دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۶ روغن جادویی برای سلامت و تقویت ناخن ها
1
زمان مطالعه: 11 دقیقه
شکستن ناخن و ترک خوردن آن یکی از مشکلاتی است که همواره در مواجهه با ناخن مطرح است.در اینجا قصد داریم بهترین روغن برای تقویت ناخن را به شما معرفی کنیم.

معرفی 6 مدل از بهترین روغن برای تقویت ناخن

ناخن‌های دست و پا یکی از حساس‌ترین اعضای بدن ما هستند که معمولاً به آن‌ها کمتر توجه می‌کنیم. البته توجه به ناخن در خانم‌ها به‌ مراتب بیشتر از آقایان است. چرا که خانم‌ها رسیدگی به ناخن را جزئی از فاکتور زیبایی ظاهر خود می‌دانند. اما امروزه مراقبت ناخن و بهداشت ناخن برای همه افراد مهم است.
مراقبت از ناخن علاوه بر فاکتور زیبایی و بهداشتی، برای برخی از افراد مسئله‌ای حیاتی است. برای کسانی که دست ‌و پای آن‌ها ابزار کارشان است، سفت بودن ناخنشان مسئله‌ای بسیار حیاتی است. به‌ عنوان ‌مثال نوازندگان و ورزشکاران در زمره افرادی هستند که این مسئله برای آن‌ها بسیار حیاتی می‌باشد. امروزه نقش روغن‌های تقویت ناخن در استحکام و سلامت ناخن‌ها ثابت‌ شده است. روغن‌های طبیعی مختلفی امروزه وجود دارد که علاوه بر مصارف غذایی مصارف دارویی و بهداشتی هم دارند.

دلایل استفاده از روغن برای تقویت ناخن

1. روغن‌ها به دوام ناخن‌ و استحکام آن بسیار کمک می‌کنند.
2. برخی از روغن‌ها می‌توانند قارچ شدید ناخن را درمان کنند.
3. استفاده از روغن‌های تقویتی به رشد سریع ناخن‌ها کمک می‌کند.
4. استفاده از روغن نه تنها برای ناخن مفید است. بلکه برای پوست اطراف ناخن هم بسیار مفید است. باعث نرمی و لطافت پوست اطراف ناخن و تقویت کوتیکول می‌شود.
5. ماساژ ناخن با استفاده از روغن‌ گردش خون را در این ناحیه بالا می‌برند.

روغن تقویت ناخن

نحوه استفاده از بهترین روغن برای تقویت ناخن

اکثر روغن‌های تقویت ناخن به یک روش استفاده می‌شوند که به صورت زیر است:

ابتدا یک چهارم لیوان از روغن مورد نظر را گرم کنید.
اما توجه کنید که روغن به نقطه جوش خود نرسد.
سپس اجازه دهید تا روغن کمی ولرم شود.
بعد ناخن‌های خود را در روغن قرار دهید و اجازه دهید که مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون روغن بمانند. این کار باعث می‌شود تا ناخن‌هایتان با سرعت بیشتری مرطوب شوند.
بعد از گذشت زمان مورد نظر، دست‌های خود را از روغن خارج کنید.
با استفاده از انگشتانتان روغن را به ‌خوبی بر روی ناخن و پوست اطراف آن، با حرکات کوچک و مدور ماساژ دهید.
روغن اضافه را از دستانتان بشویید.
این کار را هر هفته تکرار کنید.

همچنین برای مرطوب کردن روزانه شما می‌توانید، قطره‌ای از روغن را روی هر ناخن بچکانید و آن را بر روی ناخن و پوست اطراف حرکت دهید تا به‌خوبی جذب شود.
یک روش دیگر برای تقویت ناخن‌ها به صورت می‌باشد که، پیش از این که بخوابید، ناخن‌هایتان را در مخلوطی از آب‌لیمو و روغن با تناسب یک ‌به‌ سه مرطوب کنید و پنج دقیقه صبر کنید، سپس دستکش بپوشید و اجازه دهید که تمام طول شب روغن بر روی ناخن‌هایتان باقی بماند و کاملا جذب شود. در صورت نیاز صبح دست‌های خود را بشویید.

معرفی بهترین روغن برای تقویت ناخن

در این بخش از مقاله قصد داریم تا بهترین روغن برای تقویت ناخن را به شما عزیزان معرفی کنیم و فواید و خواص هر کدام را بازگو کنیم.

بهترین روغن برای ناخن

1. روغن تقویت ناخن نارگیل

روغن نارگیل برای افرادی که به دنبال درمان‌ خانگی جهت رشد سریع ناخن‌های خود هستند، گزینه بسیار مناسبی است. روغن نارگیل، نوعی روغن سیرشده است که از میوه درخت نارگیل گرفته می‌شود. از این روغن در تهیه بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در خوراکی استفاده می‌شود. روغن نارگیل سرشار از نوعی اسید چرب به نام اسید لوریک است. به همین دلیل است که این روغن بین دیگر انواع روغن از همه ماندگارتر است. بین روغن‌های سرخ‌کردنی، حرارت لازم برای سوختن روغن نارگیل از همه روغن‌ها بیشتر است؛ پس حتی در دماهای بالا هم این روغن نمی‌سوزد و دود از آن بلند نمی‌شود.

خواص روغن نارگیل برای ناخن به این صورت است که، این روغن برای دوام ناخن‌ها بسیار کارآمد است و بهترین روغن برای تقویت ناخن است. روغن نارگیل بوی خوبی هم دارد و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است. روغن نارگیل می‌تواند قارچ شدید ناخن را درمان کند. پس اگر ورزشکار هستید و پاهای شما مدام در کفش و جوراب است می‌توانید آن را به ناخن‌های پا بزنید تا از ابتلا ناخن‌ها به عفونت‌های قارچی جلوگیری کنید.

روش استفاده:

بهترین زمان برای استفاده از روغن نارگیل، پیش از رفتن به رخت خواب است.
برای نتیجه گیری بهتر قبل از استفاده از این روغن برای ناخن به خوبی دست‌های خود را بشویید و از هر نوع آلودگی پاک کنید.
برای استفاده از روغن نارگیل، باید آن را کمی گرم کنید.
سپس روی ناخن‌ها به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. ماساژ ناخن با روغن نارگیل گردش خون را در این ناحیه بهبود می‌بخشد و ناخن‌ها را تقویت می‌کند.
این کار را می‌توانید روزی 2 بار انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

2. تقویت ناخن با روغن زیتون

بهترین انتخاب برای تقویت ناخن و سفت شدن آن، روغن زیتون است. روغن زیتون نیز از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. در واقع روغن زیتون از فشردن زیتون به دست می‌آید که دارای مقدار زیادی چربی اشباع ‌نشده است. بیشترین منابع این درخت در غرب خاورمیانه و شرق اروپا است.

روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که غیر از مصرف خوراکی مصرف درمانی هم دارد و در بسیاری از محصولات آرایشی از آن استفاده می‌شود. از فواید روغن زیتون برای ناخن می‌توان گفت که این روغن حاوی ویتامین E است و یکی از بهترین داروهای خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن‌ها، درمان شکنندگی و سفت کردن آن‌ها می‌باشد. همانطور که گفتیم مواد مغذی موجود در روغن زیتون برای پوست اطراف ناخن هم بسیار مفید است و باعث نرمی و لطافت پوست اطراف ناخن و تقویت کوتیکول می‌شود.

بهترین تقویت کننده ناخن!

تقویت ناخن با روغن زیتون بسیار موثر خواهد بود چرا که پلی‌فنول موجود در روغن زیتون هم خاصیت ضد قارچی و هم ضد باکتریایی دارد. علاوه بر این روغن زیتون دارای خاصیت نرم‌ کنندگی بالایی است. بعد از پولیش یا ریمو ناخن می‌توانید از آن استفاده کنید و بر روی ناخن و انگشت‌‌های خود بزنید. روغن زیتون گردش خون را بالا می‌برد و به سرعت ناخن‌های آسیب دیده را ترمیم و کیفیت و بافت آن‌ها را بهتر می‌کند. این روغن برای تقویت ناخن بسیار کاربردی است.

روش استفاده:

یک روش بسیار مفید برای تقویت ناخن‌ها به این شکل است که، مقدار مساوی از روغن زیتون، روغن بادام و روغن جوجوبا را با هم مخلوط کنید
مواد را تا حدی که دست‌تان را نسوزاند گرم کنید (روغن‌های گرم تاثیر بهتری بر روی ناخن‌ها دارند).
سپس با استفاده از تکه‌‌ای پنبه، ناخن‌های خود را به روغن‌ آغشته کنید و برای ده دقیقه صبر کنید.
ناخن‌ها را با روغن ماساژ دهید و بگذارید این تقویت کننده ناخن، جذب ناخن‌هایتان شود و آن‌ها را تقویت کند.

3. روغن جوجوبا بهترین روغن برای تقویت ناخن

روغن جوجوبا از دانه‌ی گیاهی با همین نام‌ گرفته می‌شود. درختچه‌ی یا بوته‌های جوجوبا در جنوب آمریکا و شمال مکزیک یافت می‌شود. این روغن از گذشته‌های بسیار دور توسط بومیان این مناطق مصرف دارویی داشته است. سرخ‌ پوستان آمریکایی از آن به ‌عنوان درمان زخم و کبودی استفاده می‌کردند.
دانه‌های جوجوبا از نظر ظاهر، به دانه‌های قهوه شباهت دارند. ساختار روغن جوجوبا با دیگر روغن‌های گیاهی تفاوت دارد و این روغن در اصل نوعی روغن سیرنشده است. روغن جوجوبا در واقع به ‌عنوان یک ‌لایه محافظت در کنترل رطوبت، و نرم کردن پوست، ناخن و مو عمل می‌کند و بهترین روغن گیاهی برای تقویت ناخن به شمار می رود.
به دلیل داشتن اسیدهای چرب سیرنشده، این روغن در دمای اتاق کاملاً به شکل مایع درمی‌آید و نسبت به سایر روغن تقویتی ناخن عمر طولانی‌تر دارد و بسیار دیر فاسد می‌شود. به همین دلیل است که این روغن گزینه‌ی خوبی برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از ناخن می‌باشد.
با استفاده از این روغن تولید کنندگان دیگر نیازی به استفاده از مواد نگه‌ دارنده‌ی شیمیایی به میزان زیاد نخواهند داشت. خواص و بافت این روغن مشابه روغن آرگان است و شما می‌توانید در صورت عدم دسترسی به این روغن، از روغن آرگان برای ناخن‌ خود استفاده کنید.

سفت کننده ناخن

4. روغن تقویت ناخن هسته انگور

روغن هسته انگور محصولی است که به هنگام تولید آب ‌انگور به دست می‌آید. روغن هسته انگور یکی از محصولات زیبایی طبیعی به شمار می‌رود که در آشپزی هم می‌توان از آن به‌ عنوان جایگزین روغن خوراکی و سرخ‌کردنی استفاده کرد.
روغن هسته انگور سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین ث و ای است که خاصیت‌های زیادی دارد و در استحکام و تقویت ناخن هم بسیار مؤثر است و برای استحکام ناخن‌ها گزینه‌ بسیار مناسبی خواهد بود.

5. روغن آووکادو برای تقویت ناخن

روغن آووکادو که از میوه آووکادو گرفته می‌شود به ‌عنوان یکی از سالم‌ترین و ارزشمندترین انواع روغن‌ها شناخته می‌شود. روغن آووکادو منبع غنی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسیدهای چرب ضروری می‌باشد. در آووکادو پتاسیم وجود دارد که منجر به تولید کراتین و باعث تقویت و جلوگیری از شکنندگی ناخن می‌شود.
این روغن به‌ طورمعمول سبز رنگ و با بویی تند می‌باشد. اما اگر روغن تصفیه شود رنگ آن زرد خواهد شد. این نکته را در نظر داشته باشید که میوه‌ی آووکادو ممکن است آلرژی ‌زا باشد. اگر شما به میوه آووکادو آلرژی دارید حتماً به روغن آن هم آلرژی دارید. این روغن برای تقویت ناخن بسیار مؤثر است اما به دلیل نایاب بودن مقداری گران‌تر از روغن‌های دیگر است.

محکم سازی ناخن

6. روغن بادام تلخ بهترین روغن برای تقویت ناخن

روغن بادام تلخ بیشتر برای مراقبت از مو شناخته شده است. اما خوب است بدانید که این روغن سرشار از ویتامین E، B و روی است، که برای رشد، تقویت و استحام ناخن بسیار موثر است. روغن بادام برای ناخن را به این صورت استفاده کنید که، ابتدا آن را گرم کرده و هر شب ناخن‌های خود را با روغن بادام ماساژ دهید تا تقویت شوند. این کار را یک ماه ادامه دهید تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود.

حتماً بخوانید:
تقویت ناخن: ۱۵ روش طلایی محکم کردن ناخن ها

تقویت ناخن: ۱۵ روش طلایی محکم کردن ناخن ها

مجله دلگرم | ناخن های سالم و قوی میتواند نشانه ای سلامت شما باشد اما برخی اوقات ناخن ها آنقدری که دوست داریم قوی و محکم نیستند. اما خبر خوب این است…

محصولات طبیعی همیشه بهترین و ساده ترین روش برای مراقبت از ناخن ها هستند. با استفاده از روغن تقویت ناخن به راحتی می‌توانید از ناخن و کوتیکول آن محافظت کنید. فراموش نکنید که برای اثربخشی بیشتر حتما از روغن‌های اصل و ارگانیک استفاده نمایید. هم چنین داشتن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از آجیل، آووکادو و انواع آنتی اکسیدان ها می باشد باعث حفظ سلامتی ناخن می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits