دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش طلایی برای پاکسازی پوست خشک در خانه!
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برخی از افراد فکر می کنند تنها افرادی که پوست چرب دارند به پاکسازی نیاز دارند، اما باید بدانید افرادی که پوست خشک دارند نیز نیاز به پاکسازی پوست دارند.

مراحل پاکسازی پوست خشک صورت و آبرسانی

شادابی و جوان ماندن پوست صورت یکی از آرزوهای افراد در زندگی است. برای رسیدن به این هدف روش های زیادی وجود دارد که در صورت انجام این کارها شما می توانید مطمئن باشید پوستی زیبا و با طراوت خواهید داشت. یکی از این کارها آبرسانی و پاکسازی پوست صورت است که می توان آن را به روش های خانگی هم انجام داد یا نزد متخصص زیبایی رفت و کار پاکسازی پوست و آبرسانی را به دست او سپرد. در این پست می خواهیم نگاه اجمالی به مراحل پاکسازی پوست خشک صورت و آبرسانی آن داشته باشیم.

قبل از بیان مراحل آبرسانی پوست، بهتر است تا کمی در مورد آن بدانیم. مقصود از آبرسانی و هیدراته نمودن آن، رساندن رطوبت مورد نیاز برای جوان ماندن سلول های پوست است. وقتی کلمه پاکسازی به چشم می خورد به یاد پوست های چرب و جوش دار می افتیم که نیاز به تمیز شدن از انواع چربی ها است. در صورتیکه این عمل پاکسازی برای پوست های خشک صورت هم وجود دارد و تاثیر به سزایی در جوان ماندن و زیبایی آن خواهد گذاشت.

کسانی که پوست خشک دارند هنگام پاکسازی و آبرسانی پوست چه مراحلی را باید طی کنند؟

در اولین قدم، باید صورت خود را بشویید و تمام آلودگی ها را با استفاده از لوسیون پاک کننده صورت به خوبی پاک کنید. چنانچه پوست خشکی دارید، توصیه می شود از پاک کننده صورت حاوی نرم کننده استفاده کنید که باعث تحریک بیشتر ناشی از خشک شدن پوست صورت نگردد. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که در بین پاک کنندها و شوینده های صورت ملایم باشد. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از آب با گرمای زیاد جهت شستن استفاده نکنید و عمل شستشو را تنها با آب ولرم انجام دهید.

 پاکسازی پوست خشک

همیشه بعد از شستشوی پوست صورت نیازمند استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب هستیم. زمانی شما به هیدراته شدن پوست خود کمک می کنید که به هیچ وجه اجازه خشک شدن آن را ندهید. پس بعد از شستشو نوبت به استفاده از مرطوب کننده صورت و یا یک روغن گیاهی سبک نظیر روغن زیتون و جوجوبا و غیره می رسد. می توانید از لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی اسید هیالورونیک، وازلین، گلیسیرین و لالونین نیز استفاده کنید.

حالا نوبت به اسکراب کردن پوست صورت می رسد. توجه کنید اسکراب پوست های خشک و حساس با پوست های چرب متفاوت است. این تفاوت در نوع مواد استفاده شده برای پاکسازی و اسکراب آن است. برای بهتر برداشتن سلول های مرده از روی پوست صورت در ابتدا بهتر است با مقداری روغن جوانه گندم پوست صورت را به آرامی ماساژ دهیم.
ماساژ پوست خشک باید به درستی انجام گیرد تا از بروز چین و چروک که در نتیجه ایجاد حرکات و ماساژ نامناسب است خودداری گردد. ماساژ مناسب برای پوست صورت، تاثیر به سزایی در جریان گردش خون در این ناحیه و در نتیجه تغذیه سلول های پوست صورت خواهد داشت.

آموزش درست کردن اسکراب خانگی

اکنون طرز تهیه یک اسکراب خانگی مخصوص پوست های خشک را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. برای این منظور می توانید از روغن نارگیل و کمی شکر با دانه های ریز استفاده کنید. روغن نارگیل از قدرت آبرسانی بسیار زیادی برخوردار بوده و به راحتی در سلول های پوستی نفوذ می کند و اما شکر با داشتن خاصیت اسکرابی خود سلول های مرده بر روی پوست صورت شما را به سادگی جدا کرده و در عین حال سبب گردش جریان خون بیشتر خواهد شد.

روش‌های صحیح پاکسازی صورت

استفاده از اسکراب ها تاثیر به سزایی در پاکسازی پوست صورت و منافذ موجود در آن، درکنار تغذیه مناسب سلول ها و هیدراته کردن آن ها خواهد داشت. به همین علت این مرحله از پاکسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وقتی کار اسکراب پوست تمام شد و آن را توسط پد و لوسیون مخصوص از روی صورت پاک کردیم نوبت به استفاده از روغن گیاهی و عمل ماساژدادن آن می رسد. سپس وارد مرحله بعدی یعنی استفاده از ماسک مخصوص پوست های خشک برای آبرسانی و هیدراته کردن آن می رسد.
در مرحله آخر نوبت به آبرسانی پوست صورت توسط دستگاه گالوانیک می رسد. توجه کنید این مرحله خود شامل استفاده از سرم های تغذیه کننده و آبرسان مناسب پوست می باشد. در صورت نبود این دستگاه می توانید از بخور بسیار ملایم استفاده نمایید.
در پایان کار باید حتما از کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. یادمان نرود پوست دور چشم شما نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است و این در مورد پوست های خشک که به مراقبت بیشتری نیازمندند بیشتر صادق است. پس استفاده از کرم مخصوص دور چشم را نیز فراموش نکنید.

پاکسازی صورت در خانه

پزشکان متخصص پوست و زیبایی معتقدند هر چه ما از سنین کمتری این قبیل رسیدگی به پوست صورت خود را شروع کنیم؛ می توانیم بروز چین و چروک ها، پیری زود رس ناشی از عدم مراقبت و خشکی پوست صورتمان را به تعویق بیندازیم. توجه کنید درون اغلب سرم های مخصوص پوست های خشک آنتی اکسیدان وجود دارد که برای تغذیه سلول های پوست بسیار پر فایده هستند؛ پس استفاده روزانه از آنها را به خصوص در مورد پوست های خشک فراموش نکنید.

حتماً بخوانید:
آموزش پاکسازی پوست صورت در منزل

آموزش پاکسازی پوست صورت در منزل

دوره آموزشی پاکسازی پوست برای رسیدن به پوستی سالم، شاداب و جوان تر، همیشه طرفداران زیادی را به دنبال دارد.

داشتن زیبایی طبیعی بدون استفاده از مواد مصنوعی تنها از طریق مراقبت های پوستی آن هم از دوران جوانی برای شما مهیا خواهد شد. پس چنانچه علاقه مند به داشتن پوستی زیبا و با طراوت هستید بهتر است بعد از آشنایی با نوع جنس پوست خود، از روش های مناسب جهت پاکسازی و مراقبت آن استفاده نمایید. در صورتیکه پوست شما خشک است حتما از مراحل پاکسازی پوست خشک صورت و آبرسانی آن استفاده نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits