دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پاک کردن تاتو ابرو به روش ریموور
6
زمان مطالعه: 8 دقیقه
پاک کردن تاتو ابرو با ریموور (که پایه آن از اسید میوه گرفته می شود ) و کار اصلی آن بیرون کشیدن رنگ از زیر پوست است.رنگ تاتو توسط یک محلول اسید میوه خارج می شود یا به رنگ خاکستری کم رنگ در می آید چنانچه کاملا خارج شود نیاز به ملانین سازی ندارند.

ریموور دایم تاتو چیست و چگونه انجام می شود؟

ریموور دایم تاتو : تاتو یا خالکوبی این اواخر خیلی شدید بین جوانان باب شده است. ولی دقت داشته باشید تاتو و خالکوبی یک طرح دائمی و یکنواخت می باشد. اما از آنجایی که تاتو و خالکوبی یک طرح دائمی توسط جوهر و رنگدانه در زیر پوست می باشد امکان دارد پس از مدتی به علت یکنواختی و.... قصد پاک کردن تاتو بگیرند و بخواهند تاتو را پاک کنند.

ریموور ها و یا همان حلال های رنگ به دو دسته کلی تقسیم میشوند :

  • اسیدی های ضعیف
  • اسیدی های قوی

ریموور تاتو

به طور کلی ریموور های ضعیف بیشتر غلیظ و ژله ای شکل و ریموور های قوی مایع و آبکی می باشند.

شیوه انجام ریموور تاتو

رایج ترین شیوه در ریمور استفاده از سوزن سه سر گرد یا همون پاور سوزن مصرفی 3 سر یا 5 سر گرد بوده، از انتها آغاز می کنیم در دو مرحله

مرحله اول:

عمق سوزن نیم، حرکت سوزن ضربه ای یا چکشی به مدت یک دقیقه در قسمت مورد نظر به وسیله میکروبراش ، مواد ریمور را روی پوست به صورت برف پاک کنی زده، پنج دقیقه صبر می کنیم.

مرحله دوم:

عمق سوزن 1/5 مواد را مجددا در آن قسمت گذاشته و به صورت پرتابی پوست را پاره می کنیم، 5 دقیقه صبر کرده آنگاه با گوش پاک کن مواد را بر می داریم. پس از پایان کار موارد را به صورت پانسمانی روی قسمت مورد نظر قرار داده و پس از چند دقیقه بر میداریم. دقت داشته باشید در کار ریمو احتمال خون ریزی زیاد بوده و طبیعی هم می باشد.

separator line

مراقبت های بعد ریموور تاتو دائم

  • به مدت چهار روز در آن قسمت آب زده نشود
  • روزی دو بار پنبه و الکل سفید بزنید
  • روزی دو بار پماد تتراسایکلین
  • تا موقع افتادن پوسته ها پماد و الکل بزنید
  • پس از چهار روز حمام و پس از افتادن پوسته پماد ترمیم کننده قوی
  • هر ۴۵ روز تکرار بیشتر از ۳ تا ۴۵ روز ممنوع

همچنین بخوانید:

عفونت تاتو و روشهای پیشگیری از آن

کاور ریموور تاتو

امکان دارد در ریموور تاتو های ضعیف پس از چهل و پنج روز ته رنگی یا قرمزی و هاله بماند که آن هاله را با رنگ بژ یا اسکین و رنگهایی هانی یک رنگ کرم پودری البته یک درجه روشنتر از رنگ پوست مشتری را درست کرده و آن قسمت را تاتو میکنیم .نباید تکرار زیاد داشته باشیم باید همان لحظه که تمیز شد دست از کار بکشید در اصل مانند کرم پودر ناحیه را پوشانده پماد A چشمی روزی ۲ بار استفاده کنید.

separator line

بهترین مارک ریموور تاتو

ریموور کالر لیفت بایوتاچ

ریمور کالر لیفت بایوتاچ محصولی آمریکایی برای ریموو تاتو و پاک کردن رنگدانه های تاتو است و تاتو هایی که در سالهای گذشته زده شده است را پاک میکند.از کالرلیفت میتواند برای ریموو ابرو،میکروپیگمنتیشن،لب و... استفاده کنبد.لوسیون استحکام دهنده یا همان کرم رجوی برای بعد از ریموو تاتو و مراقبت بعد از ریموو ، برای کاهش سوزش و قرمزی استفاده میشود. استفاده کرم رجوی برای افرادی که از ریموور تاتو استفاده کرده اند توصیه می شود.

ریموور تاتو رجوی

پاک کننده تاتو یا ریموور تاتو رجوی یکی از پرطرفدارترین پاک کننده های بازار است،که از طریق جذب رنگ دانه های تاتو، میتواند تاتو های قبلی را پاک کرده و حالت طبیعی را به پوست باز گرداند. این ریموور محصول کشور امریکاست و کیفیت بسیار بالایی دارد.

separator line

ریموو لحظه ای تاتو

در ریمور های لحظه ای یعنی همون موقع مشکلی پیش اومده و یا مشتری از قبل یه تکه کم رنگ داره که اضافی هست و هم میخواد تاتو کنه و هم پاک کنه در این روش سه پاف لیدوکایین همراه با یک قطره اسکین به صورت رقیق روی اون محل با سوزن تمیز کار کرده در این روش فقط در لحظه عمل میکنه در واقع زمانی که ما حین کار بخوایم جایی رو پاک کنیم مشتری در خانه با پنبه و الکل ناحیه را پاک میکند.

separator line

​ عوارض تاتو

تاتو کردن چه عوارضی بر روی پوست دارد؟

عواقب اولیه خالکوبی و تاتو

مشکلات ظاهری تاتو

شایع ترین و قابل حل ترین مشکل نارضایتی از ظاهر کلی و نتایج تاتو ابرو دائم است. این می تواند شامل مسائل اساسی مانند رنگ ناهموار، تغییر رنگ ناگهانی، کمرنگ شدن در طول زمان، پهنای غلط، طراحی یا شکل قوس بد باشد.کمرنگ شدن - اگر چه تاتو دائمی نامیده می شود، اما حقیقتا این طور نیست و بهتر است نیمه دائمی نامیده شود.

این به این دلیل است که جوهر های استفاده شده در طی چند سال (1-3)، همراه با عناصر طبیعی (آب، تابش آفتاب، پیری و غیره) و فعالیت های زندگی روزمره، به طور طبیعی باعث کمرنگ شدن می شوند. بعضی ممکن است این مشکل را زیاد رنج آور در نظر نگیرند، زیرا بعد از چند سال، می توانند دوباره آن را ترمیم و پررنگ کنند .

انتقال عفونت از وسایل تاتو

در صورت تصمیم گیری به انجام تتو ابرو و یا هاشور ، این نکته را در نظر داشته باشید که امکان ایجاد عفونت وجود دارد (اگرچه بعید است). تعدادی از عوارض پزشکی مستند وجود دارد که به طور کلی ناشی از تاتو است . بعضی ها مانند التهاب و سوزش ساده، شایع هستند و تا حدودی انتظار می رود .

گرانولوماس، کراتوآکانتوما ، کلوئید، مایکوئوس، واکنش های آلرژیک و بیماری های ایمنی مانند پسوریازیس ، لوپوس و حتی "عفونت های استافی" نیز تایید شده است. مشکلات جدی تر (و ترسناک) ابتلا به انواع عفونت و بیماری های عفونی مانند کزاز، شانکرویید، هپاتیت، سیفلیس و اچ آی وی نیز به علت شرایط تاتو غیر بهداشتی وجود دارد . لذا حتما از استریل بودن وسایل اطمینان حاصل کنید به خصوص اینکه از تجهیزات و سوزن های تاتو یک بار مصرف استفاده شود .

انتقال عفونت از جوهر مورد استفاده

انتقال عفونت نه تنها به دلیل تجهیزات غیر بهداشتی ایجاد می شود، بلکه می تواند ناشی از جوهر باشد. تشخیص این موضوع می تواند دشوار باشد ، زیرا حتی اگر از جوهر های بهداشتی مناسب استفاده شود و مستقیما از کارخانه خریداری شود ، باکتری ها هنوز هم در جوهر موجود می باشند .

این نوع از عفونت های مایکوباکتریوم نادر است اما می تواند به درمان های آنتی بیوتیک وسیع نیاز داشته باشد . نکته دیگر این است که چگونه رنگدانه رقیق می شود . این مشکل زمانی توجه ها را به خود جلب کرد که در سوئیس یک تاتوکار از آب شیرین آلوده به مایکوباکتریوم هموفیلوس استفاده کرده بود. تعدادی از مشتریانش مشکلاتی داشتند و حتی برخی از آن ها جراحی های جدی برای برداشتن ابرو و غدد پاروتید انجام دادند .

واکنش های آلرژیک به جوهر و رنگ

جوهر های تاتو و رنگ ها به صورت دائمی به پوست تزریق می شوند ، بنابراین هرگونه عارضه جانبی مانند خارش ، تورم یا درد می تواند یک مشکل ثابت باشد. این واکنش ناشی از ماده دی اکسید تیتانیوم (TiO 2) است که برای ایجاد برخی رنگ های رایج مانند سیاه و سفید و قرمز استفاده می شود که به ویژه برای واکنش های نامطلوب پوست در معرض نور و اشعه های UV خاص است .

FDA در سال های اخیر تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی بیش از پنجاه رنگ مختلف و سایه های استفاده شده به دلیل افزایش محبوبیت لوازم آرایشی دائمی آغاز کرده است . خبر خوب این است که موارد واکنش های آلرژیک به رنگدانه ها و رنگ ها به طور کلی بسیار نادر است

نگرانی های مرتبط با سرطان

یکی دیگر از شرایط بسیار نادر در رابطه با انجام تاتو به طور کلی ، ظهور ضایعات بدخیم است. انواع مختلفی از رشد سرطان مرتبط با ملانوم بدخیم ، کارسینوم سلول بازال ، کارسینوم های سلول سنگفرشی و رتیکلوهیستیکتوما مرتبط با ناحیه خال کوبی دیده شده است. این موارد ممکن است به علت چندین عامل احتمالی مانند ژنتیک ، واکنش های فیزیولوژیکی نامطلوب به رنگدانه ها و غیره باشد . بعضی نیز ادعا می کنند که رنگ تیره تر رنگدانه تاتو می تواند برای تشخیص ضایعات ، تومورها و ناهنجاری ها دشوار باشد .

مشکلات پاک کردن تاتو ابرو

دلایل بسیاری برای پاک کردن تاتو ابرو وجود دارد. که بیشتر به علت نارضایتی از شکل و فرم ابرو تاتو شده است . به هر دلیلی ، پاک کردن تاتو یک فرایند دشوار است که خود پاک کردن تاتو ابرو با مشکلاتی همراه است . روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو ابرو و یا هاشور وجود دارد از قبیل لیزر ، لایه برداری شیمیایی ، درم ابریژن و جراحی تهاجمی .

گذشته از این واقعیت این است که پاک کردن تاتو می تواند بسیار دردناک باشد ، جلسات متعددی برای آن نیاز است ، و به مراتب گران تر از خود تاتو کردن هزینه در بر دارد ، همچنین می تواند باعث زخم ، تغییر شکل و عفونت شود .

مکان مناسب و معتبر برای تاتو

همانند هر چیز دیگر ، افزایش محبوبیت امکان افزایش خطرات و مشکلات را نیز افزایش می دهد .این خطر زمانی رخ می دهد که مردم سعی کنند راه های ارزان تر را برای به دست آوردن زیبایی خود با مراجعه به مراکز ناشناخته و غیرقابل قبول و امکانات غیر انعطاف پذیر به دست آورند . قبل از هر گونه تصمیم در رابطه با تاتو ابرو بهتر است که درباره هر مشکل یا نگرانی با ارائه دهنده مراقبت بهداشتی خود صحبت کنید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits