دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه در خانه موهای خود را فندقی کنیم ؟
11
زمان مطالعه: 8 دقیقه
رنگ مو فندقی یکی از رنگ های پرطرفدار است که انواع مختلفی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با آموزش رنگ مو فندقی در خانه آشنا کنیم. تا به راحتی و بدون دردسر در منزل موهای خود را رنگ کنید.

ترکیب های مختلف رنگ مو فندقی

رنگ مو فندقی از انواع رنگ موهایی است که نیاز به دکلره ندارد و شما می توانید روشن ترین طیف این رنگ مو را با ترکیب رنگ های مختلف با اکسیدان بدست آورید.

همچنین این رنگ زیبا دارای طیف های تیره است و اگر تمایل دارید رنگ مو تیره ای و متفاوت داشته باشید بهتر است رنگ مو فندقی تیره را برای رنگ کردن موهای کوتاه یا بلند خود انتخاب نمایید.

1. فرمول رنگ مو فندقی قهوه ای

  • ۱/۲ تیوپ از رنگ مو شماره ۶.۷۵
  • ۱/۳ تیوپ از رنگ مو شماره ۶.۳۰
  • اکسیدان ۹ درصد

رنگ مو فندقی روشن/رنگ مو فندقی تیره

2. فرمول رنگ مو فندقی دودی

  • رنگ موی دودی شماره ۸: ۷۰ میل
  • رنگ مو فندقی روشن: ۴۰ میل
  • اکسیدان شماره دو
  • واریاسیون نقره ای: ۱۰ سانت

رنگ مو فندقی دودی/رنگ مو فندقی بدون دکلره

3. فرمول ترکیبی مش فندقی دودی

  • رنگ مو دودی شماره ۱۰: ۴۰ میل
  • رنگ موی زیتوتی شماره ۸: ۲۰ میل
  • واریاسیون نقره ای: ۵ سانت
  • اکسیدان شماره یک
  • پایه ۱۰

رنگ مو فندقی در خانه

4. رنگ مو فندقی شکلاتی

  • رنگ مو کاکائویی استیل: ۱ تیوپ
  • رنگ مو فندقی پایه ۷: ۱/۲ تیوپ
  • واریاسیون آبی: ۱ بند انگشت
  • اکسیدان ۹ درصد

آموزش رنگ کردن مو در خانه

5. فرمول ترکیبی مش فندقی کاراملی

  • رنگ مو طلایی شماره ۸: ۲۰ میل
  • رنگ موی کاراملی: ۳۰ میل
  • اکسیدان شماره یک: دو برابر مقدار رنگ مو
  • رنگ موی شکلاتی: ۱۰ میل
  • پایه ۸ دکلره

آموزش رنگ مو فندقی در خانه

6. رنگ موی قرمز فندقی

  • رنگ مو فندقی: ۱ تیوپ
  • رنگ مو قرمز مارسلا: ۱/۲ تیوپ
  • اکسیدان ۹ درصد
  • واریاسیون آبی: یک بند انگشت

چگونه در منزل موهای خود را فندقی کنیم

7. فرمول ترکیبی رنگ مو بلوند فندقی

  • رنگ موی شماره ۶.۷۵: ۲/۳ تیوپ
  • رنگ موی شماره ۷.۷۷: به اندازه ۲/۳ تیوپ
  • اکسیدان ۹ درصد

ترکیب رنگ مو فندقی

آموزش رنگ کردن مو در خانه

اگر تصمیم گرفته اید که موهایتان را خودتان در خانه رنگ کنید، آموزش رنگ کردن مو در خانه می تواند به شما کمک کند. این کار باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود.

1. اقدامات قبل از رنگ کردن مو در خانه

24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن، موهای خود را بشویید. این کار باعث می شود که چربی مو به اندازه نرمال و طبیعی باشد و برای رنگ کردن مناسب خواهد بود.

در صورت امکان از نرم کننده مو قبل از رنگ کردن مو در خانه استفاده نکنید. زیرا نرم کننده ها چربی طبیعی مو را از بین می برند که وجود این مقدار چربی برای نشستن رنگ روی مو ضروری است.

هر چند اگر موی شما از نوع خیلی خشک است، یک هفته قبل از رنگ کردن، هر شب، به مدت 5 دقیقه در حمام گرم از نرم کننده استفاده کنید. یادتان باشد شب قبل از رنگ کردن مو، به موهای خود نرم کننده نزنید. این کار باعث می شود رنگ مو مدت زمان بیشتری روی موها بماند.

رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بار اول است که می خواهید موی خود را رنگ کنید، از رنگی استفاده کنید که مقدار کمی از موی طبیعی تان روشن تر یا تیره تر باشد.

فراموش نکنید که از رنگ موقت یا نیمه دائم استفاده کنید که اگر از آن خوشتان نیامد مجبور نباشید که برای مدت طولانی موهای خود را با آن رنگ تحمل کنید.

رنگ های موقت معمولا با 6 تا 12 بار شستشوی با شامپو و رنگ نیمه دائم بعد از 20 تا 26 بار شستشو از روی موها پاک می شوند. رنگ های دائم معمولا به مدت 6 تا 8 هفته یا گاهی اوقات بیشتر روی موها باقی می مانند.

اطراف خود را با روزنامه یا پارچه ای که لازم ندارید بپوشانید تا رنگ به روی فرش تان نریزد. همچنین لباسی بپوشید که دیگر به آن نیازی ندارید و یا می خواهید آن را دور بیندازید.

چون اگر رنگ روی لباس و یا فرش بریزد به سرعت رنگ می گیرد. حوله ای هم روی شانه هایتان انداخته و آن را از جلو با گیره سفت کنید. همچنین برای رنگ نشدن دست های خود از دستکش استفاده کنید.

اگر رنگ با پوست شما تماس پیدا کند، آن ناحیه هم رنگ می گیرد. پس برای جلوگیری از رنگ شدن پوست خود در نواحی گوش، پشت گردن و خط رشد مو در پیشانی و کنار گوش از وازلین برای چرب کردن استفاده نمایید.

نحوه رنگ کردن مو در خانه

2. آماده کردن رنگ مو

بهتر است در یک کاسه پلاستیکی رنگ و اکسیدان را با هم مخلوط کنید. اگر می خواهید موهایتان تیره شود، از اکسیدان 10% استفاده نمایید. اگر می خواهید یک یا دو درجه روشن تر شود، از اکسیدان 20% و اگر می خواهید موهای تان 5 درجه روشن تر شود، از اکسیدان 30% استفاده کنید.

اکسیدان 40% و 50% برای سفید کردن مو استفاده می شود که توصیه می شود خودتان این کار را به تنهایی انجام ندهید و از یک آرایشگر متبحر کمک بگیرید.

اگر قبلا از این رنگ استفاده نکرده اید، بهتر است که قبل از رنگ کردن کامل موهای خود، آن را تست کنید. این کار به شما برای انتخاب رنگ و مدت زمان لازم برای رنگ گرفتن موهای تان کمک می کند.

یک قسمت از موهای پشت گوش خود را انتخاب کرده و نصف یا یک چهارم آن را رنگ کنید. انتخاب موهای پشت گوش به این علت است که ببینید آیا رنگ مورد نظر به رنگ پوست شما می آید یا خیر.

بعد از نصف مدت زمان نوشته شده روی جعبه رنگ، موی خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید. بنابراین اگر روی جعبه رنگ 30 دقیقه نوشته شده، شما بعد از 15 دقیقه رنگ را پاک کنید.

قسمت رنگ شده موی خود را خشک کرده و کنار یک دستمال توالت نگه دارید. اگر رنگ مورد پسند و دلخواه شما بود مدت زمان لازم همان مقدار خواهد بود. اما اگر رنگ موی تان روشن شده بود، آن را دوباره رنگ کنید. اگر هم آن را دوست نداشتید باید رنگ موی خود را تغییر دهید.

3. رنگ کردن موها

با استفاده از شانه موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید. ابتدا از فرق تا پشت سر موها را نصف کرده و سپس هر نیمه را نیز به صورت افقی نصف کنید و با کلیپس هر قسمت را نگه دارید.

می توانید برای اطمینان از اینکه رنگ به همه قسمت های مو می رسد، هر قسمت مو را به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید. برای اینکه موهای تان یکدست و یکنواخت رنگ شود ابتدا رنگ را به ریشه موهای خود بزنید.

طرز رنگ کردن مو در خانه

اگر اول انتهای موها را رنگ کنید، رنگ ریشه و ساقه مو مطابقت نخواهند داشت. بگذارید زمان نوشته شده روی جعبه رنگ سپری شود. اگر موهای خاکستری زیادی دارید، بهتر است که بگذارید رنگ برای ماکزیمم زمان روی موها بماند.

رنگ را بیش از زمان لازم روی موهای خود نگه ندارید زیرا باعث می شود که موهای تان بیش از اندازه خشک شود.

اما اگر از رنگ گیاهی نیمه دائم استفاده می کنید، پیشنهاد می شود که رنگ مدت زمان بیشتری روی موها بماند. چون رنگ از نوع گیاهی است به موهای تان آسیب نمی زند.سپس رنگ های مالیده روی گوش ها و گردن و پیشانی را با دستمال کاغذی یا پارچه نم دار پاک کنید.

می توانید یک کلاه حمام روی موهای خود بکشید و اگر روی کلاه را با یک حوله بپوشانید عمل رنگ گرفتن موها تسریع پیدا خواهد کرد زیرا گرمای سر خارج نشده و رنگ شدن موها زودتر اتفاق خواهد افتاد.

بعد از گذشت زمان لازم از رنگ کردن مو در منزل، موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید. عمل آبکشی را به طور کامل انجام دهید تا تمام رنگ ها شسته شوند. اگر از رنگ موقت استفاده کرده باشید با هر بار شستشو رنگ مو از بین می رود تا اینکه کامل پاک می شود.

موهای خود را شامپو نزده و فقط نرم کننده بزنید. بهتر است به مدت 24 تا 48 ساعت موهای تان را نشویید تا رنگ به طور کامل به موهای تان نفوذ کند. حتی الامکان از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

این گونه باعث می شود موها شفافیت بیشتری داشته باشد. همچنین از برخورد مستقیم نور خورشید به موهای تازه رنگ شده تان جلوگیری کنید زیرا اشعه UV اثر بدی روی موها می گذارد.

بعد از 24 تا 48 ساعت دوباره موهای خود را با شامپوی مخصوص موی رنگ شده بشویید. سپس از نرم کننده به مدت 5 دقیقه استفاده نمایید.این کار باعث جلوگیری از خشک شدن موها بعد از رنگ شدن می شود.

به مدت حداقل یک هفته پس از رنگ کردن، بعد از شستشو، از نرم کننده مو استفاده کنید تا موهای تان نرم و براق باقی بماند.

۱۴ راه برای برطرف کردن قرمزی رنگ مو در خانه

مش کردن مو و دکلره کردن مو در خانه

همه چیز در باره دکلره ومش کردن مو در خانه

۸ روش رنگ کردن طبیعی موها با دارچین

رنگ کردن مو به روش‌ هایلایت در منزل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (11 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits