دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو
18
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو-رنگ مو را چگونه ترکیب کنیم-رنگ موی خوب چگونه است-چگونه رنگ مو را استفاده کنیم-رنگ موی طبیعی-رنگ موی شیمیایی-آیا رنگ مو ضرر دارد؟-انواع رنگ مو-حنا چیست-ترکیب حنا با رنگ ها-رنگ مو برای خانم های باردار-خانم های باردار و...

بعضی از خانم ها و حتی آقایان تمایل زیادی به رنگ کردن موهایشان دارند و بر این عقیده اند که رنگ طبیعی موهایشان زیاد به صورتشان نمی خورد و با رنگ دلخواهی که به موهایشان می زنند زیباتر می شوند. با مجله دلگرم همراه باشید تا در این مقاله در مورد رنگ مو مطالب جدیدی را به شما ارائه کنیم.

رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو

رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو


حدود 75% خانم ها موهایشان را رنگ می کنند. یعنی از هر چهار خانم سه نفر موهایشان را رنگ می کنند.بعضی ها موهایشان را رنگ می کنند چرا که می خواهند سفیدی موهایشان را از بین ببرند و بعضی دیگر به عنوان مد و زیبایی این کار را می کنند و تعدادی هم به دنبال تنوع و تغییر چهره اینکار را می کنند.


رنگ موهای دائمی، آسیب بیشتری به موها وارد می کنند چرا که از نظر شیمیایی مو را تحت تاثیر قرار می دهند، ساقه مو را ضعیف، خشک و شکننده می کنند.برای همین بهتر است اگر موهایتان را رنگ کرده اید از نرم کننده ها و شامپوهایی که مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده است استفاده کنید چرا که این شامپوها حاوی سیلیکون می باشند.


استفاده از اکسیدان و یا دکولوره برای بیرنگ کردن مو و یا از بین بردن رنگ مو، که مو را سفید و یا زرد رنگ می کند موها را خشک و شکننده می کند اما باعث ریزش موها نمی شود.


رنگ کردن دائمی موها آسیب های جبران ناشدنی و دائمی به موها وارد می کند.خشکی و مو خوره از مواردیست که رنگ کردن دائمی مو باعث می شود.

رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو
برای اینکه رنگ مویتان ثابت بماند و زیبایی خود را حفظ کند مادامی که ریشه موهایتان رشد کرد آن را رنگ کنید که موهایتان یک دستی اش را حفظ کند.روزانه مو حدود 0.3 تا 0.4 میلی متر رشد می کند.یعنی هر یک ماه موهایتان چیزی حدود 3.5 سانتی متر رشد دارد.به همین منظور برای رنگ کردن نوبت بعدی حداقل 4 هفته صبر کنید.


موهای رنگ شده احتیاج به مراقبت ویژه دارند.موهایتان را از مواجه با نور مستقیم خورشید محفوظ نگه دارید چرا که اشعه UV باعث بیرنگ شدن موهایتان می شود. کمتر به استخر بروید چرا که کلر موجود در آب استخر موها را خشک می کند.


به هیچ وجه برای رنگ کردن ابرو و مژه از رنگ مو استفاده نکنید.اگر خدای ناکرده رنگ ها به داخل چشمتان برود تاثیرات جدی بر سلامت چشمانتان خواهد گذاشت. اگر رنگ ابروها یک درجه روشن تر یا یک درجه تیره تر از رنگ موها باشد به نظر بسیار زیباتر خواهد آمد.اگر می خواهید ابروهایتان را تیره تر کنید می توانید از مداد ابرو،پودرها و یا ژل های مخصوص ابرو استفاده کنید.می توانید از رنگ های موقت مخصوص ابرو استفاده کنید و ابروهایتان را به رنگ مطلوبتان در بیاورید.


هر چقدر سن افراد بالاتر می رود رنگ پوست کم رنگ تر می شود،بنابراین رنگ مو می بایست روشن تر شود. برای یک خانم مسن رنگ های تیره به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که باعث می شود قیافه رنگ پریده به نظر برسد.رنگ موی روشن پریدگی چهره را زیاد نمایان نمی کند.

رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو
در سنین میانسالی برای اینکه قیافه خیلی طبیعی تر بنظر برسد، کارشناسان سفارش می کنند که افراد مومشکی یا خرمایی می بایست موهایشان را یک درجه روشن تر از رنگ پایه کنند و موهای روشن می بایست یک درجه تیره تر از رنگ پایه رنگ شود.


آقایان هم بدشان نمی آید جوانتر به نظر بیایند. حدود 10% مردها موهایشان را رنگ می کنند.در ده سال اخیر شمار مردانی که موهایشان را رنگ می کنند افزایش یافته است.رنگ کردن مو در مردانی با سن 50 تا 64 سال رایج تر است.


بعضی از افراد به رنگ مو حساسیت دارند.قبل از اینکه رنگ مو را به موهایتان بزنید می توانید آن را تست کنید.مقدار خیلی کمی از رنگ مو را به آرنج و یا پشت گوشتان بمالید و اجازه دهید دو روز بماند اگر به خارش در امد و یا حالت زخم شدگی گرفت پس به آن حساسیت دارید.


به هیچ وجه رنگ موهایی با برندهای مختلف را با هم مخلوط نکنید چرا که به موها و به پوست سرتان صدمه وارد می کند.

رنگ مو و شناخت انواع رنگ مو
حنا یک رنگ موی کاملا طبیعی نیمه ماندگار است که از برگ و ریشه درخت اسپرک تهیه می شود. حنا به موها ته رنگ قهوه ای، نارنجی-قهوه ای و یا قرمز-قهوه ای می دهد. می توان با اضافه کردن رنگ موی طبیعی به حنا رنگ های متفاوتی مثل مشکی و آبی بوجود آورد.


اگر موهایتان را رنگ موی نیمه دائم بزنید و سپس با شامپو موهایتان را شستشو دهید کمی رنگ مویتان تغییر خواهد کرد چرا که بعضی از مولکول های موجود در رنگدانه ها با شامپو شسته می شوند و هر دفعه که با شامپو موهایتان را می شویید باز هم کمی تغییر رنگ خواهید داشت.


به خانم های بارداری که به رنگ کردن موهایشان علاقه دارند باید بگوییم که در درجه اول اگر امکان دارد در این دوران از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند و از رنگ های طبیعی استفاده کنند. اما اگر از رنگ های شیمیایی استفاده کردید سعی کنید مدت زمان کمی آن را روی سرتان بگذارید و سریع بشویید. همچنین تهویه هوای اتاق را درست کنید که بوی رنگ فضا را پر نکند.


گرداوری و ترجمه:
گروه سلامت و زیبایی مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (18 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

صغری | ۱۰ سال پیش
رنگ مشکی بهتر
0
0
نسکافه | ۱۰ سال پیش
مرسی دلـــــــــــــ
گرم.
0
0

hits