دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آلپروستادیل در درمان اختلال عملکرد نعوظی (ناتوانی جنسی)
62
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کرم آلپروستادیل:اختلال در نغوظ، اختلال نسبتا شایعی در بین مردان میانسال و یکی از موارد بسیار مهم سوءاستفاده شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های زرد و اینترنتی است.

کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

اختلال در نغوظ، اختلال نسبتا شایعی در بین مردان میانسال و یکی از موارد بسیار مهم سوءاستفاده شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های زرد و اینترنتی است. این شبکه‌ها، گروه‌های بزرگی هستند که از وجود چنین بیماری‌هایی در مردان سودهای کلان می‌برند و اکثرا تبلیغاتی واهی، غیرواقعی و نادرست برای درمان آن دارند. ‌در این مبحث به درمان‌های علمی اختلال نعوظ می‌پردازیم .

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با کرم آلپروستادیل و فواید این کرم برای آقایان آشنا شوید.

آلپروستادیل در درمان اختلال عملکرد نعوظی (ناتوانی جنسی)

همه چیز در مورد آلپروستادیل

آلپروستادیل در درمان اختلال عملکرد نعوظی (ناتوانی جنسی) بکار می رود.آلپروستادیل همچنین در بهبود جریان خون در در نوزادان متولد شده با مشکلات جدی قلبی استفاده می شود.آلپروستادیل عروق خونی و ماهیچه های آلت تناسلی را شل می کندکه متعاقبا جریان خون به آلت تناسلی افزایش یافته و سبب نعوظ می شود.آلپروستادیل (alprostadil) انقلابی در درمان اختلال نعوظ ایجاد کرده است.

اگر بخواهیم به طور کلی موارد مصرف این دارو را ذکر کنیم می‌توان گفت آلپروستادیل در درمان اختلال عملکرد نعوظی (ناتوانی جنسی) بکار می‌رود. عروق خونی و ماهیچه‌های آلت تناسلی را شل می‌کند که متعاقبا جریان خون به آلت تناسلی افزایش یافته و سبب نعوظ می‌شود.علاوه بر این گشادکنندگی عروق، مهار تجمع پلاکت‌ها، تحریک عضلات صاف روده و رحم برخی از اثرات این دارو می‌باشد.آلپروستادیل همچنین در بهبود جریان خون در در نوزادان متولد شده با مشکلات جدی قلبی استفاده می‌شود.

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

مکانیسم اثر کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

آلپروستادیل باعث گشادشدن عروق می شود .آلپروستادیل بویژه با اثر مستقیم بر روی عروق و ماهیچه صاف داکتوس آرتریوزوس ،سبب جلوگیری از پیشرفت ویا درمان انسداد عملکردی داکتوس آرتریوزوس که در مدت زمان کوتاهی بعد از تولد اتفاق می افتد می شود.زیرا آلپروستادیل بعنوان فرمی از پروستاگلاندین E1 دارای اثر چندگانه بر روی جریان خون می باشد که سبب افزایش جریان خون سیستمیک یا ریوی در نوزادان می شود.در بیماری قلبی مادرزادی سیانوتیک نتیجه عمل آلپروستادیل افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها می باشد.

فارماکودینامیک

آلپروستادیل (پروستاگلاندین E1 ) یکی از اعضای خانواده لیپیدهای اسیدی با اثرات داروشناسی مختلف می باشد.گشادکنندگی عروق،مهار تجمع پلاکت ها، تحریک عضلات صاف روده و رحم تعدادی از بیشمار اثر آن می باشد.
فراهمی زیستی مطلق آلپروستادیل مشخص نشده است.آلپروستادیل 81% به پروتئینهای پلاسما عمدتا به آلبومین متصل می شود. انفوزیون آلپروستادیل باید بصورت مداوم انجام گیرد زیرا بسرعت متابولیزه می شود.80% آلپروستادیل موجود در گردش خون در اولین عبور از ریه ها ، عمدتا توسط β و ω اکسیداسیون متابولیزه می شود.متابولیتهایش عمدتا توسط کلیه دفع می گردد و دفع طی بیست و چهار ساعت پس از تجویز کامل می گردد.نیمه عمر آن 5 تا 10 دقیقه( بعد از یک بار مصرف) در بزرگسالان سالم و نوزادان می باشد.

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی:

موارد مصرف
اختلالات نعوظ
نقصان بسته شدن داکتوس ارتریوسوس
عوارض تب، تشنج، سستی و رخوت، گرگرفتگی، کاهش فشارخون، افزایش تعداد ضربان قلب، نارسایی قلبی مزمن، تنگی تنفس، خس خس سینه، اسهال، افزایش بیلی روبین خون، کم خونی، خونریزیريال، کاهش پلاکت خون، دفع خون در ادرار، عفونت خون، کاهش پتاسیم خون، کاهش قند خون، افزایش پتاسیم خون
تداخل دارویی
داروهای کاهنده فشار خون، داروهای ضد پلاکت، تادالافیل، واردنافیل، سیلدنافیل، مفنامیک اسید

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

مقدار و نحوه مصرف

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین شود اما به طور کلی مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظی بزرگسالان 1 تا 40 mcg به صورت تزریق داخل اجسام غاری شکل از سمت جانبی آلت تناسلی طی 5 تا 10 ثانیه می‌باشد و حداکثر مقدار مجاز آن 3 بار در هفته با حداقل فاصله زمانی 24 ساعت بین دو نوبت است. میزان دقیق مصرف این دارو در نوزادان باید حتما توسط پزشک متخصص تعیین گردد.

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید

  • در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی غیرمعمول شامل افزایش درد یا بروز درد در ناحیه آلت تناسلی ، آلت تناسلی خم یا تشکیل ندول در آلت تناسلی پزشک خود را مطلع نمایید.
  • در صورت نعوظ پایدار بیشتر از 6 ساعت سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • از تغییر مقدار مصرف بدون نظر پزشک خودداری شود.
  • لازم به ذکر است که مصرف آلپروستادیل از انتقال بیماری‌های جنسی و بیماری‌های منتقله از راه خون جلوگیری نمی‌کند.
  • حین مصرف آلپروستادیل به علت احتمال بروز کاهش فشار خون و سنکوپ از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند (مانند رانندگی) خودداری شود.

قیمت کرم نیتروگلیسیرین کرم آلپروستادیل و کرم نیتروگلیسیرین قیمت کرم نیتروگلیسیرین کرم آلپروستادیل و کرم نیتروگلیسیرین دو کرم مهم ... قیمت کرم پودر نیترو – irancosmetic.net قیمت خرید کرم پودر نیترو کرم نیتروگلیسیرین نعوظ – farsweekly.ir قیمت کرم نیتروگلیسیرین کرم ضد لک و سفید کننده چای سبز yinni ريمل 4 كاره نيترو کانادا – خرید NITRO CANADA ژاپن – ...

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

آشنایی با تمامی درمانهای اختلال نعوظ در مردان

اگر شما هم به عنوان یک مرد از اختلال نعوذ رنج می برید و این مسله باعث مشکلات بزرگی در زندگی شما شده است حتما این مقاله علمی را تا انتها مطالعه کنید. این مشکل دارای درمانهای زیادی است اگر چه بیشتر ما فکر میکنیم درمان فقط از طریق داروهای خوراکی و تزریقی و جراحی می باشد. درمان اختلال نعوظ به دو دسته بزرگ تقسیم می شود:درمانهای غیر جراحی و درمانهای جراحی . درمانهای غیر جراحی اختلال نعوظ عبارتند از:

  1. درمانهای اختصاصی
  2. تغییر در سبک زندگی
  3. روان درمانی
  4. هورمون درمانی
  5. درمانهای غیر اختصاصی
  6. داروهای خوراکی
  7. داروهای موضعی
  8. دستگاه واکیوم

معمولا برای درمان اختلال نعوظ به ترتیب برای بیمار تجویز می شوند: داروهای خوراکی، داروهای موضعی، دستگاه واکیوم و جراحی.

در موارد زیر برای درمان اختلال نعوظ از داروهای موضعی استفاده می شود:

  • داروهای خوراکی مؤثر نباشند
  • داروهای خوراکی موارد منع مصرف داشته باشند
  • شکل خوراکی دارو وجود نداشته باشد.

داروهای موضعی برای درمان اختلال نعوظ :

آلپروستادیل در درمان اختلال عملکرد نعوظی (ناتوانی جنسی)

۱٫کرمها: این نوع داروها به شکل کرم تهیه شده و بصورت موضعی استفاده می شوند. این داروها چون بصورت موضعی اثر می کنند، بنابراین اثرات عمومی آنها مثل اثر بر روی فشارخون و قلب اندک است.

  • مهمترین آنها آلپروستادیل است که به شکل کرم ساخته شده است و انقلابی در درمان اختلال نعوظ ایجاد کرده است. این دارو در دنیا فقط توسط یک کارخانه ساخته می شود و داروی بسیار مؤثر و کم عارضه است. این دارو نیم ساعت قبل از نزدیکی به پوست آلت تناسلی مالیده شده و سبب ایجاد نعوظ می گردد.
  • کرم نیتروگلیسرین که ۲۰ دقیقه قبل از نزدیکی به پوست آلت تناسلی مالیده می شود.

۲٫ محلولها: مهمترین آنها محلول ماینوکسیدیل می باشد که ۲۰ دقیقه قبل از نزدیکی استفاده می شود.

۳٫ شیاف: داروی آلپروستادیل به شکل شیاف داخل مجرا نیز ساخته شده است (شکل ۱).این دارو دارای وسیله ای است که با آن شیاف وارد مجرای ادرار شده و دارو از طریق مخاط مجرا جذب می شود. این دارو فوق العاده مؤثر و کم عارضه است.

۴٫ داروهای تزریقی: برای استفاده از این نوع داروها به بیمار یاد داده می شود که مثل انسولین دارو را در آلت تناسلی خودش تزریق کند.

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

انواع مهم داروهای تزریقی برای درمان اختلال نعوظ عبارتند از:

پاپاورین

قدیمی ترین و ارزانترین بوده ولی پر عارضه است. در دراز مدت سبب فیبروز اجسام غاری می گردد.

پروستاگلاندین

موثرترین و کم عارضه ترین داروی تزریقی است. این دارو فوق العاده مؤثر است و عیب آن گران بودن آن است. این دارو به شکل خودکار تهیه شده است و دارای سوزن سرخود است و بیمار به راحتی می تواند آنرا تزریق کند.

موکسی سیلات

داروی دیگر تزریقی است و در ۶۰ درصد بیمارانیکه داروهای خوراکی موثر نبوده اند سبب ایجاد نعوظ می شود.یک عارضه مهم داروهای تزریقی ایجاد نعوظ طولانی مدت است. اگر نعوظ تا چهار ساعت از بین نرفت حتما بیمار باید به بیمارستان جهت درمان لازم مراجعه نماید

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

هشدارها

اشکال در تنفس در 10 تا 12 درصد نوزادان درمان شده با آلپروستادیل رخ می دهد.این عارضه اغلب در نوزادان با وزن کمتر از 2 کیلوگرم هنگام تولد رخ می دهد و معمولا در یکساعت اول انفوزیون برطرف می گردد.از این رو وضعیت تنفسی حین درمان باید تحت کنترل قرار بگیردو در مراکز درمانی مجهز انفوزیون صورت پذیرد.

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

نکات قابل توصیه

تزریق داخل اجسام غاری شکل: در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی غیرمعمول شامل افزایش درد یا بروز درد در ناحیه آلت تناسلی ، آلت تناسلی خم،تشکیل ندول در آلت تناسلی پزشک خود را مطلع نمایید. --تزریق داخل اجسام غاری شکل و از طریق پیشابراه:

1-در صورت نعوظ پایدار بیشتر از 6 ساعت سریعا به پزشک مراجعه کنید. در صورت عدم درمان فوری ممکن است بافت آلت تناسلی آسیب ببیند و بخشی از توانایی جنسی بصورت دائم از دست برود.

2-در صورت تمایل بیمار برای استفاده در منزل آموزشهای لازم داده شود.

3-از تغییر مقدار مصرف بدون نظر پزشک خودداری شود.

4-به بیماران گوشزد گردد که مصرف آلپروستادیل از انتقال بیماریهای جنسی و بیماریهای منتقله از راه خون جلوگیری نمی کند.

5- بعلت احتمال بروز کاهش فشار خون و سنکوپ از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند مانند رانندگی خودداری شود.

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

مقدار مصرف

--مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظی: بزرگسالان: داخل اجسام غاری شکل: 1 تا 40 mcg تزریق داخل اجسام غاری شکل از سمت جانبی آلت تناسلی طی 5 تا 10 ثانیه . حداکثر مقدار مجاز : 3 بار در هفته با حداقل فاصله زمانی 24 ساعت بین دو نوبت .

--مقدار مصرف معمول برای پتنت داکتوس آرتریوزوس : نوزادان: 0.05 تا 1 mcg/kg/min انفوزیون مداوم وریدی

تداخلات دارویی

تادالافیل , واردنافیل , سیلدنافیل , مفنامیک اسید

موارد مصرف دارو

اختلالات نعوظ , نقصان بسته شدن داکتوس ارتریوسوس

عوارض جانبی دارو

تب , تشنج , سستی و رخوت , گرگرفتگی , برادی کاردی , کاهش فشارخون , افزایش تعداد ضربان قلب , ادم , نارسایی قلبی مزمن , تنگی تنفس , خس خس سینه , اسهال , افزایش بیلی روبین خون , کم خونی , خونریزی , کاهش پلاکت خون , دفع خون درادرار , عفونت خون , کاهش پتاسیم خون , کاهش قند خون , افزایش پتاسیم خون

کاربر گرامي لطفا نظرات خود را در مورد مطالب دلگرم بيان نماييد.

منبع:مجله اینترنتی ستاره

 کرم آلپروستادیل موثر در درمان ناتوانی جنسی

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (62 رای)  

۱۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمود | ۴ سال پیش
سلام.لطفا بفرمایید کرم آلپروستادیل را جگونه واز کجا تهیه کنم.
5
11
پاسخ ها:
مرتضی | ۳ سال پیش
کرم یا امپول الپرو استادیل ازکجا بخرم
4
9
مجید | ۳ سال پیش
از داروخانه تهیه کنید.
2
5
عادل کاظمی | ۵ سال پیش
خوبه
0
0
عادل کاظمی | ۵ سال پیش
کرم کلفت و بزرگ کننده
0
3
سارا | ۶ سال پیش
چرا یکی نیست بگه مشتقات پروستاگلاندین را از کجا میشود تهیه کرد. آیا درست است این همه سایتهای مختلف راجع به این دارو مطلب بنویسند آنوقت نتوانی آنرا تهیه کنی؟
0
3
اسماعیل | ۶ سال پیش
بدونه نسخه میدن این پمادو
3
2
اسماعیل | ۶ سال پیش
قیمت این پمادچقدراست
5
7
اسماعیل | ۶ سال پیش
قیمت این داروچقدراست
4
4
فرشاد | ۶ سال پیش
بنده فشار خون دارم و آنژیو قلب هم انجام دادم ایا میتونم از پماد و آمپول استفاده کنم ؟؟؟
و به چه طریقی میتوان خرید کرد و قیمت محصول ؟؟؟
ممنونم
2
6
علی کام بخش | ۶ سال پیش
با سلام
لطفا در مورد خرید کرم آلپروستادیل راهنمایی بفرمایید.
3
8
علیرضا | ۶ سال پیش
نحوه خرید پماد و یا امپول پروستادیل و یا نیترو گلسیرین
6
5
پاسخ ها:
اسماعیل | ۶ سال پیش
بدونه نسخه هم میدن
2
0
مم | ۴ سال پیش
نحوه تهیه کرم الپروستادیل
4
13
احمد احمدی | ۶ سال پیش
از چه طریق شیاف و امپول پروستاگلاندین برای نعوذ را میتوان خریداری نمود؟
2
3
پاسخ ها:
احمد احمدی | ۶ سال پیش
لطفا برای خرید اینترنتی امپول و شیاف پروستاگلاندین جهت نعوذ راهنمایی فرمایید از چه طریق باید اقدام نمایم . متشکرم
1
5
احمد احمدی | ۶ سال پیش
برای خرید ضیاف و امپول پروستاگلاندین برای نعوذ ازچه طریق باید اقدام نمود
2
2

hits