دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رابطه از راه دور،مشکلات روابط راه دور و عشق های راه دور
9
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رابطه از راه دور : بیشتر مردم باور دارند رابطه‌ از راه دور راه به جایی نمی‌برد! احتمالا اطرافیان‌تان توصیه می‌کنند وارد چنین رابطه‌ای نشوید. برای حفظ رابطه‌تان لزومی ندارد هر ۱۲ ساعت روز را در تماس باشید. با دلگرم همراه باشید تا مروری بر این رابطه...

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور: همه روابط با سختی هایی روبرو می شوند. به ندرت می شود رابطه ای را پیدا کنید که در آن همه چیز عالی باشد و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. اما روابط راه دور سخت ترند، نه به این معنی که شکست می خورند، اما برای حفظ آنها باید چند برابر تلاش کنید. روابط راه دور مشکلات بیشتری دارند

محدودیت ارتباط دوطرفه

8. مشکلات روابط راه دور: در روابط راه دور ارتباط دو طرف محدود است.

البته می گویند در این عصر فناوری دیگر فاصله های فیزیکی معنی ندارد و خیلی راحت می شود با هر کسی در هر نقطه ای از کره زمین ارتباط برقرار کرد. درست است، اما این را هم باید دانست که هیچ ایمیل و پیامکی نمی تواند جای یک گفت و گوی صمیمانه رو در رو را بگیرد، کلمات به هیچ وجه نمی توانند احساس و حالت واقعی شما را انتقال بدهند.

در روابط نزدیک با حضور دیگری حتی فکرش را می خوانید و احساسش را می دانید، بدون اینکه یک کلمه با هم حرف زده باشید. اما در روابط راه دور این خاطرجمعی و ارتباط غیرکلامی نمی تواند وجود داشته باشد. ضمن اینکه شما برای اینکه پیام واقعی تان را از پشت تلفن یا رایانه به طرف مقابل انتقال بدهید باید چند برابر بیشتر وقت و انرژی صرف کنید.

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

دوراندیشی در روابط راه دور

7. مشکلات روابط راه دور:روابط راه دور آینده روشنی ندارند.

نه همه آنها، ولی خیلی از این نوع روابط با برخوردهای تصادفی شکل می گیرند و واقعا آینده ای برای آنها قابل تصور نیست. شاید اوایل بیشتر به این فکر کنید که چه می شد اگر می توانستید غول فاصله ها را شکست بدهید و یک زندگی رمانتیک را شروع کنید که در آن هیچ چیز بینتان فاصله نیندازد، اما به هر حال زندگی شما دارد روی دو خط موازی پیش می رود: شما نمی توانید به این راحتی خانه و زندگی و شغل و خانواده تان را رها کنید و به شهر یا کشور دیگری بروید.

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

اختلاف فرهنگی در روابط راه دور

6. مشکلات روابط راه دور:در روابط راه دور معمولا اختلاف فرهنگی زیادی وجود دارد.

اگر هر دوی شما در یک سرزمین بزرگ شده اید و به تازگی از هم دور شده اید که هیچ، اما اگر سالهاست دور از هم زندگی می کنید، حتی اگر محل تولدتان هم یکی باشد، باز هم تفاوت فرهنگی و تفاوت در سبک زندگی آنقدر هست که نگران کننده باشد. اول دوری و دوستی ست، اما همین که فاصله ها کم شود اختلاف ها خودش را نشان می دهد. مثل دو تا چرخ دنده که وقتی از هم فاصله دارند هیچ درگیری بین آنها بروز نمی کند، اما اگر به اندازه کافی به هم نزدیک شوند، در صورتی که هر کدام برای خودش بچرخد و با دیگری هماهنگ نباشد دنده هایشان توی هم گیر می کند، هر دویشان را از حرکت باز می دارد و هر تلاشی برای حرکت کردن، آنها را تخریب می کند.

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

اعتماد در روابط راه دور

5. مشکلات روابط راه دور:در روابط راه دور اعتماد کامل سخت به دست می آید.

اگر رابطه راه دور را تجربه کرده باشید معنی این حرف را به خوبی درک می کنید. البته که شک و تردید بی جا و بدون دلیل طبیعی نیست، اما وضعیتی که در یک رابطه عادی می تواند به سادگی حل و فصل شود در یک رابطه راه دور ممکن است به یک موضوع حاد و پیچیده تبدیل شود. خیلی از روابط به خاطر بی اعتمادی (چه منطقی و چه غیرمنطقی) خراب می شود، و روابط راه دور بخش بزرگی از آنها را تشکیل می دهد.

هزینه در روابط راه دور

4. مشکلات روابط راه دور: روابط راه دور پرهزینه هستند.

واقعیت تلخی هست و آن اینکه اگر چیزهایی که ما از یک رابطه به دست می آوریم کمتر از هزینه ای باشد که برایش می پردازیم، آن رابطه جذابیتش را برایمان از دست می دهد. ارتباط شما با محبوب راه دورتان پرهزینه است. این هزینه ها در درازمدت برایتان یک مانع بزرگ می شود که شاید نتوانید به این راحتی با آن کنار بیایید. وقتی سر ماه صورت حساب ها را می بینید، شاید بعد از گذشت چند مدت، به این فکر کنید که چقدر خوب می شد اگر به هم نزدیکتر بودید، یا اینکه ...

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

دوری از واقعیت در روابط راه دور

3. مشکلات روابط راه دور: روابط راه دور از واقعیت فاصله می گیرند.

در این نوع روابط شما بیشتر وقتتان را با خیال او پر می کنید، نه با حضورش؛ و به تدریج به خیالی بودن "او" و رابطه تان عادت می کنید. خیلی ساده، رابطه از طریق پیام، ایمیل و تلفن ممکن است آنقدر برایتان عادت شود که دیگر حتی وقتی همدیگر را می بینید نتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید و این ارتباط حضوری برایتان کمی عجیب و سخت به نظر بیاید. شما "رویا زده" می شوید و عادت می کنید رابطه تان را بیشتر یک خیال و خواب شیرین در نظر بگیرید تا یک واقعیت. انسان بنده عادت است و شما همچنان دوست دارید طبق همان روند همیشگی از راه دور با هم در تماس باشید و روبرو شدن با هم منطقه امن تان را به خطر می اندازد.

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

سرگرمی در روابط راه دور

2. مشکلات روابط راه دور: روابط راه دور می توانند یک سرگرمی باشند.

یا حتی بدتر از آن، راهی بی دردسر برای اینکه فرد بتواند راحت تر با شکست رابطه قبلی اش کنار بیاید. بعضی وقت ها روابط راه دور اصلا برای تمام شدن، شروع می شوند. آنچه که شما و طرف مقابل تان از یک رابطه راه دور انتظار دارید نقش مهمی در تعیین موفقیت یا عدم موفقیت رابطه تان دارد. یک رابطه راه دور ممکن است برای دو نفر معنای کاملا متفاوتی داشته باشد: برای یکی تفریح و سرگرمی ولی برای دیگری یک تراژدی عاشقانه.

رابطه از راه دور و مشکلات روابط راه دور

تاثیر دوری در روابط راه دور

1. مشکلات روابط راه دور:در روابط راه دور، دوری بالاخره تاثیر خودش را می گذارد.

هرچه از شروع رابطه تان زمان بیشتری می گذرد عامل فاصله تاثیر بیشتری روی رابطه تان می گذارد. از دل برود هر آنکه از دیده برفت. در روابط راه دور باید انرژی روانی و عاطفی زیادی خرج رابطه کنید. یک رابطه تا حدی می تواند بار سنگین دوری را تحمل کند، اگر از آن بگذرد دیگر ملال و خستگی جای عشق و وابستگی را می گیرد. و کم کم فاصله ها بیشتر می شود.

درست مثل دوست های سال آخر دبیرستان که حتی تصور جدا شدن از آنها را نمی کردیم و با هم عهد کردیم که هرگز همدیگر را فراموش نکنیم و هر اتفاقی افتاد باهم در تماس بمانیم، اما الان سالهاست خبری از آنها نداریم و فقط شاید چند سال یک بار موقع خانه تکانی سری به خاطره هایی که در دفترمان نوشته بودند بزنیم. حتی گاهی آنها را در خیابان می بینیم اما نمی شناسیم. ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد، اما دنیا همیشه به دلخواه ما نمی چرخد.

هیچ کدام از این هشت دلیل به این معنی نیست که باید از رابطه راه دورتان دست بکشید، بلکه علائم هشداریست که اگر می خواهید رابطه تان را به شکلی موفقیت آمیز پیش ببرید و به نتیجه برسانید باید از آنها آگاه باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونه زوج ها رابطه های راه دور را حفظ کنند؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (9 رای)  

    ۲ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    فلوکی | ۳ سال پیش
    سلام من عاشق و دلبسته دختری مکزیکی شده ام و هر روز با هم صحبت میکنیم ، و حتی در یاد گرفتن زبان اسپانیای به من کمک میکنه ، او خیلی مهربان است و در خانواده ای خوب زندگی میکند و قرار است برای دیدنم به ایران بیاید و من هم در تلاشم که بتوانم سرمایه کافی برای زندگی در مکزیک را بدست بیاورم و در آینده ای نه چندان دور در آنجا زندگی زیبایی در کنار عشقم داشته باشم و به مطالب سایتتون هیچ اهمیتی نمیدهم ما هرروز بیشتر از قبل یکدیگر را دوست داریم ، عشق مرز و زمان و مکان نمیشناسد
    1
    2
    afson | ۵ سال پیش
    لطفا مردم رو نترسونید .رابطه راه دور اگر طولانی نباشه اگر دو طرف عاقلانه رفتار کنن ازدواج موفقی هم خواهد بود
    در ضمن خودمونو کمی جای سربازها و ملوان ها و افرادی که ماهها دور از خانه و خانواده هستند بزاریم
    0
    6
    
    hits