دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاشت و اکستنشن مژه چه فرقی با هم دارند ؟

آیا فرق بین اکستنشن و کاشت مژه را میدانید؟

کاشت و اکستنشن مژه چه فرقی با هم دارند ؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کاشت و اکستنشن مژه روشی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت می باشد اما این دو روش تفاوت هایی دارند که باید قبل از انجام بدانید.

فرق کاشت و اکستنشن مژه

داشتن مژه های ضخیم و پرپشت در زیبایی چشم ها تاثیر گذار است و از این رو بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای پر پشت کردن مژهای خود هستند . کم پشت بودن مژه ها در برخی از افراد ژنتیکی و یا به علت عوامل محیطی می باشد.

برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن ها روش های گوناگونی مانند درمان های خانگی وجود دارد که این روش ها زمان بر است و گاهی منجر به نتیجه دلخواه نخواهد شد. در مقابل می توان از روشی نوین به نام اکستنشن مژه استفاده کرد و به سرعت به نتیجه مطلوب خود رسید و با استفاده از این مژه های نیمه دائم مژه ها را پرتر و بلند تر نشان داد.

اما برخی از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می گیرند در صورتی که این دو با هم متفاوت هستند. در این بخش از دلگرم شما را با اکستنشن مژه و تفاوت آن با کاشت مژه آشنا می کنیم. تارهای مصنوعی مژه که در لابه لای مژه ها قرار می گیرد، اکستنشن مژه نام دارد. کاشت مژه ولی خیلی طبیعی تر از اکستنشن مژه به نظر می آید.

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن را با تارهایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می سازند و تک به تک لابه لای مژه ها با چسب می چسبانند و به این ترتیب مژها را پر پشت و زیبا می کنند تا دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی نباشد.

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی

هنگامی که اکستنشن مژه انجام می دهید این مژه ها تفاوت زیادی با مژه های طبیعی تان ندارد و به سختی قابل شناسایی است اما مژه های مصنوعی را می توان با یک نگاه ساده تشخیص داد. نتیجه اکستنشن مژه به مراتب بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی است. اکستنشن مدت دوام بیشتری دارد و زمان طولانی تری روی مژه های شما باقی می ماند.

مراحل انجام کار اکستنشن مژه

برای انجام اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد و فرد انجام دهنده زیر مژه هایش پارچه ای تمیز بیاندازد .
با کمک نوک مژه ها را یک میلی متر به چسب آغشته کرده و در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند، قرار دهد.سپس بعد از اتمام کار با استفاده از برس مژه ؛ مژه ها را شانه زده و با لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه روی پلک و مژه ها را شسته و به آرامی چسب ها را بکنید.

این مژه ها به مدت 3 تا 4 هفته دوام دارند اما این مدت به نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آن ها وابسته است.چند روز یک بار برای ترمیم به سالن زیبایی که برای اکستنشن رفته اید مراجعه کنید.در صورت انجام اکستنشن برای پاک کردن آرایش چشم ها از ژل های شستشو استفاده نمایید و با دستمالی نرم آهسته اطراف مژه ها را تمیز کنید. برای شستشوی پوست صورت و چشم ها از شامپو بچه استفاده کنید.

کاشت مژه

اکستنشن های مژه انواع مختلفی دارند

اکستنشن مژه انواع مختلفی مانند مینک (ساخته شده از موی حیوانات)، ابریشم یا الیاف مصنوعی دارد . اکستنشن های جنس مینک گران تر، لطیف تر و طبیعتی ترند، اما الیاف مصنوعی نیز گاهی بسیار طبیعی هستند و چه بسا از اکستنشن های مینک گران ترند. برای اینکه به نتیجه ی دلخواه برسید، ابتدای عکس مدل مدنظرتان را به مژه کار نشان دهید تا بتواند راهنماییتان کند و مژه متراکم و فر و بلند برایتان در نظر بگیرد.

کار را به کاردان بسپارید!

انواع مختلفی از اکستنشن وجود دارد اما بهترین نوع اکستنشن ، مژه های تک به تک هستند که بین مژه های طبیعی قرار می گیرند . انجام کامل اکستنشن مژه معمولا به 2 ساعت زمان نیاز دارد. اگر می خواهید از نتیجه کار اطمینان یابید از یک برس ریمل تمیز استفاده نمایید. شما نباید پس از کشیدن برس داخل مژه هایتان احساس کنید مژه مصنوعی دارید.
اگر اکستنشن مژه توسط افراد ناوارد انجام شود سبب زخم شدن پوست پلک خواهد شد که در این صورت حتما باید اکستنشن برداشته شود.اگر شخص انجام دهنده اکستنشن مژه جدی ماهر نباشد ممکن است مژه های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و مژه های طبیعی نیز کنده شوند.
از عوارض اکستنشن یا همان کاشت مژه موقت ورود چسب به چشم است که موجب آلرژی و عفونت چشم می شود.
اکستنشن مژه باعث قرمزی و خارش چشم و ایجاد ترشحات چشمی و ابتلا به عفونت های چشمی می شود یکی از دلایل ابتلا به عفونت های چشمی این است که مژه کار باید بدون دستکش کارش را انجام دهد و همین مسئله انتقال عفونت را افزایش می دهد.


جلوگیری از آسیب های کاشت و اکستنشن مژه

برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های چشمی مژه کارها باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • شستن دست ها قبل از شروع کار
  • پوشیدن ماسک
  • استفاده از روبالشی های بهداشتی
  • استریل کردن موچین ها
  • استفاده از برس های مژه ی یک بارمصرف.

فرق کاشت با اکستنشن مژه

اکستنشن مژه را با موهای طبیعی شش ماهه می کارند اما لازم است فرد دو هفته یک بار برای ترمیم اکستنشن برود اما اگر اکستنشن با تارهای مصنوعی باشد طول عمرآن کوتاه تر می شود. متخصصان عقیده دارند پیوند مژه به این دلیل که نزدیک چشم و بسیارحساس است عوارض زیادی در پی دارد.

نکاتی که باید درمورد کاشت و اکستنشن مژه بدانید

قبل از اکستنشن مژه چندین ساعت صورتتان نشویید تا مژه هایتان خشک شود.در بخش از دلگرم می خوانید که 24 ساعت قبل از اکستنشن مژه حرکت های ورزشی انجام ندهید زیرا سبب تعریق می شود و 48 ساعت قبل از اکستنشن ورزش هایی مانند شنا و سونا ممنوع است.
اکستنشن های نیمه دائمی درصورت مراقبت کافی حدود 6 تا 8 هفته دوام دارد .اگر مژه های خیلی بلند می پسندید باید مژه های بیشتری بکارید زیرا اکستنشن های بلند اگر کم باشند کم حجم به نظر می رسند .
پس از کاشت مژه حداقل تا 12 ساعت نباید به صورت تان آب بزنید تا چسب ها خشک شوند.اگر چسب مژه خوب خشک نشود و به داخل چشم راه پیدا کند سبب سوزش و قرمزی چشم می شود.هزینه ی خرید اکستنشن جنس خوب و انجام کاشت پیش مژه کار حرفه ای کم نیست و هر چند هفته نیز ترمیم نیاز دارد .

حتماً بخوانید:
دانستنی های جالب کاشت و اکستنشن مژه

دانستنی های جالب کاشت و اکستنشن مژه

تقریبا تمام خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند و حالت‌دار داشته باشند و برای اینکه به اندازه مژه دلخواه خود برسند، راه‌های متفاوتی را می‌توانند امتحان…

مراقبت های لازم در کاشت و اکستنشن مژه

اگرموعد ترمیم را عقب بیندازید اکستنشن های بیشتری می ریزند و برای ترمیم به کاشت مژه های بیشتری نیاز خواهید داشت .با اکستنشن مژه به و خط چشم نیاز نخواهید داشت زیرا ردیف کاشت اکستنشن ها حالتی از خط چشم هم ایجاد می کند و سبب می شودچشمانی زیبا داشته باشید.
مژه های اکستنشن جلوی دیدتان را برای کشیدن خط چشم میگیرد و سبب می شود پشت پلک تان را نبینید واز طرفی پاک کردن خط چشم مشکل ساز می شود زیرا باعث شل شدن و ریزش مژه های طبیعی می شود ، در صورتی که خط چشم کشیدید برای پاک کردنش از پدهای آرایش پاک کن فاقد چربی استفاده نمایید.
بعد از خواب یا حمام برای مرتب کردن مژه هایتان از برس های مخصوص مژه استفاده کنید.قبل از خواب برای تمیزکردن مژه هایتان از شامپو بچه ی رقیق شده استفاده کنیدو چشمهایتان را دست مالی نکنید.اکستنشن مژه نباید باعث شکستن مژه های طبیعی خودتان شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نگین میری | ۳ سال پیش
ممنون از اطلاعات مفیدتون.
0
0

hits