دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قبل از هاشور زدن ابروها حتما این مقاله را بخوانید

هاشور ابرو چیست؟ در چه مواردی هاشور ابرو توصیه نمی‌شود؟

قبل از هاشور زدن ابروها حتما این مقاله را بخوانید
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
هاشور یا تاتو موقت، روشی است که جهت رفع کم پشتی یا کچلی موی ابرو به کار می رود. در این تکنیک از شبیه سازی مو استفاده می شود، آرایشگر به وسیله دستگاهی که انتهای آن دارای سوزنی نازک میباشد، مناطقی که عاری از مو بوده را به صورت نقطه ای پرکند.

هاشور ابرو چیست؟

هاشور ابرو، طراحی دائمی ابرو، از طریق طراحی شکل هر تار مو در محل رویش ابروها و پر کردن آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مخصوص است؛ که به دلیل ایجاد خطای دید، ابروها پرتر به نظر می‌رسند.

انواع هاشور ابرو

هاشور خطی (کلاسیک): در این مدل، خطوط هاشور در قسمت پهنای ابرو به سمت بالا بوده و در انتهای ابرو به سمت دم، خمیده می‌شوند (جهت هاشور، در جهت خواب ابروها است).
هاشور دو بعدی : در این مدل، خطوط هاشور در ابتدا به سمت بالا و در ادامه به سمت دم خمیده می‌شوند و خطوط هاشور انتهای ابرو نیز به سمت پائین زده می‌شود.
هاشور سه بعدی: در این مدل، ابرو، برجسته‌تر به نظر می‌رسد؛ در ابتدای ابرو، خطوط هاشور به سمت بالا زده می‌شود و خطوط انتهای ابرو نیز هم به سمت بالا و هم به سمت پائین زده می‌شوند.
هاشور هایلایت : در این مدل، از دو رنگ بلوند تیره و بلوند روشن استفاده می‌شود؛ که رنگ تیره برای کادر ابروها به کاررفته و داخل آن با رنگ بلوند روشن، سایه زده می‌شود.

روش انجام هاشور ابرو

در ابتدای کار، اندازه پیشانی با خط کش اندازه‌گیری شده و سپس مدل ابروها، با شابلون و مداد ابرو طراحی می‌شود. در مرحله بعد، با دستگاه هاشور (ابزاری قلمی شکل که در قسمت انتها دارای ۱۵ سورن بسیار نازک است.
این دستگاه کارتریج‌دار، حاوی رنگ‌های اف و جی است)، کادر ابرو کشیده شده و داخل آن پر می‌شود. هاشور ابرو ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و تا ۳ ماه نیاز به ترمیم دارد؛ پس از آن تا حدود ۲ سال ماندگاری دارد و پس از این مدت ابرو‌ها باید مجدداً، ترمیم شوند.

هاشور ابرو

مزایا و معایب هاشور ابرو

مزایای هاشور ابرو: با هاشور زدن ابروی خوی می‌توانید، اگر مشکل یا نقصی در ابرویتان وجود دارد را اصلاح کنید یا اگر از فرم ابروی خود راضی نیستید آن را به شکلی طبیعی‌تر و زیباتر از روش‌های دیگر مثل تاتوی ابرو تغییر دهید.
هاشور به خاطر دائمی بودن باعث می‌شود، موقع آرایش دیگر زمانی را صرف کشیدن مداد ابرو نکنید.

معایب و عوارض هاشور ابرو: یکی از معایب هاشور کردن ابرو دائمی بودن آن است و اینکه ممکن است پس از مدتی پشیمان شده و بخواهید فرم ابروی دیگری داشته باشید.
در این صورت مجبور هستید به سراغ روش‌های پاک کردن تاتو بروید که عموما صدمات زیادی به پوست می‌زند.از طرف دیگر همانطور که اشاره شد لازم است هر چند وقت یک بار اقدام به ترمیم کنید تا زیبایی اولیه آن حفظ شود.

همچنین هاشور ابرو ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که عبارتند از:

ایجاد عفونت‌های سطحی پوست، که با استفاده از پمادهای آنتی‌بیوتیکی، ظرف مدت کوتاهی رفع می‌شوند.
رنگ‌های مورد استفاده، ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند، که در این صورت مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی الزامی است.
همچنین، هاشور ابرو ممکن است باعث ایجاد عوارض پوستی، پس از چندین سال شود.

پاک کردن هاشور ابرو چگونه انجام میگیرد؟

گاهی اوقات، افراد پس از هاشور ابروها، پشیمان می‌شوند! ممکن است از مدل ابروهای هاشور زده ناراضی باشند یا به دلیل برخی بیماری‌ها، مجبور به پاک کردن هاشور ابروهای خود شوند. به طور کلی، بیشتر روش‌های تاتو و پاک کردن آن، صدمات زیادی به پوست می‌زنند.
در روش‌های جدید پاک کردن رنگ‌های تاتو و هاشور، پودرهای درشت مولکولی که قابلیت نفوذ به پوست را ندارند، به کار می‌روند. رنگ‌های هاشور، به این پودرها جذب شده و به سطح پوست می‌آیند و به راحتی و بدون درد و جراحت، از پوست پاک می‌شوند.
در روش‌های قدیمی، از تعویض سر سوزن و تراشیدن پوست استفاده می‌کردند. امروزه روش‌های کاربردی دیگری مثل جراحی، منجمد کردن و لایه برداری پوست برای پاک کردن هاشور استفاده می‌شود.

در چه مواردی هاشور ابرو توصیه نمی‌شود؟

هاشور ابرو در دوران شیردهی، به دلیل تغییرات هورمونی و عدم رنگ پذیری پوست، توصیه نمی‌شود.
در صورت بروز مشکلات پوستی مثل التهاب، آفتاب سوختگی، عفونت‌های باکتریایی و یا تزریق بوتاکس و لیفتینگ، بهتر است هاشور ابرو را به زمان دیگری موکول کنید.

هاشور ابرو و فواید آن

اقدامات قبل از هاشور ابرو

بهتر است از چند ساعت قبل، مواد حاوی کافئین، مثل چای و قهوه مصرف نکنید.
قبل از انجام هاشور به سولاریوم نروید و داروهای تحریک کننده پوستی، مصرف نکنید.
اگر سابقه حساسیت دارید، می‌توانید از قرص‌های ضد حساسیت استفاده کنید.

مراقبت‌های پس از هاشور زدن

عدم استحمام و شستن صورت به مدت ۳ روز پس از هاشور ابرو
از روز اول، به مدت یک تا دو هفته، مقدار کمی پماد ویتامین A، را با استفاده از گوش پاک‌کن، روی ابروها بمالید.
استفاده از پماد هیدروکورتیزون چشمی نیز، به مقدار بسیار کم روی ابروها توصیه شده است.
از تحریک یا خارش و کندن پوست‌های ایجاد شده، خودداری کنید.
به مدت یک هفته به سونا و استخر نروید.
از قرار گرفتن طولانی مدت، در معرض آفتاب، پرهیز کنید.
خوراکی‌های حاوی ویتامین، مصرف کنید.
بلافاصله پس از هاشور زدن، ابروها را رنگ نکنید.

رنگ‌های مورد استفاده در هاشور ابرو

بهترین رنگ برای سایه و هاشور ابرو، یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی موها است.
نوع رنگ مورد استفاده در هاشور ابرو نیز، بسیار حائز اهمیت است. استفاده از رنگ‌های بی کیفیت و غیر استاندارد، سلامت فرد را به صورت جدی، تهدید می‌کند.
به یاد داشته باشید که رنگ‌های ارگانیک و فاقد سرب گزینه‌های بسیار مناسب‌تری هستند؛ هرچند که نسبت به رنگ‌های شیمیایی ماندگاری کمتری دارند.

نکاتی که در انتخاب رنگ باید مورد توجه قرار بگیرند، عبارتند از:

  • بهداشتی و استریل بودن رنگ
  • حاوی مواد سمی و فلزات سنگین مثل سرب و همچنین مواد سرطان‌زا نبودن
  • گیاهی بودن رنگ
  • انتخاب یک برند معتبر تجاری

تاتو موقت ابرو

برای هاشور ابرو، حتماً از رنگ‌های اورجینال استفاده کنید. برند آلمانی آمیا (amiea) از بهترین رنگ‌های موجود برای تاتو و هاشور ابرو می‌باشد؛ که در ۵۴ تناژ مختلف در بازار موجود است.

حتماً بخوانید:
فرق هاشور ابرو با فیبروز ابرو چیست کدام بهتر است؟

فرق هاشور ابرو با فیبروز ابرو چیست کدام بهتر است؟

فیبروز ابرو : برای اصلاح فرم ابروها و برطرف کردن عیب های موجود در ابروهایتان استفاده میشود |هاشور یا تاتو موقت، روشی است که جهت رفع کم پشتی یا کچلی…

نکات مهم در مورد هاشور ابرو

قبل از هاشور زدن، حتماً، مراکز و کلینیک‌های تخصصی را بررسی کرده و این کار را در یک مرکز معتبر و توسط یک فرد متخصص انجام دهید.

نکته بسیار مهم این است که، هاشور ابرو، بهتر است در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام شود؛ زیرا بیماری‌هایی مثل هپاتیت B و C، ایدز و زگیل از عوارض خطرناک مراجعه به مراکز غیر بهداشتی و غیر استاندارد است.

سرنگ‌های مشترک و غیر استاندارد و رنگ‌های شیمیایی تأئید نشده، عامل این عوارض هستند.
هاشور ابرو در افراد داری پوست چرب یا مختلط، ماندگاری کمتری داشته و پس از گذشت مدتی، به سایه‌ای کم رنگ تبدیل می‌شود.

در پایان توصیه می‌کنیم، اگر تصمیم به ترمیم ابروهای خود دارید، حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرده، در مورد مزایا و معایب هاشور ابرو تحقیق کرده و به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه کنید. البته روش‌های دیگری مثل میکروپیگمنتیشن و میکروبیلدینگ، نیز برای ترمیم و زیبایی ابروها وجود دارند. هرچند ماندگاری هاشور ابرو نسبت به بقیه روش­ ها بیشتر است؛ بهتر است قبل از اقدام بررسی‌های لازم را انجام دهید.

تفاوت دستگاه هاشور و میکروپیگمنتیشن

عموما ابعاد و حجم دستگاه های میکروپیگمنتیشن از هاشور کوچکتر است، و دارای کاتریجی است که مانع از برگشت خون و لنف به داخل دستگاه و انتقال بیماری از فردی به دیگری می شود.
دارای ظرافت بیشتر و کوچک تر بودن سوزنها،نسبت به دستگاه هاشور زنی است که بنا به این دلایل دستگاه میکرو آسیب کمتری به پوست می زند، دستگاه هاشور زنی صدای بلند تر دارد ولی سرعت و دقت و قابلیت کنترل و تنطیم دستگاه میکروپیگمنتیشن نسبت به هاشور بیشتر و قوی تر است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits