دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای انتخاب بهترین رنگ تاتو برای آرایش دائم لب
6
زمان مطالعه: 8 دقیقه
انتخاب بهترین رنگ برای تاتو لب، اصلاً کار راحتی نیست. چون اگر رنگ نامناسبی را برگزینید، باید حداقل چند ماهی آن را تحمل کنید. به دلیل این اهمیت، ما در مقاله حاضر به شما می‌گوییم که چه فاکتورهایی را در این مرحله حساس، در نظر بگیرید.

بهترین رنگ برای تاتوی لب چیست؟

شاید نام تاتو بدن یا ابرو را شنیده باشید، اما تاتو لب چندان به گوشتان آشنا نباشد. به هر حال، هستند افرادی که ترجیح می‌دهند هر روز وقت خود را صرف زدن رژ لب نکنند. در نتیجه، سراغ این کار می‌روند تا لب‌های آنها همیشه رنگ دلخواه‌شان را داشته باشد.

تاتو، رنگ طبیعی لب شما را زیباتر می‌کند

اگر فکر می‌کنید که تاتو لب، به لب‌های شما حجم می‌دهد، سخت در اشتباه هستید. در واقع کاربرد تاتوی لب، بهبود رنگ طبیعی لب‌های شما است. یعنی آرایشگر با کمک تکنیک‌های میکاپ سه ‌بعدی، کاری می‌کند که لب‌هایتان پرتر به نظر برسند. ضمن اینکه در اطراف گوشه‌های لب، سایه ایجاد کرده و در میانه آن نیز، از رنگ روشن‌تر کمک می‌گیرد. پس، تاتو لب با تزریق ژل کاملاً متفاوت است.

لازم نیست رژ لب را کنار بگذارید

حتی اگر بهترین رنگ برای تاتو لب را هم انتخاب کنید، به معنی خداحافظی با رژ لب نیست! به عبارت دیگر، می‌توانید روی تاتو به عنوان یک بیس زیبا برای لب‌های خود، حساب کنید. البته در طول دوره نقاهت، به هیچ‌ وجه نباید سراغ رژ لب بروید. اما پس از بهبودی کامل، استفاده از رژ لب، بالم و دیگر محصولات مانعی ندارد.

رنگ تاتوی لب

رنگ تاتو به مرور زمان محو می‌شود

بهتر است بدانید که آرایشگرها در پروسه میکاپ دائم، از پیگمنتیشن‌های بی ‌خطر برای پوست، استفاده می‌کنند. این نوع رنگ‌ها، هیچ شباهتی به جوهرهای تاتو سنتی ندارند. به همین دلیل، کمرنگ شدن آنها طبیعی است. اگر رنگی را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی لب شما نزدیک باشد، احتمالاً یکبار ترمیم در سال ضروری است. اما رنگ‌های دو یا سه درجه تیره‌تر، چند سال ماندگاری دارند.

نتیجه نهایی به تُن پوست شما بستگی دارد

اگرچه حاصل کار، تا حد زیادی به رنگ طبیعی لب شما بستگی دارد، اما این تنها عامل نیست. یک فاکتور مهم دیگر این است که تُن پوستتان، چه واکنشی را به پیگمنتیشن نشان می‌دهد. مثلاً افراد با پوست خیلی تیره، ممکن است دچار هایپرپیگمنتیشن شوند. در این حالت، لب‌های آنها حتی اگر رنگ روشنی را انتخاب کرده باشند، نسبت به رنگ طبیعی خود، تیره‌تر می‌شوند. بنابراین، آرایشگر باید این موضوع را نیز تشخیص دهد.

تأثیر رنگ پوست بر انتخاب رنگ تاتو لب

 انتخاب رنگ تاتو

بهترین رنگ برای تاتو لب، رنگی است که به پوستتان بیاید

هر چند ممکن است با لب‌هایی به رنگ قرمز جیغ و روشن، فوق ‌العاده به نظر برسید؛ اما کمی بیشتر فکر کنید. رنگی که خیلی زود دل شما را بزند، اصلاً گزینه خوبی نیست. پیشنهاد می‌کنیم نخست، این مراحل را طی کنید:

آندرتون پوست خود را تشخیص دهید

قبل از هر چیز، باید بگوییم که آندرتون (Undertone) همان خنک، گرم یا خنثی بودن است. برای تشخیص آندرتون، به رگ‌های روی مچ دستتان نگاه کنید. رگ‌های آبی به معنای آندرتون خنک‌تر و صورتی هستند. اگر رگ‌هایتان، سبز هستند؛ شما آندرتون گرم‌تر و زرد دارید. رگ‌هایی که هم آبی و هم سبز باشند، نشان‌دهنده آندرتون خنثی هستند. این یعنی شما می‌توانید، سراغ هر رنگی بروید.

کدام سایه رنگ با کدام تن جور در می‌آید؟

پاسخ به این سوال،کار پیچیده‌ای نیست. آندرتون‌های زرد با تن‌های گرم و آندرتون‌های صورتی، با تناژ آبی و بنفش جور در می‌آیند. در واقع، آندرتون صورتی با تن خنک هارمونی بیشتری دارد.

آزمون و خطا کنید

یک شیوه آسان تعیین بهترین رنگ برای تاتو لب، کمک گرفتن از کلکسیون رژ لب‌های خودتان است. کافی است یک رنگ و طیف‌های مختلف آن را امتحان کنید و ببینید کدام، بیشتر به شما می‌آید. آبی‌های خنک‌تر، نارنجی‌های گرم‌تر یا زردها؟ حالا که می‌دانید دنبال تناژهای گرم یا سرد هستید، وقت انتخاب رنگ است.

پوست خیلی روشن دارید؟ تناژ نود برای شما مناسب است

پیش از آنکه سراغ ترکیب رنگ تاتو لب برای پوست‌های روشن برویم، بهتر است با مفهوم نود (nude) آشنا شوید. نود شامل رنگ‌هایی با پایه کرمی یا بژ می‌شود. به عبارت دیگر این تناژ، کاملاً رنگ طبیعی پوست را تداعی می‌کند. ضمن اینکه نود، می‌تواند خنک، گرم یا خنثی باشد. توصیه می‌کنیم به شدت از سایه‌های تیره مانند قهوه‌ای یا بورگوندی دوری کنید؛ چرا که زیادی با رنگ پوست شما کنتراست دارند.

 تاتو لب

اگر پوست تیره دارید، اینها بهترین رنگ برای تاتو لب هستند

خوشبختانه افراد با پوست تیره، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند. مثلاً، سایه‌های مرجانی یا رنگ‌هایی با تم نارنجی لب‌های آنها را زیباتر می‌کنند. از سوی دیگر، رنگ‌های گچی یا آنهایی که تن سفید زیادی دارند، در لیست نبایدها قرار می‌گیرند.

به دنبال رنگ تاتو لب برای پوست سبزه هستید؟

در صورتی که رنگ پوست شما، زیتونی است، تناژهای طبیعی و گرم را امتحان کنید. مثلاً قرمز غروبی، مرجانی تند و کهربایی گرم مکمل پوستتان هستند. بهتر است از رنگ بنفش هم، دوری کنید؛ چون پوست شما را زرد نشان می‌دهد. به‌ علاوه، رنگ قهوه‌ای هم برای شما زیادی تیره است.

انتخاب تاتو رژ لب رنگ گوشتی برای پوست‌های با آندرتون زرد

در فهرست افرادی هستید که رنگ پوست آنها، نه کاملاً زیتونی است و نه خیلی روشن؟ بهترین رنگ برای تاتو لب شما، رنگ‌های قرمز با پایه آبی هستند. البته تناژهای گوشتی و برنزه هم، فوق ‌العاده به شما می‌آیند. اما، از رنگ بنفش فاصله بگیرید تا خیلی زرد به نظر نرسید.

تناژ هلویی؛ ایده‌آل آندرتون صورتی

ممکن است بین رنگ پوست خیلی روشن و زیتونی باشید، اما آندرتون صورتی داشته باشید. در این صورت، تناژهای هلویی چهره شما را طبیعی جلوه می‌دهند. اگر چیز جذاب‌تری می‌خواهید، قرمز آجری یا قرمزهای با پایه نارنجی را تست کنید. توصیه می‌کنیم که سراغ قرمزهای با پایه آبی نروید، چون به شدت با رنگ پوستتان تضاد دارند.

لب‌های مرجانی؛ بهترین گزینه برای رنگ پوست آسیایی روشن

رنگ آسیایی روشن یعنی، پوستی با آندرتون مرجانی و لب‌های پر و زیبا. بنابراین، این زیبایی را می‌توانید با رنگ مرجانی و کمی برق لب هایلایتر، کامل کنید. هر چند رنگ تاتو لب زرشکی یا قرمز خیلی جیغ هم، به پوست شما می‌آید؛ اما بهتر است این کار را نکنید. چون نتیجه، پوستی خمیری و افتاده خواهد بود.
برگزیدن رنگ مناسب برای افراد با پوست خیلی تیره، کار سختی است. این افراد، تناژهای آبی طبیعی در لب‌های خود دارند. همین باعث می‌شود تا رنگ نهایی، چندان دلخواه آنها از آب در نیاید. بنابراین، آرایشگران در مرحله اول، رنگ نارنجی روشن را روی لب می‌گذارند تا گرمی لازم را به آن بدهد.
این لایه بیس کمک می‌کند تا رنگ دوم دلخواه شود. به همین منظور، انتخاب سایه‌ای که چند درجه تیره یا روشن‌تر از پوستتان است؛ منطقی‌تر به نظر می‌آید. چرا که خیلی زود، کمرنگ نمی‌شود.

عوارض تاتو لب

عوارض تاتو لب چیست؟

از آنجایی که لب، یکی از حساس‌ترین اعضای صورت است؛ واکنش آلرژیک چندان دور از انتظار نیست. حتی در برخی موارد ممکن است عوارضی چون خونریزی، کهیر، تبخال، خارش و ورم را نیز مشاهده کرد.

حتماً بخوانید:
تاتو خط لب : قبل و بعد از تاتو خط لب چه اقداماتی انجام دهیم ؟

تاتو خط لب : قبل و بعد از تاتو خط لب چه اقداماتی انجام دهیم ؟

بسیاری از خانم ها وقت کافی برای تمدید آرایش خود ندارند از این رو مایلند از آرایش های دائمی استفاده کنند. یکی از این آرایش ها، تاتو خط لب است. تا…

آیا تاتوی لب‌ها، آنها را بزرگ‌تر می‌کند؟

پروسه تاتوی لب تنها بر روی رنگ آن تأثیرگذار است. به‌ علاوه، تاتوی خط ‌لب باعث می‌شود تا مرز لب‌ها مشخص‌تر شده و پرتر دیده شوند. اما حجم بخشیدن یا بزرگ‌تر نشان دادن آنها، کار تاتوی لب نیستند.

تاتو لب دردناک است؟

بدون شک انجام تاتو روی لب‌ها، در مقایسه با دیگر اعضای بدن درد بیشتری دارد. چون لب‌ها، بافت حساس‌تری داشته و تعداد زیادی رشته عصبی در آنها وجود دارد.

همانطور که دیدید، تعیین بهترین رنگ برای تاتو لب به عواملی از جمله رنگ پوست و رنگ طبیعی لب شما، بستگی دارد. بنابراین، باید پیش از هر چیز، تن و آندرتون پوست خود را تشخیص دهید. ضمن اینکه مراجعه به یک مرکز معتبر، کیفیت و ایمنی کار را هم تضمین می‌کند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits