دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه زندگی بهتری در دوران سالمندی داشته باشیم؟
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زندگی بهتر در دوران سالمندی-داشتن زندگی بهتر در دوران سالمندی-چگونگی زندگی بهتر در دوران سالمندی-نکات زندگی بهتر در دوران سالمندی-روش زندگی بهتر در دوران سالمندی-راههای زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:دوران سالمندی دوران حساس و پر فراز و نشیبی است.اما باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر وجود تمام ضعف های جسمی و روحی و مشکلات آن با رعایت یک سری نکات میتوان زندگی آرام و بسیار راحتی در دوران سالمندی سپری کرد.برای دانستن این نکان و داشتن زندگی بهتر در دوران سالمندی با دلگرم همراه شوید:

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار1 : کاهش دلهره و نگرانی:

دلهره و نگرانی مادر تمام بیماری هاست برای حل این نگرانی بایستی منابع ایجاد آنرا پبدا کنید برای مثال صحبت کردن راجع به نگرانی با درمانگر یا حتی بیان مسئله دلهره آور با یک دوست یا همنشین می تواند به کاهش دلهره و نگرانی منجر شود. حتی با کارهایی همچون قدم زدن ،بازی هایورزشی و سرگرمی های مناسب ،فعالیت های جسمانی و ورزشی می توانید به کسب آرامش خود کمک کنید.

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار 2: روابط اجتماعی خود را حفظ کنید :

حمایت های اجتماعی حمایت دوستان،خانواده و همکاران می تواند به حفظ سلامت روانی شما کمک کند مطالعات نشان داده است کسانی که با اعضای خانواده ،خویشان و همچنین گروه های اجتماعی ارتباط خوبی دارند علائم فراموشی در دوران سالمندی در آنها دیرتر از کسانی که گوشه گیر و کم اتباط هستند تظاهر می کند . بنابر این توصیه میشود که سالمندان این ارتباط را حفظ کنند فعالیت های داوطلبانه اجتماعی و شرکت در گروه های مختلف به این موضوع کمک می کند.

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار 3: نگاه مثبت داشته باشد :

وقتی با نظر مثبت و با تقویت هیجانات مثبت به موضوعات نگاه شودحل مسئله و تحمل مشکلات آسان تر می شود.برای حفظ سلامتی به خوبی های دنیا فکر کنید و با فعالیت ها و افرادی که شما را خوشحال می کنند اوقات بگذرانید.

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار 4: ارتباط معنوی:

مسائل معنوی و روحانی به شما احساس خوبی می دهد سعی کنید ارتباط خود را با این موضوع حفظ کنید .عقاید مذهبی باعث کاهش افسردگی و اضطراب شده و یک عامل دفاعی قوی در برابرمشکلات و بیماری های روانی از جمله فراموشی دوران سالمندی می باشد کسانی که اعتقادات مذهبی و معنوی قوی دارند احساس آرامش و راحتی بیشتری دارند.

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار 5: فعالیت های بدنی را قطع نکنید:

فعالیت های جسمانی موجب تقویت فعالیت روانی می شود و لذا در سراسر زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است اگر از دوره جوانی فعالیت بدنی را آغاز کنید و به آن پایبند باشید در دوران پیری فواید بیشتری از آن به دست خواهید آورد.از فواید ورزش می توان به تناسب اندام ،انعطاف پذیری بیشتر، بهبود وضعیت تعادل، سر حال بودن و... اشاره کرد.سعی کنید با حفظ سلامتی در یک سطح متعادل و معقول از دوران سالمندی خود حداکثر استفاده و لذت را ببرید.

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار 6: مغزتان را ورزش دهید:

مختصری فراموشی در دوران سالمندی طبیعی است فراموش نکنید شما دارای تجارب و اندوخته های فراوان ذهنی هستید بخاطر داشته باشد که مغز شما مانند یک عضله است برای اینکه آن را قوی نگه دارید باید از آن استفاده کنید . راه سالم نگه داشتن ذهن مطالعه دایمی است علاوه برآن شرکت در جلسات مذهبی ،سخنرانی و فعالیت های همگانی به شما در این زمینه کمک می کند.

زندگی بهتر در دوران سالمندی

زندگی بهتر در دوران سالمندی:راهکار 7: خوب غذا بخورید:

تغذیه به عنوان عامل تقویت کننده جسم و روح وموثر در حیات ارزش بسیار زیادی دارد بنابراین سعی کنید هر روز صبحانه بخورید . در هر وعده حجم کمی غذا مصرف کنید ،سعی کنید همواره وزن ثابتی داشته باشید،در برنامه روزانه میوه و سبزی را فراموش نکنید از مصرف نمک بشدت بپرهیزید و از مصرف مواد غذایی چرب دوری کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (7 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits