دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رابطه جنسی و ارتباط آن با سلامت قلب
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هیچ عذر و بهانه ای برای داشتن یک رابطه جنسی خوب وجود ندارد اما بیشتر افراد از داشتن چنین رابطه ای سر باز می زنند. اگر بدانید داشتن رابطه جنسی سالم با شریک زندگیتان، می تواند یک روش عالی برای بهبود سلامت قلب باشد حتما شگفت زده و متعجب خواهید شد. در...

رابطه جنسی همانند ورزش کاردیو عمل می کند . ورزش کاردیو چیست ؟هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵٪ ماکسیمم ضربان قلبتان افزایش دهد، می‌تواند بعنوان کاردیو شناخته شود.

ورزش کاردیو
اگر طرفدار استفاده از تردمیل نیستید، می توانید به سراغ رابطه جنسی با همسرتان بروید. محققان بیان کرده اند که فعالیت جنسی همانند ورزش ایروبیک با شدت متوسط عمل می کند و در زنان، در هر دقیقه، حدود سه کالری می سوزاند.

ورزش کاردیو
ورزش کاردیو

همانند هر تمرین ایروبیک دیگری، رابطه جنسی هم می تواند به تقویت قلب، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. البته این موضوع بدین معنا نیست که تمرینات ورزشی روتین خود را متوقف کنید.

دکتر آلفراد کسل متخصص قلب و عروق در این باره چنین می گوید: رابطه جنسی جزو تمرینات ورزشی با تاثیر اندک است و به طور متوسط معادل پیاده روی 1.6 کیلومتر در 20 دقیقه می باشد.

موسسه قلب در آمریکا توصیه می کند در هر هفته 150 دقیقه تمرین ورزشی متوسط داشته باشید مگر اینکه حالتان خوب نباشد و نتوانید این حجم از تمرینات را انجام دهید.

چرا باید با همسر خود رابطه ی جنسی داشته باشیم ؟


رابطه جنسی می تواند خطر حملات قلبی را کاهش دهد:

حمله قلبی
بروز حمله قلبی به هنگام برقراری رابطه جنسی یکی از کلیشه هایی است که در میان افراد رواج پیدا کرده است اما واقعیت این است که کمتر از 1 درصد از این حملات به فعالیت جنسی مرتبط هستند. رابطه جنسی سالم در واقع می تواند خطر حملات قلبی را کاهش دهد. یکی از مطالعات انجام شده، فعالیت جنسی مردان میانسال را برای بازه زمانی 16 ساله مورد پیگیری قرار داد و دریافت آن هایی که دو بار در هفته یا بیشتر از آن رابطه جنسی داشته اند کمتر از افرادی که یکبار در ماه یا کمتر از آن رابطه داشته اند به حمله قلبی مبتلا می شوند. البته نمی توان با اطمینان گفت که رابطه جنسی می تواند از قلب شما محافظت کند یا افراد سالم چقدر باید رابطه جنسی داشته باشند.

دکتر کسل در این باره چنین می گوید: رابطه جنسی سالم، رضایت بخش و منظم نشان دهنده یک زندگی معنادار و متمرکز بر سلامتی است.

لزوم داشتن رابطه ی جنسی با همسر
لزوم داشتن رابطه ی جنسی با همسر

می تواند در کاهش استرس موثر باشد:
فعالیت جنسی می تواند تولید هورمون هایی که با حس و حال خوب افراد مرتبط است را افزایش دهد. همین امر باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خوی افراد می شود. تجربه فیزیگی گرم و رضایت بخش( به عنوان بخشی از رابطه جنسی ) می تواند استرس کلی بدن را کاهش دهد و حس و حال خوبی در فرد ایجاد نماید. هر چیزی که باعث آرامش فرد شود و حس اضطراب را در او کاهش دهد برای سلامت قلبی عروقی بسیار مفید خواهد بود.

این مطالب را بخوانید :

خواسته های غیر طبیعی مردان در رابطه با همسرشان

چگونه با همسرمان رابطه جنسی هات داشته باشیم؟

رابطه جنسی با شریک زندگی خود
زیاد شدن عشق و علاقه با برقراری رابطه جنسی


به ارتباط شما با همسرتان کمک می کند:
حس گرما و هیجان تاثیر بسیار زیادی بر روی روابط همسران دارد. حس تنهایی یکی از فاکتورهای خطر برای ابتلا به بیماری های قلبی محسوب می شود. این در حالیست که پشتیبانی اجتماعی برای سلامت قلب افراد بسیار مفید است. این موضوع بدین معنی است که حس ارتباط پایدار به افزایش سلامت قلب کمک می کند. به همین خاطر برای بهبود سلامت قلب خود به دنبال روش های پیچیده نباشید.

دکتر کسل در این باره می گوید: اگر داشتن زندگی جنسی خوب بخشی از زندگی مراقبت کننده و متصل کننده است، قلب شما نیز می تواند از این موضوع به نفع خود استفاده کند.

رابطه جنسی به خواب بهتر کمک می کند:

همانطور که در بخش قبلی مقاله نیز ذکر کردیم، داشتن رابطه جنسی سالم با همسرتان باعث ازاد شدن مواد شیمیایی می شود که حس و حال خوبی را در شما ایجاد می کند. همین مواد شیمیایی خواب شبانه را نیز تحریک می کنند. بر اساس مطالعه انجام شده در استرالیا، 64 درصد از افراد بعد از ارگاسم، خواب راحت تری را گزارش کرده اند. هر چقدر خواب بهتری داشته باشید قلبتان نیز سالم تر خواهد بود.

کریس برنتر مربی خواب و بنیانگذار یکی از سایت های معروف در این باره چنین می گوید: خواب ضعیف با افزایش فشار خون، چاقی و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و برای داشتن خوابی سالم، رابطه جنسی را با همسرتان حفظ نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits