دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا تاتو یا هاشور ابرو خیلی زود تغییر رنگ می دهد؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مشکل بزرگ بسیاری از خانم ها در هنگام تاتو ابرو این است که بعد از مدتی هاشور ابروی آن ها تغییر رنگ داده و هاشور ابروی آنها به رنگ طوسی یا بنفش تغییر رنگ می دهد. تغییر رنگ هاشور ابرو مشکلی بزرگتر از نافرم بودن ابرو یا بد بودن مدل ابرو می باشد.

رنگ هاشور ابرو چه وقت طبیعی می شود؟

چند روز بعد از هاشور ابرو رنگ هایی که زیر پوست تزریق شده به حالت اکسیده شدن در می آید یا دوره اکسید را طی می کند. زیرا بعد از هاشور پوست ملتهب و زخم می شود و واکنش طبیعی بدن ایجاد رنگدانه هایی جهت محافظت از پوست و آب میان بافتی است تا زخم های ایجاد شده را التیام ببخشد.
این دقیقا زمانی است که رنگ زیر پوست بسیار غلیظ و تیره دیده می شود. بعد از آن دوره ی پوست ریزی ابروهاست و این زمانی است که زخم ها کم کم خوب شده اند و به صورت پوسته های خشک ریزش پیدا میکند. پس از گذشت دوره هفت روزه دیگر از رنگ غلیظ و تیره خبری نیست و طی 14 روز می توانید رنگ اصلی هاشور را ببینید.
اما طی دو هفته ای که ابرو در حال ترمیم طبیعی خود است باید هر روز، روزی 2 الی 3 مرتبه روی ابروها را با پماد مخصوص چرب کنید. به هیچ عنوان اگر قصد پاک کردن آرایش خود را دارید با مواد پاک کننده روی ابروهای خود نکشید و بعد از خشک کردن با دستمال لطیف آب را از روی ابروها بردارید. همچنین در زمان ترمیم از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. به مدت زیاد زیر دوش نایستید. یکی از روش های خوبی که به شما توصیه میکنیم گذاشتن کمپرسور یخ به مدت چند دقیقه روی ابروهایتان است.
اگر دوره بهبود شما طی شد برای بیرون رفتن حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و برای پاک کردن آرایش از دستمال لطیف یا پنبه به صورت خیلی آرام استفاده کنید.

علت تغییر رنگ هاشور ابرو یا فیبروز

علت تغییر رنگ هاشور ابرو و تاتو چیست؟

استفاده از رنگ های تقلبی و غیر استاندارد و غیر اورجینال یکی از علت های تغییر رنگ هاشور و تاتو است. همانطور که می دانید ریزش رنگ در هاشور ابرو بعد از پایان کار کاملا طبیعی است و نباید فکر کنید هر رنگی که ریزش می کند تقلبی است، ریزش رنگ های نامرغوب بسیار زیاد هستند و بصورت تکه تکه ریزش دارند بطوری که قسمتی از ابرو رنگ داشته و قسمت دیگر ندارد. همینطور باعث ایجاد خارش یا سوزش بی وقفه می شود و ممکن است باعث زخم یا حتی عفونت شوند.

عامل دیگر در ریزش رنگ نوع پوست شخص است. معمولا ریزش رنگ در پوست های خیلی چرب بیشتر است و احتیاج به ترمیم بیشتری نسبت به پوست های خشک دارد. البته ممکن است در مواردی مانند مشکلات هورمونی تغییر رنگ هاشور در پوست های خشک به دلیل رنگ پذیری سخت اتفاق بیافتد.
از رنگ های پایه آب برای پوست های خیلی چرب استفاده می شود و از رنگ های پایه روغن برای پوست های خشک.

در هاشور ابرو اگر فشار دست خیلی آرام باشد ممکن است رنگ کامل به زیر پوست تزریق نشود و بعد از گذشت یک هفته ریزش رنگ هاشور آغاز شود به طوری که ممکن است رنگ هاشور ابرو کامل پاک شود. فشار دست در هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن اگر به اندازه کافی نباشد موجب تغییر رنگ هاشور ابرو و ریزش رنگ آن خواهد شد.

پشیمانی از هاشور ابرو

یکی دیگر از عوامل تغییر رنگ هاشور ابرو، تغییرات هورمونی است. معمولا افرادی که در دوران عادت ماهیانه و بارداری اقدام به انجام تاتو می کنند، پس از مدتی شاهد تغییر رنگ تاتو خواهند بود. به همین دلیل توصیه می شود تا زمان پایان پریودی و بارداری صبر کنید تا ماندگاری هاشور شما بیشتر شود.
علاوه بر موارد گفته شد عواملی دیگری علت تغییر رنگ هاشور ابرو و تاتو می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

سرعت زیاد دستگاه
سرعت زیاد دست
عدم رعایت زاویه مناسب
عدم رعایت عمق سوزن
زمان نامناسب ( پریودی و شیردهی)
استفاده از مواد مخدر و الکل
مشکلات هورمونی و تیروئیدی
استفاده از داروهای خواب آور، ضد بارداری، استرس و اعصاب
بیماری خاص (فشار خون بالا و دیابت)
رقیق بودن خون و تیره بودن و چرب بودن پوست
استفاده بیش از حد بی حسی پوست
تجربه پیگمنتر

دکوپاژ ابرو چیست؟ تفاوت دکوپاژ ابرو با ریموو کردن هاشور

دکوپاژ با ریمور در تاتو ابرو فرق دارد. دکوپاژ یعنی اصلاح بدرنگی ابرو ( تزریق جدید رنگ به داخل پوست که رنگی از پوست خارج نمی شود) ولی ریمور کردن یعنی پاک کردن تاتو ابرو ( بیرون کشیدن رنگ از زیر پوست) یا به اصطلاح ساکشن رنگ انجام می دهیم.
دکوپاژ کردن دقیقا همان مراحل و روش تاتو کردن ابرو است. فقط رنگ متفاوت (به اصطلاح رنگ های کاور) است . وسایل و مواد متفاوت دیگری نیست.
ابتدا پوست بی حس می شود مانند مراحل تاتو ابرو سوزن مناسب برای پوست انتخاب شود ( اگر ابرو پهن بود سوزن ۵ سر و اگر باریک بود سوزن ۳ سر)
رنگ هایی که برای کار دکوپاژ استفاده می شود هم جز رنگ های تاتو هستند فقط خالص و خام هستند مثل رنگ سبز

دکاپاژ ابرو یا روشن کردن ابروهای تیره

در چه مواردی از دکوپاژ ابرو یا روشن کردن ابروهای تیره استفاده می شود؟

زمانی که تاتو یا میکروپیگمنتیشن ابرو دودی یا سبز کم رنگ است، امکان این که ناخالصی هایی به رنگ های دیگر ظاهر شود که نیاز به دکوپاژ ابرو است. زمانی که رنگ ابرو های فرد تیره شده می توان دکاپاژ یا روشن کردن ابروها را انجام داد.
ولی نکته بسیار مهمی که در این میان بسیار روی نتیجه نهایی روی هاشور ابرو تاثیر می گذارد انتخاب درست رنگ ها برای دکاپاژ است.

دکوپاژ ابرو با یک رنگ انجام می شود؟

این مسئله بستگی به رنگ ابرویی دارد که قرار است دکاپاژ شود. مثلا اگر بالای ابرو به دودی میزند وسط ابرو به قرمزی وانتهای ابرو بنفش در این مورد باید از تصحیح کننده همان رنگ استفاده شود . برای قسمت دودی از نارنجی برای قسمت قرمز از سبز و برای قسمت بنفش از رنک زرد استفاده شود.

حتماً بخوانید:
بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید. بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور…

انتخاب صحیح رنگ برای دکوپاژ ابرو

انتخاب رنگ ها در دکوپاژ باید به صورتی باشد که باعث بروز حالت غیر طبیعی در چهره فرد نشود. به همین دلیل از رنگ های مکملی استفاده می شود که با آن ها رنگ نهایی کار را تعدیل یا به زبان ساده خنثی می کنند تا به نتیجه مورد نظردست پیدا کنند.

نکاتی در مورد استفاده از رنگ های خنثی کننده
اگر رنگ تاتو به قرمزی بزند خنثی کننده آن زیتونی است.
برای زمانی که دکاپاژ دودی، با تناژ آبی بالا باشد از خنثی کننده نارنجی باید استفاده کرد.
برای دودی که تناژ سبز آن زیاد باشد ازرنگ خنثی کننده قرمز استفاده می شود.
اگر رنگ تاتو به بنفش بزند خنثی کننده آن زرد است.
اگر بخواهید دکاپاژ مناسبی انجام دهید باید شناخت درستی از رنگ ها داشته باشید تا نتیجه خوبی از انجام دکاپاژ ابرو و روشن کردن ابروهای تیره بدست آورید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits