دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت لک های سیاه پوست + ماسک
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علت لک های سیاه پوست + ماسک-برطرف کردن لکه های سياه پوست با ماسکهای طبیعی لکه های سياه پوست-از بين بردن لکه هاي سياه-نرم کننده پوست- لکه هاي سياه صورت- لکه ها و دانه هاي سرسياه-ماسک ضد لک های سیاه پوست صورت-ز بين بردن دانه هاي سرسياه پوست-لكهاي تيره...

علت لک های سیاه پوست + ماسک

علت لک های سیاه پوست + ماسک

تغييرات رنگ پوست باعث ايجاد مشكلات روحي و اجتماعي در افراد شده و به خصوص در كساني كه به دليل نوع شغل خود تماس چهره به چهره و مستمر دارند ميتواند موجب افسردگي يا تاثير گذاري بر فعاليت فرد شود.از اين رو شناخت علل اين اختلالات رنگدانه اي و درمان صحيح آنها بسيار مهم است و گاه درمانهاي ناصحيح ميتواند مشكل بيمار را زيادتر كند.

درمان بيمار بايستي با توجه به علت بيماري ،شدت بيماري،شغل و شرايط اجتماعي و محيطي بيمار انجام شود.

از طرف ديگر بايستي بيمار اطلاعات صحيحي از بيماري خود، روش درمان، طول مدت درمان و مراقبتهاي بعدي داشته باشد. تغييرات رنگ پوست به دو صورت است :

يكي پر رنگي يا لك تيره صورت و دوم كم رنگي يا سفيد شدن صورت . در لك هاي تيره پوست افزايش در پيگمان ملانين يا افزايش سلولهاي رنگدانه ساز ديده ميشود .

علت لک های سیاه پوست + ماسک

ماسک ضد لک های سیاه پوست صورت

پونه: پونه را له کرده سپس آنرا با روغن زيتون مخلوط کرده و به مدت سه روز در مقابل نور خورشيد قرار دهيد. بعد از سه روز به مدت 15 دقيقه حرارت مي دهيد آن را صاف کرده ، پماد به دست آمده را براي از بين بردن لکه هاي سياه استفاده کنيد.

تخم ترب: تخم ترب را در سرکه خيس کرده و پس از گذشت 24 ساعت آنرا برروي لکه هاي سياه پوست قرار دهيد. اين عمل را هر روز تکرار نموده تا لکه ها کم کم بهبودي حاصل کنند. مقداري سير را پوست کنده و آنرا با رنده ريز کنيد و با عسل مخلوط نموده، مخلوط حاصل را جهت بهبودي لکه هاي سياه پوست مورد استفاده قرار دهيد و به مدت 30 دقيقه بر روي لکه ها قرار داده و پس از آن با آب ولرم بشوييد. اين عمل را يک روز درميان تکرار مي کنيد. دانه کنجد را له نموده و به مدت 3 روز در مقدار اندکي آب خيس کنيد و بعد از گذشت اين مدت، اين مخلوط را بر روي پوست بماليد، اين ماسک هم باعث از بين رفتن لکه هاي سياه مي شود و هم نرم کننده پوست است.

علت لک های سیاه پوست + ماسک

گل زنبق سفيد: گل زنبق سفيد را خرد کرده و در يک شيشه سفيد مي ريزيد و به آن مقداري روغن زيتون طبيعي تازه اضافه نماييد، سر شيشه را بسته و به مدت دو روز در مقابل آفتاب قرار دهيد و بعد آنرا صاف کرده و بر روي لکه هاي سياه صورت خود بماليد. (اين روغن براي سوختگي و آفتاب زدگي نيز مفيد مي باشد)مقداري پونه را له کرده، چنانچه آنرا به صورت ضماد در محل لکه هاي سياه پوست قرار دهيد، اثر شفابخش دارد. روغن کرچک، لکه هاي سياه پوست و همچنين زگيل و کبودي پوست را برطرف مي کند.

شير: شير در از بين بردن لکه ها و دانه هاي سرسياه بسيار مفيد مي باشد ، قبل از استفاده از شير، بايد پوست را با آب گرم بشوييد و براي اثرگذاري بهتر، مي توان شير را با عصاره بابونه يا بومادران مخلوط نموده و سپس استفاده کرد.

علت لک های سیاه پوست + ماسک

ليموترش: استفاده از ليموترش به تنهايي يا همراه با گلاب با سفيده تخم مرغ ماسک خوبي در از بين بردن و بيرون کشيدن دانه هاي سرسياه پوست مي باشد و پس از استفاده از اين ماسک بايد پوست را با آب نيمه گرم شست و شو داد. جو دو سر را بپزيد و با بادام کوبيده مخلوط کنيد تا به شکل خمير درآيد. اين خمير را به مدت 15 دقيقه بر روي پوست خود قرار دهيد. اين ماسک در از بين بردن دانه هاي سرسياه پوست بسيار موثر مي باشد. عسل، افزون بر تقويت پوست و شفابخشي، پاک کننده خوبي است، يک قاشق غذاخوري عسل را بر روي حرارت ملايم، رقيق سازيد و بر روي دانه هاي سرسياه پوست بماليد و اثر آن به وضوح ملاحظه نماييد.

گردآوری توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits