دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هاشور ابرو سه بعدی چیست ؟ ماندگاری هاشور ابرو سه بعدی
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
هاشور ابرو سه بعدی یکی از انواع روش های هاشور ابرو است که توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با این روش آشنا نماییم.

هاشور ابرو سه بعدی چیست ؟

هاشور سه بعدی ابرو موضوع مورد بحث ماست. از آنجایی که امروزه همه می‌دانند که ابرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های صورت است که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره افراد دارد معمولا تمایل دارند که ابروهای زیبا و مرتبی داشته باشند و همچنین با تغییر شکل یا اصلاح فرم ابروهایشان به ابروهای زیبا و دلخواه شان دست پیدا کنند.

برای انجام این کار روش های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که هاشور سه بعدی ابرو هم یکی از همین روش های جدید است که بسیار پرطرفدار شده است. این نوع هاشور زدن ابرو از زیباترین انواع هاشور ابرو به حساب می آید. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد تمایل به دانستن اطلاعاتی درباره هاشور سه بعدی ابرو دارید.

برای انجام این نوع از هاشور ابرو، هاشورها را چه شکلی طراحی می کنند که حالت ابروی فرد حالتی بسیار طبیعی داشته باشد و با ایجاد خطای دید کاملا باعث شود که ابرو برجسته و شبیه به ابروهای طبیعی به نظر برسد.

حتی در مواقعی که فرد هیچ ابرویی نداشته باشد نیز این نوع هاشور سه بعدی می‌تواند تاثیر خود را بر زیبایی فرد بگذارد. در ایران برای انجام هاشور سه بعدی ابرو از دو روش پرطرفدار استفاده می کنند.

  1. روش تغییر رنگ
  2. نحوه زدن هاشورها بر اساس متد فیبروز

روش های انجام هاشور ابرو سه بعدی

1. روش تغییر رنگ در هاشور ابرو سه بعدی

در این روش از دو رنگ تیره و روشن برای ایجاد حالت سه بعدی در ابروی افراد استفاده می شود یعنی هاشورهای وسط ابرو با رنگ تیره و هاشورهای بالا و پایین و اطراف ابرو با رنگ روشن تر زده می شود که این خود باعث ایجاد خطای دید و حالت برجسته سازی در ابرو هم می شود.

این روش بیشتر روشی است که تاتو کارها انجام می دهند و روش اصولی شناخته نمی شود.

2. روش هاشور ابرو بر اساس متد فیبروز در هاشور ابرو سه بعدی

در این روش هاشورهای ابرو را به شیوه ای می زنند که باعث ایجاد خطای دید در ابرو افراد بشود و هاشورهای ابرو کاملا شبیه به ابروهای طبیعی و برجسته به نظر برسد. این نوع هاشورها به چهار صورت مختلف زده می شوند که بر اساس فرم ابروهای طبیعی طراحی شده است.

  1. هاشور ابرو به صورت تیغ ماهی: در این نوع هاشور نقطه کانونی بر روی انتهای ابرو قرار دارد و تمامی هاشور هایی که زده می شود در جهت انتهای ابرو است. این هاشور را هاشور تیغ ماهی می گویند که تا حدودی شبیه به بافت موی تیغ ماهی است.
  2. هاشور ابروی آسیایی: در این نوع هاشور نقطه کانونی در قسمت پایینی ابرو در نظر گرفته می شود. به این نوع روش هاشور زدن هاشور آسیایی گفته می شود که یکی از روش‌های طبیعی هاشور زدن است.
  3. هاشور ابروی کلاسیک: نقطه کانونی در این نوع هاشور در قسمت پایینی ابرو است و در واقع تمامی هاشورها در جهت این نقطه زده می‌شوند. به این نوع هاشور، هاشور کلاسیک گفته می‌شود.
  4. هاشور رو به بالا: نقطه کانونی موهای ابرو در این مدل از هاشور در قسمت بالایی ابرو واقع شده است و تمامی هاشور ها که زده می شوند در جهت بالای ابرو هستند. این نوع هاشور اغلب برای افرادی که تمایل دارند ابروی نازک تری داشته باشند زده می شود که زیبایی خاص خود را دارد.

آموزش هاشور ابرو سه بعدی


برای انجام هاشور سه بعدی از دو روش معروف استفاده می کنند که یکی از آن ها میکروپیگمنتیشن و دیگری میکرو‌بیلدینگ است. میکروپیگمنتیشن روشی است که برای هاشور سه بعدی ابرو استفاده می شود. در این روش رنگ های تزریق شده به قسمت عمیق پوست نفوذ می کنند و در نتیجه ماندگاری بیشتری را در ابروها دارند.

روش بعدی روش میکروبیلدینگ است که برای انجام هاشور های سه بعدی به صورت دستی و یا با قلم های مخصوص میکروبیلدینگ انجام می شود. این هاشور بسیار ظریف و طبیعی است اما متاسفانه نسبت به روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری و دوام کمتری دارد که احتمالاً به دلیل ظرافت آن است.

هر کدام از این دو روش با سوزن ها و وسایل یکبار مصرف انجام می‌شوند و هر دو روش روش های بهداشتی هستند البته به شرطی که اجرای این دو روش در مراکز زیبایی با کیفیت و معروف انجام بگیرد.

ماندگاری هاشور ابرو سه بعدی

این امر به چندین عوامل بستگی دارد که مهم ترین این عوامل شامل عمق کاشت است. معمولا هر چقدر کسی که تاتوی ابرو را انجام می دهد ماهرتر باشد عمق قرارگیری رنگ ها در پوست بیشتر است و در نتیجه ماندگاری هاشورهای ابرو نیز بیشتر می شود.

روش انجام هاشور سه بعدی ابرو یکی دیگر از عواملی است که بر روی ماندگاری هاشور ابرو سه بعدی تاثیر مستقیم دارد. در واقع هر چقدر که هاشور ابرو در روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتری دارد ممکن است روش میکروبلیدینگ چنین ماندگاری را نداشته باشد.

نوع پوست نیز یکی دیگر از عواملی است که بر روی هاشور سه بعدی تاثیر می گذارد. برای مثال افرادی که پوست چرب تری دارند ماندگاری هاشور ابرو سه بعدی بر روی پوستشان کمتر از کسانی است که پوست خشک یا نرمالی دارند.

از دیگر عواملی که می‌تواند در دوام هاشور ابرو سه بعدی تاثیر چشمگیری بگذارد رنگ‌های به کار رفته در هاشور ابرو است در واقع رنگ های تیره تر ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ های روشن تر دارند.

نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که رنگ های ارگانیک که برای سلامتی بهتر هستند توان و ماندگاری کمتری نسبت به رنگ‌هایی که ارگانیک نیستند دارند.

پس از هاشور ابرو سه بعدی چه مراقبت هایی انجام دهیم ؟

  1. تا سه روز پس از هاشور و تاتو باید مراقب باشید تا آب به ناحیه ابروها و اطراف آن نرسد به همین دلیل نباید استحمام کرده و یا صورت خود را بشوئید.
  2. لازم است جهت بهبودی سریع تر تا 2 هفته پس از عمل از پماد ویتامین A بر روی ابروها استفاده نمایید در کنار آن می توان از مقدار کمی پماد هیدروکورتیزون چشمی نیز استفاده کرد. این پمادها را می توان با گوش پاک کن بر روی ابروها مالید.
  3. با خاراندن یا ماساژ پوست ابرو و اطراف آن سبب تحریک پوستِ آن نواحی نشوید.
  4. تا 2 هفته باید از رفتن به سونا، استخر و جکوزی اجتناب کنید.
  5. به مدت طولانی در مقابل نور خورشید قرار نگیرید.
  6. سعی کنید خوراکی هایی که دارای ویتامین هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  7. رنگ کردن ابروها بلافاصله یا چند روز بعد از هاشور زدن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید:

فرق هاشور ابرو با فیبروز ابرو چیست کدام بهتر است؟

هاشور ابرو چیست؟ در چه مواردی هاشور ابرو توصیه نمی‌شود؟

ویدیو آموزش آسان هاشور ابرو به روش میکروبلدینگ

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits