دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض دیر ازدواج کردن برای دختر و پسر
5
زمان مطالعه: 9 دقیقه
عوارض دیر ازدواج کردن برای دختر و پسر:تا دیر نشده ازدواج کنید! عواقب و عوارض دیر ازدواج کردن دختران/ با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عواقب دیر ازدواج کردن آشنا شوید.

تا دیر نشده ازدواج کنید! عواقب و عوارض دیر ازدواج کردن دختران

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عواقب دیر ازدواج کردن آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/

ازدواج یکی از مراحل مهم در زندگی افراد به شمار می ‌رود که در آن فاکتورهای مهم زندگی از جمله: جنبه های اجتماعی، مادی، اعتقادی – فرهنگی و جنبه روانی دخیل هستند و ورود به این موارد از حیطه تخصص این حقیر نیز خارج است. لذا با توجه به شرایط ناخرسند جاری، لازم دانستم نسبت به جنبه فیزیولوژیک آن که بسیار حائز اهمیت است و اندک اطلاع پایه ای در مورد آن دارم یک اشاره ای داشته باشم.

از منظر زیست‌شناسی، موجودی را می توان زنده لقب داد که رشد کند و تولید مثل او فعال باشد. هر عاملی که یکی از این دو را تهدید کند، تهدیدی برای زندگی و حیات یک موجود زنده خواهد بود. از نظر و دید تکاملی، تولید مثل نکردن یعنی انتقال ندادن ژنها به نسل بعدی، که این امر همانند مردن یک موجود زنده میباشد. به عبارتی دیگر، زاد و ولد متضمن استمرار بقاء موجودات است.

کاهش استروژن عامل پوکی استخوان

سن بلوغ فیزیولوژیک در دختران حدود ۹ تا ۱۲ سالگی است که البته ۴ تا ۵ سال زمان لازم است تا این بلوغ کامل شود. وقتی بدن به این سن فیزیولوژیک می‌رسد، مغز (هیپوفیز) هورمونهایی ترشح می‌کند که باعث شروع تغییرات بلوغ می‌شود. این هورمون‌ها به قسمت‌های متفاوتی از بدن می‌روند و تغییرات بلوغ را ایجاد می‌کنند.

 چهارشنبه, 18 اسفند 1395 زناشوییدانستنیهای قبل از ازدواجدیر ازدواج کردن چه دردسرهایی دارد؟

عواقب و عوارض دیر ازدواج کردن دختران

از تاثیرات و بازخوردهای ترشحات هورمونی، استرژن از تخمدان دختران بالغ ترشح می شود که این هورمون زنانه با جذب و ذخیره سازی کلسیم در استخوانهای پهن و همچنین ذخیره سازی چربی و سایر املاح معدنی نقشی بسیار موثر در آماده سازی دختران برای دوران بارداری و شیردهی بعهده دارد.

زنان باردار برای رشد اسکلت جنین روزانه به ۱۲۰۰ میلیگرم کلسیم نیاز دارند و مادران شیرده برای تولید شیر باید روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم از رژیم غذایی خود بدست آورند. فاجعه آمیز اینکه، از نظر علمی حداکثر سن باروری در زنان ۲۲ سال است که تا ۳۰ سال تقریبا ثابت می‌ماند و بعد از آن بویژه بعد از ۳۵ سالگی به علل فیزیولوژیکی که به طور طبیعی در بدن خانم ها اتفاق می‌افتد ریسک ناباروری، سقط و ناهنجاری‌های جنینی افزایش می یابد.

چرا که با افزایش سن، سن تخمک نیز افزایش و کیفیت آن کاهش پیدا می کند و لذا جنینی که از تخمکی با کیفیت پایین حاصل می شود نیز کیفیت خوبی ندارد که منجر به سقط یا ناباروری می شود. بعلاوه با افزایش سن، تولید استروژن در تخمدانها نیز به مرور کاهش می یابد تا اینکه بعد از یائسگی متوقف ‌شود.از آنجایی که بدن انسان بکمک ترشح مناسب استروژن و از طریق فرآیندی به نام رسوب و باز جذب کلسیم همواره در حال ساخت و بازسازی استخوان‌ها می باشد.

اگر دختران تحت تاثیر رژیم غذایی غلط که متاسفانه امروزه برای حفظ اندام شان اجرا می کنند از دریافت و ذخیره سازی کلسیم و املاح معدنی ضروری محروم شوند، با افزایش سن میزان ترشح استروژن نیز بخاطر کاهش کیفیت تخمکهای کاهش می یابد و بی شک بدن مجبوراست برای حفظ عملکرد طبیعی خود کلسیم مورد نیاز را از ذخیره آن در استخوان ها بردارد. ‌در نتیجه پوکی استخوان بخاطر از دست رفتن توده استخوان و عدم جایگزینی کافی کلسیم در استخوانها تسریع میشود.

 چهارشنبه, 18 اسفند 1395 زناشوییدانستنیهای قبل از ازدواجدیر ازدواج کردن چه دردسرهایی دارد؟

اثرات تأخیر در ازدواج

  • سطح فردي

مسئله ازدواج يكي از مسائلي است كه از نظر بهداشت رواني حائز اهميت است. افراد ازدواج نكرده، معمولاً از ثمرات يك زندگي رضايت بخش ، ايمن و سرگرم كننده برخوردار نبوده و هميشه بلاتكليف و سرگردان زندگي مي‏كنند و در صورت عدم پايبنديهاي مذهبي، اكثراً با لذت طلبي‏ها و كامجويي‏هاي بدلي به دنبال تكيه‏گاههاي غيرحقيقي مي‏باشند تا از فشارهاي روحي آسوده شوند.

  • از ديگر اثرات روحي

رواني تأخير در ازدواج، كم حوصلگي و بي‏رغبتي فرد در انجام امور، احساس فقدان حمايتهاي عاطفي ، احساس عدم درك از سوي ديگران، احساس خلاء نسبت به رابطه نزديك و صميمانه با يك فرد از جنس مخالف، كاهش اعتماد به نفس، احساس وابستگي و عدم استقلال فردي، احساس نااميدي، افسردگي، انزوا و نهايتاً هجوم افكار مخرب در ذهن فرد مي‏باشد.

  • از آنجا كه يكي از اهداف ازدواج تأمين عاطفي است، لذا عدم دستيابي به اين هدف، موجب نااميدي، ناكامي و احساس شكست براي فرد مي‏شود.
  • به طور كلي ازدواج به ميزان قابل ملاحظه‏اي زنان را در برابر ابتلاء به بيماريهاي رواني حفاظت مي‏كند. نتايج پژوهشهاي كوكرين و همكارانش (1981) نشان مي‏دهد كه خطر ابتلا به بيماريهاي رواني در مجردان بيشتر است.
  • ­ از سوي ديگر شكست در ازدواج بهنگام و مناسب و نيز ناكامي در ارضاي غرايز جنسي به طور مشروع، مي‏تواند به پرخاشگري و عدم سازگاري فرد منتهي شود. دالرد در فرضيه ناكامي ـ پرخاشگري مطرح مي‏نمايد كه عدم دستيابي به آرزوها مي‏تواند فرد را پرخاشگر نمايد.
  • راسل و ولز (1994) رابطه ميان احساس شادكامي و خوشبختي را با ازدواج اثبات مي‏كنند. به اعتقاد آنان ارتباطات شخصي نزديك در احساس شادكامي مؤثر است و ازدواج در روابط شخصي، بيشترين اهميت را دارد. لذا با تأخير در ازدواج يا تجرد دائمي، فرد از اين احساس شادكامي محروم مي‏گردد.
  • كمبل معتقد است متغيرهاي چون وضع ازدواج و سن بر رضايت از زندگي تأثير دارد. افراد مجرد رضايت از زندگي كمتري دارند
  • - در يكي از نظريه هاي رفتاري بيان مي شود كه موقعيت هاي استرس‏زا فرد را مستعد بيماري (روان تني) مي‏كند. هولمز و راهه در مقياس ارزيابي سازگاري مجدد اجتماعي از افراد خواستند تا مقدار استرسي را كه رويدادهاي مختلف در آنها ايجاد مي كند، رتبه بندي نمايند. برخي از رويدادهاي زندگي، ورودي مثبت و برخي خروجي هاي منفي هستند كه به نظر مي‏رسد اين دسته، استرس بيشتري ايجاد مي‏كنند (پي كل ـ 1974) مسئله ازدواج در رتبه هشتم اين جدول قرار دارد.

  • سطح خانوادگي

تأخير در ازدواج مي‏تواند در سطح خانوادگي نيز معضلاتي در پي داشته باشد كه در ذيل به برخي از اين پيامدها اشاره مي‏نمائيم:

1- كاهش حمايتهاي مختلف خانواده (از نظر مالي، عاطفي، فكري، . . .) از وقوع ازدواج فرد به دلائل ذيل:

الف) گاه به دليل تأخير و بهنگام نبودن ازدواج فرد، هيچ گونه رغبت، اشتياق و همكاريي بين اعضاي خانواده در اين امر وجود ندارد.

ب) گاه فرد مجرد با افزايش سن دچار وسواس در انتخاب مي شود، اين موضوع خانواده را با دشواريهايي در ازدواج وي مواجه مي‏نمايد.

ج) گاه فرد مجرد از سوي خانواده به عنوان فردي مزاحم و سربار معرفي مي شود كه توانايي تشكيل و اداره زندگي را ندارد.

2- احساس نگراني والدين از آينده مبهم و سردرگم فرد مجرد (علي الخصوص دختر) و احساس ترس از آينده او، در صورت فوت والدين و عدم حمايت يا حتي آزار ساير اعضاي خانواده نسبت به فرد مجرد.

3- سلب قدرت برنامه ريزي مالي(خرج يا پس انداز) در خانواده به جهت بلاتكليفي در مورد ازدواج يا عدم ازدواج فرزندان.

4- عدم پذيرش افكار، نظرات و پيشنهادات فرد مجرد از سوي اعضاي خانواده و فاميل، با توجيه ناپختگي وي در مسائل زندگي.

  • سطح اجتماعي

از آنجا كه جامعه متشكل از واحدهاي كوچكي به نام «خانواده» مي باشد، لذا تأخير در ازدواج و در بدترين حالت، عدم ازدواج برخي از مجردين، بنيانهاي خانواده را با خطر اضمحلال مواجه كرده و موجب اختلال در كاركردهاي خانواده و كم بها شدن خانواده و ارزشهاي آن مي‏شود.

محققان در مطالعة علل آسيبهاي اجتماعي، به رابطه بين عدم ازدواج و تجرد با وقوع برخي از مفاسد و جرائم اخلاقي پي برده اند. به گفتة ويل دورانت «تأخير در ازدواج شهرها را پر از مردان و زناني كرده است كه تنوع در تحريكات شهواني را بر وظايف پدري، مادري و خانه‏داري ترجيح مي‏دهند. در واقع منشاء تغييرات اخلاقي در اجتماعات كنوني، تأخير در ازدواج است.»

  • ناسازگاری بیشتر و انعطاف کمتر

این روزها که سن ازدواج بالا رفته است، ازدواج در سن پایین محاسن زیادی دارد که نمی توان منکر آن شد. به طور مثال زن در کنار همسر و با درک شرایط رشد می کند، در حالی که دخترانی که در سن بالاتر ازدواج می کنند، شخصیت آنها شکل گرفته است و ناسازگاری در آنها بیشتر و انعطاف کمتر است. هر چند از سوی دیگر دیگر زوج‌هایی که در سن بالا زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند به خاطر شناخت بهتر از خود و نیازهای درونی یکدیگر، مشکلات عاطفی کمتری دارند.

  • مشکلات جنسی

در ازدواج های سن بالا، اکثر مشکلات زوجین، مشکل جنسی و عدم درک متقابل در این حوزه رفتاری ا‌ست، چرا که سال‌های بسیاری از بلوغ جنسی گذشته و دائماً این احساس نیاز از دو طرف سرکوب شده است. مشکلاتی مانند سردمزاجی و واژینیسم و همچنین احتمال سرطان دهانه‌ رحم در خانم‌ها به علت سرکوب نیاز های جنسی وجود دارد. ممکن است گاهی طرف مقابل تجربه جنسی داشته باشد که در اولین رابطه‌ این موضوع خود را نشان می‌دهد و باعث بدبینی در زوج می‌شود.

زنان در دهه چهارم و مردان در دهه پنجم از زندگی خود با اختلاف نیاز جنسی مواجه هستند، تب و تاب جنسی مرد در این سن، رو به کاهش و سردی رفته و نیاز های جنسی زن بیدار و فعال شده است. و به طور مثال زن 32 ساله با مرد 45 ساله در این مسئله به شدت متفاوت هستند و این اختلاف باعث مشکلات زیادی می‌شود.

اگر زوج‌های جوان رفته رفته به کاهش رابطه می رسند، یعنی رابطه، از هفته ای چهار بار به هفته‌ای سه بار و در ادامه به هفته‌ای دوبار و هفته‌ای یکبار و در نهایت کمتر می رسد، اما رابطه جنسی برای زوج‌ها در سنین بالا با اختلاف سنی زیاد از هفته‌ای چهار بار یک‌مرتبه به هفته‌ای یک بار نزول می کند چرا که توان بدنی در آقایان کم‌تر شده است و این مسئله مشکلات شدید روحی برای دوطرف مخصوصا زنان پدید می آورد.

 چهارشنبه, 18 اسفند 1395 زناشوییدانستنیهای قبل از ازدواجدیر ازدواج کردن چه دردسرهایی دارد؟

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  

۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عاشق مجردی | ۴ سال پیش
سلام اگر تا صد سالگی هم ازدواج نکنم، ناراحت،نیستم ،تازه راحت هستی ،نه کسی بهت زنگ میزنه،نه کسی داخل خواب ساعت 6صبح بلندت میکنه،نه با همسر میخواهی کل کل کنی،یعنی چهار دونگ،آدم خودت هستی،هر کاری دلت خواست،انجام میدی،آقا بی خیال، ازدواج،ما که نخواستیم،حقیقتش من عاشق مجردی هستم،بهم خیلی خیلی خوش میگذره، ازدواج با سه من اش دهن سوزی نیست،که بخام بهش فکر کنم،مجرد،سن 29،پسر،
1
0
پیمان | ۵ سال پیش
سلام به نظر من دخترها بیشتر پول ثروت مدرک مقام پسره براشون مهمتره،تا پسره ،چنین ازدواج هایی میشه معامله،نه ازدواج،زندگی، آخرش هم به طلاق جدایی ختم میشه،وقتی یک دختر پسری میخاد ازدواج کند فقط باید دختر و پسره عاشق همدیگر،و عاشق زندگی ادم زندگی باشد،نمیدانم پول ثروت مقام مدرک تضمین کننده زندگی نیست که نیست ، هیچ وقتی پول نمی‌تواند دل یک پسر و یک دختر را به هم نزدیک کند،باعث ازدواج شود، این باور غلط را از خدتان دور کنید،دوام ندارد، مثلا اگر قرار باشد من بایک دختر بخام ازدواج کنم بخاطر،مدرکش،راه
ای آسان دیگه هم هست میشه پول داد مدرک هم گرفت،نمیخاد ازدواج کرد پس پول مدرک اینها جزء ازدواج نیست،فقط دو تا ادم عاشق همدیگه،میشه ازدواج کرد،موفق بود،حالا من میلیاردر هم باشم وقتی من عاشق دختر،یا دختره عاشق من نباشد چه فایده ای دارد،ازدواج کنیم،به خدا قسم هیچ چیزی نمی تواند جای دوتا دل عاشق همدیگه،را بگیرد،اشتباه نکنید،عاشقانه و عاقلانه،تصمیم ازدواج بگیرید،تا موفق باشید،من خودم یک دختری عاشقم بود کارمند هم بودولی من خودم عاشق یک دختری،بودم که مدرکش،5ابتدایی،
بود،بهاش ازدواج کردم، زندگی خوبی هم دارم،
1
0
هوشنگ | ۵ سال پیش
سلام ازدواج خوب هست ولی حالاخوب نمی تواند باشد یا ازدواج نمی تواند ادم را خوشبخت کند شاید بدبخت هم بکند با این شرایط هایی که ما داریم درحال حاظر اقتصاد خراب گرانی وحشتناک بیکاری مسکن توقع بالای خانواده دختره ودخترها مخصوصا طلاق های وحشتناک یک ازدواج ناموفق میتواندیک جوان را نابود کند نمیدانم این همه طلاق باسه چی واقعا اگر پسری یا دختری نمیخاد زندگی کند ازدواج نکند که بخاد بعد ازهم جدا شود فقط این کارها وطلاق ها جوان مردم را بدبخت بیچاره میکنم مخصوصا پسرها مواظب باشید این عشق عاشقی عزیزم دوست دارم این حرفها چند روز بعد از ازدواج دیگه کم رنگ میشه خبری ازش نیست زندگی خدتان را نسپارید به دست عشق عاشقی دو روزه فقط انتخابه مهم هست عجله نکنید تا شناخت کامل نداشته باشیددختر را انتخاب کنید بعضی جوانان میگن ما چگونه انتخاب خوب کنیم ما که خدا نیستیم بدانیم این دختر خوب هست یا نه اگر بخواهید ازدواج موفقی داشته باشید باید خانواده دختر و دختره ابرو پرست باشد یعنی درفکرابرو ناموسش خانواده اش باشد اگر نباشد خودداری کنید زندگی موفقتی می توانید داشته باشید تجربه شده
0
0
محمودبیضایی | ۵ سال پیش
ازدواج نکردن،فقط یک جنگ روحی روانی در فکر او ادمه، آدم با مشکلات روحی روانی مواجه میشه،اگر این مشکلات روحی روانی نبود میشد مجردی بهترین زندگی را کرد لذت،هم برد، ولی متاسفانه مجردی نمیشه،روح ،روان ادم اذیت میشه،نمیشه از ازدواج کردن فرار کرد یا باید مرگ انتخاب کنی،یا دیوانه،گی،و عذاب روحی روانی را تحمل کنی،یا باید ازدواج کنی، دختر و پسر هم ندارد،به نظر من بهترین سن ازدواج هم،25سال،به پایین،هست،سن بیشتر بشه، مشکلات روحی روانی میاید سراغ ادم، آنوقت ازدواج میشود،افت،وسواس
ه بیشتر،میشه،انتخ
اب همسر،سخت،میشه،د
یگه ادم با مشکلات مواجه میشه،ازدواج دیگه براش میشه،درد بی درمان،توقع،ها بیشتر میشه،ازدواج دیگه برات میشه ارزو،حوصله، بچه داری،بچه بزرگ کردن هم نداری،با مشکلات ناباروری،مواجه،
میشه،من خیلی ها را دیدمه سن آنها رفته بالا ازدواج کرده،بچه دارشدن بچه برای آنها شده یک ارزو،بچها بیشتر به ازدواج فکر کنیدمن خودم مجرد هستم سن من هم 28سالمه،حالا من با این مشکلات،روحی،و روانی روبه رو شدمه،خیلی دیگه ازدواج برام، سخت شده،خیلی دارم تحمل میکنم،نمی توانم خودم را پیدا کنم،خواهشن،شماه
ا دیگه،زود ازدواج کنید
0
0
بیژن | ۷ سال پیش
این حرفا همش بهونس عمر خودتونو تلف نكنین ازدواج كنید . خیلی پیشرفت میكنین . توكل به اون بالایی یادتون نره برو جلو نترس
0
0
پروانه | ۷ سال پیش
میشه لطفاراهنمایی بفرماییدکه که من دختری32ساله هستم وقصدازدواج دارم امامتاسفانه آقایانی که خواستگاری میآیندموردپسندق
رارنمیگیرندوآقا
یانی که دربیرون ازخانه پیشنهادآشنایی میدهندوموردپسند
قرارمیگیرنداماآ
نهاقصدازدواج ندارند؟حالا به نظرتان من چه بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟
0
0
کامبیز | ۷ سال پیش
دلم میخواد ببینم روز بعد از ازدواج که پول یه قالب پنیر رو نداشتی بازم همینو میگی ؟؟؟
مگه تو مسلمون نیستی ؟؟؟ حضرت علی سه بار گفتن پناه بر خدا از فقر !
وقتی فقر میاد به خونه، دین از اون خونه میره ......
0
0
حسین | ۷ سال پیش
شما معادله دخل و خرج منو حل کن من همین امروز قبل از غروب آفتاب میرم یه دخترو عقد میکنم !
من ماهی 500 میگیرم، اجاره یه خونه کلنگی و حقیرانه تو بدترین جای شهر ماهی 300تومنه، میشه بگین با ماهی 200 تومن چه جوری زندگی بکنم ؟؟
0
0

hits