دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دارو درمانی جالبی برای زوج‌های ناموفق
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دارو درمانی جالبی برای زوج‌های ناموفق - همیشه که نباید حرف زد، گاهی وقت ها باید عمل کرد، -دارو-درمانی-جالبی-ناموفق

4f858f668174b4beb58b710f60f2753d

همیشه که نباید حرف زد، گاهی وقت ها باید عمل کرد، توصیه می شود به جای قرص و شربت به همسرتان، از آمپول استفاده کنید. آمپول های زیر را به جای حرف زدن و بگو مگو و جدل و… به همسرتان تزریق کنید:

۱٫ نوشتن گفتنی‌ها

اگر هنوز چند کلمه ای از بحث نگذشته است که دعوایتان می شود، اگر در همسرتان مقاومت شدیدی در پدیرش سخنان خود می بینید، اگر نگران این هستید که نتوانید کلام و احساستان را مدیریت کنید، توصیه می شود که همه ی گفتنی ها را بنویسید. چرا که در نامه، فرصت مرور و تجدید نظر هست. در نامه مجالی برای بحث و جدال وجود ندارد؛ شما یک طرفه سخن می گویید و خواننده نیز یکسره به سخنان شما توجه می کند. نوشتن به شما امکان می دهد که از ظرافت های کلامی و سنجیدگی گفتار، نهایت بهره را ببرید. اساساً خواندن نامه برای همه دلنشین است و این دلنشینی، خواه ناخواه، محبتّی نیز ایجاد می کند.

از قلم و کاغذ نترسید، نمی خواهید که کتاب چاپ کنید! فقط می خواهید حرف دلتان را بدون بگو مگو به همسرتان که نزدیکترین فرد به شماست، بیان کنید. حداکثر چند غلط املایی و ویرایشی خواهید داشت! فقط به این فکر کنید که همسرتان تمام حرف های شما را می خواند و دعوا هم نمی شود، می ارزد، امتحان کنید.

۲٫ فرستادن پیامک

یکی از راه های عالی برای صمیمیمت بیشتر با همسرتان، فرستادن پیامک است. چرا به دوستانتان، همکاران قدیمیتان، مدیرتان پیامک می زنید، ولی به همسرتان نه؟

این نوع گفتار زمان خاصی احتیاج ندارد و شما می توانید پیامک تبریک عید، شعر عاشقانه، لطیفه و هر چیزی که دوست دارید را برایش بفرستید. حتی زمانی که از یکدیگر عصبانی و خشمگین هستید، می توانید به این وسیله صمیمانه ترین رابطه را با همسرتان برقرار کنید. هرگز فراموش نکنید “وقتی یکی از همسران از دیگری خشمگین است، قدرتمندترین پیامی که می تواند برای همسرش بفرستد، این است: حق داری از دست من عصبانی باشی.”

۳٫ هدیه دادن

از نظر اسلام هدیه دادن روش بسیار پسندیده ای است که کینه ها را از بین می برد و به روابط انسان ها به خصوص زن و شوهر ها شادی می بخشد.

“هنگامی که کلمات برای برقراری ارتباط، نامناسب و یا نارساست، دادن هدیه روشی عالی برای این منظور به شما می آید.” در واقع هدیه گاهی لغت نامه عشق است و رمزی است که به همسر ما می فهماند که به او می اندیشیم و او را دوست داریم و گاه زبانیست برای عذرخواهی مودبانه. اما نکته ی قابل توجه این که هدیه دهنده (به خصوص مرد به دلیل ویژگی های ذاتی) علاوه بر هزینه مادی، زحمت زیادی متحمل می شود و ذوق فراوانی به کار می برد، بنابراین هدیه گیرنده باید با روی گشاده آن را بپذیرد و هرگز در صدد پس دادن و یا حتی تعویض هدیه نباشد.

۴٫ رفتارهای هیجان انگیز

درست نیست که ما در زندگی خصوصی خود همواره جدیت به خرج دهیم و انجام برخی از کارهای شادی آفرین و نشاط انگیز را ناسازگار با روحیات خود بدانیم؛ و یا این گونه رفتارها را سبک سرانه تلقی کنیم. ما می توانیم گاه گاهی به کودک درون خود مجال بازی دهیم و بدینوسیله زندگی را از حالت یک نواختی خارج کنیم. مثلاً پیام خود را با زبانی عاشقانه بنویسیم و به آینه جلوی اتومبیل همسرمان آویزان کنیم؛ یا اگر می دانیم که روز خسته کننده ای داشته است، جمله ی “خسته نباشی عشق هیشگی من” را بر در ورودی بچسبانیم و یا حتی خواسته ی خود را با بیانی کودکانه و نشاط آور بیان کنیم.

۵٫ نوشتن نامه فرضی

نوشتن نامه ی فرضی، برای رهایی از احساسات منفی بسیار مفید است. این کار فرصتی فراهم می کند که ابتدا درباره ی هر چه باعث خشم، عصبانیت، ناراحتی و ترس شما شده است و قصد گفتنش را دارید، فکر کنید.

پس ابتدا آنچه قصد گفتن آن را دارید، در نامه ای به همسر خود بنویسید. در مرحله بعد جواب نامه را آن گونه که دوست دارید دریافت کنید، از طرف همسرتان به خود بنویسید؛ مثلاً این که از شما تشکر می کند که احساس خود را به او بیان کرده اید و یا این که شما را درک می کند و به خاطر اشتباهی که داشته است از شما معذرت می خواهد. در مرحله سوم مجدداً نامه ای به همسر خود بنویسید و وانمود کنید که وی حرف دل شما را زده است و به این دلیل شما حاضرید او را ببخشید.

قبل از اینکه اعتراض کنید، بگویم شما می خواهید با همسرتان یک عمر با خوبی و عشق زندگی کنید و فرزندان سالم پرورش دهید، زندگی که یکی من بگم یکی تو نیست، گذشت و بزرگواری است، بعضی اوقات همسر می داند که مثلا رفتار مادرش اشتباه بوده ولی نمی خواهد و یا نمی تواند آن را بیان کند و از طرف مقابل عذر بخواهد، ما هم عصبانی هستیم، پس با کمی گذشت و برای این که از ناراحتی خود بکاهیم، می توانیم این نامه فرضی را بنویسیم، حتی می توانیم آن را نگه داریم و سالها بعد به همسرمان نشانش دهیم، مطمئن باشید که همسرتان از این کار شما واقعا خوشحال خواهد شد و شاید هم بعد از سالها، به کم اهمیت بودن مسئله پی ببرید و خدا را شکر کنید که به خاطر این مسائل جزیی، زندگی را تلخ نکردید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits