دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آلوئه ورا و سلامت و شادابی پوست صورت
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلوئه ورا و سلامت و شادابی پوست صورت-آلوئه ورا- آلوئه ورا- خودتان بسازید- دارو- مراقبت از پوست- مرطوب کننده- پوست-آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا و سلامت و شادابی پوست صورت

آلوئه ورا و سلامت و شادابی پوست صورت

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز است. در داروها و حتی محصولات زیبایی بیشماری استفاده شده است. احتمالا تابحال از آن برای تسکین آفتاب سوختگی یا سوزش پوستتان استفاده کرده‌اید، اما راه‌های زیادی برای بهره از فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی شما وجود دارد.

امروزه از این گیاه به وفور استفاده می شود و این در حالی است که پزشکان نظرهای متفاوتی در مورد این گیاه دارند. اگر این سوال را از آنها بپرسید جوابشان این است :” شواهد پزشکی و علمی وجود ندارد که آلوئه ورا برای هرگونه درمانی مناسب باشد”.

آلوئه ورا خیلی ساده، کم هزینه و دارای دامنه‌ی وسیعی از فواید است. چه چیزی بیشتر از اینها از یک گیاه انتظار دارید؟

می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای خلاصی از دانه‌های رنگی روی صورتتان استفاده کنید. اگر دایره‌های تیره‌ای زیر چشم‌هایتان دارید، خیلی ساده ژل آلوئه ورا را بصورت هموار و مساوی بر روی صورتتان بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند.

آلوئه ورا و سلامت و شادابی پوست صورت

سپس با آب سرد صورتتان را بشویید. و هر یک روز در میان این کار را انجام دهید تا نتایج فوق‌العاده‌ی آنرا ببینید.

۱. آلوئه ورا همچنین یک راه درمانی عالی برای آکنه و جوش‌ها نیز هست. پالپ تازه‌ی یک آلوئه ورا را خارج کنید و آنرا با زردچوبه ترکیب نمایید تا حالت خمیر مانندی پیدا کند.

مخلوط بدست آمده را مستقیما روی جوش‌ها بمالید و ۳۰ دقیقه به آن مهلت دهید، یا اینکه اگر مقدور بود اجازه دهید تمام طول شب روی پوستتان باشد. سپس پوستتان را بشویید و لذت ببرید!

۲. ترکیب پالپ یک آلوئه ورا با رب گوجه فرنگی و مقدار کمی آبلیمو هم یک پاک کننده‌ی صورت طبیعی فوق‌العاده است. با استفاده از این ترکیب، پوستی شاداب و تمیز پیدا خواهید کرد.

۳. اگر پوستی درخشان می‌خواهید، براحتی ژل آلوئه ورا یا پالپ گیاهش را با زردچوبه و عسل ترکیب کنید. حالا ماسک را به صورتتان بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را بخوبی توسط آب گرم بشویید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits