دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماساژ پوست و مزایای ماساژ دادن پوست صورت
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ماساژ پوست و مزایای ماساژ دادن پوست صورت-ماساژ درمانی- استرس-ماساژ پوست-ماساژ پوست و عضلات-ماساژ بهداشتی-انواع ماساژ-ماساژ صورت-نحوه ماساژ دادن-كاهش چین وچروك

امروزه تمامی دانشمندان دنیا براین نکته متفقند که بالا بردن راندمان بدن با تقویت اعضای آن و ایجاد بهترین حالت طبیعی و مطلوب در اعصاب و عضلات آنها است در این میان رمز موفقیت را در بازتوانی و توانبخشی وحرکات منظم و موزون بدنی دانسته اند که شاید بتوان

گفت که ماساژ بدن مهمترین و اصولی ترین نقش را در این زمینه ایفا می کند در هیچ یک از رسته های علوم پزشکی و سلاممت جایی را نخواهید یافت که در کنار دیگر روشها و متدهای درمانی از ماساژ به عنوان یک اهرم توانمند در بهبود بیماری ها و توانبخشی استفاده نشود.

ماساژ پوست و مزایای ماساژ دادن پوست صورت

massage_face

ماساژ درمانی عبارتست از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن.

این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدما ت و سرعت بهبود ناراحتیهای حاد و مزمن كمك می كند. امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یك روش مراقبت بهداشتی استفاده می كنند.

واژه کلمه ماساژ (Massage) از از واژه یونانی massein یا masso سرچشمه گرفته که به معنای ورزدادن است که در لاتین Massa ودر فرانسهMasser می گفتند.

سبک های ماساژ : سبکهای غربی ، سبکهای شرقی ، سبک های جدید.

ماساژ پوست و مزایای ماساژ دادن پوست صورت

● تاریخچه ماساژ درمانی چیست ؟

تاریخچه این درمان به حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد .

در متن كتاب امپراطور زرد (كتاب مرجع طب داخلی چین) برای درمان فلج و تب و لرز به ورزش، ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرینات بر روی دست و پا توصیه شده است.

بقراط در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد ضرورت استفاده از مالش را به عنوان یك درمان بخصوص در درمان آسیبهای ورزشی و جنگی ، به پزشكان گوشزد كرد. اسناد قدیمی دال بر استفاده ژاپنیها و نیز سایر تمدنها نظیر مصر، روم و عرب از ماساژ درمانی موجود است.

ماساژ درمانی به شیوه نوین و علمی، توسط هنریك لینگ (۱۸۳۹-۱۷۷۶) بر پایه ماساژ و ورزش بنیان نهاده شد.

دو برادر پزشك امریكایی به نام جورج و چارلز تیلور پس از تحصیل در سوئد ، در سال ۱۸۵۰ این رشته را به امریكا معرفی نمودند .

انواع ماساژ

1- ماساژ عمومی 2- ماساژ درمانی 3- ماساژ ورزشی

4- ماساژ کودکان 5- ماساژ آرایشی و زیبایی 6- ماساژ فشاری

7- ماساژ بهداشتی 8- ماساژ تامین سلامتی عاطفی و روانی و...

● ماساژدرمانی چگونه اثر می کند ؟

معمولا انواع ماساژ با یك مكانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند.

زمانیكه ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسیدلاكتیك می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود.

ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده ، مواد غذایی و اكسیژن تازه را به بافتهای مزبور می رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی كمك می كند.

ماساژ پوست و مزایای ماساژ دادن پوست صورت

فواید و تاثیر ماساژ صورت :

ماساژ صورت در پیشگیری از چین و چروک صورت بسیار مفید است. ماساژ صورت برای گردش خون بسیار خوب است. ماساژ صورت دارای فواید شگفت انگیزی است.

ماساژ در مبارزه با پف کردگی صورت نیز بسیار موثر است.

اگر شما رو غبغب زیر چانه داشته باشید،با ماساژ میتوانید آن را از بین ببرید. صورت یکی ازجاهای حساس بدن است که متشکل از بسیاری از ماهیچه های کوچک و حساس است. به همین دلیل است ماساژ صورت تاثیر زیادتری دارد

قبل از آغاز به ماساژ دادن همیشه توجه داشته باشید که پوست کاملا تمیز باشد و دستها با کرم مناسبی و یا ژله آغشته شده باشند تا به علت اینکه پوست خشک است ، باعث چروک آن نشود .

توجه داشته باشید که همیشه باید ماساژ با حرکاتی کاملا نرم آغاز شود .

خیلی خوب است که نحوه ماساژ دادن را یک بار توسط افراد مجرب ببینید و سپس آن را اعمال کنید. در اینجا ما به بیان ساده و با استفاده از اشکال مختلف , نحوه ماساژ دادن را آموزش می دهیم.

خواص و فواید ماساژ صورت

۱- بهبود حالت عضلات و پوست صورت. پوست نرمتر و با قوام تر می شود

۲- ریلكس شدن عضلات صورت وچشمها

۳- تسكین سر درد ها و دردهای ناحیه صورت

۴- كاهش چین وچروك ریز و كم عمق پوست صورت

۵- تحریك جریان خون

۶-كاهش استرس و تنش

منبع: اگهی 24



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits