دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۵ راهکار عطر شناسی برای تشخیص پرفیوم اصل از تقلبی !
30
زمان مطالعه: 15 دقیقه
تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی کار سختی نیست . با بالا رفتن قیمت عطرهای اصلی جای شک باقی نمی ماند که شما در خرید عطر بیشتر دقت کنید و تمام فاکتورهای اصلی بودن یک عطر را بررسی کنید .

چگونه عطر تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

در کشور ما ایران به دلیل وجود نداشتن قانون کپی رایت واردات انواع عطرهای اصلی و تقلبی وجود دارد و این هنر و ریز بینی شماست که بتوانید عطری که خریداری کردید را , با تکنیکهایی که در ادامه خواهیم گفت تشخیص دهید اصلی است یا فروشنده حقیقت را به شما نگفته و عطر تقلبی است .

تشخیص عطر اورجینال از عطر تقلبی ممکن است کار ساده‌ای به نظر نیاید، اما با توجه به چند نکته می توان این موضوع را شناسایی کرد. در ادامه به چند روش برای تشخیص عطر اورجینال از تقلبی اشاره می‌کنم.

راه های سریع شخیص عطرهای تقلبی

  • خرید اینترنتی عطر: با شرایط حال حاضر برای خرید عطر اورجینال هرگز خرید اینترنتی انجام ندهید ! مگر فروشنده آن را سالهای زیادی است می شناسین و خریدهای مکرر از آن داشته اید. با این حال شدیدا تکید می شود عطر اینترنتی خرید نکنید !!
  • خرید از مراکز رسمی و معتبر: بهترین راه برای خرید عطر اورجینال، خرید از مراکز رسمی و معتبر با سابقه چند دهه است. بعضی از مراکز فروش عطرهای اورجینال، مثل فروشگاه‌های بزرگ و معتبر عطر و ادکلن، به دلیل اینکه از تأمین کنندگان مستقیم خود عطرها را تهیه می‌کنند، امکان تقلب در عطرهای فروخته شده در این مراکز کمتر است.
  • منطقه آزاد کیش: شاید کمی مسخره به نظر برسد ولی اگر عاشق عطر اورجینال هستید بهتر است به جزیره کیش سفر کنید ! جزیره زیبای کیش به دلیل مرز آبی که با کشورت امارات دارد ، معمولا عطر اورجینال سریعتر و بی دردسر ابتدا به آنجا می رسند و در فروشگاه های معتبر جزیره کیش عطر اورجینال و باکیفیت زیاد خواهید دید!
  • بررسی بسته‌بندی: بررسی بسته‌بندی عطر نیز می‌تواند به شما کمک کند تا عطر اورجینال را از تقلبی تشخیص دهید. بسته‌بندی عطر اورجینال معمولاً با کیفیت بالا و دقیق طراحی شده است و برچسب‌های روی بسته‌بندی نیز باید با کیفیت بالا و خطوط قابل رویت باشند.
  • بوی عطر: بوی عطر نیز می‌تواند نشان دهنده این باشد که آیا عطر اورجینال است یا تقلبی. عطر اورجینال دارای بوی متمایل به پخش قویل است که برای طولانی مدت باقی می‌ماند، برای تشخیص بوی عطر اورجینال، می‌توانید به یک نمونه از عطر اورجینال دسترسی پیدا کنید و با عطری که می‌خواهید خریداری کنید مقایسه کنید.
  • شماره سریال: برخی از عطرهای اورجینال دارای شماره سریال هستند که به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا عطر اورجینال است یا تقلبی. بررسی شماره سریال عطر با شرکت سازنده عطر نیز می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید.
  • قیمت عطر: هرگز به قیمت عطر نگاه نکنید و فقط به دنبال قیمت پایین باشید، چرا که قیمت پایین ممکن است نشان دهنده‌ی این باشد که عطر تقلبی است. بر اساس قوانین بازار، قیمت عطر اورجینال باید بیشتر از قیمت عطر تقلبی باشد، بنابراین اگر قیمت عطر خیلی کمتر از قیمت عادی است، این می‌تواند یک نشانه برای عطر تقلبی باشد.

فروشگاه عطر

ضرب المثل معروف ایرانی اینجا کاربرد شدید دارد : پول علف خرس نیست که بخواهید آن را برای اجناس تقلبی به جای اورجینال خرج کنید , و جیب شیادان را پر پول کنید ! پس مراقب باشین و در خرید خود دقت کافی کنید!

خوب حالا سوال اینجاست که چطور میشه تشخیص داد یک عطر اصل هست یا تقلبی؟

اولین مساله و مهمترین مساله در تشخیص عطر اصل از تقلبی این می‌باشد که خود شخص عطر اصلی رو دیده یا قبلا استفاده کرده باشد تا بتواند با مقایسه دیده ها و داشته ها تشخیص درستی بدهد.البته شایان ذکر است که کسانیکه که تا حالا عطر اصل نداشتند و یا اصلا ندیده‌اند و بار اول قصد خرید عطر را دارند هم می‌توانند با رعایت یک سری نکات خاص درصد ریسک خرید بد رو پایین بیاورند.

1- اولین و مهمترین گزینه برای خرید اصل این است که از فروشنده ی قابل اعتماد و منصف خرید کنید .

باید از فروشنده ای قابل اعتماد و مطمئن خرید کنید. دست فروشی که مارک های مختلف عطر را به قیمت 35-40 هزار تومان می فروشد، فروشنده ی مطمئنی نیست.

در این زمینه به تجربه ی دوستان نیز می توانید اعتماد کنید و مشورت بگیرید.با خرید کردن از یک فروشنده معتبر تا حدود زیادی می توانید از خرید عطرهای تقلبی اجتناب کنید.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

بازارهای فروش متنوعی برای عطر و ادکلن ها وجود دارد از بوتیک های لوازم آرایشی گرفته تا فروشگاه های اختصاصی عطر و مهم است که مزایا و معایب خرید از هر کدام از آن ها را بدانید.

فروشگاه ها همیشه امن ترین جا برای خرید عطر ادکلن ها هستند چرا که قادر هستید از نزدیک بسته بندی بطری ها را بررسی کنید و در صورت نیاز از مغازه دار سوال های تان را بپرسید.

مزیت فروشگاه های فیزیکی این است که مکان ثابتی دارند و اگر متوجه شدید که عطرتان تقلبی است می توانید آن را پس دهید. توجه داشته باشید که اگر از بازارهای روز که مغازه داران جای ثابتی ندارند و نیز از دست فروش ها خرید کنید در پس دادن عطر تقلبی دچار مشکل می شوید.

جعبه ها و بستندی های بی کیفیت عطرهای تقلبی که فقط بصورت حضوری می توانید آنها را لمس کنید:

عطرهای تقلبی

عطر تقلبی را بشناسیم


2- اگر از فروشگاههای اینترنتی خرید می کنید خوب دقت کنید آن فروشگاه نماد اعتماد داشته باشد.

تا جایی که امکان دارد عطر را از فروشگاهای معتبر سطح شهر خریداری کنید و اگر تصمیم به خرید اینترنتی دارید حتما از فروشگاههای صاحب نام و برند در ایران که سالهاست در زمینه ی فروش لوازم آرایش فعالیت می کنند خرید خود را انجام دهید .

برای خرید از فروشگاههای اینترنتی حتما و حتما به نماد اعتماد و تعداد ستاره های آن فروشگاه اینترنتی دقت کنید . این نماد نشان دهنده ی اصالت و کیفیت اجناس آن فروشگاه در بستر اینترنت است .

نماد اعتماد در فرئشگاههای اینترنتی

تشخیص عطر تقلبی

یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می باشد. در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

حتماً بخوانید:
معرفی ۱۰ تا از گرانترین عطر های دنیا در سال ۲۰۱۸

معرفی ۱۰ تا از گرانترین عطر های دنیا در سال ۲۰۱۸

عطر های گران قیمتگران چقدر با عطر های معمولی تفاوت دارند؟ عطر میتواند وضعیت فیزیکی و احساسی ما را تغییر دهد و همچنین بر بخش هایی از مغز اثر بگذارد که…

ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.


3 - مراقب باشید عطرهای وارداتی دارای برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو باشند.

برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو

اگر عطری که از داخل کشور خریداری کردید و وارداتی باشد , این برچسب زرد رنگ با کدهای نوشته شده روی آن را نداشت یعنی این کالا قاچاق وارد کشور شده است ولی اگر این برچسب را داشت یعنی مجوز اصالت و سلامت وزارت بهداشت را دارد و با مطالعه ی این لینک شما می توانید خیلی واضح تر با برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور و اصلی بودن یک کالا بیشتر آشنا شوید.

البته این نکته اهمیت زیادی دارد که باور دیگری وجود دارد و آن این است که عطری اصل میباشد که دارای لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور اشتباهی است ، چرا که خیلی از عطرها هستند که به صورت مسافری و پروازی به داخل کشور می آیند ولی ارجینال هستند تفاوت عطر لیبل دار و بدون لیبل تنها در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گرانتر است.

بطور مثال برند Chanel کلا دارای لیبل نمیباشد و همه ی عطرهای آن بدون لیبل در بازار موجود میباشد.

اما سوال مهم: اگر دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟

پاسخ: بله ، اگر عطری درای لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد 100% ارجینال میباشد.مگر اینکه کدهای روی برچسب با داخل سایت یکی نباشد.

عطر خوش بو نشانه عطر واقعی

چه عطری فیک است؟


4- در فروشگاههای اینترنتی حواستان به نوشته ها و شعارهایی که به در و دیوار سایت نوشته اند باشید .

وقتی می خواهید از فروشگاه چه فروشگاههای سطح شهر چه فروشگاههای اینترنتی خرید کنید هرگز گول شعارهای اینچنینی را نخورید :

  • مشتری گرامی جهت رضایت و اعتماد بیشتر ،شما تا 7 روز امکان بازگشت کالای خریداری کرده را دارا می باشید.
  • این فروشگاه اصل بودن تمامی محصولات خود را تضمین می‌نماید.

  • اعتبار و سابقه طولانی مدت این فروشگاه در بالاترین سطح فروش اینترنتی ادکلن در کشور، بزرگترین نقطه قابل اتکا در اعتماد شما به اصالت محصولات این فروشگاه می‌باشد.

  • در صورت وجود هر گونه اعتراض یا ابهام نسبت به محصول خریداری شده با فروشگاه تماس بگیرید تا مشکل شما توسط بخش پشتیبانی فروشگاه پیگیری شود.

تمام این نوشته ها همه شعار هستند و وقتی عطر تقلبی به دست شما می رسد و کارشناسان هم تایید می کنند که عطر فیک است و با فروشگاه تماس میگیریم متاسفانه با یکسری توجیح های خنده داری طرف می شویم که متوجه می شویم تمام این ها , شعاری بیش نیست و پولتان رفته و عطر را مرجوع نمی کنند .

و پیگیری این قضیه از طریق مراجع قانونی آنقدر وقت گیر است که شما قید شکایت را هم می زنید .

تشخیص پرفیوم عطر اصلی و تقلبی


5 - تشخیص عطر اصلی از عطر تقلبی بوسیله ی شیشه ی عطر

با توجه به شفافیت نوشته ی روی شیشه , شیشه ی عطر به صورت منحصر به فرد طراحی شده تا کپی کردن آن سخت باشد. اندازه، شکل بطری و ضخامت و شفافیت شیشه را بررسی کنید. درب بطری باید به خوبی و بدون مشکل بسته شود. به یاد داشته باشید کارخانه های عطر در ساخت بطری عطر صرفه جویی نمی کنند. اگر تا حدودی پلاستیکی و یا ارزان به نظر می آید، در تقلبی بودن آن شک نکنید.

حتماً بخوانید:
برخی از خوشبو ترین عطر های زنانه و مردانه را بشناسید

برخی از خوشبو ترین عطر های زنانه و مردانه را بشناسید

خوب در مورد بهترین عطر های دنیا چه میدانید قیمت آنها سازنده اش و یا چه رایحه ای دارند و مناسب چه مکان ها و زمان های هستند اگر چیزی نمیدانید با ما…

همچنین به کف بطری و اسپری آن خوب دقت کنید تمام اینها فاکتورهایی هستند که سازندگان اورجینال عطر برای ساخت و طراحی آن وسواس زیادی به خرج می دهند . درب شیشه ی عطرهای تقلبی کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی میباسد و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن میریزد . سطح شیشه سیقلی , صاف و یکدست نیست .


6- قیمت عطر باید با نمونه ی مشابه آن در سایتهای خارجی و سایتهای معتبر داخلی معقول باشد.

اگر عطری با نصف قیمت یا سه چهارم قیمت عطر اصلی پیدا کردید، در تقلبی بودن آن شک نکنید. این روزها تقلبی بودن هم درجه بندی دارد. حتی مارک تقلبی وجود دارد که از کارخانه ی اصلی مجوز دارد! بنابراین هنگام خرید دقت کنید و ترجیحا با کسی که در این زمینه تجربه دارد برای خرید بروید. به خاطر داشته باشید عطر با کیفیت خوب به قیمت ارزان فروخته نمی شود.


7 - اندازه ی عطر باید کامل و پُر باشد

توجه به مقدار عطر و جنس شیشه و چک کردن اندازه ی مایع داخل بطری ضروری است. شیشه باید پر و مایع آن باید شفاف باشد.


8 - تشخیص عطر اصل از تقلبی با تحقیق قبل از خرید

وب سایت تولیدکننده عطر را چک کنید تا ببینید آن ها اطلاعات کافی در زمینه بسته بندی، بطری و جای بارکد عطر ارائه کرده اند یا نه. به علاوه می توانید در فروشگاه های معتبر بطری و نحوه سلفون کشی عطر مورد نظرتان را مشاهده کنید تا وقتی که آن را به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاینی خریداری کردید بدانید با چه نوع بسته بندی مواجه خواهید شد.


9 - بوی عطر و رایحه ی عطر باید نت های شرح داده شده در مشخصات عطر را داشته باشد و ماندگار باشد

اگر عطر تقلبی خریده باشید، عطر آن به سرعت می پرد زیرا بخش عمده ای از عطر تقلبی الکل است. با استفاده ی یک سوم اول عطر تقلبی، عطر آن تمام می شود و الکل آن باقی می ماند. در ضمن عطرهای تقلبی، بوی عطر واقعی را ندارند. شما می توانید آن را با مقایسه ی بوی اشانتیون واقعی یا تسترهای فروشنده مقایسه کنید.

بوی عطر ادکلن های اصل، پیچیده و پررمز و راز است در حالی که بو و رایحه به سختی می تواند اعتبار عطر را بسنجد اما آن هایی که بوی عطر مورد نظرشان را می شناسند می توانند با بوییدن آن متوجه تقلبی یا اصل بودن شوند.

تشخیص عطر فیک از اورجینال - عطرهای پرفیوم

نکته: باوری که به غلط در بین مردم افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و حداقل یک یا دو روز روی بدن شما می ماند که متاسفانه اصلا چنین چیزی صحت ندارد.


10 -تشخیص عطر اصل از تقلبی با چک کردن بسته بندی عطر ادکلن

عطر ادکلن های اصل و معتبر معمولا سلفون محکمی به دورشان پیچیده شده است. ببینید که آیا قسمتی از سلفون در اطراف بسته بندی عطر شل یا آزاد است. سلفون درست نپیچیده شده نشانه ای از عطر تقلبی است.


11 - رنگ مایع عطر و ادکلن های تقلبی با نسخه های اصلی شان متفاوت تر است .

اگر رنگ مایع داخل شیشه مشخص باشد می توانید به تفاوتهای بین دو عطر اصلی و عطر تقلبی بیشتر پی ببرید اصولا رنگ عطر اصلی رنگی ملیح و زلال است در صورتی که عطر تقلبی رنگی تیره تر از عطر اصلی است .


12 - عطر و ادکلن خود را تست کنید

شما باید تنها زمانی عطر و ادکلن را تست کنید که قبل از آن به دقت بسته بندی و مشخصات بوی آن را تجزیه تحلیل کرده اید. هشیار باشید که عطرهای تقلبی اغلب می توانند باعث واکنش های آلرژیک، خارش یا جوش روی پوست تان شوند.

زمانی که به طور کامل عطر ادکلن خود را از جنبه های مختلف بررسی کردید، آن را روی پوست خود اسپری کنید سپس توجه کنید که در طول روز بوی آن چگونه تغییر می کند.

اگر آن یک عطر ادکلن اورجینال و با بوی پیچیده باشد، آن گاه باید متوجه کاهش تدریجی رایحه های آغازین و ظاهر شدن شدن رایحه های میانی و پایانی که به آرامی رایحه های خود را در طول روز آشکار می کنند شوید. عطرهای تقلبی و ارزان قیمت اغلب رایحه شان را تا حداکثر چند ساعت می توانند حفظ کنند(۲-۳ ساعت).


13 - بدانید که چه نوت هایی در عطر ادکلن مورد نظر وجود دارند

زمانی که قبل از خرید در حال تحقیق بر روی عطر ادکلن خود هستید مشخصات عطرها و نوت های آن ها را از سایت های معتبری بخوانید. نوت های هر عطر و ادکلن به دقت درج شده است. باید بدانید که عطرتان رایحه تک نتی یا بوی پیچیده دارد. عطرهای تک نوتی شامل تنها نوت های آغازین می شوند و بنابراین فقدان نوت های میانی و پایانی همیشه نشانگر تقلبی بودن نیست.

هنگام بررسی اعتبار و اصالت عطر ادکلن های تک نوتی توجه کنید که آیا بوی آن غیر عادی و عجیب است یا نه و این که آیا با نوت های نوشته شده در توضیحات محصول لیست شده در سایت های تولید کننده مطابقت می کند یا نه. برای مثال اگر رایحه یاس را می شناسید و عطر مورد نظرتان دارای رایحه یاس می باشد آیا آن را تشخیص می دهید. از دیگر راه های تشخیص عطر اصل از تقلبی می باشد.


14 - بوی الکل و افزودنیهای غیر استاندارد و حال به هم زن در عطرهای تقلبی

معمولا عطرهای تقلبی بوی الکل میدهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ میباشد، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

15-نوشته عربی !

به هیچ وجه نوشته عربی روی عطرها دلیلی بر تقلبی بودن عطرها نیست و متاسفانه این یک باور غلطی است که بین عده ای رایج شده است، زبان عربی یک زبان زنده بین المللی است که بر روی اکثر محصولات صادراتی چاپ می‌شود

در هنگام خرید حتما به نکات بالا توجه داشته باشید که سلفون، جعبه، درب شیشه و خود شیشه بهترین روش برای تشخیص عطر اصل از تقلبی میباشد.اگر عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و استفاده کرده اید کار ساده تری دارید چرا که با تست کردن آن و کمی دقت میتوانید تفاوت را تشخیص دهید.از فروشگاههای معتبر خریداری کنید و حتما پس از خرید، فاکتور با مهر فروشگاه دریافت نمایید.

عطرهای اورجینال و برند معمولا شیشه های با نام و نشان حک شده روی آنها هستند.

تشخیص عطرهای اورجینال

و در انتها لینک چند سایت داخلی که شما می توانید با خیال راحت از آنها خرید عطر انجام دهید را قرار می دهم .

امیدوارم توانسته باشیم تا حدودی شما دوستان عزیز رو برای خرید عطر اورجینال راهنمایی کرده باشیم . شما اگر تجربه ایی از خرید عطر تقلبی دارید می توانید اینجا با دیگر کاربران ما به اشتراک بگذارید تا دست فروشندگان سودجو از بستر اینترنت کوتاه شود .

در یک مطلب اختصاصی چند فروشگاه اینترنتی فروش عطر و ادکلن را نام برده و با توجه به کامنت کاربران بررسی می کنیم خرید از کدام فروشگاهها امن است و شما می توانید عطر اصلی خریداری کنید و کدامیک از فروشگاهها بدون نماد اعتماد با عطرهای قاچاق در حال فروش عطرهای تقلبی است تا جلوی این فروشندگان سودجو گرفته شود .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (30 رای)  

۷۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مریم مضفریان | ۲ سال پیش
من هم دو مرتبه از عطر افشان خرید کردم متاسفانه هر دوبار عطر فیک برام فرستادن و با زور بهشون ثابت کردم که فیک هستش ولی تجربه های خرید خیلی خوبی از عطر لیلیوم داشتم به همه دوستان حاضر پیشنهاد میکنم حتما خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال رو با عطر لیلیوم تجربه کنن
1
3
نیما | ۳ سال پیش
من دوبار از فروشگاه هلسانا عطر و اسپری گرفتم خیلی عالی بودند
قیمت ها معقول بود
0
1
ساناز پیمانی | ۳ سال پیش
بهترین اسانس ها و عطر های اصل رو می تونین از این سایت هم دیدن کنین
***s://haftoyek***
0
0
پاک کن | ۴ سال پیش
از عطر افشان عطر نخرید هم دزده و هم کلاه بردار و هم دروغ گو.توروخدا پولاتون رو دور نریزید و توو حلق این دزدای کثیف نکنید.اینا کثیفن.اینا هیچی از عطر نمیدونن فقط کلاه میذارن سر مردم .گول قیمتهای پایینشون رو نخورید.
3
3
مهسا | ۴ سال پیش
کاش مملکت قانون داشت واسه کسایی که راحت سر بقیه رو کلاه میذارن.عطرافشان چندتا عطر تقلبی دادی رفته چقدر سود کردی؟به نظرت درسته؟؟بالاخره یه روزی گیر قانون میوفتی.
2
2
مرضی | ۴ سال پیش
اوف اوف اینجا چه خبره ؟ عطرافشان چقدر از ملت بالا کشیدی ؟ این همه سر ملت رو کلاه گذاشتی ؟ حیف که قوانین سفت و سختی برای امثال شما وجود نداره . حیف
2
2
ستاره | ۴ سال پیش
متاسفانع عطر افشان کلاه برداره.من هم ازش عطر خریدم جورجیا آرمانی و عطر تقلبی برام ارسال کرد.
2
2
باز هم من... | ۴ سال پیش
عطرافشان فروشگاه عطر تقلبی هست . که ظاهرا شاکی زیاد داره .
2
2
مرجان | ۴ سال پیش
من دیروز از میثم عطر عطر نارسیس گرفتم و به یک فروشنده که نشان دادم تایید کرد عطر اصلی هست
0
2
کاظم | ۴ سال پیش
اینجا بحث داغه و خاستم از عطرافشان عطر بخرم چون قیمتش پایینتر بود ولی وقتی گفتم چنین نظراتی درباره ی شما هست گفتن برو از جای دیگه عطر بخر . و چه خوب شد پولم رو هدر ندادم
0
3
نیما | ۴ سال پیش
متاسفانه من وقتی این مطلب رو خوندم که عطری از عطرافشان خریدم و طبق تمام موارد بالا این عطر تقلبی هست و حالا که تماس گرفتم میگن عطر ما اصلی هست و مرجوعی نداریم . متاسفم برای همچین فروشگاههای و ممنو از شما که اطلاع رسانی می کنید ولی من دیر دیدم .
0
2
اورجینال باش | ۴ سال پیش
سلام دلگرم و ممنون از اطلاعات تکمیلی.من با نماد اعتماد اشنا نبودم و اصلا توجهی نمیکردم حالا دیگه بعد خوندن این مطلب روی خرید از سایت ها خیلی حساس شدم.پول علف خرس نیست که بدیم دست افراد سودجو و متقلب .
0
2
من | ۴ سال پیش
عطر خریدن خیلی لذت بخشه مخصوصا وقتی که پولاتو برای این کار جم کنی , اما وقتی یه نفر سودجو بیاد پول شما رو بگیره و عطر تقلبی بده به شما خیلی ناراحت کنندست . به نظرم خوبه که تجربه هامون رو اینجا بگیم و دست متقلب ها رو روو کنیم تا کسی دیگه ازشون خرید نکنه .
0
2
پاسخ ها:
اساره | ۴ سال پیش
از عطرافشان یه بلک اورکید خریدم اسپری عطر اصلا کار نمیکرد و عطر رو مرجوع نکردن.گفتن ما توی سایت نوشتیم صدمه فیزیکی ربطی به ما نداره و باید خسارت رو از اداره پست بگیرید!!!!
0
2
تاراز | ۴ سال پیش
سلام و عرض ادب خدمت دلگرم
من هم یکی از مشتریهای عطرافشان هستم اما اینطور که مشخصه این خانم ( محبوبه در کامنهای پایین ) داره با سند و مدرک صحبت می کنه و تماس گرفتم دیدیم درسته و عطر رو گرفته. و خوب اگر عطرافشان عطر تقلبی لا به لای کاراش بده دست مردم دونه دونه مشتریهاشو از دست میده .یکیش من . میرم از جاهایی که کمی قیمتاشون بالاتره می خرم حداقلش اینه جنس اصل میگیرم .
0
2
ساسان | ۴ سال پیش
از میثم عطر یه بلک افغان گرفتم اصلی بود . هر چی پول بدی آش می خوری .
0
1
من متقلبم... | ۴ سال پیش
عطرافشان بزرگترین فروشگاه اینترنتی عطر فیک است توصیه نمی شود.
1
2
عمان | ۴ سال پیش
عطرافشان یک سایت کلاه برداره . یک وان ملیون ازش گرفتم و دقیقا وقتی دیدم مشکل داره خیلی بی خردانه بهم گفت عطرها سال به سال رایحشون عوض میشه . و وقتی نظرمو در پیج اینستا گفتم متاسفانه بلاکم کرد .
0
2
ساجده | ۴ سال پیش
ممنون از توضیحات کامل در مورد عطر تقلبی به موقع این مطلب رو خوندم . ممنون .
0
1
رضا عطایی | ۴ سال پیش
به کسی که درباره پوئم لانکوم گفته بود
این عطر توی سایت جهانی عطر ببینی ، اسانس یاس غالب نیست
اسانس نرگس و گل ابریشم غالبه یکم تحقیق کن بعد در موردش بنویس
0
0
پاسخ ها:
لانکوم | ۴ سال پیش
آره خوب شما درست میگی اینی که برای من فرستادین " ببخشید فروشگاه عطرافشان برای من فرستاده " بوی سم میده بوی نفتالین میده اصلا هم بوی یاس نمیده ,بوی الکلشم غالبه , اصلم هستا . چندتا دستفروش میدون شوش وقتی میشن فروشنده ی عطر همین میشه دیگه . از فروشگاههای با اصالت خرید کنید که کلا سرتون نره تازه نیان اینجا بخوان بوی عطر و تشریح کنن . بیسواد دروغ گو.
0
0
من | ۴ سال پیش
متاسفانه این کار اسمش دزدی هست . اسمش پول حروم خوردن هست . حتی اگر شیشه ی عطر اصلی باشه , عطر اصل رو با سرنگ خالی می کنند و به حالت سمپل و اینا میفروشن و بجاش عطرای بی کیفیت الکلی میریزن و بعد می گن فرموله شده . دزدی توو روز روشن . ممنون از اطلاع رسانیتون . دیگه خرید نمی کنم از فروشگاه عطرافشان
0
0
سارا | ۴ سال پیش
یک سال پیش از فروشگاه روژا خرید کردم راضی بودم اما جدیدا از عطرافشان خریدم فیک بود ...
0
0
مهدی | ۴ سال پیش
عطرافشان یکی از متقلب ترین فروشگاه های ایران هست ، خریدام هیچوقت از عطرافشان نبوده ، پیشنهاد نمی کنم سری به سایتش بزنید چون کلاه گشادی سرتون میره .
0
0
سارینا | ۴ سال پیش
وای بر من اینجا چه خبره من برای تولد شوهرم عطر سفارش داده بودم الان یعنی این عطری که فرستادن اصل هست یا نه ؟
0
0
پاسخ ها:
لانکوم | ۴ سال پیش
شک نکن فروشگاه عطر افشان اینقدر دروغ هل داده توو پاچه ی ملت که خیلی ها بهش اعتماد کردن اما من کاری می کنم مشتریهاش بفهمن این سایت اینترنتی و این فروشگاه دروغگویی بزرگ بیش نیست .که دستشو کرده توو جیب ملت و جنس تقلبی رو به جای اصل میندازه سر دل مردم .
0
1
سینا | ۴ سال پیش
نزدیک به پنج عطر از سایت عطرافشان خریدم که بیشترش کادویی بوده.جدا بررسی نکردم تقلبی بودن یا اصل ،آخه برای کادو بوده.ای داد بیداد.چه آبروریزی.
0
0
لانکوم | ۴ سال پیش
دلگرم اگر بتونی یه باکس ارسال عکس داخل کامنتها به ما بدین که عکس فاکتور عطری که از عطرافشان خریدم و عکس عطر تقلبی لانکوم رو که برای من ارسال کردن و شکایت به پلیس فتا و توجیهایی که این فروشگاه در قبال عطر فیکی که به من دادن رو به صورت مستند بفرستم و شما در سایت قرار بدید خیلی خوب میشه . ممنون که حداقل می تونم اینجا چند نفر رو روشن کنم .
هرگز گول قیمتهای پایین سایت " عطرافشان " رو نخورید
0
0
احمد | ۴ سال پیش
ممنون دلگرم این روزها عطر خیلی گرون شده و تازه گیره یه فروشگاه متقلب هم بیوفتی دیگه هیچی.من قبلا از عطرافشان یکبار خرید داشتم ولی دیگه هرگز.یکی یکی جم میشه چه پولی به جیب میزنن.خیر نبینید.
0
0
امیر نامدار | ۴ سال پیش
موردی که گفتند بحث ریفرموله، این مورد مطرح هست ، این مورد ممکنه برای هر عطری اتفاق بیوفته یعنی شما به عنوان مثال عطری رو ۷ سال پیش می خرید و الان هم می خرید ، ممکنه تو ذوقتون بخوره و بگیر اون قبلی نیست ، اما این مربوط به تولید کننده هست و تولید بروزشون اینجوری بوده ، نه فروشگاهی که می خرید.
لانکوم تا جایی که میدونم بعضی عطر هاشو تغییر داده
برو عطر سفیر تست کن
1
0
پاسخ ها:
لانکوم | ۴ سال پیش
رفتم تست کردم که خریدم . از لانکوم یه برند فرانسوی بعیده عطرش بوی نفتالین الکلی رو بده . عطر افشان متقلبه . هر جا بتونم همه رو روشن می کنم .
0
1
لانکوم | ۴ سال پیش
سلام به همه . اسم من محبوبه هست و برای روشن تر شدن بهتر دیدم آنچه که به من گذشته رو اینجا شرح دهم . اوایل برج نه امسال بود که رفتم سیتی سنتر اصفهان و دیدم فروشگاه رخ چهره عطر لانکوم پوام رو داخل قفسه هاش گذاشته . با اجازشون روی نبضم امتحان کردم و وقتی یه پاف زدم بلافاصله بوی گل یاسش بلند شد توو فضای اطراف طوری که من عاشق این عطر شدم .

ولی متاسفانه چون قیمتش برای من کمی زیاد بود ( یک ملیون و دویست و پنجاه هزار تومان ) برگشتم . بوی عطر چند روز بعد ول کن نبود تا توو اینترنت چرخی خوردم و دیدم فروشگاه عطرافشان این عطر رو با قیمت ( هفتصد و چهل و پنج هزار تومان ) برای فروش گذاشته و من متاسفانه در تاریخ ۹۸/۰۹/۱۶ این عطر رو از عطر افشان خریدم . چند روز بعد عطر به دست من رسید و زمانیکه من سلفون و کارتن عطر رو باز کردم , در و اسپری عطر داخل جعبه افتاده بود و چنان بوی نفتالین محلول در الکلی به مشاشمم خورد که تعجب کردم .

یک پاف اسپری کردم روی نبضم که چشمتان روز بد نبینه چنان بوی سمومی که شهرداری موقع بهار به درختان میزنه یا همون نفتالینی که آغشته به الکل بود زد توو صورتم که موندم . وقتی شیشه رو هم وارسی کردم مثل شیشه های بازیافتی اونقدر هفت رنگ بود و رنگ عطر چنان نارنجی مایل به قرمز بود که داشت تمام این فاکتورها داد می زد این عطر فیکه . ناگفته نمونه من بار اول نیست عطر می خرم و کلا پس اندازمو بجای خرید طلا می دم عطر می خرم پس تازه کار نیستم .

مجدد عطر رو بردم فروشگاه رخ چهره و سفیر در سیتی سنتر جفتشون گفتن عطر فیکه و از عطر اصلی عکس گرفتم و برگشتم و عکسها به همراه توضیحات رو برای این فروشگاه در دایرکت اینستاگرام فرستادم و به این فروشگاه زنگ زدم ولی متاسفانه در کمال ناباوری به من گفتن بوی عطر رو نپسندیدی داری بهانه میاری و عکس عطری که فرستادی برای 2017 هست و عطر ما برای سال 2019 هست و عطرها سال به سال ریفورموله میشن و اون لانکوم پوامی که رخ چهره داشته چون سال قبلی بوده بوش با بوی عطر جدید لانکوم پوام بسیار متفاوته و می خایی عطر سال قبلی برات بفرستیم که اگزمای پوستی بگیری در صورتی که عطر رخ چهره تا سال 2024 تاریخ انقضا داشت .

و در و اسپری هم که خرابه به ما ربطی نداره و داخل بار در پست ضربه میبینه . هر چی خاهش کردم حداقل عطر رو بفرستم چک کنید شاید از جایی که این عطر رو تهیه می کنید با شما صادق نیستن و یا عطر رو با لانکوم سال قبل برای من عوض کنید به هیچ عنوان مرجوع نکردن و عطر مونده اینجا . بدون حتی یک اسپری استفاده که حتی به درد اسپری کردن در توالت هم نمی خوره .

من نه فروشندم نه سایت فروش عطر و لوازم آرایشی دارم این هم شماره سفارش من در سایت عطرافشان ( DSC25977 ) هست می تونید برای اطمینان تماس بگیرید ببینید بنده درست می گم یا نه .من یه کارمندم که پولم رو دادم رفت و عطر تقلبی دادن دست من و متاسفانه وقتی به پلیس فتا شکایتم رو بردم گفتن عطر رو چه اصل چه فیک برای شما ارسال کردن و در محدوده ی وظایف ما نیست و باید بروید دادگاه . وقتی هم که مراحل پروسه ی دادخواهی و شکایت رو پرس و جو کردم متوجه شدم من کلا به خاطر این عطر باید مرخصی های طولانی از کار بگیرم تا بتونم مراحل شکایت رو بگذرونم و اینجوری ضرر زیادی می کنم و متاسفانه قید شکایت رو هم زدم و واگذارشون کردم به خدا .

وقتی هم که داخل پیج اینساگرام برای چندتا عطرشون در کمال احترام همین نظرات بالا رو دادم من رو بلاک کردن . و نظرات سایتشون رو هم که گلچین می کنن.
ممنون از سایت شما که نظرات من رو بگذارید صدای من یه جایی به گوش بقیه بخوره . حداقل یکنفر هم از خرید از این سایت کلاهبردار آگاه بشه جای خوشحالی داره .
0
2
پاسخ ها:
سارا | ۴ سال پیش
می خاستم خرید کنم ازشون به دلیل اینکه قیمتاش از جاهای دیگه پایین تره ولی ممنون که همه چیز رو روشن کردید . یه کم پول بیشتر میدم حداقلش اینه عطر اصل می خرم .
0
1
احمد | ۴ سال پیش
اخه چرا کلاه مردم رو بر میدارین؟اون بنده خدا داره با دلیل و مدرک میگه عطر تقلبیه پس بگیرین حداقل بررسی کنید.دوست عزیز اگر به جای شما بودم پیگیر شکایت از دزدان اینترنتی میشدم تا به روشی جلوشونو بگیرن.
0
1
فاضل | ۴ سال پیش
من مشتریشون بودم اما اینطور که شما نوشتید جدا کلاهبردارن.ممنون از توضیحات کامل شما.عجب...
0
1
ندا | ۴ سال پیش
عطر می خوایین که اصل باشه فقط تشریف ببرین کیش . عطر قیمت مناسب اصل اونجا هست . فروشگاههای اینترنتی شدن محل کلاهبرداری .هزار قانون هم میذارن که عطر رو مرجوع نکنن .
0
0
نامی | ۴ سال پیش
دلگرم عزیز از کاربران قدیمی شما هستم ممنون که اطلاع رسانی میکنید
0
1
حسین محسن پور | ۴ سال پیش
عطرافشان فروشگاه معتبری هست ، من فکر نمی کنم کسایی که نظر می دهند اصلا خرید کرده باشند از عطرافشان
بالای ۳۰ میلیون عطر نیش خرید کردم تاحالا ، بچه های عطرافشان رو هم میشناسم همه ادم حسابی هستند
2
1
پاسخ ها:
متقلب | ۴ سال پیش
سایتش نه نماد داره عطراشم برچسب شبنم هم نداره.عطر فیک که میده دست شما جز شکایت از طریق مراجع قضایی و پیگیری و ساعتها و روزها دوندگی کار دیگه ایی نمیتونی انجام بدی.نه عزیز من یه مشتری هستم که بعد دوماه پول جم کردن ریختم به حساب فروشگاه عطرافشان و عطری برای من فرستاد که به کارشناس سطح شهر هم نشون دادم گفت عطر فیکه و الان عطر دست نخورده با بوی چندش مونده روو دستم.
0
1
لانکوم | ۴ سال پیش
نه جناب یکیش من . عطر هست . کارتنش هست . شکایت پلیس فتا هست و این فروشگاه لا به لای سفارش هاش تقلب می کنه . حتی یه تازه کار مبتدی تشخیص می ده عطری که برای من فرستادن بوی شیمیایی محلول در الکل رو میده . حتی عطرای اماراتی هم این بو رو نمیدن .
0
1
رضا | ۴ سال پیش
شما که خارج از کشوری اونجا نمایندگی های تمام برندهای عطر هست دیگه چه نیازیه از عطرافشان خرید کنی ؟ منم ازشون عطر خریدم اینا کلاهبردارن ولی جایی نبوده بگم .
0
1
فاتح | ۴ سال پیش
من از عطر افشان عطر خریدم بار چهارم عطره تقلبی بود مگر چند درصد توجه دارن که عطری که براشون ارسال میشه اصله یا تقلبی . بنا رو بر اعتماد می ذارن و بعد چندبار خرید دیگه شک نمی کنن.
0
0
کامران رضایی | ۴ سال پیش
من از سال 90 تا حالا دارم از عطرافشان خرید می کنم تا الان هر چی خرید کردم 100 درصد اورجینال بوده و به همه پیشنهاد میدم هم قیمت مناسب و هم اینکه می تونید از نظرات کاربران سایت استفاده کنید .
3
0
پاسخ ها:
فاتح | ۴ سال پیش
این فروشگاه لا به لای سفارشهاش عطر تقلبی هم میندازه متاسفانه . قیمتاش پایین تره ولی اصلا قابل اعتماد نیست . مثلا عطر مارلی دلینا زنانه که داخل سایت اصلی خود عطر زده مثلا 305 دلار رو این سایت داره میده یک میلیون و ششصد . حالا این فروشگاه با چه دلاری این عطر رو می خره جای سوال داره . مگر کسی از پول بدش میاد ؟ شک نکن لا به لای کاراش عطر تقلبی زیاد رد می کنه بره . و فرض کن من عطر و برای خانمم از این سایت هدیه گرفته باشم اون بنده ی خدا که نمیاد بگه عطری که برای من کادو گرفتی تقلبیه . اعتماد این روزها سخته و سودجو زیاد.
0
0
امیر نامدار | ۴ سال پیش
به اقای فاتح
عزیزم عطرافشان ۱۲۱۳ سال داره کار میکنه ، هیچ موقع نمیاد اینکارو بکنه ، تمام عطرا بازای ایران تو عطرافشان هستند و خیلی هاشونو میشناسم
اصلا نیاز ندارند که بخوان درامدشونو اینجوری زیاد کنند
2
0
سانس | ۴ سال پیش
سایت و فروشگاه عطرافشان لا به لای عطرای اصلش عطر فیک هم میفرسته.از این فروشگاه با خیال راحت خرید نکنید چون پولتونو دور ریختید.
0
0
حسین آقا زاده | ۴ سال پیش
سلام
بنده هم از روژا خرید داشتم هم عطرافشان، هر دو عطر های اورجینال بفروش می رسانند و هر دو عالی هستند..قیمت عطرافشان مناسب تر بود.
1
0
پاسخ ها:
نیما | ۴ سال پیش
عرض ادب بنده هم از روژا و هم از عطرافشان عطر خریدم بار اول و دوم عطر جفتشون اصلی بود و عطر افشان قیمت کمتر ولی بار سوم عطرافشان عطر فیک به من داد و گفت هر کاری می خایی بکن عطر و پس نمیگیرم . بوشو نپسندیدی که داری میگی فیکه و بردم به کارشناس نشون دادم گفت این عطر تقلبیه . امیدوارم یه جا نتیجه ی این عملشو ببینه
0
0
اصل | ۴ سال پیش
من هم از سایت عطرافشان عطر خریدم و متاسفانه تقلبی بود و کالا رو مرجوع نکرد و دلیلشم این بود چرا سلفون رو باز کردی آخه اسکول تا سلفون و جعبه رو باز نکم چطور می تونم استفاده کنم و چطور می تونم تشخیص بدم عطری که فرستادی فیکه . امیدوارم خدا از سرت نگذره دونه دونه ببین چه پولی به جیب می زنه .
0
0
پاسخ ها:
حسین آقا زاده | ۴ سال پیش
من از فروشگاه های مختلفی عطر خریدم و زیاد میخرم، همشون هم پشت صندوق و تو قوانین نوشتن که سلفونش رو نیابد باز کنید تا پس بگیریم ، بنظرم اگر امکانش بود باز میکردیم و پس میگفرتن بهتر بود ولی خوب قوانین کلی هست.
0
0
فانی | ۴ سال پیش
موندم توو این گرونی چرا بعضی فروشنده ها اینقدر دروغ سر هم میکنن . بالاخره یکی پای کارشون وامیسته .
0
0
پاسخ ها:
صابر | ۴ سال پیش
عطر افشان بزرگترین فروشگاه اینترنتی متقلبه
0
2
بی نام | ۴ سال پیش
خوبی دیجی کالا اینه اگرم بعضی عطرهاش تقلبی باشه مرجوع می کنه . پس به نظرم مشکلی نداره .
0
0
عباس | ۴ سال پیش
از عطر افشان چهار بار عطر گرفتم عطر پنجمی که به دست رسید تقلبی بود و هنوز بعد یکسال از این عطر استفاده نکردم. این فروشگاه بزرگترین متلقب در جلب اعتماد مردم هست و وقتی دلیل رو جویا میشم یکسری دلیلهای مضحک میاره .
0
0
مهراج | ۴ سال پیش
سلام.منم از عطر افشان خرید کردم و متاسفانه عطر تقلبی به من داد.یه نفر باید پیگیر این جور فروشگاهها باشه.یکی یکی ما رو که فریب بده خودش کلی میشه.
0
0
علی | ۴ سال پیش
متاسفم که از عطرافشان خرید اینترنتی کردم ولی عطر اصل نبود وقتی تماس گرفتم گفت برو اصلشو بخر اگر با این فرق داشت کالا رو مرجوع می کنم . یعنی باز برم هشتصد هزار تومان پول بدم .متاسفم .
0
0
سعید | ۴ سال پیش
من از عطر افشان یه عطر لانکوم برای خانمم خریدم و خانمم همین عطر را سال قبلش از فروشگاه دیگه ایی خریده بود و این خرید باعث آبروریزی من شد . عطر فیک بود و وقتی تماس گرفتم که چرا گفتنتد عطری که برای شما فرستادیم عطر جدید لانکوم هست و عطری که خانمم داشته برای ساله قبله و بوها متفاوته . متاسفانه عطر رو مرجوع نکرد .
0
0
پاسخ ها:
مهراج | ۴ سال پیش
اینها توجیهای خنده دار خودشونو دارن.اخرش همشون یه روز سرشون به سنگ میخوره.
0
0
محلقا | ۴ سال پیش
عطری خریدم و متاسفانه تمام فاکتورهایی که گفتین رو داره و بیشتر اینکه بوی الکلش توو ذوق میزنه یعنی فیکه؟
0
0
هاشمی | ۴ سال پیش
من شنیدم عطر اصلی رو با سرنگ خالی می کنن و شیشه رو با عطر فیک پر میکنن . این روش کلاه برداری به جایی نمی رسه . احتمالا همینکار و کرده و عطر رو برای شما فرستاده که الان زیر بار نمی ره .
0
0
فافا | ۴ سال پیش
من در سایت atrafshan.ir یه عطری رو دیدم قیمتش از سفیر و روژا کمتر بود خریداری کردم ولی متاسفانه عطر تقلبی بود و فروشنده عطر را پس نگرفت و من ازش نمی گذرم .
0
0
ساجده | ۴ سال پیش
من یه عطر از فروشگاه سفر خریدم و قیمتش با یکسری از سایتهای دیگر کمی بالاتر بود ولی اصل بود.
0
0
ali | ۴ سال پیش
من از دیجی کالا یکبار عطر گرفتم و نشون یه کارشناس دادم گفت عطر اصلی هست . چند بار دیگه که عطر گرفتم خیالم راحت بود .
0
0
پاسخ ها:
کامیار | ۴ سال پیش
خوبی دیجی کالا اینه که جنس اگر اصلی نباشه به راحتی مرجوع می کنه .
0
0
x4 | ۴ سال پیش
یه فروشگاه اینترنتی عطر هست به نام عطر فشان . این فروشگاه تقلب لا به لای سفارشهاش زیاد می کنه لطفا ازش عطر نخرید .
0
0
پاسخ ها:
عالی | ۴ سال پیش
این چنین فروشگاههای فیکی اول اعتماد فروشنده رو جلب می کنند چندتا عطر اصلی براش می فرستن بعدش یه عطر تقلبی می ندازن سر دل مشتری بیچاره . سر من هم اومده . ولی اینا یه روزی یه جا یه نفر اساسی حالشونو میگیره .
0
0
محبوبه | ۴ سال پیش
من انصافا چندین بار از دیجی کالا خرید عطر داشتم همه ی عطرهاش اصل بودن .
0
0
ایلیا | ۴ سال پیش
من متاسفانه از یک فروشگاه اینترنتی به نام عطرافشان خرید می کردم چندین بار برای من عطر اصل فرستاد و اعتمادم رو جلب کرد ولی بار آخر عطری که فرستاد تقلبی بود متاسفانه یک ملیون تومان پول من رفت و کالا رو هم برام مرجوع نکردن . و تازه دیدم که این فروشگاه نماد اعتماد هم نداره . کاش این مطلب رو قبل خریدم خونده بودم .شما مراقب باشید از این فروشگاه خرید نکنید. atrafshan.ir
0
0
سارا | ۴ سال پیش
من خرید هامو همیشه از فروشگاهای روژا انجام میدم و عطرهای این فروشگاه اصل هستند پس با خیال راحت خرید کنید.
0
0
پاسخ ها:
مریم | ۴ سال پیش
روژا دقیقا تمام عطاش اصلیه می تونید با خیال راحت خرید کنید .
0
0
من | ۴ سال پیش
سلام منکه هر موقع عطر بخام میگم خواهرم برام از آلمان بیاره چون حداقل خیالم راحته پول دادم عطر اصلی به دستم می رسه .
0
0
علی | ۴ سال پیش
با سلام با گرون شدن و قیمتهای عجیب عطر بهتر هست عطر رو اینترنتی خرید نکنید چرا که اگر عطر تقلبی به دستتنان رسید دیگر شاید نتوانید عطر را مرجوع کنید . مراقب باشید.
0
0

hits