دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بزرگ کردن آلت تناسلی
31
زمان مطالعه: 7 دقیقه
افزایش سایز آلت مردان – واقعیت یا خیال : بزرگ کردن آلت تناسلی به مجموعه روش‌هایی اشاره دارد که برای افزایش قطر، طول یا سفت شوندگی (نعوظ) آلت تناسلی انسانی انجام می‌گیرند.

راه های افزایش اندازه آلت تناسلی

نارضایتی از اندازه آلت تناسلی یک مشکل شایع در بین آقایان است به گونه ای که 30 در صد از مردان اندازه آلت خود را کوچک تصور می کنند . این نارضایی در 40% موارد مربوط به طول ، در 15 % موارد مربوط به قطر (ضخامت ) ودر 45% موارد مربوط به هر دو مورد می شود.

در اکثر آقایان طول آلت در حالت خوابیده بین 8 تا 10.5 سانتی متر ودر حالت نعوظ بین 12 تا 15.5 سانتی متر است اما اگر انداره آلت در حالت نعوذ کمتر از 7 سانتی متر یا در حالت خوابیده کمتر از 4 سانتی متر باشد کاملا غیر طبیعی محسوب شده وسبب اشکال در هنگام نزدیکی می شود . به این اختلال میکروپنیس می گویند.

آیا طول و سایز آلت تناسلی در مردان قابل افزایش است؟

بسیاری از آقایان بر این باور هستند که هر چه آلت تناسلی بزرگتر باشد، همسرشان در هنگام نزدیکی لذت بیشتری می برد . در حالیکه این یک باور غلط است. آنچه در این زمینه نقش اصلی را دارد ، رفتار وشخصیت مرد واحساس متقابلی است که بین زن ومرد وجود دارد.هر ساله تعداد زیادی از آقایانی که گمان می کنند اندازه آلتشان کوچک است جهت انجام اعمال جراحی بزرگ کردن آلت به پزشک مراجعه می کنند . این اعمال شامل افزایش قطر آلت با تزریق ژل یا افزایش ظاهری طول با تخلیه چربی اطراف آلت هستند.

تزریق ژل در آلت میتواند با عوارض بسیار وخیمی همچون عفونت ، بدشکلی آلت واز دست رفتن کامل پوست آلت همراه باشد وبه هیچ وجه توصیه نمی شود .هنوز هیچ روش جراحی مطمئنی که سبب افزایش واقعی طول آلت شود کشف نشده وهمه اعمال موجود فقط طول ظاهری را افزایش می دهند .


اخیرا توجه زیادی به روشهای غیر جراحی برای بزرگ کردن آلت جلب شده است.وسایلی به نام کشنده یا اکستندر (extender) در بازار موجود هستند که با قرار دادن آلت در حالت کشش به مدت چندین ساعت در روز سبب افزایش طول آن می شوند . این وسایل با نامهای تجاری مختلفی همچون لارجر باکس (Larger Box )، آندروپنیس (Andropenis) گلدن ارکت (Golden Erect) وغیره در دسترس می باشند.

استفاده از این وسایل به مدت 4تا 6 ساعت در روز می تواند پس از 4 تا 6 ماه طول آلت را بین 5.0 تا 3 سانتی متر افزایش دهد .در سالهای اخیر تبلیغات وسیعی در خصوص ورزشهائی که سبب افزایش طول آلت می شوند به راه افتاده . یکی از این ورزشها به این صورت انجام می شودکه ابتدا آلت به مدت 10-5 دقیقه در حوله گرم پیچیده می شود.

راه های افزایش اندازه آلت تناسلی


سپس انگشت شست وسبابه بصورت حلقه قاعده آلت را گرفته وبا فشار به سمت سر آن کشیده می شوند تا آلت را در حالت کشش قرار دهند . این حرکت چندین بار در روز تکرار می شود . برخلاف اکستندرها ، هیچ مطالعه معتبری موثر بودن این روش را ثابت نکرده است .در مجموع با توجه به طالعات معتبر انجام شده، در بیمارانی که از اندازه آلت خود راضی نیستند استفاده از اکستندرها به عنوان خط اول درمان نقابل توصیه است . هر چند باید توجه داشت که استفاده از این وسایل فقط طول آلت را افزایش می دهد و تاثیری بر قطر آن ندارد.

جراحی

چندین جراحی وجود دارد که همگی خطر عوارض مهمی را با خود دارند. دومین مشاوره بین‌المللی در مورد اختلالات جنسی به این نتیجه رسیده‌است که:

  • اکثر مردان زمانی که در مورد نتیجه و خطرات عوارض احتمالی جراحی به درستی مطلع می‌شوند دیگر تمایلی برای انجام آن از خود نشان نمی‌دهند.
  • انجام عمل‌های جراحی بوسیله جراحان فاقد مجوز می‌تواند به عوارض جدی منجر شود.

قرص‌ها و مکمل‌ها

شامل قرص‌ها، مکمل‌ها و پمادهایی است که به وفور در سطح اینترنت معرفی و ارائه می‌شوند. این در حالی است که برخی از این محصولات حاوی مواد مضر بوده؛ بسیاری از جهت ایمنی و عوارض جانبی آزمایش نشده؛ و مؤثر بودن هیچ‌کدام از این محصولات اثبات نشده‌است.

اکستندر

دستگاه اکستندر مگنت دار یا کشنده آلت وسیله‌ای است که بر اساس کشش عمل می‌کند. این وسیله متشکل از یک حلقهٔ پلاستیکی است که به دو میلهٔ دینامیکی متصل است. در بالای این دو میله یک ساپورت پلاستیکی همراه نوار سیلیکونی تعبیه شده‌است. نوار سیلیکونی گلانس آلت (کلاهک آلت) را در قسمت خاص خود نگه می‌دارد. دستگاه اکستندر یک نیروی تدریجی و مداوم حدود ۶۰۰ تا 1500 gr/cm2 را به مقطع آلت وارد می‌کند که این نیروی کشش باعث تحریک در جهت تطابق و رشد لیگمان‌های نگهدارنده و corpus cavernosum و بقیه بافت‌های آلت می‌شود.

همچنین بخوانید:

علت سایز مختلف آلت تناسلی مردان چیست؟

عوارض خوردن آلت تناسلی زن

چگونه آلت تناسلی بزرگ و سفتی داشته باشیم؟

با گیره نگه داشتن

با گیره نگه داشتن یک روش پرمخاطره و خطرناک است. هدف با گیره نگه داشتن افزایش اندازه آلت با استفاده از یک وسیله تنگ شونده نظیر بند کفش، گیره کابل، یا حلقه آلت به منظور جلوگیری از خروج خون از آلت است. دستگاه محکم در قسمت پایه آلت نعوظ شده بسته می‌شود؛ و فرد مشغول کنترل ارگاسم (دیر انزالی) می‌شود. حلقه آلت فلزی خطرناک است چرا که خون محبوس شده در آلت می‌تواند برداشتن حلقه را بدون مداخله اورژانسی نظیر قطع عضو یا اره کردن حلقه ناممکن کند. نگه داشتن با گیره می‌تواند منجر به آسیب دائمی به آلت تناسلی شود.

جلکینگ

جلکینگ یک روش فیزیوتراپی است. هدف این روش افزایش طول آلت به‌طور طبیعی از طریق افزایش فشار و جریان خون در آلت است. این روش با لمس مکرر آلت طی یک حرکت فشاری از پایه آلت به سمت کلاهک آن انجام می‌شود؛ دستگاه‌هایی هم برای کسب همین تأثیر تولید شده‌اند. این حرکت ممکن به عنوان «شیردوشی» هم شرح داده شود. این روش منشأ عربی دارد؛ و واژه‌ای عربی در ارتباط با شیردوشی گاهی اوقات به عنوان ریشه لغوی آن ادعا می‌شود؛ هرچند این نکته قابل مناقشه بوده و ریشه واقعی این اصطلاح نامشخص باقی می‌ماند.با این که حکایات بسیاری مدعی موفقیت این روش از طرف طرفداران آن مطرح می‌شود؛ هیچ مدرک پزشکی‌ای برای اثربخشی آن وجود ندارد.

علاوه بر این، کریستوفر ونجک، روزنامه‌نگار حوزه پزشکی گفته‌است که «این ادعا که این روش حفره‌های آلت را که با خون پر می‌شوند؛ وادار به نعوظ بیشتر کند… به لحاظ بیولوژیکی معقول به نظر نمی‌رسد». به‌طور مشابه، سو جوهانسون توضیح می‌دهد که جلکینگ نمی‌تواند آلت را بزرگ کند؛ هر چند بعید به نظر می‌رسد که هیچ آسیب جدی‌ای ایجاد کند.اگر چه این روش از بسیاری از دیگر روش‌های رادیکال‌تر برای افزایش طول آلت تناسلی ایمن‌تر قلمداد شده‌است؛ اما در صورت انجام ناصحیح، به‌طور بالقوه می‌تواند منتج به جراحت رگ‌های خونی، تشکیل زخم، درد، انحراف، و حساسیت زدایی از آلت تناسلی شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (31 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits