مهم است و شما باید با پزشک خود صحبت کنید که چه میزان فعالیت فیزیکی برایتان باید در نظر گرفته شود.

دکتر هیت می گوید: بیماران قطعا می توانند چند هفته صبر کنند تا از حمله قلبی ریکاوری شوند وبهبود یابند، اما پس از آن نیازی به نگرانی نیست و می توانند احساس راحتی داشته باشند و می توانند با همسرشان رابطه جنسی داشته باشند. مراحل بسیاری در رابطه و نزدیکی وجود دارد و من توصیه می کنم که اگر بیمار حالت عصبی دارد آرامشش را حفظ کند و نشان دهد که هیچ نشانه و علامتی از آنژین ( درد قفسه سینه) ندارد. "

ایگبوکیدی می گوید: هنگامی که شما راحت و با اعتماد به نفس باشید، هیچ دلیلی برای رد رابطه جنسی که مزایای سلامتی آن برای قلب اثبات شده، باقی نمی ماند، "رابطه جنسی چیزی است که برای همه ما لذت بخش است. اگر شما آن را کنار بگذارید، شادی و سرزندگی را از بین برده اید.

دوستان عزیز از اینکه با مجله دلگرم همراه بودی سپاسگزاریم. می توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در این رابطه بخوانید:

7 دلیلی که نشان می دهد رابطه جنسی در صبح مفیدتر است!

آیا زناشویی (رابطه جنسی) زیاد برای بدن ضرر دارد؟

ترجمه و گردآوری

سهیلا مقصودی

بخش سلامت جنسی مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits