دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن ریش | همه چیز درباره این روغن طبیعی و کاربردی

روغن ریش چیست؟

روغن ریش | همه چیز درباره این روغن طبیعی و کاربردی
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روغن ریش را چگونه تهیه و استفاده کنیم؟ روغن ریش یک محصول آرایشی بهداشتی است که برای ایجاد رطوبت و تغذیه پوست زیر ریش و ریش به کارمی رود تا ریش و سبیل آقایان ظاهری مطلوب و عالی داشته باشد.

نحوه استفاده از روغن ریش

عموما تصور غالب بر این است که مردانی ریش می گذارند که فرصت رسیدگی به خود را ندارند، ولی ریش گذاشتن نیازمند مراقبت های خاص خود است و ریش شکیل مستلزم صرف وقت است. شوره، و خارش یا زبری ریش در آغاز کار امری عادی است.

ولی همه این مشکلات راهکار دارد و آن استفاده از روغن های مخصوص ریش است. این روغن ها رشد ریش را بیشتر، خارش و شوره را رفع و سبب نرمی و لطافت ریش شما می شوند.روغن ریش یک محصول آرایشی بهداشتی است که برای ایجاد رطوبت و تغذیه پوست زیر ریش و ریش به کارمی رود.

روغن تقویت ریش

روغن ریش ترکیبات خاصی ندارد، برای این که از بسیاری از روغن های طبیعی و حامل در ساخت آن استفاده می شود. از مواد تشکیل دهنده و شایع در روغن های ریش می توانیم به روغن نارگیل، روغن جوجوبا ، روغن زیتون، روغن هسته انگور، روغن شاهدانه و چند اسانس و ترکیبات معطّر دیگر اشاره کرد.

چطور روغن ریش درست کنیم؟

درست کردن روغن ریش در منزل کار سختی نیست و می تونید با استفاده از دستور زیر یه روغن ریش خوب و مطمئن برای خودتون درست کنید!15 گرم روغن جوجوبا ، 15 گرم روغن بادام و 1 قاشق روغن نارگیل رو درون یک بطری کوچک و مناسب بریزید و آنگاه 4 تا 5 قطره از روغن چوب صندل و چوب صدر رو هم به این ترکیب اضافه کنید. در بطری رو محکم ببندید و این روغن ها رو به خوبی با تکان دادن بطری مخلوط کنید. اکنون میتوانید از این روغن برای ریش و سبیل خویش استفاده کنید.

طرز استفاده از روغن ریش

طرز استفاده از روغن ریش

مرحله ۱

ریش و پوست خود را زیر آن تمیز کنید. استفاده از آب گرم برای شستشوی صورت همیشه موثر است. این کار سبب باز کردن منفذهای پوستی در صورت شما شده و به روغن اجازه می دهد تا در اعماق آن نفوذ کند. پیش از استفاده از روغن، ریش خود را با حوله خشک نموده و خیس کنید.

مرحله ۲

چند قطره روغن را در کف دست خود قرار داده و آنرا با یک روغن اساسی مثل رزماری یا اسطوخودوس مخلوط کنید. اکنون دست های خویش را به آرامی مالش دهید تا روغن گرم شود.

مرحله ۳

آنگاه، روغن را روی ریش خویش بمالید. از ریشه ها آغاز کنید و مطمئن شوید که کل ریش را پوشانده اید. از شانه ای استفاده کنید تا روغن بطور یکسان پخش شود.به یاد داشته باشید موقع استفاده از روغن از حرکات دایره ای استفاده کنید. این پوست شما را ماساژ می دهد و فواید روغن را افزایش می دهد.

مرحله ۴

شما میتوانید روغن را در یک شب یا لااقل برای چند ساعت بر روی ریش بگذارید. پس از پایان کار، روغن را از ریش خود بشویید. صورت خود را خشک کنید.درست کردن روغن ریش در خانه کار سختی نیست و می تونید با استفاده از دستور زیر یه روغن ریش عالی و مطمئن برای خودتون درست کنید!

15 گرم روغن جوجوبا، 15 گرم روغن بادام و 1 قاشق روغن نارگیل رو درون یک بطری کوچک و مناسب بریزید و سپس 4 تا 5 قطره از روغن چوب صندل و چوب صدر رو هم به این ترکیب اضافه کنید. در بطری رو محکم ببندید و این روغن ها رو به خوبی با تکان دادن بطری مخلوط کنید. حالا می توانید از این روغن برای ریش و سبیل خود استفاده کنید.

انواع روغن ریش

انواع روغن ریش

برندهای مختلفی از روغن ریش در بازار وجود دارند که می تونید متناسب با نیاز و بودجه خودتون یکی از بهترین آن ها را برای ریش خود انتخاب کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. در ادامه چند مدل روغن ریش معروف رو معرفی خواهیم کرد.

روغن زیتون برای ریش

روغن زیتون یکی از بهترین روغنها برای تغذیه و رشد موها محسوب میشه و میتونه تاثیر خوبی در تقویت رشد ریش داره و به مرطوب کردن مو و پوست ریش کمک میکنه. برای اثربخشی روغن زیتون برای ریش لازمه که هر روز این روغن طبیعی رو بر روی پوست صورت و ریش و سبیل ماساژ بدید.

روغن ریش بلک برد

این محصول حاوی روغن آرگان و باعث میشه تا نرمی لطافت خوبی برای پوست و مو ایجاد بشه. افزایش رنگ طبیعی موها، از بین بردن خشکی و خارش پوست از دیگر ویژگی های این روغن ریش است. روغن ریش بلک برد فوق العاده سبکه و به سرعت جذب میشه و برای هر اندازه از ریش و هر نوع پوستی هم مناسبه. بطری این روغن ریش با شیشه UV ساخته شده تا این محصول عمر طولانی تری داشته باشه.

روغن ریش وودز من

این روغن گیاهی موهای صورت رو نرم میکنه و باعث کاهش خارش پوست در اثر رشد ریش میشه. این روغن ریش از ترکیب منحصر به فردی ساخته شده و ریش و پوست زیر ریش را نرم و لطیف می کنه بدون اینکه باعث مسدود شدن منافذ پوستی شود.

این روغن 100 درصد گیاهی و طبیعی با اسانس درخت سرو آزاد و دیگر اسانس ها و عصاره ها معطر شده است و بعد از استفاده از ان ظاهری درخشان و نرم برای ریش و سبیل ایجاد می شود.

همچنین بخوانید:

آشنایی با ۱۴ روغن گیاهی تاثیر گذار در رشد ریش و ضخامت سبیل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits