دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش محو کردن کک و مک با آرایش
2
زمان مطالعه: 10 دقیقه
برای حذف کردن کک و مک روی صورت باید با آرایش صورت کک و مکی آشنایی داشته باشید و در ادامه این نوع آرایش را برای شما بررسی می کنیم تا بتوانید اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید و این کار را به راحتی انجام دهید.

برای آرایش صورت کک و مکی باید یک سری نکات ساده ای را رعایت کنید تا بتوانید این پوست ها را به بهترین شکل ممکن آرایش نمایید. همراه ما باشید تا شما را با آرایش این پوست ها آشنا کرده و اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از وسایل متفاوت آرایشی به شما بدهیم.

نحوه درست آرایش صورت کک و مکی

برای این که بتوانید آرایش یک دستی داشته باشید نیاز است تا یک سری انتخاب های خود را بر اساس نیاز های پوستی انجام دهید در غیر این صورت ممکن است آرایش شما مصنوعی به نظر رسیده و خوب روی پوست شما ننشیند.

انتخاب های درست برای این نوع پوست

برای این که بتوانید آرایش درستی داشته باشید باید با توجه به نیاز های پوستی خود کرم پودر، کانسیلر و سایر وسایلی که برای پوشش کک و مک ها استفاده می کنید متناسب با پوست شما باشد.

انتخاب کرم پودر

برای این که بتوانید کرم پودر های متناسب با پوست خود را انتخاب کنید ابتدا باید نوع پوستتان را تشخیص دهید. در واقع کرم ها در بازار بسیار متنوع می باشند و مواد به کار رفته در آن ها برای هر نوع پوستی متفاوت خواهد بود. بهترین نوعی که شما می توانید از آن ها استفاده کنید نوع مات و بدون چربی این کرم ها می باشد.
اگر پوست شما چرب می باشد باید از کرم های چرب و مایع کمک بگیرید در غیر این صورت آرایش شما خوب روی پوستتان نمی نشیند و مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. البته این دو مورد گفته شده برای پوست های چرب و خشک بود و اگر پوست شما نرمال می باشد می توانید از هر نوع کرمی که دوست دارید برای پوشانندگی این زیبایی های صورت خود استفاده کنید.

 آرایش صورت کک و مکی

انتخاب کانسیلر

از مهم ترین کار هایی که باید در این زمینه انجام شود انتخاب یک کانسیلر متناسب با رنگ پوست می باشد. رنگ هایی که برای کانسیلر در نظر می گیرید باید مطابق با پوست اطراف کک و مک های پوستی باشد و نباید رنگ کانسیلر با رنگ های کک و مک ها مطابقت داشته باشد. در واقع استفاده از رنگ کانسیلر های تیره می تواند منجر به بروز بیش تر این کک و مک ها شود و این کک و مک ها بیش تر نمایان می شوند.

استفاده از کرم ها با پوشش مناسب

در واقع برای این که بتوانید کک و مک های صورت خود را با آرایش بپوشانید نیازی به استفاده از کرم های بسیار سنگین ندارید و همیشه این کرم ها برای پوست ها مفید نمی باشد و در بسیاری از شرایط شما می توانید از کرم های معمولی با پوشش متوسط استفاده کنید و به راحتی کک و مک های خود را بپوشانید. برای آرایش صورت کک و مکی می توانید از یک کرم ساده و یا یک بی بی کرم استفاده کنید تا بتوانید به یک دست شدن پوست خود کمک کنید. البته اگر روی پوست خود جای جوش و یا زخمی دارید می توانید از کرم هایی استفاده کنید که پوشش آن ها متوسط می باشد.

تست کردن قبل از خرید

معمولا برای آرایش صورت کک و مکی بهتر است قبل از خرید هر نوع کانسیلر و یا کرمی آن را تست کنید. برای تست کردن کانسیلر می توانید مقداری از آن را روی خط فک بزنید و آن را با رنگ طبیعی پوست خود مقایسه نمایید. بهتر است این مقایسه را زیر نور آفتاب انجام دهید و اگر میزان این رنگ با بدن شما فرق زیادی ندارد می توانید آن را بخرید و مورد استفاده قرار بدهید.

رفع لکه و کک و مک پوست

بسیاری از افرادی که روی پوست خود کک و مک دارند با آن کنار آمده اند و این مورد را پذیرفته اند و یک سری از افرادی که آن ها را دوست ندارند سعی می کنند با آرایش کردن آن را از بین ببرند. در ادامه ۵ مرحله ساده برای آرایش صورت کک و مکی برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی در مورد این که چگونه می توانید این موارد را از روی صورت خود پاک کنید به شما خواهیم گفت.

استفاده از مرطوب کننده

برای این که بتوانید پوست صاف و یک دستی داشته باشید و آرایش به خوبی روی آن بنشیند نیاز است تا از یک مرطوب کننده در این زمینه استفاده کنید. بعد از این که از مرطوب کننده استفاده کردید باید ۵ دقیقه صبر کنید و بگذارید که این موادی که استفاده کردید جذب پوست شود. در واقع اگر پوست شما بسیار چرب می باشد می توانید از مرطوب کننده هایی که پایه ای بر آب دارند استفاده کنید و اگر پوست شما چرب می باشد می توانید از مرطوب کننده هایی که چرب می باشند کمک بگیرید.

استفاده از ضد آفتاب ها

کک و مک ها ارثی می باشد ولی اگر در معرض نور خورشید باشید می توانید شدت آن ها را افزایش داده و بیش تر آن ها را روی پوست خود مشاهده کنید بنابراین برای پیشگیری از این مورد بهتر است سعی کنید از ضد آفتاب ها استفاده کنید و حداقل SPF کرم شما باید ۱۵ درصد باشد تا بتواند از پوست شما در برابر اشعه های خورشیدی مراقبت نماید.
برای این که بتوانید دو مرحله را در یک مرحله انجام دهید و سریع تر این کار را انجام دهید می توانید از مرطوب کننده های حاوی SPF استفاده کنید. البته اگر از این دو مرحله به صورت جدا استفاده می کنید باید قبل از این که از ضد آفتاب ها استفاده کنید حتما مطمئن شوید که کرم قبلی جذب پوست شده است در غیر این صورت ممکن است این کرم زیاد بر روی پوست شما نشیند و مشکلی در مرحله بعدی ایجاد نماید.

رفع کک و مک

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر همیشه نیازی نمی باشد ولی اگر می خواهید که آرایش شما دوام بیش تری داشته باشد و شما آرایش خود را هر لحظه تمدید نکنید بهتر است استفاده از پرایمر را از یاد نبرید.
در واقع استفاده از پرایمر می تواند منافذ باز پوست را ببندد و آرایش شما حالت نرمال و یک دستی را ایجاد می نماید. پرایمر ها را نیز باید با توجه به پوست خود انتخاب کنید و اگر پوست شما چرب می باشد باید از محصولاتی استفاده کنید که چربی ندارند و اگر پوست شما خشک می باشد باید از محصولی استفاده کنید که چربی مناسبی داشته باشد. در واقع عدم انتخاب درست از محصولات می تواند منجر به مصنوعی جلوه دادن آرایش شما شود.

استفاده از کرم پودر

برای این که بتوانید کک و مک های صورت خود را بپوشانید نیاز است تا از کرم پودر و کانسیلر مناسب استفاده کنید. برای استفاده از کرم پودر می توانید از دست های خود و یا براش های مخصوص استفاده کنید. یادتان باشد که استفاده از براش می تواند منجر به یک دست شدن آرایش شما شود.
بهترین گزینه برای حذف کردن کک و مک ها از روی صورت استفاده از اسفنج می باشد. برای این که بتوانید بهتر از اسفنج ها استفاده کنید نیاز است تا کمی قبل از این که شروع به آرایش کردن کنید آن را مرطوب نمایید. این کار باعث می شود که کرم شما بهتر روی پوستتان بماند و آرایش شما طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

اگر بعد از این که کرم پودر زدید باز هم کک و مک های صورت شما نمایان می شوند می توانید از کانسیلر استفاده کنید. یادتان باشد که این ماده را نباید در هر بخشی از پوست بزنید و تنها روی کک و مک ها بزنید تا بتوانید به محو کردن آن ها کمک نمایید. استفاده از براش در این مرحله خوب نیست و بهتر است از دست خود استفاده کنید تا گرمای دست شما منجر به ترکیب شدن بهتر کانسیلر و پوست شده و کک و مک های صورت شما از بین برود.

استفاده از رژ گونه

یکی از مهم ترین بخش های آرایشی استفاده از رژ گونه می باشد. زمانی که صورت شما با کرم پودر و کانسیلر پوشیده شد و دیگر کک و مک ها نشان داده نشدند می توانید از رژ گونه نیز استفاده کنید. بهتر است برای پوست هایی که دارای کک و مک می باشد از رژ گونه های تیره و قهوه ای رنگ استفاده نشود و رد این زمینه رنگ هلویی بهترین رنگ برای پوست شما می باشد.
اگر احساس می کنید که کمی خط رژ گونه شما تیره شد می توانید از برنزر مات استفاده کنید. این کار شما می تواند منجر به برگشت رنگ اصلی به صورت شما شود. استفاده از این محصول نیز بسیار حساس می باشد و نباید به همه صورت خود آن را بزنید و همین که به بخش هایی مانند شقیقه و بینی و گونه ها بزنید کفایت می کند و آرایش شما را به حالت طبیعی باز می گرداند.

تثبیت آرایش صورت

تثبیت آرایش

برای این که بعد از آرایش صورت کک و مکی آن را تثبیت کنید باید چند تکنیک را به کار ببرید و آرایش خود را فیکس کنید. در ادامه این تکنیکم ها را برای شما بررسی می کنیم تا بتوانید اطلاعاتی در این زمینه نیز داشته باشید و بعد از آرایش کردن آن را ماندگار کنید و دیگر نیازی به تمدید مجددش نداشته باشید.

استفاده درست از کرم پودر فیکس

یکی از روش هایی که می تواند به ماندگار شدن کرم پودر شما کمک کند این است که نحوه استفاده از کرم پودر را بدانید. این کار به شما کمک می کند که آرایشی ماندگار تر داشته باشید. کرم پودر هایی که در این زمینه می توانید از آن ها استفاده کنید بسیار مفید اند و منجر به این می شوند که شما بعد از گذشت چند ساعت آرایشی درست داشته باشید و دیگر نیازی به تمدید آن نداشته باشید.
البته این کرم پودر ها برای افرادی می باشد که دارای پوست های چربی می باشند و اگر پوست صورت شما خشک می باشد به شما توصیه کنیم که اصلا از این پودر ها استفاده نکنید زیرا آرایش روی پوست های خشک دارای دوام بسیار زیادی می باشد. البته اگر پوست شما مختلط می باشد بهتر است روی ناحیه T صورت خود از این کرم ها استفاده کنید زیرا این نواحی بیش تر از سایرین تعریق داشته و بیش تر آرایش این ناحیه بهم می ریزد.

حتماً بخوانید:
معجزه یخ برای رفع لکه های پوستی

معجزه یخ برای رفع لکه های پوستی

درمان لک پوست صورت با یخ : استفاده از یخ صورت با ترکیبات خاص یکی از روش های زیبایی و جوانسازی پوست است که در سرتاسر جهان از آن استفاده می شود.

استفاده از اسپری فیکس

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به تثبیت آرایش کمک کند استفاده از اسپری های فیکس می باشد. این اسپری ها برای انواع پوست ها می باشند و شما می توانید از نوع بی رنگ آن برای تمامی پوست ها کمک بگیرید. البته نباید از این اسپری ها بیش از حد استفاده کنید زیرا امکان خراب شدن آرایش شما وجود دارد.
آرایش کردن هر نوع پوست با توجه به نوع آن بسیار ساده می باشد و کافی است تا یک سری نکاتی را در این زمینه بدانید در غیر این صورت نمی توانید از پس این کار بر بیایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits