دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۸ تکنیک طلایی برای تمام کردن رابطه عاشقانه
14
زمان مطالعه: 8 دقیقه
تمام کردن رابطه همیشه چالشی جدی است. بهتر است رابطه به گونه ای به پایان برسد که افراد آسیب نبینند. در ادامه مطلب چند تا از بهترین روش های تمام کردن رابطه عاشقانه و عاطفی را به شما اموزش میدهیم

مجله دلگرم | چگونه میتوان رابطه عاشقانه را به بهترین نحو به پایان رسید که به هیچ کدام از طرفین آسیبی وارد نشود؟

در یک رابطه عاشقانه ممکن است به هر دلیلی به این نتیجه برسید که دیگر این رابطه آخر و عاقبت خوبی برایتان ندارد و برای به‌هم زدن مصمم شوید اما سخت ترین مرحله این است که چطور این موضوع را با طرف مقابل مطرح کنید زیرا کات کردن نه تنها برای شما بلکه برای شریک عاطفیان نیز ممکن است صدمات روحی شدیدی به‌دنبال داشته باشد.

به‌هر حال این امر غیر قابل انکار است که در یک رابطه هر دو طرف بعد از مدتی به‌هم وابسته می‌شوند و ترک این وابستگی کار دردناکی است. اما همیشه در زندگی باید واقع بین بود، اگر به این نتیجه رسیدید که باید این رابطه را پایان دهید ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهم تا با استفاده از آن بتوانید به‌طور مسالمت آمیز و با کمترین تنش این کار را انجام دهید.

بهترین روش تمام کردن رابطه عاطفی چیست؟

از تصمیم تان مطمئن شوید

هنگامی که درحال جنگ و جدال با طرف مقابل تان هستید، هیچگاه برای تهدید او و پیش بردن حرف هایتان، پای تمام کردن رابطه را به میان نکشید. اگر این حرف را بزنید، باید خودتان را برای عواقب آن نیز آماده کرده و حتی منتظر باشید که او بگوید زودتر از شما همین تصمیم را داشته است! قبل از اینکه ذهن تان را آلوده کنید، به طور کامل با طرف مقابل تان بحث کنید و تمام مشکلاتی که در رابطه تان دارید را مستقیما با او در میان بگذارید. بسیاری از مردان و زنان، سال ها از مشکلاتی که در رابطه مشترک شان دارند رنج می برند و هیچ گاه حرفی در مورد آن نمی زنند؛ همین موضوع دلیل بسیاری از جدایی هاست.

اگر واقعا قصد دارید که رابطه تان را تمام کنید، می بایست یک لیست از تمام دلایلی که باعث نارضایتی شما از این رابطه شده و تمام دلایلی که مانع از حل این مشکلات می شوند تهیه کنید.

با ذهن خالی تصمیم بگیرید

اگر یک لحظه گرم بودید و به قولی خون به مغزتان نرسید، به سرعت تصمیم به تمام کردن رابطه تان را نگیرید. همچنین احساسات زودگذر خود را جدی نگیرید؛ مثلا اگر یک هفته پرمشغله و خسته کننده داشته اید، رابطه تان را قربانی خستگی هایتان نکنید. قبل از اینکه این تصمیم مهم را بگیرید، کمی زمان گذاشته و این موضوع را با خانواده و دوستان قابل اعتمادتان نیز درمیان بگذارید. سعی کنید با افرادی مشورت کنید که فهم و شعور بالایی از رابطه داشته باشند.

هنگامی که تصمیم گرفتید رابطه تان را تمام کنید، لازم نیست آن را به همه دوستان و اطرافیان تان بگویید؛ چراکه ممکن است این تصمیم شما به گوش او نیز برسد. مشورت کردن با دوستان صمیمی یا خانواده، هیچ مشکلی ندارد؛ اما هنگامی که از تصمیم تان مطمئن شدید، می بایست آن را فقط و فقط به طرف مقابل تان بگویید.

زمان و مکان را به درستی انتخاب کنید

زمان و مکانی را انتخاب کنید که برای هردوی شما مناسب باشد. مثلا قبل از یک امتحان مهم، یا قبل از رفتن به محل کار، رابطه تان را تمام نکنید. بهتر است این کار را قبل از تعطیلات آخرهفته انجام دهید، تا هردوی شما بتوانید در تعطیلات کمی ریلکس کرده و از این قضایا دور شوید.

تمام کردن رابطه را در رستوران، کافه یا پارک مورد علاقه تان انجام ندهید. مکانی را انتخاب کنید که معنای خاصی برای هیچ یک از شما ندارد.

زمانی را انتخاب کنید که مطمئن هستید هردوی شما از نظر احساسی، کاری یا خانوادگی، در شرایط مساعد و آرامی به سر می برید. مثلا رابطه تان را قبل از یک جلسه کاری بسیار مهم تمام نکنید.

رابطه تان را حضوری تمام کنید

برای نشان دادن میزان احترامی که برای طرف مقابل تان قائل هستید، لازم است که رابطه تان را به صورت حضوری به اتمام برسانید. هیچ تفاوتی هم ندارد که این کار تا چه میزان برایتان سخت و دشوار است؛ باید آن را انجام دهید.

تنها زمانی می توانید رابطه تان را از پشت تلفن تمام کنید، که هر کدام از شما در شهر یا کشور دیگری زندگی کنید. اگر طرف مقابل تان سابقه پرخاشگری، خشونت، و یا رفتارهای مشابه آن را دارد نیز، بهتر است رابطه تان را بدون ملاقات حضوری به اتمام برسانید.

شکست عشقی ، تمام کردن رابطه

هیچ راه برگشتی نگذارید

هنگامی که پروسه تمام کردن رابطه را آغاز کردید، در تمام مدت می بایست ادب را رعایت کرده و در عین حال ثابت قدم و استوار باشید و مشخص کنید که این موضوع به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. شما این اجازه را دارید که هر زمان که خواستید رابطه تان را تمام کنید و این نیازی به بحث های پی در پی ندارد. سعی کنید از رابطه شکست خورده تان درس عبرت بگیرید و بیاموزید که می بایست از چه مدل افرادی دوری کنید.

اگر قصد دارید برای مدتی طرف مقابل تان را نبینید، اما دوستان مشترکی باهم دارید، سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که به هیچ عنوان با فردی که با او در رابطه بودید رو در رو نشوید.

اگر هر دوی شما به یک کافه مشخص علاقه دارید، یا محل کار یا زندگی تان نزدیک به یکدیگر است، بازهم باید طوری برنامه ریزی کنید که همدیگر را نبینید.

اگر وسایلی در دست یکدیگر دارید، یا حتی اگر باهم زندگی می کردید، برنامه ای ترتیب دهید تا در اسرع وقت تمام وسایل تان را رد و بدل کنید تا هربار مجبور نباشید به بهانه گرفتن وسایل، با یکدیگر مواجه شوید.

زمان فرار را تشخیص دهید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در هنگام تمام کردن رابطه مرتکب می شوند، فرار نکردن در زمان مناسب است. به همین دلیل ممکن است بحث تا مدت ها، کش پیدا کند. شما می توانید برای تمام کردن بحث، درمورد هزینه ها و مخارج، جدا کردن سهم و یا پرداخت مهریه صحبت کنید؛ و یا این بحث بی فایده را برای همیشه ادامه دهید!

اگر بحث و گفت و گو در میان تان بالا گرفت و فهمیدید بدون اینکه به هدف خاصی برسید، تنها دارید درمیان اتفاقات گذشته پرسه می زنید، بحث را همانجا تمام کنید. در همین زمان است که باید بگویید: “فکر کنم باید این بحث رو بعدا ادامه بدیم؛ شایدم هیچوقت” و مکان را ترک کنید.

اگر بعد از تمام توضیحاتی که دادید، باز هم طرف مقابل تان متوجه نشد که چرا دارید رابطه تان را تمام می کنید، سعی کنید در قالب یک پیام یا حتی نامه، قضیه را برایش روشن کنید. تمام آنچه لازم است را بگویید، اجازه دهید طرف مقابل نیز در جواب پیام تان نظرش درمورد حرف های شما را بگوید تا به این ترتیب احساس کند شما هم به حرف های او گوش می دهید.

بعضی از کلیشه ها را کنار بگذارید

برای اتمام رابطه به طرف مقابل نگویید “من به درد زندگی با تو نمیخورم” “من برای تو مناسب نیستم” “بهتر از من می­تونی پیدا کنی“. این حرف‌ها بسیار کلیشه‌ای است و به غرور طرف مقابل توهین می‌کند. سعی کنید صادق باشید و به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید.

اگر طرف مقابل برای ادامه رابطه به شما التماس کرد و شروع به گریه کرد چه باید کرد؟

بسیاری از افراد به خصوص زنان به دلیل مسائل عاطفی در این شرایط سعی می‌کنند تصمیم خود را تغییر داده و رابطه را هرچند برایشان ناسالم و غیر قابل تحمل است ادامه دهند در اینجا راهکارهایی برای این وضعیت ارائه می شود:

در ابتدا باید خود را آرام کنید و اجازه ندهید فرد مقابل و دلسوزی برای او از تصمیم قاطع شما جلوگیری کنند. این بدان معنی نیست که ظالمانه رفتار کنید، بلکه اگر فقط به خاطر دلسوزی به رابطه ادامه دهید هم به خود و هم به طرف مقابل خیانت بزرگی کرده‌اید.

با همدلی و درک طرف مقابل او را آرام کنید.

به او بفهمانید دیر یا زود این جدایی اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از وابستگی بیشتر الان باید رابطه به پایان برسد.

با کلمات مناسب سعی کنید او را آرام کنید که احساساتش جریحه دار نشود.

بیشتر بخوانید:

۷ روش مهم و کارساز مقابله باعصبانیت در رابطه عاشقانه

تاثیرات منفی بعد از تمام شدن یک رابطه عاشقانه

رمز داشتن یک رابطه عاشقانه ماندگار وسالم چیست؟


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits