دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ ترفند برای از بین بردن تن نارنجی مو
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رنگ مو های شما ممکن است بعد از چند بار شستن به تن نارنجی مایل به قرمز تغیر کند. اما اصلا نگران نباشید در ادمه به شما ترفند هایی آموزش می‌دهیم که بتوانید مشکل نارنجی شدن رنگ مو هایتان را حل کنید.

روش های برطرف کردن تن نارنجی رنگ مو

بسیاری از خانم ها طرفدار رنگ موهای روشن مانند زیتونی هستند و رنگ موهایی که تن نارنجی و زرد نداشته باشند را بیشتر دوست دارند. کمتر کسی دوست دارد رنگ موهایش تن نارنجی داشته باشد.

زمانی که شما موهای خود را رنگ می‌کنید امکان دارد به هر دلیل مانند تقلبی شدن محصولات و با نداشتن تجربه کافی در این زمینه، رنگ موهای شما به تن نارنجی و زرد متمایل شود.

حتی اگر موهایتان را پیش یک آرایشگر حرفه ای رنگ کنید امکان دارد بعد از چند بار حمام کردن رنگ موهای شما به رنگ نارنجی و زرد متمایل شود.


راه های برطرف کردن تن نارنجی مو

در ادامه 11 ترفند برای از بین بردن تن نارنجی موهای رنگ شده و جلوگیری از نارنجی شدن رنگ مو را برای شما شرح دادیم. شما می‌توانید از هر یک از روش های گفته شده‌ی زیر جهت از بین بردن تن نارنجی موهایتان استفاده کنید.

راه های برطرف کردن تن نارنجی مو


1. استفاده از رنگ های تیره جهت برطرف کردن تن نارنجی مو

رنگ موی خود را تیره تر کنید این سریع ترین راه برای اصلاح تن رنگ است. بعد از رنگ کردن آن را با شامپو نکنید بلکه بار اول فقط با نرم کننده بشورید تا رنگ در سلولهای مو ماندگار تر شود.

اگر میخواهید از این روش استفاده کنید از رنگ های قهوه ای روشن و قهوه ای متوسط و یا کبود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که باید از رنگ های تیره تر از موهای کنونی خود استفاده نمایید.

2. دکلره یا سفید کردن مجدد مو برای پاک کردن تن نارنجی مو

دکلره کردن مجدد مو باعث تغییر رنگ سایه های نارنجی موجود در آن به بلوند میشود. نکته مهم این است که حداقل باید یک هفته از دکلره کردن ابتدایی موهایتان بگذرد و بعد مجدد آن را انجام دهید زیرا در غیر اینصورت موهایتان میسوزد.

برای رنگ ریشه مو از سفید کننده یا bleach استفاده کنید این روش برای موهای سالم مناسب است.

3. استفاده از مواد طبیعی جهت از بین بردن تن نارنجی رنگ مو

از عسل و نرم کننده برای روشن کردن رنگ ریشه ها استفاده کنید. این روش زمانبر است و مناسب موهای بسیار آسیب دیده است.

  • یک لیوان عسل را با یک لیوان نرم کننده مو مخلوط کنید و روی ریشه موها بمالید و بگذارید برای یک ساعت بماند و بعد آبکشی کنید
  • . این روش در طولانی مدت رنگ نارنجی مو را کم کرده و موهای آسیب دیده را نرم و سلامت می کند.

4. استفاده از تونر toner جهت برطرف کردن تن نارنجی رنگ مو

غالبا استفاده از تونر را بعد از بلیچ در خانه ، فراموش می کنیم. یک تونر مناسب از نارنجی شدن مو جلوگیری می کند.

  • تونر مناسب را با توجه به گرمی و سردی آب و هوا و تن رنگ پوستتان که سفید هستید یا سبزه انتخاب کنید.
  • مطابق دستورالعمل نوشته روی آن استفاده کنید و فقط روی ریشه مو بزنید تا تن کل رنگ مویتان تغییر نکند.

راه های برطرف کردن تن نارنجی مو

5. استفاده از رنگ موی بلوند دودی روشن جهت جلوگیری از نارنجی شدن مو

اگر موهایتان را بلوند کرده اید و زردی یا رنگ نارنجی در موهایتان می بینید می توانید با استفاده از رنگ موی بلوند دودی روشن این ناهماهنگی های رنگ مو را برطرف کنید.

6. استفاده از مواد پاک کننده برای برطرف کردن تن نارنجی مو

از مواد پاک کننده جهت پاک کردن ته رنگ نارنجی و زرد موجود در موها استفاده نمایید این راه استفاده شده توسط افراد گزینه خوبی برای ثابت کردن رنگ نارنجی موها است.( تغییر نارنجی بد رنگ به نارنجی متعادل)

7. استفاده از تناژ صورتی و آبی

از مواد تناژ صورتی و آبی برای طبیعی جلوه دادن رنگ نارنجی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از شامپوهایی که دارای رنگ دانه های صورتی و آبی هستند استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که از تناژ مخالف استفاده نمایید.

برای رنگ های گرم نظیر زرد و نارنجی استفاده از تناژ رنگهای سرد موثر خواهد بود.

8. کمک گرفتن از افراد متخصص

بهتر است که در این رابطه با آرایشگر خود مشورت نمایید زیرا او با در نظر گرفتن رنگ موهایتان و تناژ های مختلف رنگ باعث بازگشت زیبایی به موهایتان می‌شود.

9. استفاده از رنگ موی موقت جهت برطرف کردن تن نارنجی رنگ مو

اگر می‌خواهید رنگ موهایتان را بدون دکلره ثابت نگه دارید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده نمایید که لطیف تر از رنگ موهای دائمی هستند و بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید با شامپو آن را بشویید.

از آنجایی که رنگ های موقت در برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشند با استفاده از آنها می‌توانید موهایتان را در منزل به راحتی رنگ کنید. تنها تفاوتی که با رنگ‌های دائمی دارد این است که برای روشن نمودن موها نیازی به استفاده از دکلره نیست.

10. بازگشت به رنگ اصلی مو

اگر که از داشتن موهایی بد رنگ می‌ترسید به راحتی می‌توانید موهایتان را به رنگ اصلی آن بازگردانید. برای اینکار مسلما باید از رنگ هایی چند درجه تیره تر استفاده نمایید زیرا استفاده از رنگ های روشن تغییر محسوسی در موهایتان ایجاد نمیکند.

11. استفاده از شامپو بنفش برای پاک کردن تن نارنجی مو

شامپو بنفش یکی از شامپوهایی است که می تواند رنگ مو را متعادل نگه دارد و از زرد و نارنجی شدن آن جلوگیری نماید. معمولا در سالن های مخصوص رنگ کردن مو بعد از اینکه کار رنگ کردن مو به پایان می رسد از یک شامپوی بنفش برای شست و شوی مو استفاده می شود و از این طریق رنگ مو تعادل و ثبات بیشتری خواهد یافت.


چرا بعد مدتی رنگ موها به نارنجی تغییر می‌کند ؟

رنگ مو نارنجی

نارنجی شدن رنگ مو زمانی اتفاق می افتد که رنگ موها در حال محو و کم رنگ شدن باشد. بعد از گذشت 20 الی 30 روز از رنگ کردن مو ، قسمت‌هایی از موی شما با شسته شدن کم رنگ شده و تن نارنجی زرد بد رنگی پیدا می کند.

موی سر ساختار مولکولیخاص خود را دارد . زمانی که آن را رنگ می کنید کنتراست رنگ ایجاد می شود که رنگ را با روشن تر شدن و تیره تر شدن در بخش هایی زیبا تر می کند.

زمانی که رنگ مو با شستن مداوم کم رنگ می شود، عدم تعادل در رنگدانه ها ایجاد شده و رنگدانه های خاکستری و آبی مولکولها از بین می روند و لایه های زیرین که تن رنگی گرم تری دارند به عبارتی نارنجی و زرد هستند نمایان می شود.

رنگ مو ترکیبی از مولکول های مختلف است و زمانی که این مولکول ها برای رنگ کردن مو متعادل می شوند رنگی زیبا و درخشان را برای موها ایجاد خواهند کرد.

به تدریج و با گذشت زمان تعادل مولکول های تشکیل دهنده رنگ مو نیز کاهش پیدا می کند و در نتیجه بعد از گذشت چند وقت از رنگ کردن مو، رنگ مو کم کم نارنجی می شود.

به طور کلی موهایی که به طور طبیعی دارای رنگ تیره هستند بعد از رنگ شدن بیشتر در معرض نارنجی شدن قرار خواهند گرفت. هر چه موها تیره تر باشد و برای رنگ کردن مو، موها را به رنگ پایه برسانید ( دکلره کردن ) بعد از گذشت چند ماه رنگ موها حالت زرد، نارنجی، برنجی و تناژهای این چنینی پیدا می کند.


چه عواملی باعث نارنجی شدن رنگ مو می شود؟

۱۱ ترفند برای از بین بردن تن نارنجی مو

از عوامل اصلی و تاثیر گذار بر رنگ مو که باعث نارنجی شدن رنگ مو می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شامپو حاوی سولفات
  • نور خورشید
  • آب کلردار
  • لایه های متعدد رنگ مو
  • نوع رنگ مورد استفاده
  • محصولات حاوی سیلیکون و پارابن
  • آب استخر
  • آب اقیانوس


بیشتر بخوانید :

روش پاک کردن رنگ مو شرابی

۱۴ راه برای برطرف کردن قرمزی مو در خانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits