دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گذاشتن رنگ روشن روی موهای سفید
9
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رنگ کردن موی سفید در هر گروه سنی کمی دقیق تر و با احتیاط تر از رنگ کردن موهای دیگر است و این کار نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد تا علاوه بر طبیعی و خوشرنگ در آمدن موهای سفید ماندگاری رنگ مو نیز تا در آمدن ریشه ی موها حفظ شود .

اصول رنگ کردن موهای سفید

پوشاندن موهای سفید می‌تواند شما را ۱۰ سال جوان تر نشان دهد. امروزه رنگ کردن موها خیلی آسان است و حتی افراد مبتدی در خانه هم می‌توانند نتیجه بگیرند.

رنگ کردن موی سفید در هر گروه سنی کمی دقیق تر و با احتیاط تر از رنگ کردن موهای دیگر است و این کار نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد تا علاوه بر طبیعی و خوشرنگ در آمدن موهای سفید ماندگاری رنگ مو نیز تا در آمدن ریشه ی موها حفظ شود .

خیلی ازخانم‌هابه علت هزینه یا شلوغ بودن آرایشگاه ها، موهای‌شان را در خانه رنگ می کنند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، باید مواردی را برای رنگ کردن بهتر موها رعایت کنید.

رعایت این موارد سبب می‌شود، رنگ روی موها دوام زیادتری داشته باشد و موهای سفید بهتر رنگ بگیرد.

برای رنگ کردن موهای سفید از چه رنگ هایی استفاده کنیم ؟

اگر بخواهید رنگ تیره روی موهایتان بگذارید می توانید از سری رنگ های ۱ تا ۵ استفاده کنیم.

برای پوشش دهی موهای سفید حتما باید از رنگ های طبیعی (نچرال یا سری N) و یا رنگ های اکسترا extra که قویتر که از رنگ های طبیعی هستند استفاده کنیم.

برای بهتر پوشاندن سفیدی موها هر چه رنگ مورد استفاده شما قرمز و طلایی بیشتری داشته باشد و در دسته رنگ های گرم باشد پوشش دهی بیشتری دارد.

گذاشتن رنگ روشن روی موهای سفید

اگر بخواهید روی موهایتان رنگ روشن بگذارید باید از مردانساژ یا شامپو شیمیایی یا دانه مصنوعی استفاده کنید. که توضیح آنها به طور کامل بیان شده است.

روش اول : عمل مُردانساژ

اگر هر بار که موهایتان را رنگ می کنید موهای سفیدتان رنگ نمی گیرد می توانید از مردانساژ استفاده کنید. مردانساژ به معنی باز کردن پولک های سفید مو است .

روش انجام آن به این صورت است: اگر کمتر از ۲۰ درصد موهایتان سفید است، مقداری اکسیدان شماره ۲ روی تار موهای سفید بمالید بعد از ۱۵ دقیقه نم آن را با پنبه گرفته و مو را رنگ کنید.

روش دوم : شامپو شیمیایی

در صورتی که بیشتر از ۲۰ درصد موهایتان سفید است و می خواهید رنگ روشن (رنگ ۷ به بالا) روی موهایتان بگذارید باید عمل مردانساژ شامپو یا شامپو شیمیایی را انجام دهید.

این عمل یک دکلره قوی است که از ریشه تا نوک مو زده می شود و مدت مکث آن نباید از ۲۰ دقیقه بیشتر شود.

به این صورت که یک پیمانه شامپو ، یک پیمانه پودر دکلره ، یک پیمانه اکسیدان %۶ را با هم ترکیب می کنیم و روی کل مو به صورت شامپویی می زنیم حدود یک ربع صبر می کنیم و طی این زمان موها را ماساژ می دهیم و بعد سر را می شوییم و خشک می کنیم سپس رنگ مورد نظر را می گذاریم.

روش سوم : دانه مصنوعی

یک درجه روشن تر از رنگ مورد نظر خود را بدون ترکیب با اکسیدان درون ظرف غیرفلزی ریخته با برس رنگ به موها بزنید مدت ۱۰ دقیقه مکث کنید.

بدون اینکه رنگ را از روی موهایتان پاک کنید همان رنگ را با اکسیدان ۱ ترکیب کنید و روی موها بزنید و مدت نیم ساعت مکث کنید.

روش دانه مصنوعی در چه مواقعی استفاده می شود ؟

زمانی که رنگ پذیری موی مشتری پایین است یا زمانی که موهای شخص مش یا دکلره دارد (چون اگر برایش رنگ کنیم بعد از دو بار شست و شو دوباره دکلره یا مش بیرون می زند) یا سفیدی مو رنگ نمی گیرد (بعد از چند بار شستشو سفیدی بیرون می زند).

برای تیره کردن پایه های بالای دکلره مثلا ۹ یا ۱۰ را بخواهیم به پایه ۴ یا ۵ برسانیم (برای ۲ الی ۳ درجه تیره) کردن نیاز به دانه مصنوعی نیست.

نکته: زمانی که حجم مو خیلی زیاد باشد برای صرفه جویی یک قاشق غذاخوری اکسیدان و کمی آب به رنگ اضافه می کنیم غلظت آن به اندازه خامه شود.

چند نکته مهم هنگام رنگ کردن موهای سفید

  1. هنگام رنگ کردن موهای سفید، پایه مو حتما باید با رنگ مویی که انتخاب می کنیم هماهنگ باشد. بعنوان مثال اگر موی شما پایه ۷ یا ۹ را دارد و سفیدی آن درآمده است ، می بایست رنگ ۷ یا ۹ را بعد از عمل مُردانساژ یا شامپو شیمیایی استفاده کنید.
  2. روش شامپو شیمیایی مدت زمان مشخصی ندارد . فقط برای فعال کردن سفیدی های مو، زمان دکلره را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در نظر گرفته و پس از شستشو ، رنگ مو را استفاده کنید.
  3. عمل شامپو شیمیایی را برای رنگ برداری هم می توان استفاده کرد. بعنوان مثال چنانچه شما از رنگ تیره شماره ۳ استفاده کرده اید (چون روی رنگهای سری ۱ و ۲ و ۳ طبیعی مو رنگ نمی گیرد) و قصد دارید آن را روشن تر کنید، عمل شامپو شیمیایی را انجام داده و بعد از شستشوی موها ، رنگ را غلیظ و یکدست به مو زده و بعد از ۴۵ دقیقه رنگ را بشویید.
  4. همیشه در قانون سفیدی ها رنگ مو را غلیظ و با اکسیدان %۶ درست کرده و رنگ کردن موها را از جلوی سر که میزان سفیدی بیشتر است ، آغاز کنید.

قانون سفیدی موها

  1. اگر موها دارای ۲۵درصد تار سفید باشد باید یک چهارم رنگ اصلی (همپایه رنگ مصرفی) بعلاوه سه چهارم رنگ فانتزی
  2. اگر موها دارای ۵۰درصد تارسفید باشد یک دوم رنگ اصلی بعلاوه یک دوم رنگ فانتزی
  3. اگر موها دارای ۷۵درصد تار سفید باشد سه چهارم رنگ اصلی بعلاوه یک چهارم رنگ فانتزی

اگر موها صددر صد سفید باشد از رنگهای اصلی استفاده میشود حتما یک درجه تیره تر از رنگ انتخابی درکمتر از ۲۰درصد تار سفید میتوان از هر رنگی استفاده کردچه فانتزی و چه طبیعی

برای رنگ کردن اول جاهای سفید را رنگ کنید زمانی که تا حدودی رنگ گرفتند بقیه قسمت های مو را رنگ کنید. همچنین برای رنگ کردن موهای سفید باید از جلو سر شروع به رنگ کردن کنید

بیشتر بخوانید :

آیا رنگ مو تأثیری در ریزش مو دارد ؟

رنگ موی مخصوص بارداری : انواع جایگزین رنگ مو در دوران بارداری

۱۴ ترکیب رنگ جادویی برای ساخت رنگ موی نسکافه ای

۸ روش رنگ کردن طبیعی موها با دارچین

مش مو : آموزش مراحل انواع مش کردن مو با کلاه و فویل

۱۰ ترکیب رنگ بی نظیر برای انواع رنگ موی شرابی

اگر رنگ غالب مو سفید می باشد رنگی با یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان استفاده کنید زیرا به خاطر نبود رنگ در تارهای مو، رنگی که می‌گذارید روشن تر به نظر می‌رسد.
برخی از موهای سفید به ویژه موهای اطراف شقیقه‌ها در برابر رنگ مقاوم هستند. اگر موهای سفید شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد لازم است که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کرد و مدت زمان رنگ کردن را افزایش داد.

منبع : شبره



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits