دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با تاتو رژ لب و اقدامات لازم قبل و بعد از انجام آن
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیاری از خانم ها علاقمند به آرایش های دائمی از جمله تاتو رژ لب هستند. تا انتها با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم درمورد تاتو رژ لب را در اختیارتان قرار دهیم.

تاتو رژ لب

تاتو رژ لب موضوع مورد بحث ماست. اصولاً خانم هایی که اقدام به تاتو رژ لب یا تاتو خط لب می کنند به دنبال زیبایی دائم هستند؛ در حقیقت این افراد، نمی خواهند در طول روز درگیر تمدید کردن رنگ رژلب خود باشند.

وقتی صحبت از تاتو و آرایش دائم به میان می آید، باید در انتخاب رنگ و مدل تاتو رژلب و تاتو خط لب توجه کنیم؛ زیرا در یک بازه زمانی طولانی این رنگ با ما خواهد بود و پشیمان شدن و تغییر دادن رنگ تاتو رژلب یا تغییر طرح تاتو خط لب کاری سخت و دردسر زاست.

واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند؛ زیرا بعد از مدتی لب ها، رنگ اصلی بکار گرفته شده را پیدا خواهد کرد.

انواع رنگ تاتو رژ لب

Old Rose: این رنگ تاتو، صورتی متوسط کمرنگ با ته رنگ بنفش بوده و مناسب برای افرادی است که لب های رنگ پریده و سفید دارند. رنگ تاتو رز برای تاتو رژلب بسیار زیبا و طبیعی است.

Black Berry: رنگ تاتو، بنفش مات با تناژ قهوه ای است که مناسب برای تاتو خط لب و ترمیم تتو خط لب است. البته این رنگ، برای تیره کردن ترکیب رنگ تاتو رژ لب نیز، کاربرد دارد.

Rasp Berry: رنگ توت فرنگی، مناسب برای خط لب و سایه لب بوده و جهت رفع کبودی لب ها، میتوان آن را با رنگ تاتو mandarin ترکیب کرد.

Fuchsia: این رنگ، تناژ صورتی پر رنگی است که مناسب برای سایه زدن و خط لب می باشد و برای افرادی که دوست دارند تاتو رژلبشان پر رنگ باشد، کارایی دارد.

Bright Terracotta: رنگی گرم و روشن با تناژ قهوه ای که مناسب برای اجرای تاتو رژلب با رنگ طبیعی است.

Precious Red: رنگ قرمز درخشان و شفافی که مناسب برای خط لب و سایه لب است؛ البته خانم هایی که علاقه دارند همیشه رژلب، روی لب هایشان باشد، می توانند بدون نگرانی از پاک شدن رنگ رژلب خود، همیشه رژلب قرمز داشته باشند.

Caramel: رنگ تاتو کارامل رنگی است با زمینه کرم روشن که برای پوست های تیره و افرادی که مایلند، لب هایی با رنگ طبیعی داشته باشند، مناسب است.

Rose Wood: رنگ مات با سایه خنثی، برای افرادی که مایلند، تاتو رژ لب با رنگ طبیعی متمایل به صورتی داشته باشند، مناسب است.

Litchi: رنگ خنثی و رنگ طبیعی لب است. این رنگ تاتو برای خط لب با تناژ قرمزی روشن مناسب است.

Brick Red: این رنگ تاتو برای تاتو لب افرادی که لب های کبود دارند مناسب است.

Ruby Red: رنگ قرمز گرم درخشان با تناژ نارنجی مناسب برای تاتو خط لب و تاتو رژ لب است.

Coral: رنگ گرم درخشان با روشنایی بسیار بالا، مناسب برای ترکیب با دیگر رنگ های تاتو، جهت رفع کبودی و از بین بردن تناژ خاکستری رنگ لب است.

Henna: رنگ کرم با تناژ قهوه ای، برای افرادی که رنگ لب هایشان تیره کاربرد دارد.

Lip Mask: این ماده در پایان کار برای روشن کردن ظاهر تیره، رنگ تاتو روی موضع استعمال می شود تا رنگ تاتو لب طبیعی به نظر برسد.

اقدامات لازم قبل از تاتو رژ لب

  1. چند ساعت قبل از تاتو سعی کنید از مشتقات کافئینی مانند چای یا قهوه استفاده نکنید.
  2. قبل از تاتو سعی کنید در معرض تابش اشعه uv (اشعه ماورا بنفش ) قرار نگیرید. (اشعه uv برای برنزه کردن پوست استفاده می شود)
  3. قبل از تاتو، لایه برداری و میکرودرم پوست را انجام ندهید.
  4. از استفاده داروها و کرم هایی که ممکن است باعث تحریک پوست شوند خودداری کنید.
  5. در صورت بروز تبخال به مدت 5 روز قبل از تاتوی لب قرص ضد تبخال آسیکلوویر (هر 8 ساعت یه عدد) استفاده نمایید.
  6. در صورتیکه سابقه حساسیت دارید قبل از جلسه تاتو از قرص ستیریزین (Cetirizine) استفاده نمایید ( این قرص ضد حساسیت می باشد)

آموزش تاتو رژ لب


اقدامات لازم بعد از تاتو رژ لب

مراقبت های مناسب بعد از انجام تاتو رژ لب در ثبات رنگ تاتو و جلوگیری از عفونت بسیار موثر است. توجه به نکات زیر می تواند در بدست آوردن بهترین نتیجه از تاتو بسیار موثر باشد:

  1. بعد از انجام تاتو به مدت سه روز از شستن قسمت تاتو شده خودداری فرمایید.
  2. از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی 3 بار با استفاده از گوش پاک کن پماد ویتامین آ چشمی روی لب ها بمالید)
  3. از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید ( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن پماد هیدروکورتیزون چشمی روی لب ها بمالید )
  4. از روز اول به مدت یک هفته از پماد آسیکلوویر یا زوویراکس استفاده نمایید.(روزی یکبار با استفاده از گوش پاک کن ماد آسیکلوویر یا زوویراکس روی لب ها بمالید)
  5. از خاراندن و کندن پوست های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.
  6. به مدت یک هفته بعد از انجام تاتو از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  7. تا زمان بهبود تاتو کامل از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

عوارض تاتو رژ لب

بروز برخی آلرژی ها، یکی از عوارض تاتو رژلب است. قرمزی و خارش پوست که بلافاصله بعد از انجام تاتو ایجاد می‌شود و یا حتی ممکن است سال ها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می‌رود.

عفونت یکی دیگر از عوارض خطرناک تاتو است به‌طوری که اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود، می‌تواند بیماری‌های عفونی و انتقال آن را در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری‌ها، می‌توان بیماری خطرناک ایدز که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را نام برد.

لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی در این بافت بیشتر بوده، علاوه براین به دلیل استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی در این بافت افزایش پیدا می‌کند.

به‌ طور کلی تاتو یک فرایند آسیب زا به پوست بوده و عاملی تحریک کننده است که چندان مورد تأیید پزشکان نیست؛ حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده انجام شود، عوارض بیشتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

انواع مدل های تاتو خط چشم و مراقبت های لازم بعد از آن

آموزش تاتو خط لب و عوارض ناشی از تاتو خط لب دائم

مراقبت های لازم بعد از سایه دائمی ابرو + تفاوت سایه ابرو با تاتو

هاشور ابرو سه بعدی چگونه انجام می شود ؟ + ویدیو آموزشی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits