دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لايه‌برداري پوست + راهنما
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لايه‌برداري پوست + راهنما-اما و اگر‌هاي لايه‌برداري از پوست پيلينگ شيميايي -متخصصان پوست و مو- پيري پوست-يلينگ سطحي-لايه‌برداري يا پوسته ريزي از روي پوست-چگونه در منزل پوست مان را لایه برداری کنیم؟-توصیه ی پزشک برای لایه‌برداری پوست-لايه‌برداري پوست

لايه‌برداري پوست + راهنما

لايه‌برداري پوست + راهنما

سال‌هاست كه متخصصان پوست و مو از لايه‌برداري پوست يا پيلينگ شيميايي براي برطرف كردن عوارض ناخوشايند پيري پوست از قبيل تغيير رنگ، چين و چروك، زبري و خشونت آن استفاده مي‌كنند.

لايه‌برداري پوست + راهنما

انواع لايه‌بردارها

اسيدهاي ميوه (آلفا هيدروكسي اسيد AHA)، تري كلرواستيك اسيد، فنول، رزوسينول و ساليسيليك اسيد كه با از بين بردن لايه سطحي پوست، سبب تازه‌تر و جوان‌تر شدن آن مي‌شوند. اسيدهاي آلفا هيدروكسي، اسيدهاي ارگانيك طبيعي هستند كه در سيب سبز (اسيد ماليك)، آناناس و مركبات (اسيد ستيريك)، نيشكر (اسيد گليكوليك)، ميوه‌هاي قرمز، شير ترش، ماست (اسيد لاكتيك)، بادام تلخ و اسيد ماندليك و انگور (اسيد تارتاريك) وجود دارند. اين اسيدها با برداشت لايه‌هاي سلولي شاخي از روي پوست و با نرم كردن كراتين سبب نرم‌تر و شفاف‌تر شدن پوست شده و با قدرت جذب رطوبت هوا، خشكي را ترميم كرده و خواص ظاهري و قابل رويت پوست را بهبود مي‌بخشند.

لايه‌برداري پوست + راهنما

زمان و سن مناسب

براي انجام پيلينگ محدوده سني وجود ندارد و در هر سني مي‌توان اين كار را انجام داد؛ اما از نظر زماني، فصول پاييز و زمستان به دليل كاهش نور آفتاب مناسب‌ترند. عوارض جانبي ناشي از پيلينگ بسيار جزئي و قابل برگشت است و خطري ندارد. پيلينگ سطحي براي رفع كدورت و تيرگي پوست، چروك‌هاي خفيف زودرس و درمان جوشگاه‌هاي قديمي و فرورفتگي‌هاي كم‌عمق ناشي از جوش استفاده مي‌شود. تمامي اثرات و خواص و عوارض آن شبيه پيلينگ عميق ولي خفيف‌تر و ضعيف‌تر است. اغلب بعد از پيلينگ سطحي، پوست صورت قرمز مي‌شود كه يك واكنش طبيعي و بسته به جنس پوست، از خفيف تا شديد متغير است و پس از چند روز خودبه‌خود برطرف مي‌شود.

سوزش پيلينگ سطحي كه خفيف است، بعد از يك ساعت از بين مي‌رود. فرآورده‌هاي محتوي آلفا هيدروكيد اسيد سبب لايه‌برداري يا پوسته ريزي از روي پوست مي‌شوند. مقدار لايه‌برداري بستگي به نوع و غلظت ماده موثر، اسيديته و ساير مواد به‌كار رفته در فرمولاسيون فرآورده دارد. جهت لايه‌برداري با اين فرآورده‌ها ابتدا بهتر است اسيدهاي ميوه غلظت‌هاي پايين‌تر استفاده شود و به‌تدريج غلظت آنها افزايش يابد.

لايه‌برداري پوست + راهنما

تشخيص پزشك

اين اسيدها ممكن است عوارض جانبي مثل تحريك جزئي و احساس سوزش تا بروز تاول و سوختگي داشته باشند؛ به همين دليل بيماراني براي پيلينگ انتخاب مي‌شوند كه به تشخيص پزشك امكان عوارض جانبي بعد از پيلينگ در آنان بسيار جزئي و قابل برگشت باشد. بيمار مدت‌ها بعد از انجام پيلينگ بايد حتي‌الامكان از تابش مستقيم نور آفتاب به مدت طولاني دوري كرده و مرتب از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده كند. انجام هر بار پيلينگ باعث كمتر شدن چين و چروك و شفافيت و فرو رفتگي‌هاي پوست مي‌شود.

توصيه

اين محصولات براي دور چشم مناسب نيستند و در هنگام استفاده از آنها بايد از كرم ضد آفتاب با SPF حداقل 25 يا بيشتر استفاده كرد. پيلينگ شيميايي علاوه بر ترميم و درمان نسبي چين و چروك زودرس، درمان بسياري از بيماري‌ها و عوارض پوستي ديگر هم موثر است؛ از جمله جوشگاه‌هاي به‌جاي مانده از آكنه، كك و مك، لك صورت، پوست‌هاي لك و پژمرده، منافذ باز پوست صورت و ... . پيلينگ‌ها به دو دسته كلي تقسيم مي‌شوند: 1- پيلينگ عميق 2- پيلينگ سطحي

لايه‌برداري پوست + راهنما

چگونه در منزل پوست مان را لایه برداری کنیم؟


لوازمی که برای لایه برداری نیاز دارید :

پاک کننده لایه بردار
لیف , برس بدن یا دستکش های لایه برداری
سنگ پا
لوسیون بدن

لايه‌برداري پوست + راهنما


روش لایه برداری :

1 - قبل از ورود به حمام پوست خشکتان را با لیف , برس بدن یا دستکش های لایه برداری
پاک کنید .این کار کمک خواهد کرد که پوسته های سطحی از بین برود و پوستتان برای فرایند لایه برداری آماده شود .این کار را از کف پای خود آغاز کنید و روی تمام بدنتان ادامه دهید .

2 - دوش بگیرید و از سر تا پای خود را مرطوب کنید ,اگر شما دچار آفتاب سوختگی شدید و یا هرگونه بریدگی و یا زخم بازی در بدنتان وجود دارد، پوست خود را لایه برداری نکنید .


لايه‌برداري پوست + راهنما

3 - از یک سنگ پا بر روی پای خود استفاده کنید تا ذرات و لکه های زبر و پینه را از بین ببرید .اگر پای شما بسیار زبر می باشد قبل از اینکه وارد حمام شوید ,آن را به مدت 30 دقیقه در تشتکی از آب گرم و شیر خیس دهید .


4 - از پاک کننده لایه بردار خود به همراه لیف و یا دستکش هایتان استفاده کنید . شستشوی بدنتان را با یک حرکت چرخشی از کف پایتان شروع کنید و این روش را تا بالا ادامه دهید . در نواحی حساس ، پوستتان را به سختی تمیز نکنید و نخراشید ,زیرا در این ناحیه پوست بسیار آسیب پذیر است .


لايه‌برداري پوست + راهنما


5 - از یک برس یا لیف برای لایه برداری پشت و جاهایی که به سختی قابل دسترس است استفاده کنید.

6 - روی صورتتان به خصوص اطراف چشم و دهانتان لایه برداری را به آرامی انجام دهید .برای صورت از یک محصول لایه بردار ویژه استفاده کنید که ملایم تر از محصولات طراحی شده برای لایه برداری بدن می باشد .

لايه‌برداري پوست + راهنما


7 - دست هایتان را فراموش نکنید ,شما می خواهید آنها هم صاف و نرم به نظر برسند .

8 - بدنتان را با آب ولرم بشویید ،سعی کنید تا جای ممکن از آب سردتر استفاده کنید.

لايه‌برداري پوست + راهنما

9 - بعد از انجام دادن مراحل حمام از یک لوسیون مرطوب کننده بدن برای همه قسمت های بدنتان استفاده کنید .لوسیون بدن و مرطوب کننده های صورت که حاوی ا سید هیدروکسی آلفا و یا بتا می باشند انتخابی ایده آل هستند , زیرا این اسیدها سلول های مرده پوست را از بین میبرند .

10 - از مرطوب کننده بدن یک بار در روز استفاده کنید .لایه برداری پوست را خشک می کند بنابراین شما باید پوستتان را هیدراته نگه دارید .
گردآوري توسط : مجله دلگرم


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits