دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رابطه جنسی چند مشترک
97
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رابطه جنسی ضربدری یکی از مشکلات عدم رضایت جنسی زوجین می باشد که ریشه در انگیزه های جنسی، تعهدات زناشویی و کیفیت روابط بین همسران را دارد .

ارتباط زناشویی نامتعارف

به نقل از پیج روانشناسی خانم مهشید آبارشی :

رابط جنسی ضربدری و رابطه جنسی ضربدری نوعی ارتباط جنسی بین دو یا چند زوج جنسی می‌باشد. پیشینه تاریخی ثبت شده این نوع ارتباط به دوران رم باستان باز می‌گردد که در آن مناسکی با نام Orgy و یا ارتباط جنسی گروهی بین زوجین انجام می‌شده‌ است. اما این نوع رابطه از دهه ۱۹۶۰ با بوجود آمدن انقلاب جنسی و پیدایش روش های پیشگیری از بارداری وارد مرحله جدید و مطمئن‌تری شد.

در اين نوع از رابطه جنسي، يه زوج با توافق همديگه از يه زوج ديگه اي ميخوان كه رابطه جنسي چهار نفره داشته باشن. عموما زوجهايي كه در رابطه جنسي دچار يكنواختي شدن، يا بدنبال هيجان جويي هستن، ممكنه رابطه ضربدري رو به عنوان راهكار تلقي كنن. متاسفانه تو كشور ما گرايشهايي از اين دست به شدت در حال افزايشه.

به همين دليل،اينجا آسيبهای اين نوع از رابطه رو مي خوام خدمتتون بگم:

آسیب ها و عوارض جدی رابطه ضربدری

  1. برقراري رابطه جنسي با فرد جديد به علت تاثيرات بيولوژيكي و روانی، مي تونه باعث وابستگي بين طرفين بشه كه كنترل اين شرايط و فاصله گرفتن از اون دلبستگي عاطفي بسيار سخته.
  2. ممكنه مرد يا زني با فانتزی رابطه ضربدري تحريك بشه و با به عمل درآوردن اون فانتزيش بخواد به خواسته اش برسه اما بدبختي اصلي اونجاست كه بعد از يه مدتي ديگه اين فانتزي خاصيت برانگيزاننده اش رو از دست ميده و طرف حالا بايد دنبال يه تجربه جديدتر باشه تا به ارضاء جنسي برسه.
  3. ريسك ابتلا به بيماريهاي مقاربتي تو اين فضاها عموما بالاست، چراكه خيلي بهداشت جنسي رعايت نميشه و همه چيز خيلي تو هم تو همه؛ علي الخصوص تو كشوري مثل ايران كه مردمش از سن پائين هرگز آموزشهاي پايه اي رو دريافت نكردن.
  4. حسادتي كه گاها تو اين روابط بين زوجها بعد از مدتي پيش مياد باعث ميشه كه اختلاف و تعارض به زندگي بيرون از رابطه جنسي كشيده بشه.
  5. مشكل بعدي اين نوع از رابطه جنسي ابهاميه كه همش تو وجود اين افراد وجود داره و نمي دونن قرار تو آينده چه تصميمي بگيرن و ميخوان اين فرم از رابطه رو تا كجا و با چه زوجهايي جلو ببرن. بنابراين وقتي رو ماجرا ريز ميشيم مي بينيم كه انتخاب همچين روابطي بسيار ريسك بالاي داره و "هرگز" به عنوان يه راهكار در جهت بهبود كيفيت زندگي پيشنهاد نمي شه.

اصولا رابطه ضربدري نشون از وجود يه مشكل در زوجها داره؛ وقتي يكي از زوجين اين پيشنهاد رو به همسرش ميده بنظرتون بطور پنهاني داره چه پيغامي بهش ميده؟

اينكه تو برای من به انداره كافی جذاب و برانگيزاننده نيستی و نيازه كه جز تو براي برانگيخته شدن من كس ديگري حضور داشته باشه. چنين تجربه اي اصولا به افراد از طرف روانشناسها توصيه نميشه. پيشنهاد من به اين دسته از دوستان اينه كه قبل از تجربه اين نوع از رابطه به يه روانشناس متخصص مراجعه كنن. در ضمن يه چيزي كه من رو نگران مي كنه اينه كه روابط اين چنيني با توجيه روشنفكري و "اُپن مايند" بودن اغلب اوقات داره رخ ميده.

رابطه جنسی 2 زن و 2 مرد یا دو زن و یک مرد

تاریخچه رابط جنسی ضربدری

قرن شانزدهم

قراردادی رسمی بین جان دیجان دی، همسرش جین و یک طالع بین scryer به نام ادوارد کلی و همسرش در مورخ ۲۲ آوریل ۱۵۷۸ منعقد می‌گردد با این مضمون که روابط نکاحی و زناشویی بین آنان تقسیم شود .

قرن هجدهم

تنها گروهی که رسماً عمل سکس ضربدری را انجام می‌دادند روشنفکران اروپایی بودند، که مشهورترین آنها مری شلی نویسنده “فرانکشتین” و شوهرش (پرسی شلی) بودند. امروزه نیز روشنفکران حتی در بین ادیان ابراهیمی نشانه‌هایی را از مراسمات وآیین‌هایی مشاهده می‌کنند که در خلال آن مبادله زوجات صورت می‌گرفته‌است؛ که در این میان می‌توان به دوفرقه مسلمان ساکن ترکیه به نام های (کیزیباش) و (یهودیت) اشاره نمود.

قرن نوزدهم

دراواسط قرن نوزدهم و مخصوصاً در آلمان به زوجهایی که عمل تبادل زوجات را انجام می‌دادند لقب کمونیست داده می‌شد. به مفهوم اینکه همه چیزشان حتی همسرشان را به اشتراک می‌گذارند.

قرن بیستم

با اختراع اینترنت امکان یافتن زوج مناسب جهت روابط ضربدری هرچه فراهمتر گردید. براساس آمار ارائه شده تخمین زده می‌شود، بیش از ۴۰۰۰۰۰ زوج دربریتانیا از طریق اینترنت دررابطه های ضربدری شرکت نموده‌اند.

رابط جنسی ضربدری مدرن

براساس کتاب «نگاهی به آیین شهوانی رابطه ضربدری» نوشته تری گلد، رابطه جنسی ضربدری در میان گروهی از خلبانان نیروی هوایی آمریکا و همسرانشان در جنگ جهانی دوم متداول بود. از آنجایی که نرخ تلفات در میان آنان بالا بود خانواده خلبانان با یکدیگر توافق می‌نمودند در صورتی که هریک از آنان کشته شد و یا مفقود الاثر گردید، همسر او توسط دیگر همکارش همانند همسر خود به لحاظ ارضای تمایلات جنسی و عاطفی مراقبت شود.

در زمان جاهلیت

در عربستان قبل از اسلام یا زمان جاهلیت نوعی از رابطه جنسی ضربدری مرسوم بوده که به آن ازدواج تعویضی یا [ نکاح بدل ] می‌گفتند، یعنی دو مرد با یکدیگر توافق می کردند و زنانشان را با هم عوض می کردند.

در مقابل در خواست رابطه جنسی ضربدری چه کنیم؟

با توجه به فرهنگ جامعه ما ، این مسئله می تواند به عنوان یک اختلال جنسی و جز مشکلات جنسی تلقی شود و نیاز هست که در مقابل این درخواست حتما به مشاوره روانشناسی مراجعه شود و با مطرح شدن مسائل در مورد ادامه زندگی و بهبود وضعیت روابط تصمیم گیری شود. ترغیب طرف مقابل در جهت مراجعه به روانشناس یا حتی روانپزشک جهت آموزش نحوه ارتباط و حل مشکل برای مقابله با این درخواست موثر است.

divider

بیشتر بخوانید:

چرا هرگز نباید رابطه جنسی سه نفره داشته باشید؟

همه چیز درمورد رابطه جنسی گروهی و عوارض خطرناک آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (97 رای)  

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

جوان مرد | ۴ سال پیش
سلام بر دوستان
این کاری که شما می فرمایید همان زنا با زن شوهردار است و در اسلام چیزی به نام تعویض زوجین نداریم . بلکه بعد از طلاق می شود با زن شوهر دار ازدواج کرد.و خداوند در قرآن می فرماید که ما شما را از فواحش چه در آشکار و چه در پنهان منع می کنیم و شیطان شما را به آن دعوت می کند و هر کس که هدایت یافت به سود خود یافته و هر کس اعراض کرد به زیان خود عمل کرده و خداوند از همه عالم بی نیاز است. هر چه کنی به خود کنی، گر همه نیک و بد کنی. عمر محدود است و خداوند در قران می فرماید زمانی که لحظه مرگ فرا می رسد با التماس می گویند ما را برگردانید تا عمل صالحی را که ترک کردهایم انجام دهیم و به آنها گفته می شود هرگز . انسان اگر یقین کند او نیز لحظه آخری دارد، هرگز هر عملی که دلش خواست انجام نمی دهد. چرا که حضرت علی می فرماید اگر مردم می دانستند که در قبر ها چه می گذرد هرگز گناهی نمیکردند. با تشکر
2
3
Sara | ۵ سال پیش
زیاد جوش نخورید که اینکار بده !
اگه بد بود اسلام حرامش میکرد
اما حرام نیس !
البته یک نوع خاصش که طبق معمول واسه اقایونه
یک مرد میتونه همزمان با چندین زن صیغه ایش رابطه جنسی گروهی داشته باشه به شرطی که اون‌ زنها به عورت هم نگاه نکنند
باور نمکنید ؟
سرچ کنید رابطه جنسی گروهی در اسلام
و بعدا به اوج اهمیتی که اسلام به زن داده پی ببرید.
5
9
پاسخ ها:
گراوند۳۴۸۶۵ | ۴ سال پیش
آخر بی ناموسیه من حتی تصورش هم واسم سخته ک چطور ی مرد میتونه جلوی چشمای خودش.....
5
11
Vido | ۵ سال پیش
من تجربه اش و داشتم و دارم..امتحان کنید..عالیه‌...
.پر از هیجان..ممنون
7
28
پاسخ ها:
ناشناس | ۵ سال پیش
ببخشید ولی همسرتون مشکلی نداشتن؟خودتون حسادت نکردین وقتی همسرتونو میدیدین که به کس دیگه ای غیر از شما دست میزنه یا جملات تحریک کننده میگه؟هضمش برای من که یک زن هستم واقعا سخته که همچین روش مزخرفی رو پیش بگیرم البته اگر با دوست پسر یا دختر اینکار انجام شده باشه خیلی هم عجیب نیست
6
5
بانو | ۵ سال پیش
واقعا متاسفم لطفا بااین نظرات بقیه رو هم از راه بع در نکنید
4
5
ملینا | ۵ سال پیش
بیچاره این افرادی که توی عکس هستند ، مشخصه یه تیم کارین مثلا یا بازیگرای فیلم اگه اینا درگیر رابطه ضربدری نباشن که این عکسو ببینن دهنتون سرویسه
3
0

hits