دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هاشور ابرو چیست؟ تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن

میکروبلیدینگ ابرو : ریمو، دوام و مراقبت های هاشور ابرو

هاشور ابرو چیست؟ تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن
16
زمان مطالعه: 15 دقیقه
میکروبلیدینگ یک تکنیک آرایشی جدید است که در سال های اخیر با استقبال بی نظیر مردم رو به رو شده است. با میکروبلیدینگ ابرو های شما پر و کاملا طبیعی جلوه می کند.

میکروبلیدینگ یا هاشور چیست ؟

میکروبلیدینگ یکی از روش‌های آرایش نیمه دائم ابروها است.با میکروبلیدینگ می‌توانید با توجه به فرم صورت، حالت ابروهای خود را طراحی کنید و ابروی خود را پرتر جلوه دهید.در واقع با کمک میکروبلیدینگ می‌توانید فرم دلخواهی برای ابروهای خود ایجاد کنید.فرایند میکروبلیدینگ ابرو یک فرایند دقیق است و با ابزار خاصی انجام می‌شود. به همین دلیل برای اجرای آن باید حتما به متخصص این کار رجوع کنید.میکروبلیدینگ قطعا با سیستم تتوی صورتی که سال ها پیش استفاده می شد متفاوت است؛ موقعی که خانم ها ابرو های خودشون رو می تراشیدند تا خط های غیر طبیعی و دائمی به جای ابرو داشته باشند که بعدها پشیمانی های زیادی به بار می آورد.

میکروبلیدینگ با قلمی مخصوص همراه با یک سری شیب‌دار انجام می‌شود که حدود ۱۰ تا ۱۲ سوزن ریز در انتهای آن وجود دارد.این سوزن های بسیار ظریفی به نام میکرونیدل، که در سر این ابزار قرار دارند، و با ورود پیگمنت pigment به بالاترین لایه پوست ایجاد می شود.این سوزن‌ها وارد پوست نمی‌شوند بلکه سطح پوست را به شکل کاملا سطحی و چیزی شبیه به برش با کاغذ، برش می‌دهند.علت این که خطوط ایجاد شده با میکروبلیدینگ خیلی طبیعی و شبیه مو ی واقعی ابرو هستند میزان فشار و زاویه ای است که از آن رنگ را وارد پوست می کنند.این پروسه باعث ایجاد خط‌های باریک و در جهت رویش ابروها درست شبیه به تارهای ابرو می‌شود.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در چیست ؟

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در مواردی که در زیر لیست می شود می باشد:

ابزار مورد استفاده در این دو تکنیک متفاوت بوده به نحوی که در میکروبلیدینگ از یک قلم دستی بدون موتور و در پیگمنتیشن از یک قلم ماشینی دارای انواع سوزن و یا کارتریج استفاده می نماییم.در بلیدینگ خطوط هاشور به صورت سطحی و نازک ایجاد می شود به نحوی که ظاهر آن طبیعی تر از هاشور ایجاد شده توسط میکروپیگمنتیشن می باشد.ماندگاری میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ می باشد.زمان ترمیم میکروپیگمنتیشن معمولا هر شش تا هشت ماه یکبار بوده و در میکروبلیدینگ به هر پنج تا شش ماه تقلیل می یابد.

ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ چقدر دوام دارد ؟

این روش نوعی آرایش نیمه‌دائمی است یعنی تا ابد باقی نمی‌ماند و البته به ترمیم هم نیاز دارید.با توجه به هزینه و دردسرهایی که دارد، یکی از سوالاتی که معمولا برای افراد پیش می‌آید این است که میکروبلیدینگ چقدر دوام دارد؟میکروبلیدینگ معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام دارد.البته میزان ماندگاری پیگمنت‌ها به نوع پوست هم بستگی دارد.برای افرادی که پوست چرب دارند، میکروبلیدینگ ۱۲ ماه باقی می‌ماند قبل از اینکه به ترمیم مجدد نیاز پیدا کنید.کسانی که پوست نرمال دارند تا ۱۸ ماه می‌توانند از مزایای میکروبلیدینگ بهره‌مند شوند.اگر ترمیم ابرو را ادامه ندهید، ابروها کم کم، کمرنگ می‌شوند و در نهایت ناپدید می‌شوند.ولی اگر می‌خواهید میکروبلیدینگ روی پوست باقی بماند، حدودا هر ۱۸ ماه یا کمتر، باید آن را ترمیم کنید.

آیا می‌توان میکروبلیدینگ را ریمو یا پاک کرد ؟

بله. پیگمنت‌هایی که برای میکروبلیدینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، هیچ نوع لک یا تغییر رنگ در پوست ایجاد نمی‌کنند.برای از بین بردن میکروبلیدینگ و در واقع ریمو کردن آن می‌توان از نوعی حلال مخصوص رنگ‌ها استفاده کرد.فراموش نکنید که در ۷ تا ۱۰ روز بعد از میکروبلیدینگ، ابروهای شما ۴۰ درصد تیره‌تر از نتیجه نهایی کار خواهند بود.با شروع فرایند ترمیم ابرو، این رنگ ملایم‌تر و روشن‌تر می‌شود.افرادی که میکروبلیدینگ انجام می‌دهند در روزهای اول معمولا از پررنگ بودن ابروهای خود ابزار نارضایتی می‌کنند و حتی دچار ترس و وحشت می‌شوند.ولی باید صبور باشید تا رنگ‌ها به حالت نرمال تغییر رنگ دهند.بعد از ۷ تا ۱۰ روز، می‌توانید رنگ نهایی را ببینید که معمولا روشن‌تر از روزهای اول است.

نکات قبل و بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو

نکاتی که قبل و بعد از میکروبلیدینگ باید رعایت کنید:

از یک هفته قبل الکترولیز، برداشتن با موچین و وکس ابرو را انجام ندهید.از دو هفته قبل، آفتاب نگیرید و زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.از یک هفته قبل، فیشال و لایه‌برداری انجام ندهید.از یک ماه قبل، از محصولات حاوی رتینول یا ویتامین A استفاده نکنید.در روز انجام میکروبلیدینگ ورزش نکنید.سه هفته قبل از میکروبلدینگ بوتاکس نکنید.از یک هفته قبل روغن ماهی و ویتامین E مصرف نکنید چون این مواد، خون را رقیق می‌کنند.سه روز قبل از میکروبلیدینگ وکس نکنید یا رنگ نکنید.روزی که قرار است میکروبلیدینگ انجام دهید این نکات را رعایت کنید:۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل نوشیدنی الکلی ننوشید.دو ساعت قبل از آن قهوه ننوشید.از ۲۴ ساعت قبل، آسپیرین یا ایبوپروفن مصرف نکنید.

نکات بعد از میکروبلیدینگ

نکاتی که بعد از میکروبلیدینگ باید رعایت کنید:مراقبت‌ بعد از آرایش دائم یکی از مراحل مهم و حساسی است که باید با دقت اجرا کنید.

از روز اول تا هفتم میکروبلیدینگ

به آرامی ابروها را هر روز صبح و شب با آب و صابون‌های آنتی‌باکتریال بشویید. اطمینان حاصل کنید که صابون به طور کامل از روی پوست صورت پاک شده است. با حوله نرم یا دستمال کاغذی، ابرو را خشک کنید. نگران نباشید چون این کار باعث از بین رفتن پیگمنت‌ها نمی‌شود.از شوینده‌هایی که حاوی اسید یا لایه‌بردار هستند استفاده نکنید.مقداری روغن‌های مغذی طبیعی مثلا روغن نارگیل روی هر ابرو قرار دهید. صبح و شب این کار را تکرار کنید.از روبالشی‌های تمیز استفاده کنید.ابروهای خود را دستکاری نکنید.برای مدت ۴ هفته فیشال، بوتاکس یا لایه‌برداری نکنید.برای مدت یک هفته ورزش نکنید.برای مدت یک هفته در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.برای مدت ده روز از حمام رفتن‌های طولانی و پر از بخار اجتناب کنید.تا ۱۰ روز شنا نکنید.تا زمانی که ابروها ترمیم نشده‌اند، از مواد آرایشی و مواد مراقبتی پوست روی ابروهای خود استفاده نکنید.فراموش نکنید که کار میکروبلیدینگ ابروهای شما تا جلسه دوم به اتمام نمی‌رسد.

میکروبلیدینگ microbleeding

چگونه ابروها را میکروبلیدینگ کنیم ؟

برای میکروبلیدینگ مراحل زیر را دنبال کنید:

بخش اول: متخصص مورد نظر را انتخاب کنید

1. در مورد متخصصانی که در اطراف‌تان خدمات میکروبلیدینگ ارائه می‌کنند تحقیق کنید.

میکروبلیدینگ کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت و تخصص دارد.با گوگل می‌توانید در اطراف خود مراکز ارائه دهنده خدمات میکروبلیدینگ را پیدا کنید.ولی باید برای انتخاب آنها، تحقیقات بیشتری انجام دهید.باید فاکتورهای متعددی را قبل از انتخاب آنها در نظر بگیرید.میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی برای آرایش ابرو است.حداقل قرار است که مدت ۱۲ ماه یا یک سال تمام با آن سر کنید.به طور مستیقم با سلامتی شما در ارتباط است.در نتیجه، برای پیدا کردن بهترین و ماهرترین اجرا کننده میکروبلیدینگ باید حسابی تحقیق کنید و موارد متعددی را در نظر بگیرید.مدارک مربوطه و مجوزهای لازم را در نظر بگیرید.اگر متخصصی که انتخاب کرده‌اید فاقد جوزها و مدارک لازم است، هرگز این کار را به او نسپارید.مدارک و مجوزها را می‌توانید در سایت اطلاع رسانی، در پیج شبکه‌های اجتماعی یا در دفتر کار مجموعه زیبایی مربوطه پیدا کنید.

2. نمونه کارها و سوابق متخصص مورد نظرتان را بررسی کنید.

یک روش برای اینکه از نتیجه کارتان اطمینان حاصل کنید این است که نمونه کارهای آرایشگر مربوطه را ببینید.این نمونه کارها ممکن است در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شده باشند یا در دفتر کار آنها موجود باشد.همچنین می‌توانید از مشتری‌های سابق مجموعه مورد نظر سوال کنید و نمونه کارها را از نزدیک ببینید.به خوبی به عکس‌های قبل و بعد مشتریان قبلی آنها دقت کنید.در نظر بگیرید که آیا سبک کار آنها با آنچه که در ذهن دارید متناسب است یا خیر.نظرات مشتریان و دنبال‌کننده‌های شبکه‌های اجتماعی را بخوانید.البته فراموش نکنید که افرادی که کار میکروبلیدینگ انجام می‌دهند معمولا فرم ابرو را با توجه به درخواست مشتری طراحی می‌کنند.یعنی اگر در بین نمونه کارهای یک نفر، ابروهایی بود که از فرم آنها ناراضی بودید به معنای این نیست که متخصص مربوطه کار خود را بلد نیست.حتما نمونه کارهای بیشتری از آنها ببینید و با در نظر گرفتن همه جوانب، تصمیم‌گیری کنید.

3. قیمت‌ها را مقایسه کنید.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید قبل از انتخاب آرایشگر مورد نظرتان در نظر بگیرید، قیمت است.با توجه به محل زندگی‌تان حدود قیمت انجام این کار را پیدا کنید. فراموش نکنید که این روش، نسبتا طولانی‌مدت است.اگر صرف هزینه بیشتر باعث می‌شود که نتیجه بهتری بگیرید و از مهارت و تجربه نیروی مجرب‌تری بهره‌مند شوید، قطعا ارزش هزینه کردن دارد.

بخش دوم: آماده شدن برای میکروبلیدینگ

1. یک جلسه مشاوره برگزار کنید.

بعد از اینکه متخصص میکروبلیدینگ مورد نظرتان را انتخاب کردید، یک جلسه مشاوره با او برگزار کنید.در این جلسه معمولا ابروهای شما بررسی می‌شود، در مورد این تکنیک به شما توضیح می‌دهند و بهترین رنگ و فرم ابرو را برایتان مشخص یا پیشنهاد می کنند.در این جلسه گاهی اوقات با مداد ابرو، یک شکل اولیه از ابرو می‌کشند تا متوجه شوید که ظاهر نهایی شما به چه شکل خواهد بود.برای این جلسه، عکسی از ابرویی که مد نظر دارید همراه‌تان ببرید.با این کار، تکنیسین میکروبلیدینگ متوجه می‌شود که چه مدل ابرویی در ذهن دارید.

2. قبل از میکروبلیدینگ صورت خود را از قرار گرفتن در معرض آفتاب و آفتاب‌سوختگی حفظ کنید.

اگر صورت شما در روز مشاوره تیره شده باشد یا بر اثر قرار گرفتن زیر آفتاب، برنزه شده باشد، نمی‌توانید رنگ مناسب را برای میکروبلیدینگ پیدا کنید و شاید رنگی که انتخاب می‌کنید، تیره‌تر شود.علاوه بر این، آفتاب سوختگی باعث می‌شود که ابروهای شما دیرتر ترمیم شود.از دو هفته قبل از جلسه مشاوره، حتما برای زیر آفتاب کلاه لبه‌دار سر کنید و کرم ضدآفتاب بزنید.

3. از لایه بردارهای شیمیایی، بوتاکس و برخی محصولات پوستی استفاده نکنید.

اگر از لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده می کنید، حداقل در شصت روز مانده به میکروبلیدینگ، استفاده از آنها را متوقف کنید.فراموش نکنید که لایه‌برداری شیمیایی بعد از میکروبلیدینگ نیز باعث کم‌رنگ‌تر شدن سریع پیگمنت‌ها می‌شود.در فاصله سه هفته مانده به میکروبلیدینگ بوتاکس نکنید.سی روز مانده به میکروبلیدینگ، استفاده از هر نوع محصول حاوی رتینول یا Retin-A را متوقف کنید.

4. ابروهای خود را وکس نکنید و با موچین برندارید.

کسی که برای شما میکروبلیدینگ انجام می‌دهد، فرم مناسب ابرو را برایتان ایجاد خواهد کرد.بنابراین لازم نیست قبل از انجام این کار، نگران فرم ابرو باشید و آن را بردارید.اگر می‌خواهید وکس کنید در فاصله ۷۲ ساعت مانده به میکروبلیدینگ، این کار را انجام ندهید.بهترین حالت این است که با ابروهای طبیعی خود در جلسه مشاوره شرکت کنید.

حتماً بخوانید:
میکروبلیدینگ AiBrow چیست و چگونه انجام میشود ؟

میکروبلیدینگ AiBrow چیست و چگونه انجام میشود ؟

میکروبلیدینگ به روش AiBrow یکی از جدیدترین متدهای آرایش نیمه دائم هست که بصورت فوق العاده زیبا و پر طرفدار ظاهر شده است .

بخش سوم: فرایند میکروبلیدینگ ابرو

1. قبل از جلسه میکروبلیدینگ، کافئین یا الکل مصرف نکنید.

هر دوی این موارد باعث افزایش خونریزی و ورم در حین اجرای میکروبلیدینگ می‌شوند.برای دست یافتن به بهترین نتیجه، تا جایی که ممکن است پوست‌تان نباید نسبت به این فرایند، حساسیت نشان دهد.هر چقدر خونریزی بیشتر باشد، پیگمنت کمتری در زیر پوست باقی می‌ماند.خونریزی بیش‌ از اندازه و ورم، باعث می‌شود که کار متخصص میکروبلیدینگ نیز سخت‌تر شود.

2. تصاویری از ابروهای مد نظر خود را همراه ببرید.

اگر تصویری از مدل ابروی خاصی دارید، چند مورد از آنها را همراه‌تان ببرید.احتمال اینکه یکی از آنها متناسب با ساختار و فرم چهره شما باشد، زیاد است.البته نمی‌توانید صد در صد به ابروی دلخواه خود دست پیدا کنید ولی آرایشگر مورد نظر متوجه می‌شود که چه ابرویی مد نظر دارید.فراموش نکنید که بهترین ابرو برای شما، ابرویی است که با سایر اجزای صورت در تناسب باشد.

3. در مورد فرم ابروهای خود دقیق و صادق باشید.

قبل از اینکه کرم بی‌حس‌کننده را روی ابروهای شما بزنند، شکل نهایی ابرو را به شما نشان می‌دهند.به دقت به این فرم نهایی نگاه کنید و زوایا و گوشه و کنار آن را بررس کنید.اگر آن را دوست ندارید، خجالت نکشید و نارضایتی خود را اعلام کنید.نگران زمان نباشید. این کار بسیار اهمیت دارد و حداقل یک سال قرار است که با این ابروی جدید زندگی کنید.باید کاملا از فرم آن راضی باشید.به هر حال برای آن هزینه می‌کنید و باید از نتیجه نهایی راضی باشید.این مرحله بسیار مهم است. بنابراین حتما در ایجاد فرم دلخواه خود پافشاری کنید.

4. نتیجه نهایی میکروبلیدینگ را بررسی کنید.

بعد از میکروبلیدینگ، ابروهای خود را دقیقا جلوی آینه بررسی کنید. گوشه و کنار و زوایا را نگاه کنید.اگر جایی تغییراتی نیاز دارد حتما درخواست کنید. ببینید آیا جایی فضای خالی باقی مانده است یا خیر.باید مطمئن شوید که از ظاهر نهایی کار، کاملا رضایت دارید.

 مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

بخش چهارم: مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

1. دستورالعمل‌ مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ را دریافت و اجرا کنید.

با توجه به نوع پوست و واکشنی که پوست شما به این فرایند دارد، دستورالعل خاصی از طرف کلینیک زیبایی یا متخصص مربوطه دریافت می‌کنید.این مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ بسیار اهمیت دارد و نحوه ترمیم ابرو و نتیجه نهایی آن را مشخص می‌کند.برخی افراد باید ابروهای خود را خشک نگه دارند ولی به بعضی دیگر توصیه می‌شود که از پمادهای ترمیمی اسفاده کنند. هر دستورالعمل و توصیه‌ای که دریافت می‌کنید، دقیقا اجرا کنید.

2. از مواد آرایشی و محصولات پوستی استفاده نکنید.

اگر عادت داشته‌اید که هر روز ابروهای خود را با محصولات آرایشی، مرتب کنید، این مرحله برایتان سخت است.بعد از میکروبلیدینگ حداقل به مدت ۱۰ روز به ابروهای خود دست نزنید.ممکن است تغییر رنگ، پوسته پوسته شدن و خراش‌هایی روی ابرو ببینید ولی باید اجازه دهید تا روند ترمیم به طور طبیعی طی شود.اگر ابروهای شما در طی مراحل ترمیم، بی عیب و نقص نیستند، نگران نباشید و فقط دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. این مشکلات بعد از ترمیم ابرو معمولا از بین می‌روند.

3. موقع طی شدن روند ترمیم، عرق نکنید، شنا نکنید و زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

همه‌ی این موارد می‌توانند بر رنگ و نتیجه نهایی میکروبلیدینگ تاثیر بگذارند.باید تلاش کنید تا جایی که ممکن است پیگمنت‌ها زیر پوست تثبیت شوند.بنابراین باید زمان میکروبلیدینگ را هوشمندانه انتخاب کنید تا بتوانید این نکته‌های مراقبت بعد از آن را رعایت کنید.مثلا قبل از مسابقه بزرگی که قرار است شرکت کنید یا قبلا از تعطیلات به مقصدهای استوایی، این کار را انجام ندهید.

4. جلسات ترمیمی توصیه شده را پشت گوش نیاندازید.

متخصص میکروبلیدینگ به شما خواهد گفت که یک جلسه برای داشتن ابروی کامل و بی‌نقص، کافی نیست.میکروبلیدینگ معمولا یک پروسه‌ی دو قسمتی است.بعد از اینکه آسیب‌های ناشی از جلسه اول ترمیم شد، برای ترمیم آن باید جلسه دوم را دنبال کنید.در این جلسه معمولا متخصص میکروبلیدینگ بررسی می‌کند که پوست شما چقدر از پیگمنت‌ها را جذب کرده است و چه واکنشی در برابر این فرایند نشان داده است.در این جلسه می‌توانید هر ایرادی که به نظرتان در ابرو وجود دارد رفع کنید، رنگ ابرو را تیره‌تر کنید، شکل ابرو را کمی تغییر دهید و مواردی از این قبیل.

در چه مواقعی نباید میکروبلیدینگ انجام شود ؟

  1. هنگام بارداری از میکروبلیدینگ استفاده نکنید.
  2. هنگام شیردهی از میکروبلیدینگ استفاده نکنید.
  3. هنگام استفاده از داروهای بی حسی از میکروبلدینگ استفاده نکنید.
  4. هنگامی که دیابت دارید از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنید، میکروبلیدینگ را صرفه نظر کنید.
  5. هنگامی که با بیماری صرع و اختلالات ایمنی بدن مواجه هستید، میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن ممنوع است.
  6. اگر بیماری پوستی دارید، سمت میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن نروید.
  7. اگر شکستگی در ناحیه ابرو دارید، میکروبلیدینگ از دستور کار خارج شود.
  8. هنگامی که آفتاب سوختگی دارید سمت میکروبلیدینگ نروید.
  9. هنگامی که هنوز ۷۲ ساعت از اپیلاسیون شما نگذشته است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits