دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر تازه پدر شده اید حتما این مطلب را بخوانید!
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر تازه پدر شده اید حتما این مطلب را بخوانید!, پدر ,پدر جدید, کمک به همسر, نگهداری کودک, پدر خوب, همسر نمونه

تصور کنید می‌‌خواهید از سر کار به خانه باز گردید در حالی که همسرتان با نوزاد خود در خانه است. ما در اینجا نکته‌هایی را برایتان آورده‌ایم تا در هفته‌های اول پس از تولد فرزندتان به آنها عمل کنید.

اگر تازه پدر شده اید حتما این مطلب را بخوانید!

اگر قرار است دیر به خانه بروید، هر چه زودتر به همسرتان اطلاع دهید

اگر کاری برایتان پیش آمد که مجبور شدید دیرتر از معمول به خانه بروید، صبر نکنید تا آن را در دقیقه‌های آخر به همسرتان اطلاع دهید. او تمام روز منتظر شما بوده‌ است تا به خانه بیایید و به او کمک کنید بنابراین این کار شما او را عصبانی خواهد کرد.

پس از کار، مستقیم به خانه بروید

زمانی که به خانه می‌روید، از ایستادن در حیاط و صحبت کردن با همسایه‌ها بپرهیزید زیرا همسر شما مجبور است برای 30 دقیقه دیگر، در حالی که فرزند خود را در آغوش گرفته، منتظر شما باشد تا به او در کودکیاری کمک کنید.

اشتیاق خود را به کودک نشان دهید

همه می‌دانند که شما کودک خود را بیشتر از هر چیزی در جهان دوست دارید اما بهتر است این علاقه خود را نشان دهید. بنابراین اگر زمانی که وارد خانه می‌شوید، به همسرتان بگویید: «من تمام روز منتظر بودم به خانه بیایم و کودکم را در آغوش بگیرم» او نیز خوشحال خواهد شد و فرصتی برای رفتن به حمام، غذا خوردن و استراحت کردن پیدا خواهد کرد.

اگر تازه پدر شده اید حتما این مطلب را بخوانید!

نپرسید «شام چه چیزی داریم؟»

زمانی که وارد خانه می‌شوید از همسرتان نپرسید «برای شام چه چیزی درست کرده‌ای؟» زیرا او تمام روز خود را صرف نگهداری از نوزاد کرده است و حال که شما به خانه آمدید، انتظار دارد که شما کمی به او کمک کنید، بنابراین این سوال موجب ناراحتی او خواهد شد.

اگر تازه پدر شده اید حتما این مطلب را بخوانید!

از سختی کاری که در طول روز داشته‌اید برای همسرتان صحبت نکنید

همسر شما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و انتظار دارد که شما نیز زمانی که به خانه می‌آیید، از او حمایت کنید. بنابراین سختی‌های کار خود به او نگویید و انتظار نداشته باشید که برایتان مرهم باشد. حال زمان آن است که شما مرهم او باشید.

در روزهای پس از تولد نوزادتان، وظیفه شما مهمتر از هر زمان دیگری است. پس بهتر است تا جایی که می‌توانید در دسترس همسرتان باشید، زیرا او یک روز پر از سختی را پشت سر گذاشته و در ساعات پایانی شب به شما بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارد تا کارهای عقب مانده خود را مانند غذا خوردن، حمام رفتن و کمی استراحت کردن، انجام دهد.

اگر تازه پدر شده اید حتما این مطلب را بخوانید!

پدری باشید که به همسرش می‌گوید: «من امشب زودتر به خانه می‌آیم، شام از بیرون می‌خرم و کودک را کمی به گردش می‌برم تا تو بتوانی به کارهایت برسی».




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits