دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش برداشتن ابرو چیست ؟
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
یکی از روش هایی که برای زیبایی استفاده می شود، برداشتن ابرو است. با کمی دقت و آموزش می توانید ابروهایی بسیار زیبا و اصولی داشته باشید تا انتها با ما همراه باشید.

اصلاح صحیح ابرو

برداشتن صحیح ابرو موضوع مورد بحث ماست. خیلی از افراد که دوست دارند ابروهایشان را خود در خانه اصلاح کنند، تنها می‌توانند اضافات روییده در گوشه و کنار ابروهایشان را برچینند، اما در زمینه اصلاح صورت نکته‌هایی وجود دارد که اگر هنگام آرایش چهره در نظر داشته باشید،

نه‌ تنها ابروهایتان جلوه‌ ای زیباتر به خود می‌گیرد بلکه می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری دست به کار شوید و مقداری از هزینه‌ های مربوط به این موضوع را صرفه‌ جویی کنید.

مدل ابرو را با توجه به فرم صورت تان انتخاب کنید

برای شکل دادن به ابروها همواره باید فرم صورت نیز در نظر گرفته شود. مثلا در برخی افراد ابروهای کمانی یا هلالی جلوه بهتری به صورت می‌دهد و در برخی دیگر ابروهای کشیده‌ تر و زاویه‌ دار. ابروی هلالی یا کمانی با صورت اشخاصی تناسب بیشتر دارد که فرم صورتشان دو حالت مربعی یا لوزی مانند را شکل می‌دهد.

در صورت‌ هایی با ویژگی کمابیش چهارگوش یا مربعی قوس‌ های ملایم می‌ تواند با زاویه‌ های صورتتان یک پوشش تکمیل‌ کننده بسازد و نگاه بیننده را از قسمت فک به حالت قوسی ابرو بکشد و تعادلی مناسب در طی این حرکت به ذهن بیننده متبادر کند.

این نوع شکل ابرو در صورت‌ های لوزی هم که به جای فک، زوایای چهارگوش بیشتر در ناحیه شقیقه‌ ها شکل گرفته‌ اند همین اثر را دارد.

نحوه صحیح برداشتن ابرو

در روش صحیح برداشتن ابرو هنگام برداشتن موهای پرت و زائد اطراف باید آن ها را هم‌ جهت با سمت رویش آن ها با موچین بگیرید و بیرون بکشید تا به پوستتان در این ناحیه آسیبی وارد نشود و درد کمتری هم احساس کنید.

اگر فقط می‌خواهید قسمت‌های بلند ابرو را مرتب کنید و موهای بلندتر را کوتاه کنید باید از قیچی ابرو استفاده کنید. البته در استفاده از قیچی باید بسیار محتاط باشید زیرا باعث ضخیم به نظر رسیدن موهای ابرو می‌شود.

همچنین برای راحتی کار می‌ توانید از برس مخصوص سر ریمیل کمک بگیرید تا متوجه شوید که چه قدر از موی ابرو بلند است و تناسب بلندای ابروها به طور یکسان حفظ شود. با این برس موها را کمی به سمت بالا و در مسیر ابرو شانه بزنید و قسمت‌های بلندتر از بقیه موها را به دقت کوتاه کنید.

ابروها را مانند هم و قرینه بردارید

وقتی قصد دارید ابروهایتان را مرتب کنید دقت داشته باشید ابتدا باید یک منطقه مبنایی را در ذهنتان مشخص و تصور کنید تا دو لنگه ابرو شکلی متعادل به خود بگیرند. مثلا یکی از ترفندها که به زیباتر به نظر رسیدن چهره کمک شایانی می‌کند می‌تواند معیار قرار دادن محل تلاقی استخوان بینی با پیشانی باشد.

در قسمت میانی این محل تلاقی، نزدیک به محل شروع پیشانی، دو طرف بالای استخوان بینی را از سمت چپ و راست مبنا قرار دهید و سر ابروهای چپ و راست را دقیقا از دو طرف این بخش مرتب کنید. فاصله خالی و آنکارد شده این قسمت تناسب خوبی با خطوط چهره‌ تان برقرار خواهد کرد.

پس از آنکارد کردن بخش آغازین ابروها، به سراغ مشخص کردن انتهای ابرو بروید. اگر قصد دارید ابروی کمانی داشته باشید، می‌توانید یک مثلث فرضی را در نظر بگیرید که یکی از اضلاع آن خط قائم بینی شماست.

از نوک بینی خود یک خط فرضی در ذهنتان ترسیم کنید که مستقیم به سمت انتها یا دم ابروی شما در حالی کشیده می‌شود که با گوشه بیرونی چشمتان در هر سمت به صورت مماس عبور می‌کند.

نقطه تلاقی این ضلع مثلث با گوشه چشم شما می‌تواند محل انتهایی ابرو یا دم ابرویتان را معلوم کند. اگر نمی‌ توانید با تجسم کردن، خطوط فرضی را در نظر بگیرید می‌توانید با گذاشتن مداد ابرو روی قسمت‌های گفته‌ شده، اضلاع و محل‌های تلاقی را به صورتی دقیق‌ تر مشخص کنید و بر اساس آن پیش روید.

با شانه ابروهایتان را به سمت طرفین صورت شانه بزنید تا موها منظم شود. قسمت‌های بلند و نامنظم دم ابرو را با قیچی ابرو، همسان و منظم کنید و موهای پرت‌ افتاده را یک‌ به‌ یک و هم‌ مسیر با رشد مو با موچین خارج کنید.

در برداشتن ابرو، بالای ابروهایتان را اصلاح کنید

برای اصلاح قسمت بیرونی و بالای ابروها، آن ها را به سمت بالا مجدداً شانه بزنید. برای این‌ که بدانید قوس و کمان ابرو در کدام بخش از ابرویتان باید به نقطه اوج خود برسد و بالاترین بخش را به خود اختصاص دهد می‌ توانید عنبیه یا بخش رنگی چشم خودتان را مبنا قرار دهید.

در ذهن خود خط فرضی بکشید یا مداد ابرو را طوری به کنار بینی خود نزدیک کنید که با عنبیه چشم شما در یک راستا قرار گیرد. جایی که مداد و عنبیه در یک محل تلاقی کرده‌اند می‌ تواند محل اوج کمان ابرو باشد.

قسمت‌ های بلند و نزدیک به ابرو را در بالای ابروها بدقت با قیچی ابرو کوتاه کنید و موهای پرت افتاده را با موچین خارج کنید تا به ناحیه‌ای تمیز و یکدست تبدیل شود. اکنون قسمت قوس داخلی ابرو را در قسمت نزدیک به چشم به صورت کمانی بسیار ظریف، ملایم و کم‌ قوس درآورید.

پهن یا باریک بودن ابروهایتان را با احساس و دوست داشتنتان انتخاب نکنید

بسیاری از افراد بر اساس احساس تصمیم می‌ گیرند که پهنای ابروهایشان چقدر باشد. این روش غلط است. ابروها هر قدر نازک تر شوند، سن شما را بالاتر نشان می‌ دهند زیرا پف‌ های زیر چشمتان را نیز بیشتر به نظر می‌ آورند.

حال آن‌ که ابروهای پهن سبب تغییر نگاه بیننده به سمت ابروها شده و با خارج کردن تمرکز دید از تیرگی یا پف زیر چشم به سمت ابروها، صورتتان هم جوان‌ تر به نظر می‌ رسد.

همواره سعی کنید هنگام آرایش ابرو، اطراف چشم‌ هایتان را نیز در نظر داشته باشید. چشم و ابرو با همدیگر به کمک زیبایی می‌آیند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند. از این رو اطراف چشم بهتر است نه با خطوط بلکه با سایه‌ هایی که به سمت محو شدگی و کمرنگ و کمرنگ‌ تر شدن پیش می‌ روند آراسته شوند.

فوت و فن ابرو برداشتن/قواعد برداشتن ابرو

اشتباهات رایج اصلاح ابرو

به قول آرایشگران ابرو قاب صورت است و در ظاهر افراد و زیبایی صورت شما تأثیر بسزایی دارد. هرگونه دستکاری نابجا سبب خراب شدن شکل و ظاهر ابرو می‌شود. در این جا اشتباهاتی که در اصلاح ابرو ممکن است انجام شود را برایتان بیان می کنیم:

1. در برداشتن ابرو به حالت ابرو توجه نمی کنید

اجازه بدهید ابروهایتان کاملاً پر شوند و شکل واقعی آن مشخص شود و سپس با مداد طراحی شکل ابروی دلخواهتان را درست کنید و باقی موها را بردارید. ممکن است نتیجه اصلاً مطلوب نباشد.

یک دلیل مهم این وضعیت این است که شما دقیقاً نمی‌ دانید روش برداشتن ابرو چگونه است و توجهی به مدل ابروهای خودتان ندارید.پس ابروانتان را به دست آرایشگر ماهری بسپارید.

2. بیش از اندازه ابرو را برمی‌ دارید

برداشتن ابروها باعث می‌شود که به مرور زمان دیگر پر نشوند. برداشتن زیاد ابرو می‌تواند باعث کم شدن ابروها شود. گاهی اوقات با برداشتن ابرو جای آن دوباره پر نمی‌ شود. با افزایش سن این احتمال بیشتر می‌شود.

3. موهای نازک بالای ابرو را برمی‌ دارید

خیلی‌ ها عادت دارند موهای کرکی بالای ابرو را بر دارند. این یک اشتباه است که متأسفانه به مرور زمان به عادت هم تبدیل می‌شود و در نهایت باعث می‌شود بالای ابروهایتان خالی به نظر برسد. کرک‌ های بالای ابروها را هیچ کس نمی‌بیند اما به طور کلی در شکل ابروها مؤثر است.

4. در اصلاح ابرو، ابروها را شانه نمی‌ کنید

اگر ابروهای بلندی داشته باشید ممکن است ابروهایتان افتاده و نامرتب به نظر برسند بهترین راه این است که آن ها را با برس مخصوص ابرو مرتب کنید.

5. در اصلاح ابرو از تیغ استفاده نکنید

بهترین راه برای مرتب کردن ابروها و اطراف ابرو استفاده از بند و وکس و موچین است. درست است که تیغ برای تمیز کردن موهای زائد نواحی دیگر بدن مؤثر است اما تیغ‌ ها واقعاً برای صورت خانم‌ ها مناسب نیستند. پس بهتر است دیگر از تیغ استفاده نکنید.

6. استفاده از موچین مناسب در اصلاح ابرو

برای برداشتن صحیح ابرو باید یک جفت موچین مناسب و حرفه‌ای و خوش دست داشته باشید. موچینی که خوب موها را نمی‌گیرد یا کار با آن برای شما ساده نیست باعث می‌شود برداشتن ابرو به کار ناشیانه‌ای تبدیل شود که فقط به ابروهایتان آسیب می‌زند و اعصابتان را هم بهم می‌ریزد.

7. برداشتن ابرو از ناحیه تاج

برای برداشتن ابرو باید از وسط ابرو و در ناحیه‌ ای که ابروها پرتر است شروع کنید. از وسط ابرو به سمت انتهای ابرو حرکت کنید و وقتی کاملاً پشت پلک و زیر ابرو را مرتب کردید تاج ابرو را مرتب کنید. پس برای برداشتن ابرو از تاج ابرو شروع نکنید.

بیشتر بخوانید:

اموزش حرفه ای برداشتن ابرو ( تصویری )

نکاتی مهمی که هنگام برداشتن زیر ابرو به آن توجه کنید

معرفی بهترین روغن های گیاهی برای رشد و تقویت ابرو

معرفی روش های جادویی و فوق العاده برای درمان شوره ابرو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits