دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فیکساتور چیست و چه کاربردی دارد؟
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فیکساتور آرایش؛ راهکاری برای تثبیت آرایش روی صورت :فیکساتور، محصولی است که آرایش را بادوام‌تر و ماندگارتر می‌کند. فیکساتور، تثبت‌کننده آرایش است و در انتهای آرایش استفاده می‌شود. در واقع، آخرین مرحله آرایش است برخلاف پرایمر که زیرسازی آرایش را بر...

فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش چیست؟

محصولات فیکساتور آرایش در واقع برای تثبیت و ماندگاری آرایش طراحی و تولید شده‌اند. برخی از آنان به شکل اسپری و برخی به شکل پودر بی‌رنگ می‌باشند در این مقاله با بهترین‌های تثبیت آرایش و نحوه استفاده از آنها آشنا می‌شوید.

همه چیز درباره فیکساتور

همان طور که در ابتدای مطلب خاطر نشان کردیم، فیکساتور برای تثبیت آرایش به کار می رود. این ماده آرایشی از چرب شدن پوست و برق افتادن به خصوص در ناحیه پیشانی و بینی که مشکل اکثریت نیز است، پیشگیری می کند.

احتمالا با پرایمرها نیز آشنایی دارید و از آن برای آغاز آرایش حرفه ای خود استفاده می کنید. اگر پرایمر را به عنوان آغاز آرایش در نظر بگیریم، فیکساتورها نقطه پایان هستند. در واقع، استفاده از فیکساتور در قسمت انتهایی آرایش به فیکس شدن کرم پودر و جلوگیری از ریختن یا خط افتادن آن کمک شایانی می کند.

تفاوت اساسی فیکساتور با پرایمر در این است که پرایمرها به صورت کرم یا ژل هستند؛ در صورتی که فیکساتور معمولا به شکل آب، گاز یا پودر در بازار موجود است. این محصولات رنگ یا بافت آرایش را تغییر نمی دهند، بلکه کاملا بی رنگ هستند. از کاربردهای مختلف فیکساتورها می توان به تثبیت سایه کرمی نیز اشاره کرد. حتی می توان در مواقع ضروری از نوع پودری آن به جای شامپوی خشک استفاده کرد.

چرا باید از فیکساتورها استفاده کنیم؟

دلایل بی شماری برای استفاده از فیکساتور در آرایش وجود دارد که مهمترین آن ها تثبیت در برابر ذوب شدن است. با استفاده از فیکساتور، شما در پایان روز میکاپی با کیفیت همان لحظات اول خواهید داشت. فیکساتور مانع از جذب رطوبت و جذب مولکول های آب توسط پوست می شوند؛ از این رو آرایش شما پس از گذشت زمان براق نخواهد شد.

Makeup fixer

آشنایی با انواع مختلف فیکساتور

با توجه به این که تنوع گسترده ای از لوازم آرایش در بازار وجود دارد، برخی محصولات به اشتباه به نام فیکس کننده آرایش فروخته می شوند. از این رو بر آن شدیم تا با معرفی انواع مختلف فیکساتور، به مقایسه آن ها بپردازیم.

ستینگ پادر

برای تثبیت، بیک کردن و کنترل میزان چربی آرایشی به کار می رود. این پودرها در انواع رنگی و بی رنگ عرضه می شوند که بهترین انتخاب جهت یکدست کردن و افزایش پوشانندگی کرم پودر به شمار می روند. این پودر در افزایش ماندگاری آرایش بسیار تاثیرگذار است اما نمی توان به طور کامل لقب فیکساتور را به آن داد.

فیشینگ پادر

نسبت به نوع قبلی از بافت نرم تر و ابریشمی تری برخوردار است. در ساخت این پودر از ماده سیلیکا استفاده می شود. ریزتر نشان دادن خطوط پوست و جلوگیری از تعریق و برق افتادن صورت نیز از قابلیت های فیشینگ پادر به شمار می روند. این پودر صرفا جهت استفاده در برنامه های تلویزیونی کاربرد داشته و جهت استفاده در عکاسی و مصارف شخصی پیشنهاد نمی شود. دلیل این امر نیز بازگرداندن نور و تغییر رنگ پوست یه سفید است.

پودر فیکس

در پشت و زیر چشم و همچنین روی کرم پودر کاربرد دارد. این پودر را می توان در انواع رنگی و بی رنگ خریداری کرد. از مزایای پودر فیکس می توان به ضد آب شدن آرایش و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. استفاده از این نوع فیکساتور، جلوه مات به آرایش می دهد. بهتر است پودر فیکس را روی کرم های کاموفلاژ که از پوشانندگی بالایی برخوردارند، استفاده کنیم.

به طور کلی، تنوع گوناگونی از فیکساتورها را می توان در بازار یافت که در انواع فشرده و غیر فشرده، رنگی و بدون رنگ و حتی انواع اسپری وجود دارند. برخی کمپانی ها نیز با اضافه کردن ویژگی های جدید به فیکساتورهای خود، سعی در شخصی سازی محصولات خود داشته اند.

پودر فیکس کننده

روش استفاده از اسپری فیکساتور

پس از به اتمام رسیدن آرایش صورت خود، اسپری فیکساتور را روی آن استفاده کنید. ابتدا محتویات اسپری را به خوبی تکان دهید و به اندازه طول بازوی خود از صورت دور نگاه دارید. چشمان خود را ببندید و چند پاف از آن روی آرایش اسپری کنید. برای جذب اسپری نیازی به ماساژ نیست؛ تنها کافیست کمی زمان دهید تا به طور طبیعی خشک شود.

روش استفاده از پودرهای فیکس کننده

اگر قصد استفاده از فیکساتور آرایش پودری دارید، کافیست پس از اتمام آرایش با یک براش کابوکی مقداری از پودر را برداشته و به آرامی روی کل صورت پخش کنید. حتی می توانید مقدار بیشتری از آن را در نواحی پیشانی، چانه و بینی خود به کار بندید. این پودرها در دو نوع رنگی و بی رنگ وجود دارند که بنا به نیاز خود می توان آن را استفاده کرد.

بهتر است از پودر همرنگ استفاده کنیم یا پودرهای نیمه شفاف؟

این مورد به سلیقه آرایشگر و مشتری بستگی دارد. پودرهای همرنگ پوست می توانند پوشش دهی بالاتری را روی پوست ایجاد کنند و نقاط ناهماهنگ روی پوست یا جای زخم را محو کند. علاوه بر این، ممکن است این گونه به نظر برسد که آرایش زیادی روی پوست صورت وجود دارد.

پودرهای سفید و نیمه شفاف زمانی که به خوبی پخش شوند، به هر رنگ پوستی در می آید. این پودرها، برق و چربی صورت را به خوبی مات می کنند و مقدار زیادی از پودر را روی صورت به جای نمی گذارند. البته بهتر است پودرهای سفید به خوبی پخش شوند تا جلوه غیر طبیعی روی پوست ایجاد نشود.

آیا می توان فیکساتور را به طور مستقیم روی پوست تمیز به کار برد؟

بله، پودرهای سفید رنگ و نیمه شفاف برق و چربی صورت را می گیرند؛ در صورتی که پودرهای رنگی برای مناسبت ها و آرایش شب مناسب هستند.
اگر به دنبال یک فیکساتور مناسب برای پوست خود هستید، پیشنهاد رژلب به شما استفاده از پودر فیکس رنگی گریماس است. این تثبیت کننده از رنگ های قوی تشکیل شده است که برای انواع مناطق آب و هوایی مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پودر فیکس کننده

به طور کلی، پودر فیکس برای تثبیت آرایش استفاده می شود. تغییر رنگ فون نیز از دیگر کاربردهای معمول این نوع فیکساتور به حساب می آید. کاربرد تکنیکی پودر فیکس گریماس در گریم سینمایی نیز بسیار زیاد است و به عنوان فون ضد رفله و ضد تعریق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به صورت انحصاری بخواهیم بگوییم، شماره های 07 و 08 این کار براق بوده که برای شاین روی گونه و بدن عروس بسیار مفید واقع می شوند.

روش استفاده از پودر فیکس رنگی گریماس

کافیست یک قلم موی پودر زنی یا پد سفید گریماس را برداشته و روی فون به صورت ضربه های آرام بزنید.

همچنین بخوانید:

معرفی چهار مارک کرم پودر خوب

بهترین و برترین برند کرم پودر آرایشی(اس تی لودر-لادر Estée Lauder)

پرایمر صورت(زیر ساز آرایش) چیست؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits