دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
30 ماسک خانگی برای درمان چروک پوست

استفاده از مواد طبیعی برای رفع چین و چروک پوست

30 ماسک خانگی برای درمان چروک پوست
2
زمان مطالعه: 19 دقیقه
زمانی که متوجه چروک و خطوط ریز روی پوست خود می شوید ، به دنبال روش هایی برای خلاص شدن از آنها هستید. راه حل های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارد که با استفاده از این روشها هم جوانان و هم افراد مسن می توانند پوست سالمی داشته باشند.

درمان خانگی چروک پوست

هیچ کس نمی خواهد یک روز از خواب بیدار شود و متوجه چروک اطراف چشم خود شود. زمانی بود که چین و چروک به عنوان نشانه پیری در نظر گرفته می شد.اما امروزه ، حتی اگر آنها در میانه دهه 20 زندگی خود پوستتان دچار چروک شود، دیگر جای تعجب ندارد. سبک زندگی پر تنش ، استرس ، کمبود خواب و رژیم نادرست اغلب منجر به آسیب های پوستی می شود که اساساً منجر به ایجاد چین و چروک می شود.راه حلهای ارزان و ساده ای برای درمان و پیشگیری از ایجاد چین چروک و خطوط روی پوست است. مانند استفاده از مواد طبیعی و خانگی. مهم ترین دلیلی که باید از این مواد طبیعی استقاده کرد این است که مواد هیچگونه عوارضی برای شما ندارند.

مواد طبیعی برای درمان چین و چروک پوست

1. روغن نارگیل برای رفع چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • روغن نارگیل اصل

روغن نارگیل را زیر چشم و سایر مناطق چروک برای چند دقیقه ماساژ دهید. از حرکات دایره ای ملایم استفاده کنید. روغن را یک شب روی پوست بگذارید بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. روغن نارگیل درخشش به پوست شما می بخشد.استفاده از آن اغلب به از بین بردن چین و چروک و خطوط کمک می کند زیرا روغن نارگیل مرطوب کننده و آبرسان است.میزان انعطاف پذیری پوست را تا حد زیادی احیا می کند.

2. روغن کرچک برای رفع چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

برای استفاده از روغن کرچک در مناطق چروک پوست از یک توپ پنبه ای استفاده کنید.روغن را یک شب روی پوست بگذارید بماند.روغن را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را هر شب انجام دهید.روغن کرچک به غیر از تسکین دهنده ، تولید الاستین و کلاژن در پوست را افزایش می دهد. در نتیجه این ، چین و چروک و خطوط ریز شروع به کاهش می کند و حتی با گذشت زمان از بین می رود.

درمان چین و چروک پوست

3. عصاره دانه انگور برای رفع چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

روغن را در ناحیه ای از پوست که چروک است، ماساژ دهید. آن را تا زمانی که می توانید بگذارید بماند و سپس بشویید.طی چند هفته استفاده کنید. انگور می تواند چین و چروک شما را از بین ببرد! دانه این میوه کوچک به سفت تر شدن پوست شما کمک می کند و باعث درخشان شدن پوستتان می شود.

4. ویتامین E برای درمان چروک های پوستی

شما نیاز خواهید داشت :

  • کپسول ویتامین E

کپسول را سوراخ کرده و روغن موجود در آن را درون یک کاسه کوچک بریزید.این روغن را به پوست خود بمالید و چند دقیقه آن ناحیه را ماساژ دهید.آن را برای چند ساعت بگذارید روی پوست بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :بهتر است هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.ویتامین E با خاصیت مرطوب کنندگی پوست ، پوست شما را مرطوب و درخشان می کند.همچنین اثرات ضد التهابی و محافظتی روی پوست دارد.که باعث تقویت قدرت پوست و کاهش چین و چروک می شود.

5. روغن آرگان برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • چند قطره روغن آرگان

ناحیه آسیب دیده را با روغن آرگان ماساژ دهید و بگذارید روغن روی پوست بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.روغن آرگان به راحتی در پوست جذب می شود.این ماده حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که پوست را دوباره احیا می کنند.استفاده منظم آن باعث کاهش چین و چروک و خطوط ریز می شود.

6. سرکه سیب برای پیشگیری از چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

سرکه و عسل را مخلوط کرده و این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید.آن را برای 15-20 دقیقه بگذارید.با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.سپس از مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را دو بار در هفته انجام دهید.خاصیت متعادل کننده pH سرکه سیب به همراه خواص درمانی عسل باعث می شود تا پوست شما با ظاهری جوان و زیبا جلوه کند.

7. وازلین برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • وازلین

یک لایه نازک از وازلین را روی قسمت چروک پوست بمالید.چند دقیقه ماساژ دهید تا به راحتی جذب شود.آن را یک شب بگذارید روی پوست بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید، به زودی متوجه نتایج خواهید شد. استفاده از وازلین برای چین و چروک درمانی است که حتی مورد علاقه افراد مشهور نیز هست. این ماده یک ماده انسداد دهنده است ، به این معنی که در رطوبت را در پوست نگه می دارد. مکانیسم دقیق چگونگی کاهش و جلوگیری از چین و چروک پوست هنوز مشخص نیست ، اما هیچ گونه آسیبی در استفاده از این ماده وجود ندارد.

احتیاط : در صورت داشتن پوستی مستعد به آکنه از این روش درمانی استفاده نکنید.

8. سفیده تخم مرغ برای رفع چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا سفت شود و آن را روی پوست خود بمالید.بگذارید کاملا خشک شود.سپس آن را با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید.به جای اینکه کرم های ضد چروک را امتحان کنید ، باید سفیده تخم مرغ را استفاده کنید.سفیده تخم مرغ پوست شما را به طور طبیعی محکم می کند و خطوط ریز و خطوط خنده را برطرف می کند.این روش درمانی مخصوصاً برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است زیرا سفیده تخم مرغ منافذ آن را نیز می بندد سبوم اضافی پوست را نیز جذب می کند.

9. آووکادو برای پیشگیری از چین و چروک پوست

شما نیاز خواهید داشت :

هسته آووکادو را جدا کنید و آن را پوست بکنید.آووکادو را رنده کنید تا خمیر یکدست شود.20 تا 30 دقیقه قبل از حمام آن را روی پوست خود بمالید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :هفته ای یک یا دو بار این کار را تکرار کنید.این میوه برای کسانی که دارای چین و چروک زودرس هستند ، بهترین نعمت است. همراه با متوقف کردن پیری زودرس ، باعث کاهش چین و چروک می شود و پوست شما را جوان می کند.

10. آلوئه ورا برای کنترل چین و چروک صورت

شما نیاز خواهید داشت :

از این دو ماده خمیری درست کنید و آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.نیم ساعت بگذارید بماند سپس آن را بشویید.همچنین می توانید به تنهایی ژل آلوئه ورا را استفاده کنید.

حتماً بخوانید:
خواص معجزه آسای روغن نارگیل برای رفع چین و چروک صورت

خواص معجزه آسای روغن نارگیل برای رفع چین و چروک صورت

فواید روغن نارگیل برای پوست این روزها نام روغن نارگیل بیشتر بر سر زبان ها افتاده، چون یک روغن چندکاره است. روغن نارگیل علاوه بر اینکه خوراکی بوده و…

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هفته ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.ژل آلوئه ورا یک منبع غنی از ویتامین E است که تقویت کننده پوست است و در ترکیب با سفیده تخم مرغ بسیار عالی عمل می کند.آلوئه ورا همچنین پوست را با داشتن آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی بهبود می بخشد.

رفع چین و چروک پوست

11. ماسک خیار

شما نیاز خواهید داشت :

  • آب خیار

دانه های خیار را بیرون بیاورید و بقیه را رنده کنید.خیار رنده شده را فشار دهید تا آب آن خارج شود.به آرامی پوست خود را تمیز کرده و آب خیار را روی تمام صورت خود بمالید.بگذارید به طور طبیعی خشک شود و سپس با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را روزی یکبار تکرار کنید. این یکی دیگر از درمان های خانگی برای پوست چروک است. خیار حاوی 95٪ آب و بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها است.

12. عسل برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • عسل

عسل را روی پوست خود بمالید و یک یا چند دقیقه ماساژ دهید.آن را به مدت نیم ساعت بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید.همچنین می توانید یک قطعه کوچک زنجبیل خرد کرده و برای فواید بیشتر آن را به عسل اضافه کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را هر روز برای داشتن پوست سالم و جوان انجام دهید.کارهای سنگین واقعاً روی چشمان تاثیر میگذارند و با افزایش سن ، باعث چین و چروک می شوند. با استفاده از عسل در اطراف پوست چشمان خود با چروک مقابله کنید.

13. درمان چین و چروک با روغن گل سرخ

شما نیاز خواهید داشت :

روغن را روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود.آن را یک شب بگذارید بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هر شب از این روغن استفاده کنید.این روغن برای چین و چروک های عمیق و سایر علائم پیری زودرس عالی است. ویتامین A ، ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در آن به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند و جای زخم ها و چین و چروک ها را از بین می برند.

14. آب لیمو برای رفع چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • آب لیمو
  • عسل

مقادیر مساوی آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید.مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند تا خشک شود.سپس با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : می توانید هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.آب لیمو فقط برای رفع عطش در طول تابستان مفید نیست بلکه می توانید از آن به عنوان بخشی از درمان های زیبایی خود نیز استفاده کنید. مقدار ویتامین C آن به بازسازی کلاژن در پوست کمک می کند ، که به نوبه خود باعث رفع چین و چروک و خطوط ریز می شود.

15. درمان چین و چروک باشی باتر

شما نیاز خواهید داشت :

  • شی باتر

با استفاده از حرکات دایره ای ملایم ، ناحیه چروک را شی باتر بزنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :بهتر است پس از دوش گرفتن از شی باتر استفاده کنید.باتر برای پوست بسیار آبرسان است. خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و همچنین باعث تقویت پوست می شود.

16. روغن جوجوبا برای چین و چروک های صورت

شما نیاز خواهید داشت :

چند قطره روغن جوجوبا را روی صورت خود بمالید. به آرامی ماساژ دهید.چند ساعت آن را بگذارید بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :

این کار را هر روز انجام دهید. روغن جوجوبا کاملاً مشابه روغن طبیعی تولید شده توسط پوست است. به راحتی در پوست جذب می شود. با استفاده منظم از این روغن ، خطوط ریز و چین و چروک کاهش می یابد.

17. ماسک زردچوبه برای چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • 1-2 قاشق غذاخوری آب نیشکر

با پودر زردچوبه و آب نیشکر خمیری درست کنید. خوب مخلوط کنید تا گلوله ای نماند.این کار را انجام دهید و 12 تا 10 دقیقه آن را بگذارید روی پوست بماند.سپس با آب ولرم بشویید.

حتماً بخوانید:
رفع چین و چروک پیشانی: ۲۰ روش سریع و آسان درمان چین و چروک پیشانی

رفع چین و چروک پیشانی: ۲۰ روش سریع و آسان درمان چین و چروک پیشانی

مجله دلگرم | چین و چروک پیشانی دیگه به سن پیری محدود نمیشه. استرس روزانه و خستگی باعث ایجاد چنین خطوطی حتی در سن جوانی میشه و این فراتر ار کنترلمونه.…

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.زردچوبه و نیشکر شل شدن پوست را کاهش می دهند. آب نیشکر حاوی اسید گلیکولیک است که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و زردچوبه دارای خواص درمانی برای جوانسازی پوست است.

احتیاط: از پودر زردچوبه ای استفاده کنید که مخصوص پوست صورت است، زیرا زردچوبه برای پخت و پز استفاده می شود و اگر از آن برای ماسک صورت استفاده کنید لکه های زرد رنگی روی پوست شما می گذارد که پاک کردن آن دشوار است.

18. روغن سیاه دانه برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • 1/2 قاشق چایخوری روغن سیاه دانه

هر دو روغن را مخلوط کرده و آن را در ناحیه چروک پوست بمالید.چند ساعت بگذارید بماند سپس آن را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :می توانید این کار را قبل از رفتن به رختخواب هر شب انجام دهید.روغن دانه سیاه حاوی فیتوشیمیایی زیادی است که برای بدن و پوست مفید است. اسیدهای چرب اشباع نشده آن ، مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک ، پوست را مرطوب می کنند. آنتی اکسیدانهای موجود در آن ، صدمات ناشی از استرس اکسیداتیو را معکوس می کنند.

درمان چین و چروک صورت

19. ماسک جوش شیرین برای رفع جوش و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

جوش شیرین و آب را مخلوط کنید.چند دقیقه با حرکات دایره‌ای به پوست بمالید و ماساژ دهید.سپس با آب بشویید ، و پوست را خشک و مرطوب کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : ماسک جوش شیرین را می توان هفته ای دو بار استفاده کرد.جوش شیرین محصولی لایه بردار است که سلولهای مرده و همچنین هرگونه ناخالصی هایی را که در منافذ شما جمع شده اند را از بین می برد.گردش خون را بهبود می بخشد ، و به کاهش چین و چروک کمک می کند.

احتیاط : این روش درمانی می تواند پوست شما را کمی خشک کند. بعد از استفاده از این ماسک، مرطوب کردن پوست را فراموش نکنید.

20. ماسک دارچین برای پیشگیری از چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

عسل و دارچین را مخلوط کرده و این مخلوط را به عنوان ماسک به پوست بمالید.آن را به مدت 5-10 دقیقه بگذارید بماند.با آب ولرم بشویید و پوست را خشک کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هفته ای 2 بار از این ماسک صورت استفاده کنید.پودر دارچین و مقداری عسل یک ماسک ضد پیری عالی است.هر دو آنها خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارند. عسل نیز نرم کننده پوست است.

احتیاط : دارچین برای انواع خاصی از پوست تحریک کننده است. قبل از استفاده ، روی قسمتی از پوست تست کنید.

21. چای سبز برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1 کیسه چای سبز
  • یک فنجان آب گرم
  • عسل (اختیاری)

مقداری چای سبز تازه یا یک کیسه چای سبزه در آب داغ برای چند دقیقه دم کنید.عسل را به آن اضافه کنید.در حالی که چای گرم است ، بنوشید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : روزانه 2-3 فنجان چای سبز میل کنید. چای سبز پر از آنتی اکسیدان هایی است که به پاکسازی بدن ، کاهش چین و چروک پوست کمک می کنند.

22. ماسک پاپایا و موز

شما نیاز خواهید داشت :

  • یک تکه کوچک پاپایا
  • 1/2 موز

هر دو میوه را با هم مخلوط کرده تا خمیری به دست بیاورید.خمیر را روی خطوط ریز روی پیشانی خود بمالید.آن را به مدت 15-20 دقیقه بگذارید روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هفته ای یک یا دو بار از این ماسک میوه استفاده کنید. پاپایا مملو از آنزیم هایی مانند پاپائین است ، در حالی که موز سرشار از ویتامین هایی است که به احیای پوست شما کمک می کند. این ماسک خوبی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست است.

23. ماسک ماست برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

روغن زیتون و ماست را با هم مخلوط کنید. به هم بزنید تا روغن کاملاً با ماست مخلوط شود.این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید بماند.سپس با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :

هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.اسید لاکتیک و سایر آنزیم های طبیعی موجود در ماست منافذ پوست را تمیز کرده و آنها می بندد.ماست باعث سفت شدن پوست می شود ، در نتیجه باعث کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف پوست می شود. ماست همچنین جای زخم ها را کمرنگ میکند و پوست شما را صاف می کند.

24. ماسک آسپرین برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 8-10 عدد قرص آسپیرین
  • آب

قرص های آسپرین را خرد کنید و به اندازه کافی آب برای تهیه خمیر اضافه کنید.این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.با آب بشویید و پوست خود را خشک کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را دو بار در هفته انجام دهید.آسپرین دارای خاصیت لایه برداری هست. با استفاده منظم ، باعث کاهش خطوط ریز و چین و چروک و کاهش اثرات ضد پیری بر روی پوست می شود.

احتیاط : اگر پوست خشکی دارید ، این روش درمانی می تواند باعث کاهش چربی پوست شما شود. بعد از هر بار استفاده، پوست خود را به خوبی مرطوب کنید تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

25. ماسک گوجه فرنگی برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 1 عدد گوجه فرنگی کوچک و رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری نمک دریا

گوجه فرنگی را نصف کنید و نیمه داخلی آن را به نمک دریایی آغشته کنید.آن نصفه گوجه فرنگی را برای یک دقیقه یا بیشتر به پوست صورت بمالید و به مدت 5 دقیقه بگذارید روی پوست بماند. سپس با آب بشویید.

برای نتیجه بهتر می توانید رب گوجه فرنگی را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید. گوجه فرنگی سرشار از بتاکاروتن و لیکوپن است که آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید را درمان می کند. خطوط ریز ، چین و چروک ، لکه های پیری را می توان با استفاده از این ماسک گوجه فرنگی کاهش داد و پوست را روشن کرد.

26. ماسک بذر تربچه برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • مقداری بذر تربچه
  • آب

دانه های تربچه را آسیاب کنید.آب کافی برای تهیه خمیر اضافه کنید.خمیر دانه تربچه را روی ناحیه چروک دار پوست بمالید و به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید بمالید.ماسک را به آرامی با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : می توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.از دانه های تربچه معمولاً برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه و کک مک استفاده می شود. این دانه ها همچنین می توانند برای درمان چروک پوست استفاده شوند. آنها حاوی ساپونین ها ، تانن ها و فنل ها هستند که خاصیت درمانی دارند.

درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک پوست

27. ماسک بادام برای رفع چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

  • 5-6 عدد بادام
  • 1/4 لیوان شیر

بادام را یک شب در شیر خیس کنید.پوست بادام را در صبح جداکنید و همراه با شیری که در آن خیس شده بود ، مخلوط تا خمیری درست شود.این مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه خشک شود.ماسک را با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : این کار را دو بار در هفته انجام دهید.بادام حاوی ویتامین E است که خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش می دهد. شیر و بادام در کنار هم پوست را مرطوب و نرم و درخشان می کند.

حتماً بخوانید:
چگونه چروک روی گونه را از بین ببریم؟

چگونه چروک روی گونه را از بین ببریم؟

از بين بردن خط هاي ايجادشده روي گونه با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای از بین بردن خطوط روی گونه آشنا شوید. آیا در صورتتان چین…

28. ماسک کرفس برای کنترل از چین و چروک پوست

شما نیاز خواهید داشت :

  • 2 قاشق غذا خوری پودر جو دوسر
  • 2 قاشق غذاخوری آب کرفس

آب کرفس را با پودر جو دوسر خوب مخلوط کنید.این خمیر را روی صورت و گردن بمالید.بگذارید 10-15 دقیقه بماند.دستان خود را مرطوب کنید و در حرکات دایره ای ، ماسک را به آرامی پاک کنید.صورت خود را کاملاً با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : از این مخلوط به عنوان ماسک صورت یا اسکراب تا هفته ای دو بار استفاده کنید.کرفس حاوی مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم و ویتامین هایی مانند A ، B1 و B6 هست که پوست را تغذیه می کنند. جای زخم آکنه با استفاده از کرفس از بین می رود. از خاصیت درمانی کرفس می توان برای کاهش چین و چروک ها استفاده کرد.

29. ماسک شنبلیله برای درمان چین و چروک

شما نیاز خواهید داشت :

برگهای شنبلیله را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آورید.خمیر شنبلیله را به عنوان ماسک صورت بمالید و بگذارید به مدت 10-15 دقیقه بماند تا خشک شود.سپس بشویید و صورت خود را خشک کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید :هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید.برگ شنبلیله اغلب برای درمان اختلالات پوستی استفاده می شود. آنها حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی هستند که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست کمک می کنند.

30. ماسک کیوی برای رفع چروک پوست

شما نیاز خواهید داشت :

  • یک کیوی متوسط

کیوی را در مخلوط بریزید تا خمیری بدست آورید.این ملوط را روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.سپس با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید : هفته ای دو بار از کیوی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.کیوی پوست را جوان می کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، ویتامین E و لیکوپن هستند. آنها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند که باعث میشود پوست محکم و جوان بشود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits