دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیفتینگ صورت با طب جدید
0
زمان مطالعه: 10 دقیقه
لیفتینگ صورت با طب جدید-لیفتینگ صورت با طب سوزنی طب سوزني صورت-بحث زيبايي -طب سوزني در چين-جراحي‌هاي زيبايي-ليفتينگ پوست-طب سوزني زيبايي -جوان‌سازي پوست

لیفتینگ صورت با طب جدید

لیفتینگ صورت با طب جدید

اگر از بروز علائم پیری در صورت خود رنج می برید، ممکن است لیفت صورت برای شما مناسب باشد.
لیفت صورت (که ریتیدکتومی نیز نامیده می شود) عملی است که علائم مشهود پیری در صورت و گردن را بهبود می بخشد.


عمل لیفت صورت، تمامی این علائم پیری را اصلاح کرده، ظاهری شاداب تر و جوان تر در صورت ایجاد می کند. همچنین طرح کلی صورت، شکیل تر و قوام عضلات و پوست، بهتر و محکمتر می شود.

لیفتینگ صورت با طب جدید

بحث زيبايي و طب سوزني در چين، انگلستان، فرانسه و آلمان مبحث جديدي نيست ولي در كانادا و ايران نسبتا تازه است.

جاي تأسف است كه اكثر خانم‌ها آنقدر در مورد جراحي‌هاي زيبايي براي ليفتينگ پوست و پف دور چشم و يا در مورد تزريق انواع ژل، ديسپورت، بوتاكس، هيالورونيك‌اسيد و... (با وجود تمامي حساسيت‌ها و عوارضي كه ايجاد مي‌كنند) اطلاعات دارند كه ما پزشكان گاه تعجب مي‌كنيم! ولي (به دليل عدم اطلاع‌رساني)، از روش‌هاي بسيار مفيدتر و بي‌ضررتر آگاهي ندارند.طب سوزني در بسياري موارد اگر اثراتي بهتر نداشته باشد، حداقل اثراتي تقريبا مشابه را با هزينه بسيار كمتر خواهد داشت.لازم است بي‌تعصب بگويم كه طب سوزني در مواردي حتي از نور ليزر (كه بسيار بي‌عارضه و بي‌خطر است) نيز پاسخ بهتري دارد.

لیفتینگ صورت با طب جدید

آيا هميشه طب سوزني زيبايي بر درمان‌هاي ديگر زيبايي ارجح است؟

خير. من براي بيمارانم هم ليزر و هم از طب سوزني استفاده مي‌كنم اگرچه درمان با ليزر براي پزشك بسيار راحت‌تر و سودمندتر است و طب سوزني هم نياز به جلسات مكرر دارد و هم وقت‌گيرتر است. ولي گاه اثرات شگفت انگيزي دارد كه با هيچ روش درماني ديگر قابل قياس نيست. من براي درمان افتادگي صورت. گونه، غبغب، لك، كك و مك، جوش و حتي رفع چروك‌ها و كاهش چربي پوست قطعات سوزني را بين 10 تا 24 جلسه پيشنهاد مي‌كنم. (در حالي كه اين كار ظرف 3 جلسه با ليزر قابل انجام است).

نورليزر نيز براي كلاژن‌سازي و جوان‌سازي پوست مفيد است و بيشتر براي پوست‌هايي استفاده مي‌شود كه مستعد كبودي يا (هماتوم) زيرپوستي بوده يا چربي زير جلد آن كم است و يا به دلايل ديگر استفاده از الكترواكوپانكچر (طب سوزني الكتريكي در آنها انجام پذير نمي‌باشد، در بعضي موارد ديگر مثل خط‌هاي فانكشنال خط خم) اگر بيمار عادت به اخم كردن خود را تغيير ندهد نيز معمولا بهتر است از بوتاكس استفاده شود تا عادت از بين برود.

لیفتینگ صورت با طب جدید

در سال 1996، طي تحقيقي در آمريكا روي 300 نفر فيشيال آكوپانكچر انجام شد. 90 درصد اين افراد بعد از يك كورس درماني احساس بهبودي كرده و از نتيجه كار راضي بودند (يك كورس بين سه تا ده جلسه است) و اظهار داشتند كه خاصيت ارتجاعي عضلات صورت‌شان افزايش يافته، نرمي و لطافت پوست‌شان بيشتر شده، چين و چروك‌هاي پوست كاهش يافته و پوست صورت‌شان گلگون‌تر و به اصطلاح خوش آب و رنگ‌تر شده است.

لیفتینگ صورت با طب جدید

طب سوزني چگونه كار مي‌كند؟

پايه و اساس فيشيال آكوپانكچر يا كاسماتيك آكوپانكچر مدل «Zang xiang» است. طبق اين مدل نقاط مشخصي در سطح پوست به ارگان‌هاي داخلي مشخصي متصل هستند كه اين اتصال از طريق كانال‌هاي انرژي (كه وظيفه حمل انرژي را به هر نقطه از بدن به عهده دارند)، ايجاد مي‌شود.از چهارده كانال انرژي ده كانال به صورت مستقيم يا به وسيله كانال جفتشان با صورت در ارتباطند. پنج ارگان yang (يا تو خالي) بدن شامل معده، روده بزرگ، روده كوچك، مثانه، كيسه صفرا يا از صورت آغاز و يا به صورت ختم مي‌شوند و روي صورت نقاط مشخصي دارند. براي مثال، به ترتيب انتها و ابتداي كانال روده بزرگ و معده در صورت و در كنار بيني است و در هر بيماري مربوط به ناحيه بيني و بويايي مي‌توانند مورد استفاده قرار گيرند.

پنج كانال yin بدن (توپر) شامل (Sp طحال / Lu ريه / Ht قلب / Kid كليه و Liv كبد) نيز از طريق كانال‌هاي داخلي به ارگان‌هاي yang جفت خود متصلند و اين به معناي آن است كه انرژي هر يك از ده ارگان داخلي بدن مي‌تواند با استفاده از نقاط طب سوزني به صورت انتقال يابد.

لیفتینگ صورت با طب جدید

طب چيني معتقد است كه استحكام و خاصيت ارتجاعي پوست صورت وابسته به ميزان كافي انرژي Qi و خون در پوست صورت و عضلات زيرپوستي است كه صورت را جوان نگه مي‌دارد. به همين علت با گذشت زمان، اين انرژي به تدريج كاهش يافته و باعث كاهش تغذيه، لطافت و رطوبت پوست مي‌شود. سپس خطوط ريز در صورت ظاهر مي‌گردد و پوست صورت مي‌افتد و حالت كيسه‌اي و پف زير چشم‌ها آشكار مي‌شود.

بادكنكي را كه پر از هواست، تصور كنيد. اين بادكنك سفت و نرم است، به مرور زمان كه باد آن خالي مي‌شود، خطوط ريزي در آن ظاهر مي‌شود و حالت كيسه‌اي شكل و افتادگي پيدا مي‌كند. اين مراحل چروك خوردن و افتادگي ادامه پيدا مي‌كند تا زماني كه مقدار كافي هوا به تدريج در آن دميده شود و بادكنك دوباره حالت اوليه خود را به دست آورد.

لیفتینگ صورت با طب جدید

هاله و پف زيرچشم مربوط به مشكل كدام ارگان است؟

در طب چيني‌ هاله و تيرگي اطراف چشم يكي از علائم نارسايي در كانال كليه است كه ممكن است ضعيف شده باشد. براي درمان، پزشك مي‌تواند از كانال جفت كليه، (UB مثانه) كه نقاطي روي صورت و اطراف چشم دارد و همچنين از نقاط خود كليه بر روي بدن استفاده نمايد.

ضمنا كانال طحال چون يكي از وظايفش (بجز هضم و جذب غذا) نگه‌داشتن اعضا در محل اصلي‌شان است، وقتي دچار ضعف مي‌شود، طبعا اعضاء از محل اصلي‌شان دچار افت مي‌شوند علائمي مانند غبغب، افتادگي چهره و زيرچشم ايجاد مي‌گردد. و حتي بيماري‌هائي مانند فتق در بدن ايجاد مي‌شود به اين منظور نيز درمانگر مي‌تواند از كانال معده كه جفت طحال است، در صورت و زير چشم و از كانال طحال در ساق پا و ساير نقاط استفاده و آن را تقويت كند.

لیفتینگ صورت با طب جدید

مكانيزم‌هاي طب سوزني صورت به طور خلاصه عبارتند از:

1- چرخش خون و انرژي را در كل بدن بهبود مي‌دهد. به همين علت وقتي براي بيماران فقط طب سوزني روي بدن هم انجام مي‌گردد، بعد از چند جلسه صورت شفاف مي‌شود. (بدون اينكه روي صورت كاري انجام شود!)

2- درمان ذهن، جسم و روح را شامل مي‌شود. (كه اين به علت تشرح سروتونين در بدن است كه باعث شادي و نشاط مي‌شود)

3- باعث افزايش توان عضلات و خاصيت ارتجاعي پوست صورت مي‌گردد.

4- با فعال كردن مكانيزم‌هاي مربوط به ترميم زخم مي‌تواند اولا جريان خون در پوست را ثانيا جريان اكسيژن‌رساني به پوست را افزايش دهد، نفوذپذيري عروق را بالا برده باعث رفع مواد زايد مي‌شود.

5- با كاهش ادم و مايعات اضافه بدن به كاهش ادم در اطراف چشم كمك مي‌كند.

6- بالانس هورموني ايجاد مي‌كند به همين علت معمولا روي ريزش مو، آكنه و گاهي موي زايد موثر است.

7- به علت افزايش جريان خون و لنف، رطوبت‌رساني (هيدرادرمي) انجام مي‌دهد.

8- موجب كاهش استرس (كه از همه عوامل پاتوژن مهم‌تر است) مي‌گردد.

لیفتینگ صورت با طب جدید

طب سوزني در چه مواردي كاربرد دارد؟

طب سوزني در مواردي مانند خشكي پوست، چربي بيش از حد پوست، منافذ باز پوست، افتادگي صورت و چهره، رفع غبغب، شادابي و جوانسازي پوست گونه‌گذاري، چين و چروك و پيري پوست، لك و كك و مك صورت، جوش صورت، ريزش مو و كلا در ليفتينگ پوست موثر است. در مورد پف و تيرگي دور چشم اگر خيلي قديمي و كهنه نباشد، مي‌تواند مفيد باشد.

در مورد خطوطي كه فانكشنال هستند (مثل خط اخم) طب سوزني مي‌تواند موثر باشد؛ به شرط آنكه با تغيير ميميك صورت و يا استفاده از چسب‌هاي مخصوص انقباض در اين عضله به حداقل برسد.

لیفتینگ صورت با طب جدید

روش كار چگونه است؟

براي درمان از سوزن‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود كه مويي شكل و با قطر بسيار اندك هستند (قطر 18/0-16/0و طول 13/0) بيشتر افراد هنگام كار با سوزن نگرانند؛ اما اين نگراني بي‌مورد است. درد در هنگام آمپول زدن به علت سايز بزرگ تنه و پاره شدن بافت و همچنين، عبور ماده تزريقي در رگ مي‌باشد ولي در طب سوزني سوزن‌ها مويي شكل و به ضخامت تار مو هستند و سوزنكاري دردناك نيست. از طرفي سوزن‌ها خشك مي‌باشند. (DRY needie)

معمولا در هر جلسه بين 20 تا 100 سوزن براي كار صورت برحسب شدت چروك‌ها و بيمار انتخاب مي‌شود. همچنين علاوه بر نقاط طب سوزني نقاط ديگري هم براي اين كار انتخاب مي‌گردد و گاه براي گونه‌گذاري استفاده از طب سوزني الكتريكي هم لازم است.

لیفتینگ صورت با طب جدید

سوزن‌هاي صورت عموما بعد از اينكه كارشان تمام شد خود به خود رها مي‌شوند!

معمولا بعد از سه الي چهار جلسه اثرات اوليه كار با طب سوزني كه شامل شاداب و روشن شدن پوست مي‌باشد، ظاهر مي‌شود و بعد از 7-8 جلسه اثرات كلاژن‌سازي شامل سفتي، گونه و كاهش عمق چروك‌ها مشخص است. چون كلا براي كلاژن‌سازي 3 هفته زمان لازم دارد.

جلسات دو تا سه بار در هفته و گاه براي مسافراني كه از خارج از كشور يا شهرستان‌ها مراجعه مي‌كنند، هر روز قابل انجام است. پس از اتمام جلسات كه بين 10 تا 24 جلسه مي‌باشد، درمان نگهدارنده به صورت ماهي يك بار انجام مي‌شود و به اين ترتيب، طب سوزني برخلاف بعضي روش‌ها قابل برگشت نيست! (مانند بوتاكس كه بعد از 3 ماه اثرش را از دست مي‌دهد)!

موارد منع استفاده: براي بيماراني كه پيس ميكر (Pace maker) در قلب دارند، از دستگاه استفاده نمي‌شود. همچنين در بيماراني كه مبتلا به هموفيلي، روزاسه يا بيماري‌هاي التهابي پوست و يا بسيار مستعد كبودي هستند، بهتر است استفاده نشود.

لیفتینگ صورت با طب جدید

درمان‌هاي شخصي:

براي افرادي كه تحت درمان با تكنيك‌هاي زيبايي صورت با طب سوزني قرار مي‌گيرند، بهتر است اقدامات كمكي زير انجام گيرد:

1- تغيير شيوه زندگي، مانند تغيير عاداتي كه براي سلامت مضر است مانند سيگار كشيدن و...

2-تمرينات ورزشي يا ماساژهاي پوستي

3- تمرينات تنفسي يا پراناياما

4- تمرينات خود آرامي

5- فشار درماني /ماساژ درماني

6- استفاده از تغذيه مناسب/مكمل‌هاي غذايي 9 داروي گياهي (Diet and supplement and Herbal medicine)

7- استفاده از مغناطيس (magnet)

8- ورزش روزانه

9- روش‌هاي پاكسازي پوست، و استفاده از شير پاك‌كن و به جاي صابون كرم‌هاي مناسب براي پوست

لیفتینگ صورت با طب جدید

نتيجه‌گيري:

طب سوزني در زيبايي اثرات بسيار مفيدي دارد. اين اثرات نه تنها روي زيبايي و شادابي پوست صورت ظاهر مي‌شود بلكه باعث ايجاد آرامش و نشاط در بدن مي‌شود. نسبت به ساير روش‌ها بسيار مقرون به صرفه نيز مي‌باشد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits