دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اسکراب لب با راه کارهای خانگی
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برای زیبایی لب و رفع خشکی یا تیرگی لبها استفاده همیشگی از رژلب خطر آفرین خواهد بود . بهتر است قرمز کردن لب ها را با مواد طبیعی در خانه انجام دهید.

چطور اسکراب لب خانگی درست کنیم؟

اسکراب لب یکی از راه کار‌هایی است که می‌توانید برای مبارزه با خشکی و ترک لب‌ها از آن استفاده کنید و لب‌ های با طراوت و شادابی داشته باشید.

طرز تهیه اسکراب‌ لب با روش‌های خانگی

قرص آسپیرین

برای این کار آسپیرین‌های بدون روکش را انتخاب کنید. دو یا سه عدد را درون یک ظرف انداخته و چند قطره آب به آن اضافه کنید. صبر کنید تا از هم باز شوند سپس دو قاشق غذاخوری قهوه، عسل و روغن زیتون را به آن بیفزایید. حالا آن را روی لب‌هایتان بمالید.

روغن نارگیل

برای ساخت این اسکراب کمی شکر را با روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس چند قطره اسانس وانیل به آن بیفزایید. می‌توانید به جای شکر و وانیل عسل به روغن نارگیل اضافه کنید. سپس آن‌ها را در یک ظرف مخلوط کنید. می‌توانید از این اسکراب روزانه استفاده کنید.

عسل

مقداری عسل را با شکر مخلوط کنید. بهتر است شکر قهوه‌ای استفاده کنید. همچنین اگر عسل ندارید می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت سه دقیقه روی لب هایتان ماساژ دهید و سپس بشوئید.

نعناع

روغن نعناع گردش خون را افزایش می‌دهد و علاوه بر درمان لب‌ها آن‌ها را برجسته‌تر و پرتر نشان می‌دهد. ۸ قطره روغن نعناع را با روغن زیتون و شکر مخلوط کنید. در صورت وجود نصف قاشق روغن هسته‌ی انگور به آن بیفزائید. سپس چند دقیقه روی لب‌هایتان بگذارید.

وازلین

یک قاشق چای خوری وازلین را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق شکر مخلوط کنید. آب لیمو سفید کننده طبیعی پوست است و باعث تازگی آن می‌شود. پس از ترکیب این مواد آن را به مدت سه دقیقه به صورت دورانی بر روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشوئید.

قرمز کردن لب با لایه برداری با شکر و روغن زیتون

1- روغن زیتون و شکر را به مقدار مساوی کاملا با هم مخلوط کنید. به آرامی و به حالت ضربه ای این ترکیب را روی لب بگذارید. سپس به کمک یک مسواک، خیلی آرام لب هایتان را لایه برداری نمایید.

2- از ترکیب آب لیمو و شکر نیز برای لایه برداری استفاده کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 30 دقیقه روی لب بماند و سپس با یک مسواک آن ترکیب را روی لب بمالید تا پوست شما لایه برداریشود. سپس با آب سرد لب هایتان را بشویید.

3- استفاده از یخ برروی لب و ماساژ لب بسیار خوب است.

استفاده از میوه ها برای قرمز کردن لب

1- استفاده از پوست پرتقال برای لب های تیره وکدر که رنگ طبیعی خود را از دست داده اند می تواند بسیار مفید باشد .بنابر این دفعه بعد که پرتقال خوردید پوست آن را نگه دارید و پوست آن را روی لب های خود مالش دهید به مدت یک تا دو دقیقه می بینید که لب های شما را روشن تر وسرخ تر خواهد کرد .

2-ماساژ یک برش از خیار ر روی لب در روز به مدت چند دقیقه باعث تغذیه وروشن تر شدن لب های شما می شود .اینکار لبهای شما را به طور طبعی صورتی خواهد کرد .

3- آب چغندر نه تنها رنگ زیبا وطبعی دارد بلکه غنی از ویتامین ها وآنتی اکسیدان هاست .اگر شما آب چغندر را در شب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید در صبح روز بعد ودر تمام طول روز بعد می توانید لب های قرمز و طبیعی داشته باشید وتا زمانی که آن را نشویید از روی لب شما نخواهد رفت .

۶. گلاب

گلاب یکی از راز‌های زیبایی پوست است. کمی گلاب را با مقداری گلیسیرین مخلوط کنید و بر روی لب‌هایتان بگذارید. می‌توانید یک شب تا صبح آن را بگذارید تا تاثیر آن را به وضوح مشاهده نمائید.

۷. آلوئه‌ورا

اگر خشکی لب‌هایتان بیش از اندازه است حتما از آلوئه ورا کمک بگیرید. ژل آن را با کمی عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی لب‌ها بمالید. این کار را به صورت متوالی تکرار کنید تا جواب بگیرید.

اسکراب‌های خانگی لب

توجه داشته باشید که نوشیدن به اندازه‌ی آب کمک بزرگی برای رفع ترک و سیاهی لب است. بدانید که از هر کدام از این اسکراب‌ها می‌توانید هر روز استفاده کنید و نیازی به نگرانی برای بلعیدن آن‌ها وجود ندارد. در واقع هر ترکیب متشکل از مواد خوراکی خوشمزه است. از روی عمد آن‌ها را نبلعید، اما اگر تصادفا این اتفاق افتاد نگران نشوید. همچنین می‌توانید با خرید و استفاده‌ی اسکراب‌های لب که در فروشگاه‌ها وجود دارند، لب‌های خود را نرم کرده و بافتش را بهبود ببخشید و سپس از انواع رژ لب استفاده نمایید. اما پیش از اینکه به سراغ مغازه‌ها بروید، این اسکراب‌های لب خانگی و مطمئن را امتحان کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits