دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟

علت سایز مختلف آلت تناسلی مردان چیست؟

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟
74
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه: در تمام دنیا گروهی از مردان نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند و حتی ممکن است از "اضطراب یا سندروم کوچک بودن آلت تناسلی" در رنج باشند.با دلگرم همراه باشید تا با علت و درمان این عارضه در آقایان آشنا شوید.

هر آنچه که درباره اندازه آلت تناسلی مردان باید بدانید

اندازه آلت تناسلی مردان- اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند .رشد آلت تناسلی بین سنین 10 تا 14 سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است.

عوامل تعیین کننده اندازه آلت تناسلی

در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت تناسلی ابتد ا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد. اندازه متوسط آلت تناسلی افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین 6تا 11 سانتی متر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلت تناسلی شان باید تا یک تا دو سال پس از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

همچنین ابعاد بدن فرد، طول آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فردی چاق و سنگین وزن باشد آلت تناسلی او کوچکتر به نظر می آید. چون توسط بافتهای بدن احاطه شده و گاهی در چربی های بدن فرو می رود. این حالت در اصطلاح پزشکی آلت پنهان شده نامیده می شود. تعدادی از حالات طبی وجود دارند که بر اندازه آلت تاثیر می گذارند. اینها در زمان تولد آشکار هستند و نیازمند مداخله طبی هستند.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان+جدول

اندازه آلت تناسلی,اندازه آلت تناسلی مردان,اندازه آلت مردان,طول آلت تناسلی,طول آلت

کوچکی واقعی اندازه آلت تناسلی مردان می تواند سبب تبعات روانی ناگوار و مشکلات عدیده در زندگی زناشویی شود.البته مثل هر بیماری دیگری، کوچکی واقعی آلت تناسلی مردان یا «کوچکی مرضی دستگاه تناسلی » تعریف علمی خاص خودش را دارد و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد ولی این دلیلی بر وجود بیماری نیست. هر پسر بچه بالای 1سال که طول دستگاه تناسلی اش در حالت کشیده، کمتراز 9/ 1 سانتی متر است، باید مورد بررسی قرار گیرد

تشخیص زودرس و به موقع «کوچکی واقعی آلت تناسلی » دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریبا دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت.اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ رابطه مستقیم با زمان درمان دارد. هرچه درمان زودتر انجام شود، اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.برای درمان «کوچکی واقعی آلت تناسلی » 2 راه وجود دارد؛ یکی از راههای درمان کوچکی آلت تناسلی، دارودرمانی است که معمولا تا قبل از 14 سالگی موثر است و دیگری عمل جراحی است که بعد از سن بلوغ انجام می شود.

هیچ دستگاهی که مورد تایید مجامع علمی معتبر باشد، جهت تغییر اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. دستگاه هایی که در اینترنت یا شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند هیچ نتیجه و کارکردی ندارند. این دستگاه ها نه تنها بی فایده هستند، بلکه در مواردی عوارض زیانبار شدیدی را نیز به همراه دارند.ضمن اینکه اخیرا عده ای سودجو، داروهایی را تبلیغ و عنوان می‌کنند که این داروها صددرصد موثر و تضمینی هستند ولی به نظر بنده هیچ تضمینی وجود ندارد.....

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان+جدول

اندازه نرمال آلت تناسلی یک مرد جوان چقدر است؟

اندازه آلت تناسلی مرد مثل قد افراد و دیگر مشخصات از قبیل رنگ مو، چشم و پوست از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت است و نباید با همدیگر مقایسه شوند. اندازه آلت تناسلی مرد در حالت نرمال و در حالت نعوظ بین ۱۱-۱۵ سانت متغییر است. بر اساس ژنتیک و جسه فرد و قد فرد این اندازه کاملاً بین مردهای مختلف متغییر است. یعنی هر اندازه آلت تناسلی که در حالت نعوظ و در اندازه گیری از محل اتصال آلت به استخوان عانه یا پوبیس تا نوک آن اگر بین ۹ و ۱۵ سانتی متر باشد طبیعی است و نیاز به درمان ندارد.

روش صحیح اندازه گیری آلت تناسلی

اندازه واژن خانم ها که در حالت نعوظ کامل آلت مرد در داخل آن قرار می گیرد چقدر است؟

اندازه واژن خانم ها در حالت اتساع و هنگام مقاربت بین ۷-۹ سانتی متر متغییر می باشد و لذا تنها ۷-۹ سانت آلت تناسلی مرد می تواند در داخل واژن قرار گیرد و اضافه آن در صورت فشار توأم با درد شدیدی برای خانم خواهد بود که مانع رسیدن آنها به اوج لذت جنسی یا ارگاسم می شود.

آیا بین طول آلت جنسی مرد و کلفت و نازک بودن آن و شدت لذت جنسی خانم ها ارتباطی وجود دارد؟

بیشترین لذت جنسی خانم ها از ۱/۳ انتهایی آلت تناسلی مرد می باشد و برخلاف تصور عمومی بزرگ بودن آلت و کلفت تر بودن آن باعث لذت جنسی بیشتر خانم ها نمی باشد. همچنانکه ذکر شد واژن خانم ها توانایی جادادن بیش از ۷-۹ سانت آلت تناسلی مرد را در خود ندارد.

با توجه به تبلیغات گسترده و معرفی کرم ها و قرص هایی جهت بزرگ کردن آلت تناسلی آیا از نظر علمی این کار در مراکز معتبر جراحی دنیا قابل انجام است؟

هنوز قرص و یا کرمی که باعث بزرگ شدن آلت تناسلی مرد شود کشف نشده است و تبلیغات انجام شده همه کاذب هستند. تزریق ژل و دیگر موارد جهت کلفت کردن آلت عارضه عمده ای که دارد:

باعث نامنظمی و کاهش حسن آلت تناسلی شده و لذت آمیزش جنسی را از بین می برد.
در بعضی مراکز برای افزایش طول آلت تناسلی مردان با عمل جراحی لگنی، آویز کننده آلت را قطع می کنند که این با این عمل طول آلت افزایش پیدا می کند ولی بزرگترین عارضه آن افتادگی شدید آلت و عدم راست شدن آن می باشد که باعث اختلال شدید در مقاربت می شود و لذا در حالت نرمال اصلاً توصیه نمی شود.در تبلیغات وسیع ماهواره ای انواع کرم ها، تزریق ماده حجم دهنده، دستگاه های کشش دهنده آلت، دستگاه مکنده …… به عنوان روش های افزایش دهنده طول و قطر آلت را ذکر می کنند که همه کاملاً دروغ و کاذب هستند.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان+جدول

آلت پنهان یا دفن شده چیست؟

این حالت به نوجوانان و یا جوانان چاقی گفته می شود که علیرغم اینکه اندازه آلت تناسلی آنها نرمال است ولی به علت چربی زیاد ناحیه عانه آلت تناسلی در داخل آن پنهان و یا دفن شده است و این حالت اغلب باعث نگرانی والدین شده و با شکایت از کوچک بودن آلت بچه به مطب ها مراجعه می کنند تنها درمان این حالت کاهش وزن و ذوب کردن چربی است که با از بین رفتن چربی آلت اندازه طبیعی خودش را نشان می دهد.

همچنین بخوانید:

عوارض خوردن آلت تناسلی زن

چگونه آلت تناسلی بزرگ و سفتی داشته باشیم؟

راه های مناسب برای افزایش سایز آلت تناسلی

آیا بعد از بلوغ امکان افزایش آلت وجود دارد؟

اندازه آلت تناسلی را باید از دوران نوزادی در نظر داشته باشیم. اندازه آلت تناسلی نوزاد در حالت طبیعی باید بالای ۱/۹سانت باشد و با توجه به ژنتیک فرد تا سن بلوغ آلت به تدریج رشد می کند. اندازه های نرمال آن در حالت نعوظ در سن ۲ سالگی ۵-۴ و در سن ۵-۶ سالگی ۷-۶ سانتی متر می باشد. بعد از کامل شدن بلوغ رشد آلت تناسلی برای همیشه متوقف می شود.

اما توصیه های اینجانب

۱- تشخیص اندازه آلت تنها توسط پزشک ارولوژ است .

۲- ۹۵درصد کسانی که فکر می کنند آلت تناسلی شان کوچک است در معاینه نرمال هستند.

۳- از مقایسه آلت تناسلی خود با دیگران اجتناب کنید( مهم نرمال بودن آن است)

۴- جهت جلوگیری از ایجاد آلت پنهان یا دفن شده از چاق شدن خود جداً جلوگیری نمایید.

۵- از نظر علمی هنوز راهی و درمانی بدون عارضه جهت الت تناسلی مردان و افزایش کلفتی آن وجود ندارد. گول تبلیغات افزایش کاذب را نخورید.

۶- به علت عوارض غیر قابل برگشت از هر گونه جراحی و یا اقدامی در این رابطه بدون مشاوره با پزشک اجتناب نمایید.

تعریف میکروپنیس یا آلت کوچک از نظر علمی

همچنانکه گفته شد اندازه آلت تناسلی به ژنتیک و هورمون و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بسیاری از مردان همچنانکه گفته شد درباره کوچک بودن آلت تناسلی خود نگران هستند. در یک مرد بالغ وقتی که اندازه آلت کمتر از ۵/۲ اینچ باشد به آن میکروپنیس گفته می شود. این اندازه برای شیرخوار کمتر از ۰/۷۵ اینچ است.

آیا میکروپینس درمان دارد؟

علت میکروپنیس به عدم توانایی رشد کردن آلت در سه ماه دوم و سوم حاملگی می باشد و علت آن کم بودن هورمون تستوسترون در دوز خیلی کم و یا عدم جواب به تستوسترون می باشد. از نظر شیوع یک در ۲۰۰ مورد تولد دیده می شود و بهترین زمان درمان قبل از بلوغ می باشد. تزریق هورمون تستوسترون بهترین درمان برای افزایش طول آلت تناسلی قبل از بلوغ می باشد که باعث افزایش طول آلت تناسلی می گردد.

توجه: بعد از بلوغ تزریق تستوسترون هیچ اثری روی افزایش طول آلت تناسلی ندارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (74 رای)  

۱۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

شهرام تهران | ۶ ماه پیش
الت من ۲۲ سانته
دوست دخترم خیلی دوسش:داره
9
1
M | ۲ سال پیش
سلام ایا الت۲۰سانت خوبه یا نه حتما به دکتر نشون بده
تو رابطه زناشویی به مشکل نمیخورن
9
11
تحقیق گر | ۳ سال پیش
علت کوچکی الت و بیضه؟ واکسن زدن در زمان نوزادی
2
16
تحقیق گر | ۳ سال پیش
دارو برای بزرگ کردن الت و بیضه موجود هست فقط باید به دکتر یورولوژی مراجعه کنید نه ارولوژی توجه دارو ها پیش دکتر یورولوژی نازایی هست دکتر های ارولوژی برای خدشان چرت میگن دارو نیست بی خبرن از این دارو
8
4
ژولی پولی | ۴ سال پیش
تنها راه اینه مراجعه کنی علوم پزشکی استان محل سکونت دکتر مخصوص دارن تشخیص بدن کوچکی الت داری بهت دارو میدن به جزء مراجعه به علوم پزشکی راهی نیست چون این دارو نه در اختیار ارولوژی میزارن نه دارو خانه فقط اگه باشه در اختیار علوم پزشکی هسته وسلام
4
1
هوشنگ طاهرپورگاوشاخی | ۴ سال پیش
سلام چرا بعضی پزشکان میگن دارو برای بزرگ کردن الت و بیضه هست یکی هم مثل دکتر کرمی و جباری میگن هیچ راهی برای بزرگ کردن الت و بیضه وجود ندارد یکی بیاد جواب ما بده آخرش ما نفهمیدیم دارو هست یا نه
1
14
پاسخ ها:
علی | ۲ سال پیش
دو ماه روغن خراطین استفاده کن
5
9
ابدوشا | ۴ سال پیش
چرا دروغ میگوئید به مردم اولا اندازه بیضه باید به اندازه تخم شترمرغ باشد،بعد دور الت هم 24سانت باشه،طولش 25سانت،اینو میگن الت نرمال،نمیدانم این 5،7،سانت ها را شماها کجا آوردید میگید نرمال هست ، یعنی حداقل الت باید زیر 16سانت نباشه ،زیر این کوچکه محسوب میشه،بعد هم حداقل طول الت برای بارداری زن کمتر از 12،13 سانت نباید باشه،
22
30
نوید | ۴ سال پیش
سلام فقط دروغ میگن پزشکان 5سانت نرماله ؟؟؟
7
9
درد بی درمان | ۵ سال پیش
سلام کسی هست جواب منو بده،این روش دکتر هندریسک،که میگن راه روشی کشف کرده که آلت راه میتوان بزرگ کرد،حقیقت دارد یا دروغ هست،اگر حقیقت هست من باید کجا مراجعه کن ،تورا خدا جوابم بدهید،اعتماد به نفسم،نابود شده،از لحاظ روحی وروانی خراب شدمه فکری هم به ازدواج نمیکنم ، زندگی ام بخاطر همین موضوع نابود شده،
2
7
پاسخ ها:
حسن | ۴ سال پیش
این لینک.را مطالعه کنید،از متخصص اورولوژی سوال شده
6
17
حسن | ۴ سال پیش
دکتر محمد جباری جراح و متخصص اورولوژی تهران
4
8
محمود،بیضایی | ۵ سال پیش
سلام،پزشکان محترم،به نظر شماها اندازه آلت مهم نیست،پزشکان محترم دارید به مردم دروغ میگوید،اول اگر اندازه آلت،که مهم نیست پس،چرا تابلو،میزنید،دک
ترمتخصص ادراری وتناسلی،چرا تخصص،گرفتید،چرا وقت خودتان،را بیهوده،تلف کردید،دوم میگویید،طول واژن زن،در هنگامه تحریک 10سانته،الت 5سانتی هم نرمال هست، پس این الت 5سانتی در رابطه چگونه میشه 10سانت چه معجزه ای پیش میاید کل واژن زن را پر میکند،5سانت،به نظر شماها 5سانت دیگه اش از کجا میاید،این معجزه را نشان مردم دهید،،تا استفاده کند،باز هم دارید دروغ میگوئید،سوم،پس اگر بوسیدن،نوازش، این چیزها بهتر از دخول،لذت به زن میده، چرا همیشه تاکید می،کنیددر رابطه،دخول عمیق انجام بدهید تا زن به ارگاسم،برسه،ارض
اع،بشه، باز هم دارید دروغ میگویید، اندازه آلت نرمال 15سانت به بالا هست،نه 5،7،9،10سانت،با
ز هم دارید دروغ میگویید،فقط روش های موجود بزرگ کردن الت میگوید،هیچ تاثیری ندارد بی فایده هست این را ،راست،میگوید،ما
هم،قبول داریم، پس باید به دنبال یک راه برای بزرگ کردن الت باشید،باتشکر،
6
15
پاسخ ها:
علی | ۵ سال پیش
چرا تند میری؟، اینها رو دکتر های اینجا که فقط نمیگن، بلکه اینکه میانگین 9 است و تا 15 سانتی متر طبیعی است را جهان میگه. نگران نباش.1397/11
2
10
بهرام | ۵ سال پیش
درسته 5 سانت یا 7 سانت نرمال نیست و کوچیه ولی استاندارد آلت 1512 سانته . اینو تو هر سایت خارجی هم بزنی تایید میکنه. بالای 15 ک شما میگی احیانا فیلم زیاد میبنی برادر من :)
5
19
محمود | ۵ سال پیش
سلام،خسته،نباسی
د،بهترین،را برای بزرگ،کرده، الت چه روشی،هست،چرا الت کوچک درمانی ندارد،هیچ پزشکی تلاش نمیکند،حداقل الت باید بین 27تا 20سانت باشد،،باتشکر
14
9
پاسخ ها:
بهمن | ۵ سال پیش
الت انسان رو میگه ها نه اسب !
7
36

hits