دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه لوازم آرایشتان را مرتب کنید
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داشتن یک کشو، کیف آرایش یا کابینت لوازم آرایش مرتب، می‌تواند به آسان شدن زندگی شما کمک کند و صرفه‌جویی زیادی هم در زمان خواهد کرد. مقدار پول و زمانی که مرتب بودن برای شما می‌خرد غافلگیر کننده ست!...

داشتن یک کشو، کیف آرایش یا کابینت لوازم آرایش مرتب، می‌تواند به آسان شدن زندگی شما کمک کند و صرفه‌جویی زیادی هم در زمان خواهد کرد. مقدار پول و زمانی که مرتب بودن برای شما می‌خرد غافلگیر کننده ست! در ادامه چند راهنمایی برای مرتب کردن لوازم آرایشتان را خواهید خواند.

چگونه لوازم آرایشتان را مرتب کنید
اولین مساله‌ای که باید به آن توجه کنید چگونگی از بین بردن به هم ریختگی‌ها و منظم کردن آنچه دارید است. اغلب با گذشت زمان، ما لوازم آرایشی بیش از آنچه مورد نیازمان است انباشته می‌کنیم. ممکن است حتی متوجه داشته‌هایمان نباشیم و پولمان را برای خرید وسایل غیرضروری هدر دهیم.
از شر چیزهایی که نیازشان ندارید خلاص شوید

برای تسهیل کار نظم دادن، ابتدا همه‌ی محصولات آرایشی و دارویی که از تاریخ انقضاشان گذشته را از کشو، کابینت داروها یا کیف آرایشتان بیرون بریزید. اگر کالایی قدیمی‌تر از ۶ ماه بود، به علت مسائل بهداشتی و ایمنی آن را دور بیندازید. اگر هرکدام از کالاها ظاهر یا بوی طبیعی نداشتند نیز محض احتیاط آن را دور بیندازید.

اگر کالاهایی هنوز سالم‌اند ولی از آن‌ها استفاده ای نمی‌کنید، آن ها را در محل مخصوص خودشان جای دهید تا بعدا اگر تیپتان را تغییر دادید یا به تنوع نیاز داشتید استفاده‌شان کنید. محصولات آرایشی مورد استفاده‌تان را در جایی که دسترسی مناسبی برایتان دارد قرار دهید.
همیشه حواستان به زمانی که کالایی را باز کرده اید باشد

یک برچسب زیر کالایی که باز می‌کنید بچسبانید. وقتی بدانید کالاها چه زمانی منقضی می‌شوند کار تمیز و مرتب کردنشان بسیار آسان تر خواهد شد. وقتی محصولاتی را استفاده می‌کنید که کاربرد روزانه ندارند، یادتان می‌رود کی بازشان کرده بودید. کالاهایی مثل ماسک جلبک و برخی لایه بردارهای صورت، محصولاتی نیستند که بخواهید روزانه از آن‌ها استفاده کنید.
از صندوقچه‌ها و جاهای مناسب استفاده کنید

عاقلانه است که از جعبه‌ها یا صندوقچه‌های شفاف استفاده کنید تا بتوانید به راحتی ببینید چه چیزی داخلشان است. گروه بندی لوازم آرایشتان طبق زمانی از روز که استفاده‌شان می‌کنید می‌تواند به نظم بیشترتان کمک کند. اطمینان حاصل کنید که محصولات ایستاده و رو به بالا قرار گرفته باشند تا نشت نکنند. همچنین مراقب شت‌ها و وسایل ظریف باشید و آن ها را از وسایل سنگین که ممکن است به آن‌ها آسیب برسانند جدا نگه دارید.

منبع : سرخاب سفیداب



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits