دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی های بهترین کرم مرطوب کننده
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلات شایع مردم در فصل زمستان خشکی پوست است و بهترین راه برای پیشگیری و درمان خشکی پوست در فصول سرد سال استفاده از مرطوب کننده ها است. حال می خواهیم ببینیم که یک مرطوب کننده مناسب باید چه مشخصاتی داشته باشد.

یکی از مشکلات شایع مردم در فصل زمستان خشکی پوست است و بهترین راه برای پیشگیری و درمان خشکی پوست در فصول سرد سال استفاده از مرطوب کننده ها است. حال می خواهیم ببینیم که یک مرطوب کننده مناسب باید چه مشخصاتی داشته باشد.

بهترین کرم مرطوب کننده

اولین مشخصه یک مرطوب کننده خوب این است که موقع مصرف با کمی ماساژ جذب پوست شود. مرطوب کننده هایی که این مشخصه را نداشته باشند باعث می شوند که از یک طرف محل استفاده آنها یعنی دست و صورت ظاهر چرب و براق پیدا کند و ا زطرف دیگر فرد بعد از مصرف مرطوب کننده احساس خوشایندی نداشته باشد.

دومین ویژگی مرطوب کننده مناسب این است که سریعاً بعد از شستشو پاک شوند. البته بعضی از مرطوب کننده ها مخصوصاً طوری طراحی می شوند که در تماس با آب و مواد شوینده پاک نشوند و روی پوست باقی بمانند. این مرطوب کننده ها اغلب برای بیماران مبتلا به اگزما تجویز می شوند تا در تماس با آب و مواد شوینده ضمن رطوبت دهی به پوست،از پوست در برابر مواد شیمیایی موجود در شوینده محافظت کنند.

سومین ویژگی که برای انتخاب مرطوب کننده باید مدنظر باشد،قوام مناسب آن است. اصولاً مرطوب کننده ها می توانند به فرم لوسیون، کرم یا پماد باشند. وقتی قرار باشد که مرطوب کننده برای محل هایی که وسعت زیادی دارند مثل تنه و اندامها استفاده بشود بهتر است از لوسیونها که قوام شلی دارند و در واقع مایع هستند استفاه شود ولی برای دست و صورت بسته به میزان خشکی پوست بهتر است از کرم یا پماد استفاده بشود. همین جا اشاره می کنیم که پمادها نسبت به کرمها چربی بیشتری دارند و به همین خاطر قدرت مرطوب کنندگی آنها بیشتر است. پس وقتی که مرطوب کننده برای پوست بسیار خشک به کار می رود استفاده از فرم پماد بهتر است.

بهترین کرم مرطوب کننده

بهترین کرم مرطوب کننده چیست؟

ترکیب اصلی لوسیون، آب است، به همین دلیل نسبت به کرم و وازلین رقیق‌تر است. بنابراین برای پوست‌های چرب و خیلی چرب استفاده از لوسیون توصیه می‌شود.

اگر به دلیل تنوع محصولات، هنگام خرید نرم‌‌ کننده با مشکل مواجه می‌شوید نکته‌های زیر در انتخاب درست کمک‌تان می‌کند.

فرقی نمی‌کند پوست‌تان خشک، چرب یا ترکیبی از هر دو است چون نرم‌ کننده‌ها روند فرسایش پوست را به تعویق می‌اندازند و از آن در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوا محافظت می‌کنند.

اگر پوست‌تان خیلی خشک و پوسته‌ پوسته شده است، احتمالا به نرم‌کننده‌ای غلیظ مانند وازلین احتیاج دارید اما کرم‌ها برای بیشتر پوست‌های معمولی، بهترین گزینه هستند زیرا نسبت به وازلین، لایه نازک‌تری روی پوست ایجاد می‌کنند.

کرم یا لوسیون؟

ترکیب اصلی لوسیون، آب است، به همین دلیل نسبت به کرم و وازلین رقیق‌تر است. بنابراین برای پوست‌های چرب و خیلی چرب استفاده از لوسیون توصیه می‌شود. با توجه به غلظت نرم‌ کننده، زمان و محل استفاده از آن روی بدن تغییر پیدا می‌کند؛ برای مثال بهتر است روزها از نرم‌ کننده رقیق‌ تر و شب‌ها از نوع غلیظ‌تر آن استفاده کنید؛ همچنین نرم‌ کننده‌های غلیظ را برای بدن و نرم‌کننده‌های رقیق مانند لوسیون را برای صورت استفاده کنید.

بهتر است نوع نرم کننده‌تان را در فصل‌های مختلف تغییر دهید؛ برای مثال تابستان‌ها مرطوب کننده‌های رقیق را انتخاب کنید و زمستان‌ها مطمئن شوید که نرم‌کننده، لایه ضخیم‌تری از پوست‌تان را می‌پوشاند. به این ترتیب در برابر باد، برف و خشکی هوا از پوست خود محافظت کرده‌اید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits