دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت سفت بودن مایع منی چیست؟
69
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علت سفت بودن مایع منی چیست؟:مایع منی : مشخصات و ویژگی های ظاهری/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با دلایل سفتی و ژلاتینه شدن مایع منی آشنا شوید.

مایع منی : مشخصات و ویژگی های ظاهری

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با دلایل سفتی و ژلاتینه شدن مایع منی آشنا شوید.

آشنایی با مایع منی، مشخصات و ویژگی های آن

مایع منی علاوه بر اسپرم از 65 درصد مایع کیسه منی، 30 تا 35 درصد از پروستات، و 5 درصد از رگ ها تشکیل شده است. مایع منی حاوی اسید سیتریک، اسید آمینه های آزاد، فروکتوز، آنزیم ها، فسفوریل کولین، پروتاگلاندین، پتاسیم و روی می باشد. میزان مایع منی تولید شده از چند قطره تا 6 میلی لیتر متغیر است.

برحسب مقدار انزال و مدت زمان ذخیره قبل از انزال، یکبار انزال می تواند حاوی 40 تا 600 میلیون اسپرم باشد. اما با این حال مقدار اسپرم تولید شده در کنار هم حتی نوک یک سوزن را هم نمی پوشاند. برای نمونه هایی که در تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند از دهنده ها خواسته می شود که خودارضایی کنند و یا اگر گرفتن نمونه بدون رابطه جنسی امکانپذیر نبود، آنوقت از کاندوم های غیرواکنشی استفاده می شود.

سفت شدن منی و تغییر رنگ ان

مایع منی طبیعی

  • ظاهر: این مایع معمولاً مایعی سفید تیره است که بعد از ۳۰ دقیقه رقیق تر و شفاف تر می شود.
  • بو: بوی کلر مانند این مایع کاملاً طبیعی است.
  • مزه: بعلت فروکتوز موجود در آن کمی شیرین است. مزه این مایع در افراد مختلف متفاوت است.

سفت شدن منی و تغییر رنگ ان

مایع منی غیرطبیعی

سفت شدن منی و تغییر رنگ ان

  • انزال با حجم کم: کاهش مایع منی یا فقدان مایع منی از کیسه منی می تواند گاهاً به خاطر انسداد باشد.
  • مایع منـی رقیق: رقیق بودن مایع مـنی معمولاً نشانه انزال برگشت دهنده است، یعنی انزالی که به مثانه برمی گردد. این خطرناک نیست اما رقیق شدن غیرطبیعی مایع منی می تواند به خاطر اختلالات پروستات باشد.
  • مایع منـی غلیظ: چسبناکی مایع منی می تواند به علل مختلف متفاوت باشد. تداوم مایـع منی غیظ توانایی اسپرم برای حرکت را محدود می کند و این مسئله درمواقعی که شما و همسرتان قصد بچه دار شدن داشته باشید اهمیت پیدا می کند. کم آب بودن بدن هم ممکن است باعث غلیظ شدن مایع منی شود که مایعاتی که حین سکس استفاده می شود منجر به انزل کم شده و اگر سکس یا انزال طی یک زمان کوتاه تکرار شود بر مقدار مایع منی تولید شده تاثیر می گذارد. تولید اسپرم با بالا رفتن سن کاهش می یابد اما این مسئله تاثیری بر توانایی جنسی ندارد.
  • مایـع منـی قرمز یا گاهاً قهوه ای: اگر در مایع منـی شما لکه های قرمز یا قهوه ای دیده می شود ممکن است به خاطر خون باش. گاهی اوقات یک رگ خونی کوچک موقع انزال می ترکد. طی یک تا دو روز مایع منـی باید به حالت اولیه خود برگردد، پس نیازی به نگرانی نیست و اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. وجود خون در مایـع منی می تواند علل مختلف داشته باشد مثل عفونت، زخم و به ندرت سرطان.
  • مایـع منی سبز یا زرد رنگ: مایع منی طبیعی رنگ زرد بسیار کمرنگ یا کرم نزدیک به سفید دارد. اما اگر مایع مـنی رنگ زرد یا سبز گرفت نشانه عفونت است که معمولاً به خاطر بیماری هایی که با رابطه جنسی منتقل می شود مثل سوزاک می باشد. پس حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری مزبور سوزاک باشد خیلی ساده با آنتی بیوتیک درمان می شود.
  • بوی بد مایع منی: بوی بد مایع منـی همیشه نشانه عفونت است. در چنین مواردی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (69 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits