دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان-تراشیدن ریش- جوش‏های جوانی- خودتراش معمولی- ماشین برقی- جوش‏ های جوانی- در اثر تراشیدن ریش- جوش‏های قرمز- پس از تراشیدن ریش-جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از تراشیدن ریش

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

تراشیدن ریش، مخصوصا در نواحی چانه، آكنه را بدتر و پوست صورت را حساس ‏تر می‏كند. هرگاه جوش‏های جوانی بسیار شدید و زیاد باشند باید از تراشیدن ریش جدا خودداری كرد تا زمانی كه جوش‏ها بهبود یابند، گاه موها به داخل پوست برگشته‏اند و تحریك بیشتری ایجاد می‏كنند. بنابراین بهترین راه گذاشتن ریش است.

در تراشیدن ریش تفاوت چندانی بین خودتراش معمولی و ماشین برقی وجود ندارد ولی چون پوست در اثر آكنه متورم است استفاده از ماشین (در صورت لزوم) بهتر است. جوش‏های جوانی را با خراش‏هایی كه در اثر تراشیدن ریش به وجود می‏آید اشتباه نگیرید.

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

در این حالت پیاز مو توسط باكتریها به عفونت خفیفی دچار می‏شود كه به صورت جوش‏های قرمز و یا چركی روی صورت مردها، معمولا پس از تراشیدن ریش ظاهر می‏شود و با كرم ضدعفونی كننده از بین خواهند رفت.

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از تراشیدن ریش

پیشگیری از جوش صورت بعد از اصلاح مخصوص پسران و آقایان جوان! در بیشتر مواقع پسران جوان وحتی گاهی آقایان ،بعد از اصلاح با تیغ دچار مشکلاتی چون جوش زدن صورت ،ملتهب شدن پوست وحتی شکستگی مو در زیر پوست می شوند واز این بابت به دنبال راه حل هستند .

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

با رعایت چند نکته به راحتی می توان این مشکلات را حل کرد:

۱- نکته‌ی اول که مهم و قابل توجه است این است که بهتر و بهتر است که هنگام حمام کردن و یا پس از آن که پوست صورت کاملا مرطوب است این کار را انجام دهید زیرا این رطوبت پوست اولین و مهمترین اساس در جلوگیری از جوش زدن والتهاب آن است.

۲- در صورتی که حمام کردن مقدور نیست چندین بار صورتتان را با آب گرم وصابون بشویید تا نه تنها مرطوب شده بلکه با ترشح مقداری چربی پوست لطیف تر وبرای اصلاح آماده تر خواهد شد.

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

۳- کف یا خمیر ریش ویا صابون مورد نظر تان را به حالت دورانی وماساژ به صورت بمالیدواز سمت پایین به بالا این کار را انجام دهید.

۴- افرادی که پوستشان زیاد جوش می زند وبا جوشهای چرکی همراه است بهتر است از تیغهای یک بار مصرف برای هر بار اصلاح استفاده نمایند.

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

۵- پس از اصلاح وشستشوی آن تنها حوله را روی پوست گذاشته وبرداشته وخشک کنید ومطلقا بر روی پوست محکم نکشید.

۶- حتما از محلولهای بعد از اصلاح ویا به عبارتی آفتر شیو ها برای ضد عفونی کردن پوست بعد از اصلاح استفاده کنید.

تراشیدن ریش و جوش زدن در اقایان

۷- در صورت جوش زدن در چند نوبت از صابونهای تری کلرو کروان که ضد جوش هستند استفاده کنید تا به مرور جوشها از بین بروند.

۸- اگر پوست خشک و زبری دارید ،بعد از استفاده از آفتر شیو و ضد عفونی کننده ها حتما از کرمهای مرطوب کننده و به حالت دورانی وملایم روی پوست بمالید.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits