دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید و معجزه بخور چای سبز و تاثیر بی نظیر آن بر روی پوست و مو
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
علاوه بر خواص درمانی چای سبز و خواص مراقبتی زیادی که برای پوست و مو دارد می توان فواید بخور چای سبز را نیز در نظر گرفت چرا که این ماده مجموعه ای از انواع ترکیبات مغذی و ضروری بدن را دارا می باشد و مصرف آن به هر صورتی مزایای مختلفی را به دنبال دارد.

یکی از بهترین و پرخاصیت ترین انواع چای که جزء نوشیدنی های گرم نیز به حساب آمده چای سبز بوده که طرفداران زیادی دارد و به دلیل خواص فراوانی که در زمینه های مختلف دارد بسیار پرکاربرد بوده و برای مصارف گوناگونی از آن استفاده می شود. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان فواید بخور چای سبز را مورد بررسی قرار دهیم.

مهمترین فواید بخور چای سبز

سالیان زیادی می باشد که از چای سبز در درمان مشکلات و بیماری های مختلفی استفاده می گردد. این ماده سرشار از انواع مواد مغذی و آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن مزایای زیادی را به دنبال دارد. در کنار این موارد می توان به فواید بخور چای سبز اشاره کرد که مجموعه گسترده ای را شامل شده و با بهره مندی از آن می توان به این مزایا دست پیدا کرد.

بخور چای سبز

در واقع باید گفت چای سبز تنها یک نوشیدنی معمولی نبوده و می توان با مصرف آن به شکل های مختلف از خواص درمانی و فوایدی که برای سلامتی انسان دارد بهره مند شد. این ماده منبعی سرشار از از آمینو اسید ها، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، فولیک اسید، منیزم، منگنز، کافئین، پتاسیم، پلی فنول ها و ویتامین های گروه بی می باشد و علاوه بر تاثیر بر روی لاغری می تواند با خنثی سازی رادیکال های آزاد پوست باعث حفظ زیبایی نیز شود.

در آغاز چای سبز در کشور چین طرفداران زیادی داشت و از مصرف آن برای رفع سردرد گرفته تا درمان افسردگی برای سالیان زیادی می توان اشاره نمود. در حال حاضر نیز از این ماده پرخاصیت استفاده فراوانی می شود. بهتر است بدانید میزان زیاد آنتی اکسیدان موجود در چای سبز موجب شده فرآیند پیری پوست به تعویق بیفتد و مقدار چین و چروک های پوست کاهش پیدا کند. آنتی اکسیدان ها همراه با خواص ضد التهابی چای سبز می توانند در التیام و رفع آفتاب سوختگی و سوزش پوست کمک کننده باشند.

بهتر است بدانید که عمل بخور صورت موجب آرامش و ریلکس شدن پوست، باز شدن منفذ های پوست و پاکسازی آن، بالا رفتن سرعت خون رسانی، درخشندگی پوست و دور شدن آلودگی ها می گردد. بخور در واقع با بخار دادن پوست آغاز بعد از آن با ماسک زدن، پاکسازی منفذ های پوست و در آخر به رطوبت رسانی پوست ختم می شود. در بکار بردن بخور زیاده روی نکنید چرا که موجب تحریک شدن پوست شده و بهتر است در طول هفته یک الی دو مرتبه استفاده نمایید.

فواید بخور چای سبز

آبرسانی صورت با استفاده از بخور چای سبز

بخور دادن صورت موجب مرطوب ساختن، باز شدن منفذ های پوست، دفع سموم و جریان یافتن خون می شود. ۱.۸ لیوان برگ چای سبز را داخل کاسه ای بزرگ ریخته و بعد دو فنجان آب جوش را به کاسه بیفزایید. حوله ای تمیز را بر روی سر خود انداخته و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا بخار جذب پوستتان گردد.
چشم های خود را ببندید و بعد نفسی عمیق بکشید. در صورتی که در زمان بخور دادن حس ناراحتی داشتید بهتر است منتظر بمانید تا مقداری سرد شود. در طول هفته یک مرتبه این روش را بکار گیرید.

رفع لک و جوش های صورت با کمک بخور

از دیگر فواید بخور چای سبز می توان به رفع و از بین بردن ضایعه های پوستی اشاره کرد که استفاده از آن باعث جوان سازی و درخشندگی و شادابی پوست می گردد. برای این کار پس از این که پوست را بخور دادید از ماسک استفاده نموده تا منافذ پوست پاکسازی شده و مرطوب گردد.
در ابتدا باید صورت خود را با استفاده از مواد شوینده ملایم بشویید. کل چربی های موجود، انواع کثیفی، عرق و آرایش صورت باید تمیز گردد چرا که در زمان بخور دادن منفذ های پوست باز شده و در صورتی که بر روی پوست مواد نام برده وجود داشته باشد موجب تحریک شدن پوست می شود. توجه داشته باشید که صورت خود را با صابون قوی شستشو ندهید یا لایه برداری انجام ندهید.
در گام بعدی حدود یک الی دو استکان آب جوش را درون کاسه ای بریزید. دقت نمایید که آب بایستی کاملا جوش باشد و درون کاسه ای بزرگ و شیشه ای یا سرامیکی ریخته شود. هرگز نباید از کاسه پلاستیکی استفاده کنید چرا که مولکول های پلاستیک وارد بخار آب می شوند. کمی چای سبز درون کاسه آب جوش ریخته و می توانید از نعناع و بابونه نیز استفاده نمایید.

بعد از آن صورت خود را با حوله ای بر روی سر بخور بدهید. برای این کار حوله را بر روی سر خود بیندازید و به حدی صورت خود را در نزدیکی بخار قرار دهید که بتوانید بخار را حس کنید. از خیلی نزدیک کردن صورت خود با بخار آب پرهیز نمایید. حدود ده دقیقه برای بخور صورت کافی می باشد. البته زمان ۵ دقیقه بخور نیز تا حدودی اثر مشابه ای دارد. بیشتر از مدت زمان ده دقیقه بخور انجام ندهید چرا که احتمال جوش زدن صورت افزایش پیدا می کند.

بخور صورت

سپس با استفاده از ماسک صورت آلودگی های منافذ صورت را خارج کنید. بخار موجب باز شدن منفذ های پوست صورت می گردد که بهترین امکان را برای پاکسازی آن ها فراهم می کند که با کمک ماسک پس از بخور این عمل صورت می گیرد. از هر نوع ماسکی برای این کار می توانید استفاده نمایید. در صورتی که ماسک صورت ندارید با استفاده از عسل یا ترکیب عسل با جوپرک بر روی پوست این کار را انجام دهید. در صورتی که تمایل به استفاده از ماسک ندارید می توانید با استفاده از آب گرم صورت خود را شستشو دهید. بکار بردن لایه بردار های قوی پس از بخور دادن سبب ایجاد التهاب و آکنه می گردد.

حتماً بخوانید:
۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای سبز

۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های ممکن است که حتی گفته میشود خواص ضدپیری نیز دارد. حتما شما هم تاکنون چیزهای زیادی در مورد خواص چای سبز شنیده اید…

با جوشاندن مقداری آب و چای سبز کیسه ای یا برگ چای سبز می توانید یک بخور سالم فراهم نمایید. زمانی که بیمار هستید نیز می توانید درون آب چند قطره داروی گیاهی ریخته تا فواید بخور چای سبز افزایش یابد. در زمان دیدن بخار باید صورت خود را در برابر آن بگیرید و با کمک ابن بخار پاکسازی پوست انجام می گیرد.

اشکال مختلف مصرف چای سبز

چای سبز را دم کرده و در صورت نداشتن آلرژی به چای یا ایجاد عکس العمل آلرژیک به این نوشیدنی خالص گیاهی در طی روز دم نوش تازه آن را بنوشید. این محصول ضمن این که آرام بخش بوده باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می شود و ویتامین های ضروری پوست از این طریق جذب می شود.
پارچه ای تمیز را به چای تازه دم آغشته نمایید و صبر کنید تا مثل ماسک چند دقیقه در روز بر روی پوست باقی بماند. این نوع ماسک تمامی عوارض پوستی را از انواع درمان های شیمیایی بی نیاز کرده و ترکیبات مغذی نیز جذب سلول های فعال پوست می گردد.
چای سبز کیسه ای دم شده به منزله کمپرس سرد و گرم استفاده می گردد و برای تقویت چشم ها بسیار مفید می باشد.
به منظور نرمی و لطافت بخشیدن به پوست و مرطوب کردن پوست خشک چای سبز را به شکل بخور مورد استفاده قرار دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits