دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو-کشیدن ابرو با جراحی-مدلهای ابرو- مدل ابرو- ابرو جدید- بالا کشیدن ابروها- تقارن ابروها- لیفت آندوسکوپیک- لیفت آندوسکوپیک- اخم بين دو ابرو- خط موي پيشاني- بيهوشي عمومي- داروهاي آرامبخش

دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو

دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو

افتادگی و پایین بودن کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت ایده آل سبب غمگین و افسرده به نظر رسیدن صورت شما میشود. در چنین مواردی جراحی کشیدن ابرو میتواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شادابتر و با طراوت تر به شما هدیه نماید.

در اين تكنيك ، بوسيله آندوسكوپ ابروها بالا برده ميشوند و از طريق سه برش كوچك كه براي ورود آندوسكوپ در مجاورت خط موي پيشاني داده ميشود ، با قطع عضلات مربوطه ، چروكهاي پيشاني و اخم بين دو ابرو برطرف ميگردد. مدت زمان جراحي دو ساعت مدت بستري بودن بيمار در كلينيك يا بيمارستان بيمار چند ساعت بعد از عمل جراحي بنابر صلاحديد جراح ميتواند كلينيك يا بيمارستان را ترك نمايد.

دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو

نوع بيهوشي اين عمل تحت بي حسي موضعي با تزريق وريدي داروهاي آرامبخش انجام ميشود ، بنابر صلاحديد متخصص بيهوشي ، اين عمل ممكن است تحت بيهوشي عمومي انجام گردد. مدت زمان بهبودي بيمار ميتواند در خلال يك هفته بعداز انجام عمل جراحي به سركار خود باز گردد. بيمار براي مدت 3 هفته بايد از انجام فعاليتهاي بدني شديد خودداري نمايد.

دفعات درمان يكبار عوارض آسيب عصبي، عود وضعيت قبلي ، عدم تقارن ابروها ، هماتوم ( تمع خون) ، تغيير خط مو ، كچلي درمجاورت محل برشها ، عوارض مربوط به بيهوشي. ماندگاري نتايج عمل نتيجه عمل براي مدت طولاني باقي مي ماند ولي با افزايش سن و قوه جاذبه زمين روي نتيجه عمل تأثير منفي ميگذارد.

شرح به تفصيل بزرگترین مزیت لیفت آندوسکوپیک نسبت به اعمال جراحی لیفت صورت به صورت باز، زمان بهبودی کوتاه تر آن میباشد از طرف دیگر عوارض کمتری نیز بجای میگذارد. در روش آندوسکوپیک دیگر اثری از جای برش های طویل در صورت و پیشانی بجای نمی ماند. برشهای کوچکی در ناحیه لیفت آندوسکوپیک داده میشود که بخوبی التیام می یابند و تقریبا" غیرقابل رؤیت خواهند بود.

دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو

در لیفت آندوسکوپیک عروق و اعصاب صورت کمتر دچار آسیب می شوند و د راین بیماران حداقل بیحسی بعد از عمل را خواهیم داشت. یک مزیت دیگر لیفت آندوسکوپیک قابلیت انجام آن در مردان طاس میباشد ، چون این بیماران جای برش را نمی توانند با موهای بلند یا آرایش بپوشانند. مزیت دیگر آن قابلیت انجام آن در افراد سیگاری میباشد چون کمتر اختلال خونرسانی میدهد.

افراد مسنی که دچار افتادگی ابرو هستند و باعث شده است که میدان بینایی آنها دچار اختلال شود نیز از لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی استفاده میبرند. در افرادیکه قبلا" صورت به روش باز عمل شده اند و بعد از چند سال نیاز به لیفت مجدد پیدا کرده اند میتوانند با روش آندوسکوپیک لیفت مجدد شوند مگر آنکه جای برشها نیز نیاز به ترمیم داشته باشد که در اینصورت با عمل جراحی باز لیفت مجدد صورت میگردد.

دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو

برش دادن روی برش قبلی باعث میشود که دوران نقاهت طولانی تر شود لذا در این بیماران عمل آندوسکوپیک ارجح است.اگر یک ابرو بدلیل فلج عصب صورت دچار افتادگی شده است میتوان با آندوسکوپ آنرا بالاتر برد. از کاربردهای دیگر لیفت آندوسکوپیک قطع عضلاتی هستند که باعث میگرن میشوند ، همچنین از طریق آندوسکوپ میتوان ناهنجاریهای مادرزادی یا ناشی از ضربه و تصادف را تراشید. با آندوسکوپ میتوان مواد پرکننده مصنوعی را در فرورفتگی های پیشانی قرار داد .

همچنین با آندوسکوپ میتوان پروتز در نواحی مختلف صورت قرار داد. برخلاف روش عمل جراحی باز ، در لیفت آندوسکوپیک سن بیمار محدودیت ایجاد نمیکند. بیمارانیکه پیشانی بلند دارند همچنین در بیمارانیکه پیشانی آنها برجسته است انجام لیفت آندوسکوپیک توصیه نمیگردد. جهت عمل جراحی در حالیکه بیمار بیمار روی صندلی نشسته است ، محلهای برش روی سر در نواحی رستنگاه مو علامتگذاری میشود. جهت لیفت پیشانی و ابرو با آندوسکوپ 3 برش داده میشود، یک برش در خط وسط و دو برش کناری به فاصله 5-5/4 سانتیمتر از برش خط وسط.

دانستنی های جراحی پلک و کشیدن ابرو

۵ نکته پس از جراحی پلک و کشیدن ابرو

۱) بعد از اینکه به هوش آمدید، روی چشمانتان پدهای آغشته به محلول iced saline خواهید دید. اینها باعث کوچک ماندن تورم ها و کوفتگی های بعد از جراحی می شوند. به علت مالیده شدن پماد چشمی که بعد از عمل به چشم شما مالیده شده است، دیدتان تار خواهد بود. همچنین ممکن است از چشم تان اشک بیاید که این به علت تورم است، این تورم طی هفته اول جراحی می خوابد.

۲) نوشیدن مایعات، راه رفتن به صورت ملایم و آهسته و نظارت روی پدهای چشم از اقداماتی است که باید رعایت کنید. باید هر ۲۴ ساعت یک بار این پدها را عوض کنید.

۳) برای برداشتن پدها ۳ روز بعد باید مراجعه کنید. برداشتن این پدها ایجاد ناراحتی کمی می کند. برای رفع این ناراحتی یک ساعت قبل از مراجعه داروی مسکن مصرف کنید.

۴) تا ۲۴ ساعت بعد از عمل، پدهایی را که در آب یخ خیسانده شده اند را روی چشمان تان بگذارید. پدها را هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه عوض کنید. پدها باید همیشه خیس نگه داشته شوند وزن آب به همراه دما به کوچک ماندن کوفتگی کمک می کند. یک کیسه کوچک حاوی نخود یا ذرت یخ زده را روی پدهای چشم ها بگذارید. مواظب باشید که کیسه مستقیما روی پوست نباشند. یک دستمال یا حوله بین کیسه و پوست تان بگذارید.

۵) هنگام خواب به وسیله یک پنبه پمادهای اضافه را از روی بخیه ها پاک کنید. سپس پماد چشم را روی بخیه های پلک و قسمت داخلی پلک بمالید. تا زمانی که بخیه ها وجود دارند باید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید (صبح و عصر). ولی فقط هنگام خواب پماد را درون پلک پائینی بمالید. مالیدن این پماد درون پلک زیری باعث تیرگی و تارشدن دید می شود، بنابراین بهترین زمان برای این کار بلافاصله قبل از استراحت عصرگاهی است. بخیه هایی که به وسیله پماد چرب و لغزنده شده اند در هنگام برداشتن درد کمتری ایجاد می کنند.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits